
Odpovídá tomu i bombastický výrok výkonného ředitele LG Display. Doktor Sang Beom Han totiž slíbil doslova revoluci v běžném životě uživatelů, kterou přinese právě technologie OLED. Asi nejvýraznějším exponátem byla 111palcová OLED „Vlna“, která byla složena ze tří 65palcových panelů. Ty byly dokonce dvoustranné, ale nebyly bezešvé: Celkový dojem kazily tenké rámečky prohnutých panelů. Je otázkou, k čemu přesně má „Vlna“ sloužit. Domácí užití to nebude, ale jako extravagantní reklamní poutač by „Vlna“ uspět mohla. Výrobce každopádně tvrdí, že se jedná o důkaz ohebnosti a víceúčelovosti technologie OLED.

Mnohem praktičtěji působila „plakátová“ OLED TV, která byla představena už v květnu. Tato ohebná televize je široká pouhých 0,97 mm, čemuž odpovídá i její hmotnost. Se svými 1,9 kilogramy není problém ji zavěsit na zeď pouze s využitím magnetů. Podle výkonného ředitele navíc nemá trvat dlouho, než se dostane na trh. V reklamě si lze představit posledního představitele s plochou oboustrannou 55“ obrazovkou. Tato televize má pouhých 5,3 mm na tloušťku a hmotnost 12 kilogramů.

LG technologii OLED věří natolik, že na její vývoj chce v dalších třech letech investovat částku 8,5 miliard dolarů (v přepočtu přes 204,3 miliard korun). Jihokorejský gigant přitom nemá problémy s razantním navyšováním produkce OLED panelů a snižování jejich ceny. Význam mamutí investice je proto třeba hledat jinde, třeba v rychlosti vývoje. Nové televizory se totiž na trh nedostanou až za deset let, ale třeba už příští rok.

Zdroj: FlatpanelsHD