Ptáme se za vás: Jitky Smržové z Philips ČR
16.1.2009, Karel Polívka, rozhovor
Máme tu vyhodnocení posledního rozhovoru série Ptáme se za vás, kde pokládáte otázky osobnostem ze světa spotřební elektroniky. Tentokrát se týkaly společnosti Philips - odpovídala Jitka Smržová, marketingová manažerka Philips ČR.
Další rozhovor ze série Ptáme se za vás, v němž mohli pokládat otázky čtenáři TV Freaku, se týkal společnosti Philips. A kdo vlastně odpovídal?
Ve společnosti mám na starosti sekci spotřební elektroniky. V tomto oboru mám osmiletou zkušenost., zaměřuji se na plánování a řízení produktů i marketingových aktivit "černé" techniky v České republice. Ve volném čase se věnuji rekreačně sportu a cestování.
Jitka Smržová, marketingová manažerka (spotřební elektronika), Philips Česká republika
Společnost Royal Philips Electronics of the Netherlands je jednou z největších světových firem v oblastech zdravotní péče, osvětlovací techniky a životního stylu spotřebitelů. Prodej jejích progresivních výrobků, služeb a řešení, vždy zaměřených především na potřeby uživatele, je založen na filozofii nazvané Sense and Simplicity. Společnost má centrálu v Nizozemí a ve více než 60 zemích celého světa zaměstnává zhruba 123.800 lidí. Její tržby za rok 2007 dosáhly částky 27 miliard eur. Philips je jedním z nejvýznamnějších světových výrobců systémů lékařského zobrazování a monitorování pacientů, energeticky úsporné osvětlovací techniky a výrobků souvisejících s moderním životním stylem a pohodlím spotřebitelů.
Společnost Philips je jednou ze tří nejvýznamnějších světových výrobců spotřební elektroniky. Její výrobky jsou založeny na špičkových znalostech digitálních technologií a jsou vyvíjeny a konstruovány tak, aby vylepšovaly kvalitu každodenního života spotřebitelů - doma, v práci i na cestách.
Po dobu 7 dní bylo možné pomocí psát otázky na našem fóru, kde je mohli ostatní registrovaní čtenáři hodnotit. Po týdnu redakce vybrala 10 otázek s nejlepším skóre, přidala případně vlastní otázky a zaslala je k zodpovězení.
Již delší dobu sleduji od firmy Philips technologii Lumalive. Zajímalo by mě, kdy bude tento produkt dostupný v maloobchodní síti ať už v ČR nebo ve světě a za jakou cenu.
Jitka Smržová: Pro Českou republiku tyto produkty nejsou zatím dostupné. Více informací získáte na stránkách http://www.lumalive.com/business/, kam se můžete obrátit i s případnými dotazy.
Bude Philips opět vyrábět plazmové TV? Případně jaký je plánovaný směr firmy Philips v tomto odvětví?
Jitka Smržová: Philips se soustředí na výrobu LCD televizorů. Výrobu plazmových televizorů ukončil.
Philips v posledních letech "vyklidil" pozice na trhu černé techniky a ztratil postavení. Na vině je právě marketing, neboť produkty v oblasti např. TV jsou stále na špičkové úrovni. Značka se již prodává pouze setrvačností, je to bohužel vidět na každém kroku. Co je příčinou tohoto ústupu z trhu v ČR?
Doplňující komentář:
Zdali např. zahraniční centrála nějak dramaticky omezila prostředky na marketing, nebo je to skutečně vedením místní pobočky?
Jitka Smržová: Philips rozhodně pozice nevyklízí ani neustupuje z českého trhu, jen svůj marketing přesunul do jiných aktivit a prodeje a značku i nadále podporuje. Philips se zaměřuje na unikátní technologie jako je Ambilight (podsvětlení obrazu u LCD TV) a Ambisound (integrovaný prostorový zvuk u domácích kin) a design a tímto směrem se odvíjí i podpora.
