LG stále vládne trhu s OLED TV, Sony je na vzestupu
11.4.2018, Jáchym Šlik, aktualita
V loňském roce se mělo prodat okolo 2 milionů OLED televizorů, přičemž naprostá většina z nich byla od LG. Překvapivě dobře se vedlo také Sony. V letošním roce by měl počet prodaných OLED TV opět výrazně vzrůst.
Světový trh s OLED TV neustále roste a nejvíce z toho těží LG, které je v současné době jediným výrobcem televizních OLED panelů a dodává je proto všem výrobcům. Společnost LG Electronics zároveň prodá nejvíce OLED TV své vlastní značky. Z loňských dvou milionů prodaných televizorů s OLED obrazovkou jich 1,5 milionu bylo od LG, což znamená 75% podíl na trhu. S velkým odstupem druhé skončilo Sony, které mělo prodat 200 tisíc OLED TV. Vzhledem k tomu, že japonský výrobce je v tomto segmentu víceméně nováčkem a vloni měl v nabídce jen jeden model, navíc s nepříliš přívětivou cenu, můžeme tento výsledek považovat za úspěch. Zbylých 300 tisíc OLED TV pochází od ostatních výrobců, jako jsou Philips (TP Vision), Panasonic, Loewe nebo Grundig.
![](lg-stale-vladne-trhu-s-oled-tv-sony-je-na-vzestupu/5969/img/lg-w8-2.jpg)
Prognózy pro letošní rok vypadají z pohledu LG Display velmi příznivě. Během roku 2018 by měla společnost dodat 3 miliony televizních OLED panelů, tedy o více než milion více ve srovnání s loňskem. Neohroženým lídrem trhu by mělo zůstat LG, které podle odhadů prodá na 2 miliony OLED TV. I přes tento nárůst by měla společnost ztratit procentuální podíl, a to především na úkor Sony, které by mělo prodat na půl milionu televizorů s OLED displejem. Stejný počet by měli prodat ostatní výrobci, přičemž počet značek OLED TV nejspíš opět vzroste. LG Display patrně zůstane jediným masovým producentem televizních OLED panelů, i když někteří čínští výrobci by mu v tomto ohledu rádi konkurovali.
Zdroj: Flatpanelshd.com