Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

LG má problémy kvůli trvrzení o „perfektní černé“ svých OLED TV

12.11.2018, Jáchym Šlik, aktualita
Americké orgány se přou s LG, zda výrobce může v reklamách na své OLED TV používat spojení „perfektní černá“ a „nekonečný kontrast“. Základy tohoto sporu ovšem byly položeny už při marketingové válce mezi LG a Samsungem ohledně QLED TV.
Říká se, že papír snese všechno, ale platí to také o reklamě? Většina z nás si ovšem zvykla, že společnosti v reklamách více či méně přehánějí, proto nemůžeme brát všechny jejich sliby doslova. Národní reklamní divize (NAD), která v USA dohlíží na pravdivost a přesnost reklamních sdělení, si vzala na mušku kampaň tamní pobočky LG. Jihokorejský výrobce využíval při propagaci svých letošních modelů OLED TV spojení jako „perfektní černá“ nebo „nekonečný kontrast“. Regulační orgán doporučil LG, aby přestalo v marketingových materiálech používat tato spojení, neboť jejich pravdivost není dostatečně ověřitelná. Pro dosažení „perfektní černé“ by totiž podle výrobce zákazník musel eliminovat veškeré okolní světlo v místnosti.
 
 
Případ začala řešit odvolací rada, ale LG následně přišlo s novými důkazy a žádalo o přezkoumání. Nezávislé důkazy o vnímání spotřebitelů, podle kterých existuje téměř nulová pravděpodobnost, že by černé odstíny na OLED obrazovce vyzařovaly nějaké světlo viditelné lidským okem. NAD ovšem tyto důkazy nestačily. LG dostalo ještě jednu šanci upravit svou reklamu tak, aby odpovídala doporučením, ale to tak neučinilo. Případ se proto nyní přesouvá k Federální obchodní komisi (FTC).
 
 

Na začátku jsou spory LG a Samsungu

 
Základy tohoto případu se ovšem objevily už v loňském roce, kdy začal spor mezi Samsungem a LG. První jmenovaný výrobce představil své QLED TV, které prezentoval jako významné technologické zlepšení, a to i ve srovnání s LG Super UHD a OLED TV. Reakce konkurence na sebe nenechala dlouho čekat. Ve své reklamní kampani LG tvrdilo, že název QLED byl vytvořen s cílem zmatení spotřebitele a jde pouze o marketing. Samsung tato nařčení pochopitelně odmítl, označil je za nepravdivá a znevažující. Zároveň zpochybnil tvrzení o „nekonečném kontrastu“ a „perfektní černé“, která byla podle LG dosažitelná pouze u OLED TV.
 
Národní reklamní divize doporučila LG, aby přestala tato tvrzení používat do vyřešení případu. Ohledně prohlášení, že písmeno Q v názvu QLED je pouze marketing, NAD souhlasila s tím, že se jedná o jasné vyjádření názoru firmy.