Nedávno jsme na Světu hardware řešili otázku nástupu technologie OLED u televizorů a monitorů. Co na to firma Philips?
Jitka Smržová: V tuto chvíli bez komentáře.
Proč není na vašich webových stránkách seznam servisních středisek?
Jitka Smržová: Aktuálně se pracuje na redesignu webových stránek. Seznam servisních středisek se aktualizuje a bude na stránkách uveden.
Plánuje firma Philips přijít v dohledné době s nabídkou Blu-ray rekordérů?
Jitka Smržová: Firma v letošním roce představí nové modely Blu-ray přehrávačů a Blu-ray domácí kina.
Proč nejsou FAQs na webových stránkách firmy Philips přeloženy do češtiny?
Jitka Smržová: Aktuálně se pracuje na redesignu webových stránek a společnost pracuje na co nejkvalitnějším a uživatelsky nejpřijatelnějším řešení.
Jaký vliv má současná ekonomická krize na firmu Philips jako takovou? Budete uzavírat továrny? Omezíte investice do vývoje? Snížíte podporu sportu? Nebo je vliv krize na Philips omezený?
Jitka Smržová: Současná ekonomická krize ovlivňuje i finanční výsledky firmy Philips. Krize je zaznamenána na spotřebním, stavebním i automobilovém trhu a všechny tyto trhy jsou důležité pro naše sektory Lighting (osvětlení) a Consumer Lifestyle (spotřební elektronika a drobné domácí spotřebiče). Abychom zvládli tuto turbulentní dobu, zaměřujeme se na snižování nákladů tam, kde je to možné a nezbytné, při zachování marží. Nadále budeme implementovat optimalizační programy a zároveň zvyšovat naše úsilí plně porozumět našim zákazníkům a trhu, abychom snadněji identifikovali a uchopili vzniklé příležitosti.
Co se týká uzavírání továren, popř. omezení investic do vývoje či omezení dalších investic, nejsou žádné konkrétní plány. Naše společnost je tržně orientovaná a snaží se slaďovat výrobu s požadavky trhu a optimalizovat ostatní výdaje, mezi nimi i marketingové.
Jak Vy osobně nebo váš tým vidíte situaci na trhu s vaším segmentem zboží v roce 2009? Které technologie se budou prosazovat, které naopak skomírat, jaké novinky můžeme očekávat, co vývoj cen atd.?
Jitka Smržová: Segment spotřební elektroniky je velmi citlivý na cenové a spotřebitelské podněty. V roce 2009 nadále budeme silným hráčem v oblasti LCD televizorů, DVD přehrávačů, 2.1ch domácích kin Ambisound (s Blu-ray přehrávačem) a mp4 přehrávačů. Např. v nových modelech LCD bude implementována jedinečná funkce Net TV, což umožní sledovat televizní pořady vysílané na internetu bez použití počítače.
Zkuste mě vlastními slovy přesvědčit, proč bych měl chtít právě televizor značky Philips? Co mi můžete nabídnout oproti konkurenci? Zkuste mi váš televizor prostě "prodat".
Jitka Smržová: Slovní přesvědčení nestačí. Produkt musíte vidět, abyste si udělal kompletní představu. LCD televizory Philips jsou nejen designově velmi propracované, ale také s vysokou úrovní kvality obrazu a zvuku. Nebudu vás zatěžovat čísly, jaká je rychlost odezvy, dynamický kontrast apod., ale stačí jednou vidět např. technologii Ambilight, která vám obraz opticky rozšíří, zpříjemní sledování a vtáhne vás do děje. Toto je unikátní technologie Philips, která zatím nemá konkurenci. Navíc je i cenově dostupná, neboť je implementována do LCD TV s úhlopříčkou od 32“ (82cm). Další vychytávkou je možnost připojení TV do počítačové sítě s protokolem DLNA, což umožní prohlížet multimediální obsah vašeho PC na obrazovce televizoru.
Tímto za redakci TV Freaku děkuji paní Smržové za zodpovězení všech otázek.
