Netflix zvyšuje kvalitu zvuku, nyní se mění adaptivně

Netflix zvyšuje kvalitu zvuku, nyní se mění adaptivně
, , aktualita
Netflix si uvědomuje, že celkový zážitek při sledování filmů a seriálů nezavísí pouze na obrazu, ale také zvuku. Proto společnost zvyšuje bitrate u prostorového zvuku 5.1 a Dolby Atmos. Kvalita se navíc mění automaticky podle rychlosti připojení.
K oblíbeným
reklama
Nejpopulárnější služba pro streamování videa se rozhodla zvýšit kvalitu zvuku u svých pořadů. Nyní slibuje vysoce kvalitní zvuk, který by se měl blížit tomu, jak jej slyší tvůrci ve studiu. Navíc se kvalita může měnit adaptivně v závislosti na možnostech konkrétního zařízení a rychlosti internetového připojení. Funguje to tedy velmi podobně jako adaptivní změna kvality videa, která je na Netflixu dostupná už dlouho. Kvalitnějšího zvuku si mohou všimnout majitelé zařízení s podporou 5.1kanálového audia nebo technologie Dolby Atmos. V případě konfigurace 5.1 se může bitrate měnit v rozmezí od 192 kbps do 640 kbps. U Dolby Atmos, které Netflix nabízí pouze předplatitelům nejvyššího plánu Premium, se datový tok pohybuje mezi 448 kbps a 768 kbps.
 
 
V budoucnu navíc společnost očekává zvýšení těchto hodnot s tím, jak se zlepšuje technologie kódování. V obou případech využívá Netflix formát Dolby Digital Plus. Tvrdí, že zvuk není bezztrátový, ale nabízí kvalitu srovnatelnou s originálním zdrojem. V tuto chvíli by další navyšování datového toku údajně nepřineslo žádné slyšitelné výsledky, pouze by zabíralo větší šířku pásma.
 
Netflix také prozradil, že nápad ke zvýšení kvality zvuku přišel při testování druhé řady seriálu Stranger Things v roce 2017. Sledování probíhalo v obýváku, aby bylo napodobeno prostředí, v jakém se na seriál dívají uživatelé Netflixu. Tvůrcům se ovšem nelíbil zvuk při scéně s automobilovou honičkou, který nebyl tak čistý jako při míchání ve studiu. vyřešeno to bylo zvýšením bitratu a od té doby pracuje Netflix na tom, aby zlepšil kvalitu zvuku ve své službě plošně.
 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Samsung chce nalákat zákazníky. V létě vrací za nákup tisíce korun Samsung chce nalákat zákazníky. V létě vrací za nákup tisíce korun
Společnost Samsung spustila letní akci, díky které lze získat bonus ve výši až 50 tisíc korun. Zároveň pořádá cestovatelskou soutěž o zajímavé slevy a poukaz na ubytování v hodnotě tří tisíc korun.
Dnes, inzerce, PR článek
Strong C620: další cenově dostupná 4K LCD TV na českém trhu Strong C620: další cenově dostupná 4K LCD TV na českém trhu
Na český trh nedávno dorazila novinka od značky Strong pro méně náročné diváky. Řada LCD TV, která zatím obsahuje jediný model 50UC6203, slibuje solidní obrazovou kvalitou, moderní design a podporu aplikací za rozumnou cenu.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Nový soundbar LG GX byl navržen nejen pro OLED TV Nový soundbar LG GX byl navržen nejen pro OLED TV
LG přidalo do své nabídky další soundbar a tentokrát s ním potěší především majitele 65" GX OLED TV. Soundbar lze ovšem kombinovat i s jinými televizory. Ve výbavě nalezneme Dolby Atmos, DTS:X nebo několik možností připojení.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
MicroLED TV od Samsungu se možná zpozdí. Dočkáme se letos? MicroLED TV od Samsungu se možná zpozdí. Dočkáme se letos?
Zdá se, že kvůli komplikacím se microLED TV od Samsungu možná nedostanou na trh v roce 2020, jak výrobce předpokládal. Objevují se totiž chyby při výrobě i vysoká cena. Samsung ovšem zůstává optimistický.
11.7.2020, aktualita, Jáchym Šlik
Streamovací služba Quibi moc nezaujala: 92 % z prvních uživatelů odešlo Streamovací služba Quibi moc nezaujala: 92 % z prvních uživatelů odešlo
Streamovací služba Quibi své uživatele příliš nezaujala. Nabídla působivé 3měsíční zkušební období, nicméně podle průzkumů to vypadá, že z prvních uživatelů si ji předplatilo jen pouhých 8 %. To je o něco horší výsledek, než je standard.
10.7.2020, aktualita, Milan Šurkala