Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Osm z deseti nejprodávanějších televizí v Číně patří Xiaomi

11.3.2019, Jáchym Šlik, aktualita
Xiaomi se může pochlubit titulem nejrychleji rostoucí značky televizorů, meziročně své prodeje více než ztrojnásobilo. Na čínském trhu dokonce bezkonkurenčně ovládlo žebříček deseti nejprodávanějších modelů.
Čas od času si na našich stránkách můžete přečíst zmínku o televizorech Xiaomi. Známý čínský výrobce, který proslul hlavně svými smartphony, bohužel nabízí své televizory pouze na čínském a indickém trhu. I přesto se mu už v loňském roce podařilo probojovat mezi desítku největších značek televizí na světě. A v razantním růstu pokračuje i nadále, jak dokazují statistická data. Začneme daty za loňský rok, které přinesla společnost Sigmaintell. Xiaomi mělo celosvětově prodat na 8,93 milionů televizorů. Z tohoto počtu mělo 7,56 milionu připadnout na Čínu a 1,37 milionu na Indii.
 
 
Xiaomi Mi TV 4A s 32" úhlopříčkou po osmi měsících překonala hranici 1 milionu prodaných kusů, a to jako první model na čínském trhu
 
Meziročně se jedná o 229% nárůst, takže se Xiaomi stalo nejrychleji rostoucí značkou televizorů na světě. To je v době, kdy tradiční značky jako Samsung, LG nebo Sony stagnují, případně rostou maximálně v jednotkách procent, opravdová výjimka. Velmi slibně se zatím vyvíjí i situace v letošním roce. Naznačuje to tabulka, která ukazuje deset nejprodávanějších televizorů za prvních šest týdnů roku 2019. Osm z nich tvoří modely od Xiaomi, a to v různých úhlopříčkách od 32 do 65 palců. Jako jediné konkurenci se podařilo do žebříčku probojovat sedmému Hisense a osmému Cool, tedy opět domácím čínským značkám.
 
 
Xiaomi u svých televizorů opět vsází na atraktivní poměr ceny a výbavy, kterému tradiční značky jen těžko konkurují. Další zbraní je umělá inteligence a hlasové ovládání, které plně rozumí čínštině. Hlavním distribučním kanálem na domácím trhu zůstává online prodej, ale čím dál se více se Xiaomi snaží klást důraz také na prodej v kamenných obchodech. Prozatím nebyla zveřejněna informace, že by se Xiaomi chystalo se svými televizory expandovat na další trhy. Nedávno se společnost nechala slyšet, že nechce být jen levnou značkou a hodlá více investovat do vývoje, což se nejspíš projeví zvýšením cen některých produktů.