Karel Polívka
šéfredaktor TV Freaku
Jitka Smržová se představuje
Ve společnosti mám na starosti sekci spotřební elektroniky. V tomto oboru mám osmiletou zkušenost., zaměřuji se na plánování a řízení produktů i marketingových aktivit "černé" techniky v České republice. Ve volném čase se věnuji rekreačně sportu a cestování.
Jitka Smržová, marketingová manažerka (spotřební elektronika), Philips Česká republika
O společnosti Philips
Společnost Royal Philips Electronics of the Netherlands je jednou z největších světových firem v oblastech zdravotní péče, osvětlovací techniky a životního stylu spotřebitelů. Prodej jejích progresivních výrobků, služeb a řešení, vždy zaměřených především na potřeby uživatele, je založen na filozofii nazvané Sense and Simplicity. Společnost má centrálu v Nizozemí a ve více než 60 zemích celého světa zaměstnává zhruba 123.800 lidí. Její tržby za rok 2007 dosáhly částky 27 miliard eur. Philips je jedním z nejvýznamnějších světových výrobců systémů lékařského zobrazování a monitorování pacientů, energeticky úsporné osvětlovací techniky a výrobků souvisejících s moderním životním stylem a pohodlím spotřebitelů.
Společnost Philips je jednou ze tří nejvýznamnějších světových výrobců spotřební elektroniky. Její výrobky jsou založeny na špičkových znalostech digitálních technologií a jsou vyvíjeny a konstruovány tak, aby vylepšovaly kvalitu každodenního života spotřebitelů - doma, v práci i na cestách.
Jak šlo pokládat otázky?
Po dobu 7 dní bylo možné pomocí psát otázky na našem fóru, kde je mohli ostatní registrovaní čtenáři hodnotit. Po týdnu redakce vybrala 10 otázek s nejlepším skóre, přidala případně vlastní otázky a zaslala je k zodpovězení.
1. otázka od: Gounesek
Již delší dobu sleduji od firmy Philips technologii Lumalive. Zajímalo by mě, kdy bude tento produkt dostupný v maloobchodní síti ať už v ČR nebo ve světě a za jakou cenu.
Jitka Smržová: Pro Českou republiku tyto produkty nejsou zatím dostupné. Více informací získáte na stránkách http://www.lumalive.com/business/, kam se můžete obrátit i s případnými dotazy.
2. otázka od: mac_cz
Bude Philips opět vyrábět plazmové TV? Případně jaký je plánovaný směr firmy Philips v tomto odvětví?
Jitka Smržová: Philips se soustředí na výrobu LCD televizorů. Výrobu plazmových televizorů ukončil.
3. otázka od: Ája
Philips v posledních letech "vyklidil" pozice na trhu černé techniky a ztratil postavení. Na vině je právě marketing, neboť produkty v oblasti např. TV jsou stále na špičkové úrovni. Značka se již prodává pouze setrvačností, je to bohužel vidět na každém kroku. Co je příčinou tohoto ústupu z trhu v ČR?
Doplňující komentář:
Zdali např. zahraniční centrála nějak dramaticky omezila prostředky na marketing, nebo je to skutečně vedením místní pobočky?
Jitka Smržová: Philips rozhodně pozice nevyklízí ani neustupuje z českého trhu, jen svůj marketing přesunul do jiných aktivit a prodeje a značku i nadále podporuje. Philips se zaměřuje na unikátní technologie jako je Ambilight (podsvětlení obrazu u LCD TV) a Ambisound (integrovaný prostorový zvuk u domácích kin) a design a tímto směrem se odvíjí i podpora.
4. otázka od: Deee-aN
Nedávno jsme na Světu hardware řešili otázku nástupu technologie OLED u televizorů a monitorů. Co na to firma Philips?
Jitka Smržová: V tuto chvíli bez komentáře.
5. otázka od: husky14
Proč není na vašich webových stránkách seznam servisních středisek?
