www.tvfreak.cz
>
>
>

LG má problémy kvůli trvrzení o „perfektní černé“ svých OLED TV

LG má problémy kvůli trvrzení o „perfektní černé“ svých OLED TV
, , aktualita
Americké orgány se přou s LG, zda výrobce může v reklamách na své OLED TV používat spojení „perfektní černá“ a „nekonečný kontrast“. Základy tohoto sporu ovšem byly položeny už při marketingové válce mezi LG a Samsungem ohledně QLED TV.
reklama
Říká se, že papír snese všechno, ale platí to také o reklamě? Většina z nás si ovšem zvykla, že společnosti v reklamách více či méně přehánějí, proto nemůžeme brát všechny jejich sliby doslova. Národní reklamní divize (NAD), která v USA dohlíží na pravdivost a přesnost reklamních sdělení, si vzala na mušku kampaň tamní pobočky LG. Jihokorejský výrobce využíval při propagaci svých letošních modelů OLED TV spojení jako „perfektní černá“ nebo „nekonečný kontrast“. Regulační orgán doporučil LG, aby přestalo v marketingových materiálech používat tato spojení, neboť jejich pravdivost není dostatečně ověřitelná. Pro dosažení „perfektní černé“ by totiž podle výrobce zákazník musel eliminovat veškeré okolní světlo v místnosti.
 
 
Případ začala řešit odvolací rada, ale LG následně přišlo s novými důkazy a žádalo o přezkoumání. Nezávislé důkazy o vnímání spotřebitelů, podle kterých existuje téměř nulová pravděpodobnost, že by černé odstíny na OLED obrazovce vyzařovaly nějaké světlo viditelné lidským okem. NAD ovšem tyto důkazy nestačily. LG dostalo ještě jednu šanci upravit svou reklamu tak, aby odpovídala doporučením, ale to tak neučinilo. Případ se proto nyní přesouvá k Federální obchodní komisi (FTC).
 
 

Na začátku jsou spory LG a Samsungu

 
Základy tohoto případu se ovšem objevily už v loňském roce, kdy začal spor mezi Samsungem a LG. První jmenovaný výrobce představil své QLED TV, které prezentoval jako významné technologické zlepšení, a to i ve srovnání s LG Super UHD a OLED TV. Reakce konkurence na sebe nenechala dlouho čekat. Ve své reklamní kampani LG tvrdilo, že název QLED byl vytvořen s cílem zmatení spotřebitele a jde pouze o marketing. Samsung tato nařčení pochopitelně odmítl, označil je za nepravdivá a znevažující. Zároveň zpochybnil tvrzení o „nekonečném kontrastu“ a „perfektní černé“, která byla podle LG dosažitelná pouze u OLED TV.
 
Národní reklamní divize doporučila LG, aby přestala tato tvrzení používat do vyřešení případu. Ohledně prohlášení, že písmeno Q v názvu QLED je pouze marketing, NAD souhlasila s tím, že se jedná o jasné vyjádření názoru firmy.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


Nejnovější články
Sony XG95: jen o krok za vlajkovou lodí Sony XG95: jen o krok za vlajkovou lodí
Sony podrobněji představilo řadu LCD televizorů XG95, která nabídne velkou část funkcí z vlajkových modelů. Vybírat můžeme z několika úhlopříček od 55 do 85 palců. Prodej odstartuje velmi brzy, zveřejněny byly evropské ceny.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Samsung se zbavil matoucí zkratky HDR+ Samsung se zbavil matoucí zkratky HDR+
Ve specifikaci letošních televizorů od Samsungu už nenajdeme informaci o HDR+. To nemusí znamenat, že aktuální modely o tuto funkci přišly, ale zkratka se mohla zákazníkům plést s formátem HDR10+.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Loewe chystá televize Bild 1 v nových úhlopříčkách Loewe chystá televize Bild 1 v nových úhlopříčkách
Na fóru Loewe prosákly informace o dvou připravovaných modelech 4K LCD TV z řady Bild 1. Potěší především zájemce o menší televize, nabídnou totiž úhlopříčky 43" a 49". Na trh by se měly dostat v dubnu.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Netflix a Marvel rozvazují spolupráci, důvodem je Disney+ Netflix a Marvel rozvazují spolupráci, důvodem je Disney+
Seriály z produkce Netflixu, které vznikaly ve spolupráci s Marvelem, definitivně končí. Jako poslední vyjde třetí série Jessicy Jones. Není pochyb o tom, že hlavním důvodem bude vlastní streamovací služba, kterou spustí Disney.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Nové Panasonic LCD TV se nebojí HDR10+ ani Dolby Vision Nové Panasonic LCD TV se nebojí HDR10+ ani Dolby Vision
Pro rok 2019 si Panasonic přichystal čtyři nové řady LCD TV se 4K HDR. Nalezneme je v řadách GX940, GX900, GX800 a GX700 s úhlopříčkami 40" až 75". Nejvyšší model využívá obnovovací frekvenci 100 Hz a procesor HCX Pro Intelligent.
19.2.2019, aktualita, Jáchym Šlik