Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Audio a domácí kina
Kamery
Multimediální centra
Projektory
Streaming videa
Televize
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně  |  Svět audia

Proč na trhu chybí televize s Amazon Fire TV? Na vině je Google

, , aktualita
Proč na trhu chybí televize s Amazon Fire TV? Na vině je Google
Na trhu nenajdeme skoro žádná zařízení na platformě Fire TV s výjimkou těch, která nabízí samotný Amazon. Důvodem ovšem nemusí být nezájem výrobců, ale striktní podmínky Googlu stanovené pro partnery.
Proč na trhu chybí televize s Amazon Fire TV? Na vině je Google
Amazon úspěšně prodává miliony svých streamovacích zařízení Fire TV, které se vyznačují malými rozměry a především nízkou cenou. Používá na nich svou vlastní platformu, která je založena na Androidu, ale zcela bez služeb Googlu – veškeré aplikace nahradil Amazon svými vlastními, které pro něj znamenají další příjem. Platforma Fire TV by měla ambice na rozšíření do dalších zařízení, především televizorů a set-top boxů od jiných výrobců. Zatím se však na trhu příliš mnoho takových produktů neobjevilo. Důvodem přitom nemusí být nezájem výrobců, ale snaha Googlu omezit své partnery v tom, jaké operační systémy používají.
 
 

Android na smartphonu? Omezení i pro televize

 
Podle informací, které získal web Protocol pod podmínkou anonymity od jednoho ze zaměstnanců, zakazuje smlouva mezi Googlem a jeho partnery  – v tomto případě výrobci zařízení s Android TV – používat jiné verze Androidu, jako je právě Fire TV. Pokud by společnost tuto dohodu porušila, hrozí jí ztráta přístupu ke Google Play Store a dalším aplikacím od Googlu na všech zařízeních. To znamená, že pokud výrobce nabízí televizory s Android TV, nemůže zároveň prodávat modely s Amazon Fire TV. A toto omezení platí i napříč kategoriemi zařízení. Pokud by například LG, které používá Android pouze ve smartphonech, chtělo představit televizor s Fire TV, mohlo by se dostat do konfliktu s Googlem.
 
 
Vloni přitom Google prohlásil, že spolupracuje se 6 z 10 nejvýznamnějších výrobců televizorů, takže možnosti Amazonu jsou v tomto ohledu značně omezené. Výše uvedená podmínka by měla být součástí celé řady pravidel, které musí výrobci dodržovat s cílem zabránit fragmentaci (tj. roztříštění) Androidu – především jde o zajištění kompatibility aplikací a usnadnění aktualizací. Ačkoliv je totiž Android vyvíjen pod licencí open source, přístup k balíčku služeb od Googlu (včetně již zmíněného obchodu s aplikacemi Play) nemá zdaleka každý. Výrobce v takovém případě musí platit licenční poplatky a dodržovat podmínky stanovené ve smlouvě.
 
V minulosti měl Google svým partnerům poskytnout několik výjimek, mimo jiné v případě, kdy je značka licencována více výrobcům – to se děje poměrně často. Zaměstnanci přesto tvrdí, že těmito omezeními ztrácejí výrobci konkurenceschopnost na velké firmy jako Samsung nebo LG, které používají vlastní operační systém.