V USA si totiž autoři televizních reklam už dlouho lámou hlavu nad tím, jak nastrčit divákovi reklamu tak, aby si ji zapamatoval. Kromě klasických reklamních bloků tak existují i reklamy (více či méně) šikovně schované ve filmech (obzvlášť těch béčkových). Film totiž stačí nahrát a v záznamu už není problém reklamy přeskakovat. Podle předpokladů reklamních studií to měla být právě nahrávací zařízení, která jim mařila vložené úsilí. Skutečnost je však jiná, minimálně v kalifornském Los Angeles...

Dokázala to společnost IPG Media Lab, sídlící v Los Angeles, která sestavila (do jisté míry) reprezentativní vzorek 48 náhodných diváků TV a online videa. Tuto skupinu poté nechala sledovat určité video programy s obvyklými zařízeními/rozptýleními, jenž obvykle používají při sledování svých oblíbených kanálů. Centrem výzkumu pak byla míra času, kterou každý divák věnoval sledování obrazovky a do jaké míry se jejímu obsahu opravdu věnovali.
Prvním poznatkem bylo zjištění, že 94 % diváků TV a 73 % uživatelů online videa využilo nějakého „zlepšováku“ jejich vizuální zábavy. Z 60 % to byly inteligentní mobily, což způsobilo průměrnou 52% úroveň pozornosti při sledování samotných programů a 37% úroveň pozornosti v reklamních blocích. Jinými slovy: ve dvou třetinách času jsou reklamy ignorovány, přičemž se diváci vesele oddávají zábavě na „smartphonech“. Ironií je, že zrychlené přehrávání reklam vedlo ke 12% nárůstu pozornosti, protože se diváci báli, že záznam „přetočí“ příliš daleko. A co vy, čtenáři TV Freaku? Přepínáte o reklamách na jiný kanál, nebo se radši věnujete něčemu (někomu) jinému?
Zdroj: engadget

Dokázala to společnost IPG Media Lab, sídlící v Los Angeles, která sestavila (do jisté míry) reprezentativní vzorek 48 náhodných diváků TV a online videa. Tuto skupinu poté nechala sledovat určité video programy s obvyklými zařízeními/rozptýleními, jenž obvykle používají při sledování svých oblíbených kanálů. Centrem výzkumu pak byla míra času, kterou každý divák věnoval sledování obrazovky a do jaké míry se jejímu obsahu opravdu věnovali.
Prvním poznatkem bylo zjištění, že 94 % diváků TV a 73 % uživatelů online videa využilo nějakého „zlepšováku“ jejich vizuální zábavy. Z 60 % to byly inteligentní mobily, což způsobilo průměrnou 52% úroveň pozornosti při sledování samotných programů a 37% úroveň pozornosti v reklamních blocích. Jinými slovy: ve dvou třetinách času jsou reklamy ignorovány, přičemž se diváci vesele oddávají zábavě na „smartphonech“. Ironií je, že zrychlené přehrávání reklam vedlo ke 12% nárůstu pozornosti, protože se diváci báli, že záznam „přetočí“ příliš daleko. A co vy, čtenáři TV Freaku? Přepínáte o reklamách na jiný kanál, nebo se radši věnujete něčemu (někomu) jinému?
Zdroj: engadget