Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Prima od 1.6. omezí přetáčení reklam, vysvětluje to v kampani #Nepřetáčej

6.5.2022, Milan Šurkala, aktualita
Prima od 1.6. omezí přetáčení reklam, vysvětluje to v kampani #Nepřetáčej
Komerční televize jsou placeny z reklam, což poslední dobou narušuje možnost přetáčení reklam při zpětném přehrávání. Televize Prima to na svých kanálech od 1. června výrazně omezí a důvod vysvětluje v nové kampani #Nepřetáčej.
Skupina Prima od 1. června přistoupí ke kroku, který u diváků jistě zvedne velkou vlnu nevole. Televize totiž tvrdí, že díky možnosti přetáčení reklam při zpětném přehrávání (na IPTV) přijde ročně až o 300 milionů korun, které by mohla investovat do další výroby svých pořadů. Jako komerční televize nemá příjmy z koncesionářských poplatků a reklamy jsou tak kriticky důležitým zdrojem příjmů. Proto se odhodlala k zrušení možnosti přetáčení reklam, nicméně to bude mít svá pravidla, která vysvětluje v kampani #Nepřetáčej.
 
Prima logo
 
Její součástí jsou tři spoty Evou Burešovou, Honzou Dědkem a Liborem Boučkem, kde se snaží ukázat (s nadsázkou), jak by pořady vypadaly bez dostatečného množství financí, které zajišťují právě reklamy v pořadech. Přetáčení nicméně bude možné prvních 60 sekund u rozkoukaného pořadu, aby divák nebyl zahlcen reklamou, když jen hledá místo v pokračování sledování. Nadále bude možné sledovat pořad až 7 dní zpětně. Na mobilních zařízeních musí divák počítat s 3,5 minutami reklamy do hodiny, nicméně pro sledování v televizi do 3 dnů od živého vysílání se toto zvyšuje na 5 minut reklamy.
 
 
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.