Quibi: nový konkurent Netflixu jde svou vlastní cestou
10.4.2020, Jáchym Šlik, aktualita
Tento týden byla spuštěna nová platforma pro streamování videa. Quibi nabízí obsah z vlastní produkce a přichází s netradičním formátem filmů rozdělených na díly. Služba je dostupná pouze pro telefony, kde je možné videa sledovat i na výšku.
Netflix, Amazon Prime Video, Hulu, Apple TV+, Disney+... a Quibi. Nabídku platforem pro sledování filmů a seriálů online se tento týden rozšířila o novou službu. Zatím funguje pouze v USA a Kanadě, ale již nyní je v plánu rozšíření do dalších regionů. Naši pozornost si zaslouží z několika důvodů, výrazně se totiž odlišuje od výše zmíněných konkurentů a v jistých věcech se snaží změnit způsob, jakým se díváme na filmy.
Pouze na telefonu, klidně i na výšku
Quibi existuje jako aplikace pro Android a iOS, k dispozici není žádná webová verze ani aplikace pro televizory. Videa tedy můžete sledovat pouze na svém smartphonu či tabletu. Zapomeňte přitom na nutnost držet telefon na šířku, neboť všechny pořady jsou přizpůsobeny, tak, aby je bylo možné sledovat také na výšku. Vertikální videa, i přes značný počet odpůrců, zažívají rozmach především díky sociálním sítím jako Instagram, Snapchat nebo TikTok. V Rusku dokonce vzniká první celovečerní film natočený vertikálně.
Filmy na epizody
Quibi nabídne výhradně originální obsah z vlastní produkce, a to velmi rozmanitý. V tuto chvíli nabízí služba asi 50 pořadů, ale po prvním roce by měl být jejich počet čtyřnásobný. Kromě filmů a seriálů se jedná o různé zábavné skeče, zpravodajské souhrny nebo reality show. Žádný z nich by ovšem neměl být výrazně delší než 10 minut. To znamená, že i jedna epizoda seriálu je jen desetiminutová. Filmy jsou potom rozkouskovány na kratší úseky, takže je může divák sledovat podobně jako seriály.
Denní rutina
V dnešním uspěchaném světě může tento koncept dávat smysl. Ne každý si najde hodinu nebo dvě na sledování epizody seriálu či celého filmu. Ale deset minut si může udělat čas skoro každý, třeba při jízdě veřejnou dopravou nebo před spaním. Quibi navíc slibuje nový obsah každý den, takže by se nemělo stát, že by předplatitel neměl na co koukat. Služba se snaží vytvořit denní rutinu, kterou představuje sledování krátkých videí.
Levnější předplatné s reklamou
Quibi funguje na bázi měsíčního předplatného, které stojí 8 dolarů (200 Kč). To není zrovna málo vzhledem k tomu, že služba nabízí jen krátká videa, která lze navíc sledovat pouze na displeji mobilního zařízení. K dispozici je ovšem také levnější tarif za 5 dolarů, který obsahuje reklamy. To je opět něco, co většina ostatních služeb postrádá. Na vyzkoušení služby navíc mají zájemci celých 90 dnů.
Zdroj: BGR.com