Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Logo UHD neznamená barevný rozsah Ultra HD

14.10.2013, Pavel Zubatý, aktualita
DIGITALEUROPE představila kritéria pro televize, které mohou nést logo UHD. Vychází z dnešních 4K přístrojů. Samozvaný hlas evropského digitálního průmyslu slibuje lepší podmínky pro firmy zaměřené na konzumní elektroniku, informace a komunikace.
Program loga UHD skupiny DIGITALEUROPE byl zahájen už v červnu 2013, aby nyní přinesl své ovoce. Tyto prvotní zjištění vychází ze schopností dnešních Ultra HD obrazovek. Konzumní Ultra HD displeje budou muset obstát v těchto následujících kritériích:
    • Nativní rozlišení: 3840×2160 pixelů
    • Poměr stran: 16:9
    • Kolorimetrie: ITU-R BT.709
    • Barevná hloubka: 8 Bit
    • Snímková frekvence: 24p/25p/30p/50p/60p
    • Audio: PCM 2.0 Stereo

Nejedná se přitom o žádné extrémní požadavky. Vlastně až na rozlišení je splňuje nejedna Full HD televize, která je dnes v prodeji. Platí to i pro BT.709, což je označení barevného prostoru určeného pro Full HD. To je v ostrém kontrastu s doporučením organizace ITU, která protežuje barevný gamut definovaný standardem Rec.2020. Většina výrobců však vyžaduje co nejnižší minimální požadavky, aby zvýšila nízkou prodejnost 4K přístrojů. Výjimkou není ani Sony, Samsung, LG ani Panasonic (ti všichni jsou členové DIGITALEUROPE).



Vlastně jedinou podmínkou pro logo UHD bude rozlišení 3840×2160 px,
které doporučila organizace ITU. Zdroj ilustrace: Tech Source


Skupina DIGITALEUROPE to komentovala tím, že technologie Ultra HD je pořád ve vývoji. Její členové proto nechtějí spekulovat nad rámec těchto základních charakteristik. Změnit to může masivní nástup Ultra HD mezi konzumenty. Generální ředitel DIGITALEUROPE John Higgins k tomu řekl: „DIGITALEUROPE je složena z mnoha velkých výrobců televizorů, což nám dává rukou unikátní náhled do problematiky vývoje Ultra HD trhu v následujících měsících a letech.“ Údajně už dozrála doba ke zveřejnění základních kritérií pro ujasnění toho, co mají displeje s ultra-vysokým rozlišením vlastně umět.





Zdroj: HDTVtest
reklama
reklama