Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Prodeje OLED TV se během roku více než zdvojnásobily

19.8.2018, Jáchym Šlik, aktualita
V první polovině letošního roku prodala společnost LG Display více než dvojnásobek televizních OLED panelů ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Chystá proto také výrazné zvýšení výrobní kapacity.
LG Display zůstává jediným světovým výrobcem televizních OLED panelů, proto si jihokorejská společnost mlže mnout ruce. OLED TV sice ve srovnání s LCD TV stále tvoří relativně malou část trhu, ale jejich podíl dlouhodobě roste a především v high-endovém segmentu se této technologii velmi daří. LG se také chystá rozšířit nabídku střední třídy, které zlepší cenovou dostupnost OLED TV. V první polovině letošního roku měla společnost LG Display prodat 1,3 miliony panelů, tedy více než dvakrát tolik ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, kdy se k výrobcům dostalo 600 tisíc panelů. Toto číslo přitom zahrnuje také displeje, které použije LG Electronics v televizorech své vlastní značky.
 
 
Za celý rok 2018 se podle odhadů jihokorejského výrobce prodá 2,9 milionů televizních OLED panelů. K největším odběratelům patří LG, Sony, Panasonic, Philips nebo Loewe. Aby LG Display drželo krok se zvyšujícími se nároky na kvalitu i rostoucí poptávkou, výrazně investuje do svých výrobních kapacit. V současné době zajišťuje produkci 8.5G továrna v korejském Paju, která vyrobí 70 tisíc desek měsíčně, ze kterých jsou následně řezány menší panely pro televizory. Ve druhé polovině roku 2019 by měla svou činnost zahájit další 8.5G továrna v čínském městě Kanton, takže měsíční objem výroby měl vzrůst na 130 tisíc desek.
V budoucnu se továrna v Paju rozšíří o výrobní kapacity pro 10.5G výrobu, která umožní vytvářet OLED TV s větší úhlopříčkou. Možnosti technologie OLED jsou přitom velmi široké, v budoucnu se tak můžeme těšit na více futuristických konceptů, jako jsou průhledné, flexibilní nebo srolovatelné displeje.
 


reklama
reklama