Ačkoliv je trh plazmových televizorů oproti LCD modelům poměrně malý, zaznamenal meziroční nárůst 4 miliony prodaných kusů. Nejvíce plazmových televizorů prodal Panasonic, jemuž se sice meziročně snížil procentuální podíl mezi výrobci ze 43,1 na 40,7 %, avšak v absolutních číslech prodal v loňském roce o 22 % více plazmových televizorů ve srovnání s předchozím rokem 2009. Na druhém místě je Samsung s podílem 33,7 % a nárůstem prodejů o 37 %. Třetí pak skončilo LG s 23,3 % trhu s plazmovými televizemi. Do statistik dále výrazněji promluvil už jen čínský COC.
Čtvrtletní prodeje plazmových televizorů (Zdroj: DisplaySearch).
DisplaySearch ukázal na to, že za zvýšený zájem může nárůst poptávky po TV s velkými úhlopříčkami a podporou stereoskopického zobrazování. Plazmová technologie je je totiž považována za nejlepší pro 3D, a to zejména z důvodu mnohem rychlejší odezvy, než mají televizory využívající LCD technologii.
Pozice | Výrobce | Podíl v r. 2009 | Podíl v r. 2010 | Nárůst prodejů |
1. | Panasonic | 43,1 % | 40,7 % | 22 % |
2. | Samsung SDI | 31,7 % | 33,7 % | 37 % |
3. | LGE | 23,1 % | 23,3 % | 30 % |
4. | COC | 0,6 % | 2,2 % | 421 % |
V porovnání s LCD má plazma u velkých úhlopříček (více než 50 palců) cenovou výhodu a DisplaySearch dodává, že výrobci se budou s plazvmovou technologií zobrazování soustředit primárně na TV s velkými úhlopříčkami. Ve skutečnosti bylo 41 % všech prodaných TV s plazmovou obrazovkou vybaveno úhlopříčkou o velikosti 50 a víc palců. U menších TV se plazmová technologie cenově nedokáže vyrovnat LCD a zákazníci zde upřednostňují právě LCD modely.
Zdroj:
FlatPanelsHD