Jitka Smržová: Aktuálně se pracuje na redesignu webových stránek. Seznam servisních středisek se aktualizuje a bude na stránkách uveden.
6. otázka od: husky14
Plánuje firma Philips přijít v dohledné době s nabídkou Blu-ray rekordérů?
Jitka Smržová: Firma v letošním roce představí nové modely Blu-ray přehrávačů a Blu-ray domácí kina.
7. otázka od: husky14
Proč nejsou FAQs na webových stránkách firmy Philips přeloženy do češtiny?
Jitka Smržová: Aktuálně se pracuje na redesignu webových stránek a společnost pracuje na co nejkvalitnějším a uživatelsky nejpřijatelnějším řešení.
8. otázka od: Deee-aN
Jaký vliv má současná ekonomická krize na firmu Philips jako takovou? Budete uzavírat továrny? Omezíte investice do vývoje? Snížíte podporu sportu? Nebo je vliv krize na Philips omezený?
Jitka Smržová: Současná ekonomická krize ovlivňuje i finanční výsledky firmy Philips. Krize je zaznamenána na spotřebním, stavebním i automobilovém trhu a všechny tyto trhy jsou důležité pro naše sektory Lighting (osvětlení) a Consumer Lifestyle (spotřební elektronika a drobné domácí spotřebiče). Abychom zvládli tuto turbulentní dobu, zaměřujeme se na snižování nákladů tam, kde je to možné a nezbytné, při zachování marží. Nadále budeme implementovat optimalizační programy a zároveň zvyšovat naše úsilí plně porozumět našim zákazníkům a trhu, abychom snadněji identifikovali a uchopili vzniklé příležitosti.
Co se týká uzavírání továren, popř. omezení investic do vývoje či omezení dalších investic, nejsou žádné konkrétní plány. Naše společnost je tržně orientovaná a snaží se slaďovat výrobu s požadavky trhu a optimalizovat ostatní výdaje, mezi nimi i marketingové.
9. otázka od: husky14
Jak Vy osobně nebo váš tým vidíte situaci na trhu s vaším segmentem zboží v roce 2009? Které technologie se budou prosazovat, které naopak skomírat, jaké novinky můžeme očekávat, co vývoj cen atd.?
Jitka Smržová: Segment spotřební elektroniky je velmi citlivý na cenové a spotřebitelské podněty. V roce 2009 nadále budeme silným hráčem v oblasti LCD televizorů, DVD přehrávačů, 2.1ch domácích kin Ambisound (s Blu-ray přehrávačem) a mp4 přehrávačů. Např. v nových modelech LCD bude implementována jedinečná funkce Net TV, což umožní sledovat televizní pořady vysílané na internetu bez použití počítače.
10. otázka od: husky14
Zkuste mě vlastními slovy přesvědčit, proč bych měl chtít právě televizor značky Philips? Co mi můžete nabídnout oproti konkurenci? Zkuste mi váš televizor prostě "prodat".
Jitka Smržová: Slovní přesvědčení nestačí. Produkt musíte vidět, abyste si udělal kompletní představu. LCD televizory Philips jsou nejen designově velmi propracované, ale také s vysokou úrovní kvality obrazu a zvuku. Nebudu vás zatěžovat čísly, jaká je rychlost odezvy, dynamický kontrast apod., ale stačí jednou vidět např. technologii Ambilight, která vám obraz opticky rozšíří, zpříjemní sledování a vtáhne vás do děje. Toto je unikátní technologie Philips, která zatím nemá konkurenci. Navíc je i cenově dostupná, neboť je implementována do LCD TV s úhlopříčkou od 32“ (82cm). Další vychytávkou je možnost připojení TV do počítačové sítě s protokolem DLNA, což umožní prohlížet multimediální obsah vašeho PC na obrazovce televizoru.
Závěrem
Tímto za redakci TV Freaku děkuji paní Smržové za zodpovězení všech otázek.
Karel Polívka
šéfredaktor TV Freaku