Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Audio a domácí kina
Kamery
Multimediální centra
Projektory
Streaming videa
Televize
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně  |  Svět audia

Ptáme se za vás: Jitky Smržové z Philips ČR

, , rozhovor
Ptáme se za vás: Jitky Smržové z Philips ČR
Máme tu vyhodnocení posledního rozhovoru série Ptáme se za vás, kde pokládáte otázky osobnostem ze světa spotřební elektroniky. Tentokrát se týkaly společnosti Philips - odpovídala Jitka Smržová, marketingová manažerka Philips ČR.
Ptáme se za vás: Jitky Smržové z Philips ČR
Další rozhovor ze série Ptáme se za vás, v němž mohli pokládat otázky čtenáři TV Freaku, se týkal společnosti Philips. A kdo vlastně odpovídal?


Jitka Smržová se představuje


Ve společnosti mám na starosti sekci spotřební elektroniky. V tomto oboru mám osmiletou zkušenost., zaměřuji se na plánování a řízení produktů i marketingových aktivit "černé" techniky v České republice. Ve volném čase se věnuji rekreačně sportu a cestování.




Jitka Smržová, marketingová manažerka (spotřební elektronika), Philips Česká republika


O společnosti Philips


Společnost Royal Philips Electronics of the Netherlands je jednou z největších světových firem v oblastech zdravotní péče, osvětlovací techniky a životního stylu spotřebitelů. Prodej jejích progresivních výrobků, služeb a řešení, vždy zaměřených především na potřeby uživatele, je založen na filozofii nazvané Sense and Simplicity. Společnost má centrálu v Nizozemí a ve více než 60 zemích celého světa zaměstnává zhruba 123.800 lidí. Její tržby za rok 2007 dosáhly částky 27 miliard eur. Philips je jedním z nejvýznamnějších světových výrobců systémů lékařského zobrazování a monitorování pacientů, energeticky úsporné osvětlovací techniky a výrobků souvisejících s moderním životním stylem a pohodlím spotřebitelů.





Společnost Philips je jednou ze tří nejvýznamnějších světových výrobců spotřební elektroniky. Její výrobky jsou založeny na špičkových znalostech digitálních technologií a jsou vyvíjeny a konstruovány tak, aby vylepšovaly kvalitu každodenního života spotřebitelů - doma, v práci i na cestách.





Jak šlo pokládat otázky?


Po dobu 7 dní bylo možné pomocí psát otázky na našem fóru, kde je mohli ostatní registrovaní čtenáři hodnotit. Po týdnu redakce vybrala 10 otázek s nejlepším skóre, přidala případně vlastní otázky a zaslala je k zodpovězení.





1. otázka od: Gounesek


Již delší dobu sleduji od firmy Philips technologii Lumalive. Zajímalo by mě, kdy bude tento produkt dostupný v maloobchodní síti ať už v ČR nebo ve světě a za jakou cenu.


Jitka Smržová: Pro Českou republiku tyto produkty nejsou zatím dostupné. Více informací získáte na stránkách http://www.lumalive.com/business/, kam se můžete obrátit i s případnými dotazy.





2. otázka od: mac_cz


Bude Philips opět vyrábět plazmové TV? Případně jaký je plánovaný směr firmy Philips v tomto odvětví?


Jitka Smržová: Philips se soustředí na výrobu LCD televizorů. Výrobu plazmových televizorů ukončil.





3. otázka od: Ája


Philips v posledních letech "vyklidil" pozice na trhu černé techniky a ztratil postavení. Na vině je právě marketing, neboť produkty v oblasti např. TV jsou stále na špičkové úrovni. Značka se již prodává pouze setrvačností, je to bohužel vidět na každém kroku. Co je příčinou tohoto ústupu z trhu v ČR?

Doplňující komentář:
Zdali např. zahraniční centrála nějak dramaticky omezila prostředky na marketing, nebo je to skutečně vedením místní pobočky?


Jitka Smržová: Philips rozhodně pozice nevyklízí ani neustupuje z českého trhu, jen svůj marketing přesunul do jiných aktivit a prodeje a značku i nadále podporuje. Philips se zaměřuje na unikátní technologie jako je Ambilight (podsvětlení obrazu u LCD TV) a Ambisound (integrovaný prostorový zvuk u domácích kin) a design a tímto směrem se odvíjí i podpora.





