Společnost Omdia vydala předpoklady toho, jak se bude vyvíjet trh s televizemi typu OLED. Podle ní totiž televize tohoto typu v Evropě už v prémiovém segmentu (s cenou nad 1500 USD) vedou nad LCD. Ještě loni byl poměr 47,7 % pro OLED a 52,3 % pro technologii LCD, letos se už předpokládá dosažení 55,6% tržního podílu pro OLED. V roce 2023 se předpokládá další růst, a to až na 66,8 %.

Evropa je podle společnosti největším trhem pro prodej televizí, podle statistiky se zde loni prodalo 23 % ze všech prodaných TV (celosvětově 213,5 milionu kusů). Severní Amerika je druhá s 22% podílem. Je to právě Evropa, která táhne prodeje OLED technologie, neboť loni zde bylo prodáno 2,9 milionu kusů OLED TV, což v celosvětovém měřítku činí 44% zastoupení (srovnejte s 23% zastoupením celého trhu s TV). Pro letošek se předpokládá prodej 3,4 milionu. Jasnou evropskou jedničkou je LG se 65,8% zastoupením, druhé je Sony se 17 % a třetí Philips s 11 %. Pokud jde o panely, pak LG Display dodává OLED panely pro 90 % všech TV.
Zdroj: etnews.com, flatpanelshd.com