Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Přetížený Netflix kvůli COVID-19. Výpadek se objevil v USA i Evropě

25.3.2020, Jáchym Šlik, aktualita
Uživatelé Netflixu dnes zažili největší výpadek služby za poslední dobu. Jeho příčinou byla patrně zvýšená poptávka v důsledku omezení způsobených pandemií koronaviru. Problémy se dotkly také některých částí Evropy, v menší míře i ČR.
Pokud jste si dnešní večer chtěli zpříjemnit seriálem z Netflixu, ale služba vám nefungovala, nebyla chyba nejspíš na vašem přijímači. Netflix potvrdil, že se dnes potýkal s výpadky. Problém podle oficiálních informací trval přibližně hodinu. Z dat shromážděných webem DownDetector vyplývá, že se chyba objevila okolo 17:30 středoevropského zimního času, ale do 18:30 se již ve většině případů vrátilo vše do normálního stavu.
 
 
Uživatelé chybu nejčastěji hlásili jako „chybějící připojení“ nebo problémy se streamováním videa. Na stránky nebo aplikace se uživatelé obvykle dostaly bez vážnějších problémů, ale problém nastal až v případě, kdy se pokoušeli přehrát video. V příspěvcích na sociálních sítích se často objevuje zmínka o hlášce „Error NSES-500“, ke které společnost na stránkách podpory popisuje následovně: „Obvykle poukazuje na problém s připojením k síti, který brání vašemu zařízení v dosažení služeb Netflixu“.
 
Výjimkou ovšem nebyly ani případy, kdy divák nemohl Netflix používat na svém počítači, zatímco na Apple TV fungovalo přehrávání bez problémů. Patrně nejvíce se problém dotkl uživatelů napříč USA, kde bylo v době výpadku dopoledne. Při pohledu na mapu, kterou poskytuje portál DownDetector, se problémy objevily ve většině velkých měst na východním i západním pobřeží Spojených států. V Evropě došlo k potížím v podvečerních až večerních hodinách, což je další období špičky.
 
 
Vůbec nejvíce byla v Evropě zasažena Velká Británie, výrazné výpadky ovšem zaznamenali také diváci z Německa, Nizozemska, Švýcarska nebo Portugalska. V menší míře se ovšem problémy objevily napříč celou Evropou, Českou republiku nevyjímaje. Počet případů byl ovšem relativně nízký. Servery Netflixu jsou v posledních týdnech pod velkým tlakem kvůli omezením, které vlády jednotlivých zemí nařizují svým občanům v reakci na pandemii onemocnění COVID-19. Lidé tak tráví výrazně více času doma a zkracují si jej právě sledováním streamovaného videa. I když se společnost snaží své servery připravit na podobné situace, možná se nejedná o poslední takový výpadek.