Polovina Američanů nechce kupovat 3D TV
17.11.2011, Pavel Zubatý, aktualita
Výrobci TV do světa chrlí jeden přístroj s podporou 3D za druhým, ruku v ruce se zábavním průmyslem. Podle on-line průzkumu na Retrevo.com (nákupy a recenze) přesto polovina potenciálních zákazníků v USA odmítá přejít na 3D.
Mnoho výrobců spotřební elektroniky vsadilo na technologii 3D s tím, že takové přístroje půjdou „na dračku“. Čáru přes rozpočet jim však způsobila nižší oblíbenost 3D, než očekávali. Příkladem může být Panasonic, který patří k hlavním příznivcům 3D vlny. A nejedná se o žádné malé částky. Přehnaná víra ve 3D už tuto společnost stála 5,5 miliardy dolarů (přes 100 miliard korun)! Stejný důvod stojí i za restrukturalizací televizních divizí japonského výrobce Sony.
Neúprosná statistika sice ukazuje, že mnozí výrobci TV se dostali do řádné „šlamastyky“, ale na druhou stranu existují lidé, kteří se chystají v příštím roce kupovat novou HDTV. Jedna třetina respondentů průzkumu patří mezi ně. Bohužel pouhých 22 % z nich cílí na televizi se schopnostmi 3D, kdežto 55 % prohlásilo pravý opak: Trvají na tom, že v r. 2012 rozhodně nekoupí 3D TV, a to je právě ten problém.
Předcházející studie nabízely teorii, že za prvotním nezájmem o 3D TV stály vysoké ceny těchto spotřebičů (což prodeji v dané ekonomické situaci rozhodně nepomohlo). S příchodem nových technologií však tyto ceny klesají, i když některé zápory převládají. Především se jedná nejen o nutnost nosit speciální brýle (většinou navíc ty drahé zatmívací), ale třeba i nedostatek trojrozměrného obsahu. A co vy? Čekali jste něco takového? Bylo na 3D TV ještě brzo nebo si myslíte, že jde o „dinosaura 20. století“, který nevymřel?
Zdroj: HDTVtest
Neúprosná statistika sice ukazuje, že mnozí výrobci TV se dostali do řádné „šlamastyky“, ale na druhou stranu existují lidé, kteří se chystají v příštím roce kupovat novou HDTV. Jedna třetina respondentů průzkumu patří mezi ně. Bohužel pouhých 22 % z nich cílí na televizi se schopnostmi 3D, kdežto 55 % prohlásilo pravý opak: Trvají na tom, že v r. 2012 rozhodně nekoupí 3D TV, a to je právě ten problém.
Předcházející studie nabízely teorii, že za prvotním nezájmem o 3D TV stály vysoké ceny těchto spotřebičů (což prodeji v dané ekonomické situaci rozhodně nepomohlo). S příchodem nových technologií však tyto ceny klesají, i když některé zápory převládají. Především se jedná nejen o nutnost nosit speciální brýle (většinou navíc ty drahé zatmívací), ale třeba i nedostatek trojrozměrného obsahu. A co vy? Čekali jste něco takového? Bylo na 3D TV ještě brzo nebo si myslíte, že jde o „dinosaura 20. století“, který nevymřel?
Zdroj: HDTVtest