Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Netflix mění počítání diváků, úspěšného Witchera sleduje 76 milionů lidí

22.1.2020, Milan Šurkala, aktualita
The Witcher (Zaklínač) je nejúspěšnějším seriálem Netflixu. Vysoké sledovanosti však dopomohl i jeden početní trik. Netflix totiž změnil způsob, jak bude od nynějška počítat aktivní diváky seriálů a filmů.
Seriál The Witcher (Zaklínač) je chválen nejen svými diváky, ale obvykle i odbornou kritikou. Počty diváků jsou navíc rekordní, dle Netflixu jde o 76 milionů lidí. Takto vysoké číslo je ale způsobeno i tím, že streamovací služba Netflix začala diváky počítat jiným způsobem než doposud. Do nynějška se jako divák započítal každý ten, kdo shlédl alespoň 70 % filmu nebo epizody. Dle Netflixu ale taková metrika dnes nedává smysl a započítá každého, kdo se podívá alespoň na dvě minuty. To má být dostatečně dlouhý čas na to, aby se daly odlišit náhodná spuštění od cílených. Faktem je, že to obvykle znamená, že se divák započítá, aniž by se vůbec dostal k úvodním titulkům, které obvykle bývají později.
 
The Witcher Netflix
 
Podle Netflixu tato metrika způsobí, že nově bude prezentovat v průměru asi o 35 % vyšší čísla než doposud. Nový způsob byl představen při prezentování finančních výsledků, kde Netflix rovněž pověděl, že už má 167,09 milionu předplatitelů. To znamená, že 2 minuty Zaklínače si pustilo více než 45 % z nich. Toto číslo je meziročně (proti Q4/18) vyšší o 20,0 % (o 27,83 mil. lidí), přičemž jen za poslední čtvrtletí se uživatelská základna zvýšila o 8,76 milionu. Přesto i tato čísla mohou být trochu negativní. V Severní Americe z tohoto množství přibylo jen 548 tisíc lidí (loni to ve stejném období bylo 1,747 milionu), což vzbuzuje obavy, zda je v této stěžejní oblasti ještě kam růst, obzvlášť když tu máme spoustu nových streamovacích služeb (např. Disney+). Úspěch ale zaznamenal v Evropě, kde přibylo 4,4 milionu předplatitelů.
 
Co se týče financí, Netflix za poslední čtvrtletí vydělal 5,467 mld. USD, což je meziročně velmi pěkný nárůst o 30,6 %. Vzrostl také provozní zisk z 216 na 459 mil. USD, což znamená také zvýšení provozní marže z 5,2 % na 8,4 %.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.