Nejhorší film od Netflixu? Nový thriller dostal od kritiků 0 %

10.6.2020, Jáchym Šlik, aktualita
Nový akční thriller Konec zločinu v Americe, který měl tento měsíc premiéru, se dost možná stal nejhůře hodnoceným snímkem od Netflixu. Od kritiků schytal nejhorší hodnocení a ani diváci nejsou vůbec spokojeni.
Netflix je proslulý hlavně svými seriály, které posbíraly i řadu ocenění. Z originální produkce Netflixu ovšem přichází každý měsíc také spousta nových filmů. Nutno ovšem říct, že až na pár výjimek se obvykle nejedná o žádné skvosty dnešní kinematografie, ale převážně průměrné snímky. Vynikla mezi nimi jedna z nejočekávanějších červnových premiér Netflixu, i když bohužel ne takovým způsobem, jaký by si tvůrci přáli. Řeč je o akčním thrilleru Konec zločinu v Americe (v originále The Last Days of American Crime), který se na oblíbené streamovací platformě objevil v pátek 5. června, a to s českými titulky.

„Než vláda spustí signál, který změní lidem vědomí a skoncuje se zločinem, přidává se bankovní lupič k plánování vůbec posledního přepadení v dějinách,“ zní oficiální anotace k filmu. Spojení akčního thrilleru s prvky sci-fi mohlo pro leckteré diváky znít lákavě, ale s výsledkem byl nakonec spokojený jen málokdo. Tedy pokud vůbec přetrpěl celý snímek, který se chlubí nadprůměrnou délkou téměř 2,5 hodiny. Na webu Rotten Tomatoes, který agreguje filmové recenze z více zdrojů, aktuálně u snímku Konec zločinu v Americe svítí hodnocení 0 %. Jedná se o průměr 25 odborných recenzí z New York Post, Rolling Stone, IndieWire a dalších odborných médií.

Jinak řečeno, žádný z kritiků na filmu nenašel nic pozitivního. „Pokud dokoukáte Konec zločinu v Americe, je to proto, že... nemáte nic lepšího na práci,“ vyjádřil se třeba jeden ze španělských novinářů. Příliš lichotivé není ani hodnocení od diváků, které činí 27 % na Rotten Tomatoes nebo 3,7 bodu z 10 v databázi IMDB. Nadšení se nekoná ani u českých filmových fanoušků, třeba oblíbená databáze ČSFD připisuje snímku průměrné hodnocení 32 %. A z jednotlivých komentářů je patrné, že najít na filmu něco pozitivního není vůbec jednoduchý úkol. Konec zločinu v Americe režíroval Olivier Megaton, který stojí i za nepřílišným úspěšným filmem Kurýr 3. Nový thriller pro Netflix vznikl podle komiksové předlohy Ricka Remendera a zahráli si v něm Michael Pit, Édgar Ramírez nebo Anna Brewster.