Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Prodej LED TV poprvé předčil CCFL LCD

4.1.2012, Pavel Zubatý, aktualita
Podle britské výzkumné skupiny Meko se ve třetím čtvrtletí roku 2011 prodalo více LCD TV s LED podsvícením, než těch s podsvícením pomocí CCFL. Týkalo se to přitom regionů Evropy, Blízkého Východu a Afriky.
Britská výzkumná skupina Meko zveřejnila data, podle kterých se ve třetím kvartálu roku 2011 poprvé v historii prodalo více LCD TV s LED podsvícením, než těch s podsvícením pomocí CCFL. Podle této agentury (zaměřené na trh obrazovek v Evropě) se to týkalo regionů Evropy, Blízkého Východu a Afriky. Prodeje LED TV tak dosáhly 52% zastoupení na trhu s televizory. Podle agentury zůstaly i z tohoto důvodu průměrné koncové ceny blízko úrovním z druhého čtvrtletí (přes pokles cen výrobních). Podle studie se dobře prodávaly větší modely, především šlo o ty s úhlopříčkou 40“ a 42“ (a rozlišením Full HD).




Typický představil nejprodávanějších televizorů - LED TV Samsung


Ve třetím čtvrtletí se televizní trh celé výše zmíněné oblasti propadl o 2,9 % v porovnání se stejným obdobím roku předtím. Globálně však došlo k 6,5 % nárůstu v porovnání s 3. kvartálem roku 2010 na 15,9 milionů prodaných kusů. Největší nárůst přitom zaznamenala oblast Afriky, Blízkého Východu a dalších zemí Asie. Západ přitom stagnoval nebo se rovnou propadal (případ Velké Británie). Tyto výsledky tak jsou horší, než Meko předpokládala. Druhý kvartál r. 2011 byl na úrovni třetího kvartálu r. 2010, kdy docházelo k vystřízlivění po prodejích u příležitosti Mistrovství světa ve fotbalu (konaném v JAR).

Ředitel skupiny Bob Raikes prohlásil, že je zde naděje na určité zlepšení v posledním čtvrtletí r. 2011 s rychlým „vypláchnutím“ skladových zásob (které se za celý rok nestihly prodat). Co se týče složení trhu, tak ten z 88% patřil LCD panelům s 14 miliony prodaných kusů. Přes dočasné zlepšení s uvedením 3D tak plazmové televizory pokračovaly ve svém klesajícím trendu. Mezi čtvrtletími šlo o 2,8 %, meziročně to bylo rovnou 19,8 %. V porovnání oproti 3. kvartálu 2010 vzrostly prodeje firem Samsung a Philips, kdežto pokles zaznamenal Panasonic, LG a Sony.

Zdroj: HDTVtest
reklama
reklama