Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Netflix s reklamami je populární, volí ho 40 % nových uživatelů

27.5.2024, Milan Šurkala, aktualita
Netflix s reklamami je populární, volí ho 40 % nových uživatelů
Streamovací služba Netflix má i svůj levnější plán s reklamami, které pomáhají o něco snížit cenu tohoto předplatného. V zemích, kde je tento plán dostupný, jej volí okolo 40 % nových předplatitelů.
Ačkoli je reklama mnohdy považována za zlo, má jeden velmi důležitý dopad. Umožňuje snížit přímo placenou cenu produktu, který tuto reklamu zobrazuje, a to mnohdy až na nulu. V případě streamovacích služeb je něco takového spíše výjimečné, dokonce drtivá většina služeb kdysi žádné reklamy vůbec nenabízela. Pro mnohé je ale příliš drahé si předplácet několik služeb najednou, a tak se staly docela populární plány, které část své ceny dotují pomocí reklamy. Uživatelé tak mohou mít více služeb a neplatit plnou cenu (ta se doplácí reklamou). To je i případ Netflixu, kde se plán s reklamou stal nebývale populární a z celé uživatelské základny čítající 270 milionů předplatitelů ho má zhruba 40 milionů. To je o to zajímavější, že tento plán není ani zdaleka dostupný ve všech zemích, kde si můžete předplatit Netflix. U nás třeba zatím není k dispozici.
 
Netflix nedávno zmínil, že v zemích, kde je plán s reklamami dostupný, ho volí okolo 40 % nových zákazníků, což je dosti vysoké číslo. Např. v USA už ani Basic bez reklam není k dispozici a základem nabídky je Standard with Ads za 6,99 USD měsíčně, podporuje 2 zařízení současně, stahování na 2 zařízeních a rozlišení Full HD, má téměř plnou kolekci filmů a seriálů až na pár výjimek. Standard (bez reklam) stojí ale více než dvojnásobek, 15,49 USD za měsíc a kromě absence reklam a plné nabídky filmů nabídne možnost připlatit za jednoho člena mimo domácnost. Premium vyjde na 22,99 USD měsíčně, podporuje 4 zařízení najednou, stahování na 6 zařízení, Ultra HD (4K) rozlišení, lepší audio a možnost připlatit si za dva členy mimo domácnost.
 
Levnější plány s reklamami mají v některých zemích také jiné streamovací služby jako Disney+ nebo Amazon Prime Video. Tomuto konceptu se nicméně vyhýbá Apple TV+.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.