LG Display zůstává jediným světovým výrobcem televizních OLED panelů, proto si jihokorejská společnost mlže mnout ruce. OLED TV sice ve srovnání s LCD TV stále tvoří relativně malou část trhu, ale jejich podíl dlouhodobě roste a především v high-endovém segmentu se této technologii velmi daří. LG se také chystá rozšířit nabídku střední třídy, které zlepší cenovou dostupnost OLED TV. V první polovině letošního roku měla společnost LG Display prodat 1,3 miliony panelů, tedy více než dvakrát tolik ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, kdy se k výrobcům dostalo 600 tisíc panelů. Toto číslo přitom zahrnuje také displeje, které použije LG Electronics v televizorech své vlastní značky.

Za celý rok 2018 se podle odhadů jihokorejského výrobce prodá 2,9 milionů televizních OLED panelů. K největším odběratelům patří LG, Sony, Panasonic, Philips nebo Loewe. Aby LG Display drželo krok se zvyšujícími se nároky na kvalitu i rostoucí poptávkou, výrazně investuje do svých výrobních kapacit. V současné době zajišťuje produkci 8.5G továrna v korejském Paju, která vyrobí 70 tisíc desek měsíčně, ze kterých jsou následně řezány menší panely pro televizory. Ve druhé polovině roku 2019 by měla svou činnost zahájit další 8.5G továrna v čínském městě Kanton, takže měsíční objem výroby měl vzrůst na 130 tisíc desek.
V budoucnu se továrna v Paju rozšíří o výrobní kapacity pro 10.5G výrobu, která umožní vytvářet OLED TV s větší úhlopříčkou. Možnosti technologie OLED jsou přitom velmi široké, v budoucnu se tak můžeme těšit na více futuristických konceptů, jako jsou průhledné, flexibilní nebo srolovatelné displeje.
Zdroj: Flatpanelshd.com