4. otázka od: Deee-aN


Nedávno jsme na Světu hardware řešili otázku nástupu technologie OLED u televizorů a monitorů. Co na to firma Philips?


Jitka Smržová: V tuto chvíli bez komentáře.





5. otázka od: husky14


Proč není na vašich webových stránkách seznam servisních středisek?


Jitka Smržová: Aktuálně se pracuje na redesignu webových stránek. Seznam servisních středisek se aktualizuje a bude na stránkách uveden.





6. otázka od: husky14


Plánuje firma Philips přijít v dohledné době s nabídkou Blu-ray rekordérů?


Jitka Smržová: Firma v letošním roce představí nové modely Blu-ray přehrávačů a Blu-ray domácí kina.





7. otázka od: husky14


Proč nejsou FAQs na webových stránkách firmy Philips přeloženy do češtiny?


Jitka Smržová: Aktuálně se pracuje na redesignu webových stránek a společnost pracuje na co nejkvalitnějším a uživatelsky nejpřijatelnějším řešení.





8. otázka od: Deee-aN


Jaký vliv má současná ekonomická krize na firmu Philips jako takovou? Budete uzavírat továrny? Omezíte investice do vývoje? Snížíte podporu sportu? Nebo je vliv krize na Philips omezený?


Jitka Smržová: Současná ekonomická krize ovlivňuje i finanční výsledky firmy Philips. Krize je zaznamenána na spotřebním, stavebním i automobilovém trhu a všechny tyto trhy jsou důležité pro naše sektory Lighting (osvětlení) a Consumer Lifestyle (spotřební elektronika a drobné domácí spotřebiče). Abychom zvládli tuto turbulentní dobu, zaměřujeme se na snižování nákladů tam, kde je to možné a nezbytné, při zachování marží. Nadále budeme implementovat optimalizační programy a zároveň zvyšovat naše úsilí plně porozumět našim zákazníkům a trhu, abychom snadněji identifikovali a uchopili vzniklé příležitosti.

Co se týká uzavírání továren, popř. omezení investic do vývoje či omezení dalších investic, nejsou žádné konkrétní plány. Naše společnost je tržně orientovaná a snaží se slaďovat výrobu s požadavky trhu a optimalizovat ostatní výdaje, mezi nimi i marketingové.





9. otázka od: husky14


Jak Vy osobně nebo váš tým vidíte situaci na trhu s vaším segmentem zboží v roce 2009? Které technologie se budou prosazovat, které naopak skomírat, jaké novinky můžeme očekávat, co vývoj cen atd.?


Jitka Smržová: Segment spotřební elektroniky je velmi citlivý na cenové a spotřebitelské podněty. V roce 2009 nadále budeme silným hráčem v oblasti LCD televizorů, DVD přehrávačů, 2.1ch domácích kin Ambisound (s Blu-ray přehrávačem) a mp4 přehrávačů. Např. v nových modelech LCD bude implementována jedinečná funkce Net TV, což umožní sledovat televizní pořady vysílané na internetu bez použití počítače.





10. otázka od: husky14


Zkuste mě vlastními slovy přesvědčit, proč bych měl chtít právě televizor značky Philips? Co mi můžete nabídnout oproti konkurenci? Zkuste mi váš televizor prostě "prodat".


Jitka Smržová: Slovní přesvědčení nestačí. Produkt musíte vidět, abyste si udělal kompletní představu. LCD televizory Philips jsou nejen designově velmi propracované, ale také s vysokou úrovní kvality obrazu a zvuku. Nebudu vás zatěžovat čísly, jaká je rychlost odezvy, dynamický kontrast apod., ale stačí jednou vidět např. technologii Ambilight, která vám obraz opticky rozšíří, zpříjemní sledování a vtáhne vás do děje. Toto je unikátní technologie Philips, která zatím nemá konkurenci. Navíc je i cenově dostupná, neboť je implementována do LCD TV s úhlopříčkou od 32“ (82cm). Další vychytávkou je možnost připojení TV do počítačové sítě s protokolem DLNA, což umožní prohlížet multimediální obsah vašeho PC na obrazovce televizoru.





Závěrem


Tímto za redakci TV Freaku děkuji paní Smržové za zodpovězení všech otázek.

Karel Polívka
šéfredaktor TV Freaku