Plazmová jednička Samsung posílil na úkor Panasonicu
15.5.2012, Pavel Zubatý, aktualita
Agentura Displaybank uvedla, že Samsung Electronics posílil svou vedoucí pozici na poli globálního dodavatele plazmových televizorů. Údaje z února 2012 navíc ukazují další oslabení hlavního konkurenta – japonské společnosti Panasonic.
Společnost Samsung opět posílila, co se týče trhu s plazmovými panely. Stojí tak v dubnové zprávě agentury Displaybank zvané Monthly FPD TV Shipment Data (možný překlad měsíčního reportu by zněl Data dodávek plazmových televizorů). Jihokorejský gigant tak v únoru dodal 400 000 kusů PDP TV, kdežto u japonského výrobce Panasonic to bylo „jen“ 260 000 kusů. Kdysi největší dodavatel PDP TV totiž prochází od loňského roku restrukturalizací. Na úbytku se podílí předčasné zrušení řady P5 a nově i třech pod-řad zbývající řady P4. Nepřekvapí tak plán dodat letos „pouhých“ 2,5 milionů kusů místo loňských 5,7 milionů plazmových televizorů.
![](plazmova-jednicka-samsung-posilil-na-ukor-panasonicu/4837/img/body-0.412.jpg)
Samsung uzmul Panasonicu pomyslné plazmové žezlo
Samsung ani LG se naproti tomu k podobným drastickým krokům nechystá. Jejich cílem jsou podobné množství, jako loni. Továrny tehdy opustilo 5,2 milionů PDP TV Samsung a 4,3 milionů PDP TV LG. Souhrn všech výrobců dohromady vykazuje 21% pokles mezi lednem a únorem 2012, kdy se dodalo 1 076 000 kusů „plazmovek“. Podle Displaybank se tento údaj snížil ještě víc během března. Důvodem mají být skladové přebytky, které způsobila nečekaně nízká poptávka během svátečních slev.
Zdroj: HDTVtest
![](plazmova-jednicka-samsung-posilil-na-ukor-panasonicu/4837/img/body-0.412.jpg)
Samsung uzmul Panasonicu pomyslné plazmové žezlo
Samsung ani LG se naproti tomu k podobným drastickým krokům nechystá. Jejich cílem jsou podobné množství, jako loni. Továrny tehdy opustilo 5,2 milionů PDP TV Samsung a 4,3 milionů PDP TV LG. Souhrn všech výrobců dohromady vykazuje 21% pokles mezi lednem a únorem 2012, kdy se dodalo 1 076 000 kusů „plazmovek“. Podle Displaybank se tento údaj snížil ještě víc během března. Důvodem mají být skladové přebytky, které způsobila nečekaně nízká poptávka během svátečních slev.
Zdroj: HDTVtest