
Polovina britských vlastníků Smart TV neví, co ono „Smart TV“ je
Výzkum dále ukázal, že ze všech nedávno pořízených Smart TV jich byla pouze třetina nakoupena pro účely připojení k internetu. Čtvrtina (25 %) vlastníků se totiž ani nepokusilo připojit k internetu prostřednictvím televizoru. Nejčastějším důvodem pro koupi Smart TV (50 % nakupujících) byla prostá koupě nového televizoru. Asi vám bude jasné, jaký dopad to nejspíš bude mít na tolik medializovanou připojitelnost k internetu. Firma dále zjistila, že pro 90 % respondentů byla nejdůležitějším aspektem kupované Smart TV kvalita obrazu a zvuku spolu s velikostí úhlopříčky.
Co se týče podílu Smart TV podle značky, tak zde vedla Sony s 36 % následovaná společností Samsung s 33 %. Na třetím místě se s velkou mezerou a 16 % umístil Panasonic. Trochu jiná čísla ukazuje rozbor účastníků průzkumu, kteří se teprve chystali koupit Smart TV. Zde mělo největší zastoupení Samsung s 62 %, následovaný Sony, který by kupovalo 48 %. Pro Panasonic by se mohlo rozhodnout 40 % tázaných. Za zmínku stojí i to, že 26 % účastníků mělo v plánu kupovat připojitelný televizor od Apple, přestože jej gigant z Cupertina ještě neuvedl na trh.
Agentura YouGov upozornila, že výrobci televizorů se nesnaží kombinovat technologie Smart TV tak, aby je uživatel skutečně využíval. Tyto společnosti si musí uvědomit hodnotu USP (Unique Selling Points, doslova přeloženo Unikátní prodejní hodnoty) svých modelů Smart TV, tj. jejich přednosti a unikátnosti oproti konkurenci. Jinak totiž hrozí i nadále ignorance a zmatek mezi potenciálními zákazníky.
Zdroj: HDTVtest