www.tvfreak.cz
>
>
>

Loewe je v insolvenci

Loewe je v insolvenci
, , aktualita
Jsou to tři měsíce, co Loewe požádala o státní ochranu před věřiteli. Přes strategické s Hisense ale finanční potíže pokračují a firma tak zahájila insolvenční řízení. Vedení jedná se šesti subjekty, které mají zájem poskytnout kýžený kapitál.
K oblíbeným
reklama
Společnost Loewe byla založena před 90 lety v Berlíně. Postupem času se zformovala do podoby výrobce prémiové domácí elektroniky, ať už to jsou televize s vysokým rozlišením, přehrávače Blu-ray nebo zvukové systémy. V posledních letech však na firmu dopadla globální finanční krize. Došlo nejen k úbytku zájmu o luxusní zboží, ale též poklesu průměrných cen televizních sestav.

Jsou to tři měsíce, co Loewe požádala německý stát o ochranu před věřiteli. Konkrétně šlo o odvolání na zákon Schutzschirmverfahren, jehož lhůta ale vypršela. Firma tak automaticky přechází do další fáze - insolvenčního řízení (něm. Insolvenzverfahren in Eigenverwaltung). Nejedná se však o proces vyměřený soudem, ale o předem naplánované rozhodnutí společnosti. Výkonná rada si tak chce koupit čas, který je nutný k zajištění dostatečných investic pro dokončení restrukturalizace.





Zatím firma obdržela šest nabídek od investorů. Vedení je přesvědčeno, že ještě tento měsíc uzavře dohodu s jedním z nich. Výkonný ředitel Loewe Matthias Harsch se nechal slyšet, že obchodní subjekt zůstává plně funkční. Společnost tak bude i nadále plnit závazky jako poskytování záruky, zákaznické služby a dodávky zboží. Po dokončení restrukturalizace má být Loewe štíhlejší a pružnější firmou s dramaticky sníženou rozpočtovou základnou. Pomoct jí v tom má i čínský státní konglomerát Hisense, se kterým v červenci Loewe uzavřela strategické partnerství.

Spíš než o finanční injekci šlo o přístup k technologiím výroby LCD obrazovek čínského výrobce a marketingu v nejlidnatější zemi světa. Loewe přitom potřebuje nový kapitál jako sůl. Za první polovinu letošního roku zaznamenal německý výrobce čistou ztrátu 26,7 milionů euro (kolem 681 milionů korun) a 39% pokles tržeb za stejné období. V nesnázích se ocitli i další výrobci televizorů. Japonská korporace Toshiba propustí polovinu zaměstnanců ve ztrátové televizní divizi (celosvětově jde o 3000 míst). Zavřeny budou též dvě ze tří továren vyrábějících televizory Toshiba mimo území Japonska. Stane se tak ještě před koncem tohoto fiskálního roku.

Zdroj: HDTVtest
reklama
Nejnovější články
Smart TV sledují své uživatele, ukázal výzkum Smart TV sledují své uživatele, ukázal výzkum
Vědci z Princeton University se podívali na zoubek chytrým televizím a instalovaným aplikacím pro nabízené kanály. Zjistilo se, že většina z nich sleduje své uživatele a vytváří si jejich sledovací profily pro další využití.
14.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Netflix má české rozhraní, letos přidá 150 českých filmů Netflix má české rozhraní, letos přidá 150 českých filmů
Streamovací služba Netflix výrazně rozšiřuje svůj český záběr. Jednak přináší rozhraní v češtině, jednak přichází se značně širší nabídkou českých seriálů a filmů. Do konce roku má přibýt 150 dalších.
14.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Disney+ s výraznou slevou pod $5 měsíčně při 3letém předplacení Disney+ s výraznou slevou pod $5 měsíčně při 3letém předplacení
Streamovací služba Disney+ sice zahájí svou činnost až za měsíc, ale už dnes si ji můžete v některých zemích předplatit. Pokud zaplatíte rovnou 3 roky najednou, cena se dostane z $6,99 měsíčně v průměru na méně než 5 dolarů.
11.10.2019, aktualita, Milan Šurkala
Star Trek: Picard ukazuje oficiální trailer Star Trek: Picard ukazuje oficiální trailer
Sir Patrick Stewart se vrací do role kapitána Jean-Luc Picarda. Už za necelého čtvrt roku je tu Star Trek: Picard, což bude 10dílný streamovaný seriál, ve kterém uvidíme i další hrdiny z předchozích dílů vesmírné ságy.
8.10.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Streamovací války: Amazon Fire TV bez Disney, ten zas bez Netflixu Streamovací války: Amazon Fire TV bez Disney, ten zas bez Netflixu
Streamovací služby jsou čím dál více důležitějšími zdroji příjmů a války mezi jednotlivými systémy nabírají obrátky. Amazon tak na svém Fire TV nechce nabízet aplikace od Disney, ten zase nechce zobrazovat reklamy Netflixu.
6.10.2019, aktualita, Milan Šurkala