www.tvfreak.cz
>
>
>

Netflixu se přestává dařit, utíkají mu američtí diváci

Netflixu se přestává dařit, utíkají mu američtí diváci
, , aktualita
Streamovací služba Netflix měla za sebou celou řadu úspěchů, ale pro tentokrát to úplně nevyšlo. Nárůst platících diváků byl o polovinu menší, než se čekalo a v USA došlo dokonce až k poklesu.
K oblíbeným
reklama
Reed Hastings, CEO streamovací služby Netflix, byl nucen prezentovat nepříliš uspokojivá čísla. Pro letošní rok plánoval zvýšit počet platících diváků o 10 milionů (nynější počet je 151,5 milionu), tedy za první půlrok 5 milionů nových zákazníků. To se ale nepovedlo, navíc opravdu výrazně. Podařilo se nabrat jen lehce přes polovinu plánovaného množství, konkrétně 2,7 milionu lidí. Na všech trzích se tak nedosáhlo na plány, a co je nejhorší, v USA dokonce došlo k prvnímu poklesu od roku 2011, kdy se Netflix oddělil od své divize půjčující DVD zasíláním poštou. Na druhou stranu se alespoň lehce zvýšil počet zákazníků v bezplatném zkušebním období o 20 tisíc, kteří by se potenciálně mohli stát novými zákazníky.
 
Netflix logo
 
Hastings přisuzuje výsledek malému množství vlastního obsahu. To by se ale mohlo brzy změnit. Chystá se další série Stranger Things, hodně si slibuje od poslední série Orange is the New Black. Naopak se brzy zbaví titulů od Disney, který si spustí vlastní streamovací službu a z Netflixu tak zmizí např. i Přátelé nebo Kancl. Poplatky za licence na tyto seriály byly enormní a Netflix by je raději využil na vlastní obsah, který by mohl přitáhnout nové diváky. Doufá, že se mu např. podaří zopakovat úspěch jako s Murder Mystery, kde hrál Adam Sandler a Jennifer Aniston, přičemž tento film vidělo neuvěřitelných 73 milionů domácností.
 
Hastings ale současně přiznává i to, že za snížení zájmu může nedávné zvýšení cen, protože největší rozdíly mezi plánem a skutečností byly právě v těch regionech, kde se zdražovalo. Připomeňme, že Netflixu roste i nová konkurence. Své streamovací služby chystají společnosti Disney, Apple, WarnerMedia i NBCU. Na tyto zprávy už zareagovala i hodnota akcií, které spadly o více než 10 % (z $362 na $325).
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Smart TV sledují své uživatele, ukázal výzkum Smart TV sledují své uživatele, ukázal výzkum
Vědci z Princeton University se podívali na zoubek chytrým televizím a instalovaným aplikacím pro nabízené kanály. Zjistilo se, že většina z nich sleduje své uživatele a vytváří si jejich sledovací profily pro další využití.
14.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Netflix má české rozhraní, letos přidá 150 českých filmů Netflix má české rozhraní, letos přidá 150 českých filmů
Streamovací služba Netflix výrazně rozšiřuje svůj český záběr. Jednak přináší rozhraní v češtině, jednak přichází se značně širší nabídkou českých seriálů a filmů. Do konce roku má přibýt 150 dalších.
14.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Disney+ s výraznou slevou pod $5 měsíčně při 3letém předplacení Disney+ s výraznou slevou pod $5 měsíčně při 3letém předplacení
Streamovací služba Disney+ sice zahájí svou činnost až za měsíc, ale už dnes si ji můžete v některých zemích předplatit. Pokud zaplatíte rovnou 3 roky najednou, cena se dostane z $6,99 měsíčně v průměru na méně než 5 dolarů.
11.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Star Trek: Picard ukazuje oficiální trailer Star Trek: Picard ukazuje oficiální trailer
Sir Patrick Stewart se vrací do role kapitána Jean-Luc Picarda. Už za necelého čtvrt roku je tu Star Trek: Picard, což bude 10dílný streamovaný seriál, ve kterém uvidíme i další hrdiny z předchozích dílů vesmírné ságy.
8.10.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Streamovací války: Amazon Fire TV bez Disney, ten zas bez Netflixu Streamovací války: Amazon Fire TV bez Disney, ten zas bez Netflixu
Streamovací služby jsou čím dál více důležitějšími zdroji příjmů a války mezi jednotlivými systémy nabírají obrátky. Amazon tak na svém Fire TV nechce nabízet aplikace od Disney, ten zase nechce zobrazovat reklamy Netflixu.
6.10.2019, aktualita, Milan Šurkala