Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Netflix odmítl reklamy, ale uvažuje o herním a sportovním obsahu

9.9.2020, Jáchym Šlik, aktualita
Předplatitelé Netflixu se nemusí bát, že by je v budoucnu obtěžovala reklama. Její nasazení totiž opět odmítl i šéf společnosti. Rozpovídal se také o významu herního a interaktivního obsahu, produkci originálních pořadů v koronavirové době i konkurenci.
Spoluzakladatel a CEO společnosti Netflix Reed Hastings se nedávno podělil o některé zajímavé informace v rozhovoru pro americký portál Variety. Nedávno totiž vydal knihu No Rules Rules, ve které prozrazuje detaily ze zákulisí Netflixu a především nezvyklé firemní kultury. Není tedy divu, že značná část otázek směřovala právě k tématům týkajících se zaměstnanců a dalších interních záležitostí. Došlo ovšem i na dotazy týkající se samotné streamovací platformy, které nám prozradily (nebo v řadě případů spíše potvrdily) blízkou budoucnost Netflixu.
 
 
Objevilo se téma koronaviru, které má pro Netflix hned dva rozdílné důsledky. Na jedné straně totiž musela přerušit tvorbu některých originálních filmů, seriálu a inyhc pořadů, které přitom tvoří hlavní oporu nabídky této streamovací služby. Hastings uvedl, že letos bude mít premiéru obsah natočený před pandemií COVID-19 (zmínil 4. řadu historického seriálu Koruna, která přijde 15. listopadu).
 
Pro příští rok Netflix plánoval ještě více originálů než letos. Produkce aktuálně probíhá hlavně v Evropě a Asii. CEO zároveň doufá ve vakcínu proti koronaviru, která by umožnila se filmařům vrátit naplno do práce. Tato vakcína zároveň podle Hastingse přinese pomalý návrat do běžného života. Nárůst počtu předplatitelů, ke kterému došlo v první polovině letošního roku, tedy nejspíš nebude trvalý.
 
V budoucnu se chce Netflix zaměřit na více lokálního obsahu – konkrétně byl zmíněn turecký a egyptský. Mělo by jít ovšem o pořady, které nabídne celému světu. V poslední době platformě výrazně přibyla konkurence jako Disney+ a HBO Max. Hastings ovšem toto osvěžení trhu vítá a tvrdí, že souboj bude probíhat na úrovni vlastního obsahu. Poněkolikáté také Netflix své předplatitele ujistil, že nepočítá s nasazením reklam. Této možnosti údajně nepřispívá ani aktuální ekonomická situace, která nutí firmy výrazně šetřit právě na výdajích za reklamu.
 
Ačkoliv společnost dlouhodobě odmítala také nasazení živých zpráv a sportu, v budoucnu tuto možnost zcela nevylučuje. Především sport, stejně jako videohry a obsah vytvořený uživateli, by mohl být pro Netflix zajímavý. To je ovšem otázka spíše daleké budoucnosti, neboť pro následující roky již bylo naplánováno, kam půjde každý cent – a budou to hlavně „větší“ filmy a seriály.