www.tvfreak.cz
>
>
>

LG má problémy kvůli trvrzení o „perfektní černé“ svých OLED TV

LG má problémy kvůli trvrzení o „perfektní černé“ svých OLED TV
, , aktualita
Americké orgány se přou s LG, zda výrobce může v reklamách na své OLED TV používat spojení „perfektní černá“ a „nekonečný kontrast“. Základy tohoto sporu ovšem byly položeny už při marketingové válce mezi LG a Samsungem ohledně QLED TV.
reklama
Říká se, že papír snese všechno, ale platí to také o reklamě? Většina z nás si ovšem zvykla, že společnosti v reklamách více či méně přehánějí, proto nemůžeme brát všechny jejich sliby doslova. Národní reklamní divize (NAD), která v USA dohlíží na pravdivost a přesnost reklamních sdělení, si vzala na mušku kampaň tamní pobočky LG. Jihokorejský výrobce využíval při propagaci svých letošních modelů OLED TV spojení jako „perfektní černá“ nebo „nekonečný kontrast“. Regulační orgán doporučil LG, aby přestalo v marketingových materiálech používat tato spojení, neboť jejich pravdivost není dostatečně ověřitelná. Pro dosažení „perfektní černé“ by totiž podle výrobce zákazník musel eliminovat veškeré okolní světlo v místnosti.
 
 
Případ začala řešit odvolací rada, ale LG následně přišlo s novými důkazy a žádalo o přezkoumání. Nezávislé důkazy o vnímání spotřebitelů, podle kterých existuje téměř nulová pravděpodobnost, že by černé odstíny na OLED obrazovce vyzařovaly nějaké světlo viditelné lidským okem. NAD ovšem tyto důkazy nestačily. LG dostalo ještě jednu šanci upravit svou reklamu tak, aby odpovídala doporučením, ale to tak neučinilo. Případ se proto nyní přesouvá k Federální obchodní komisi (FTC).
 
 

Na začátku jsou spory LG a Samsungu

 
Základy tohoto případu se ovšem objevily už v loňském roce, kdy začal spor mezi Samsungem a LG. První jmenovaný výrobce představil své QLED TV, které prezentoval jako významné technologické zlepšení, a to i ve srovnání s LG Super UHD a OLED TV. Reakce konkurence na sebe nenechala dlouho čekat. Ve své reklamní kampani LG tvrdilo, že název QLED byl vytvořen s cílem zmatení spotřebitele a jde pouze o marketing. Samsung tato nařčení pochopitelně odmítl, označil je za nepravdivá a znevažující. Zároveň zpochybnil tvrzení o „nekonečném kontrastu“ a „perfektní černé“, která byla podle LG dosažitelná pouze u OLED TV.
 
Národní reklamní divize doporučila LG, aby přestala tato tvrzení používat do vyřešení případu. Ohledně prohlášení, že písmeno Q v názvu QLED je pouze marketing, NAD souhlasila s tím, že se jedná o jasné vyjádření názoru firmy.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


Nejnovější články
Nové LG OLED i LCD TV budou mít certifikaci „WiSA Ready“ Nové LG OLED i LCD TV budou mít certifikaci „WiSA Ready“
LG jako první významný výrobce nabídne televizory, které prošly certifikací aliance WiSA. Po dokoupení příslušenství tedy OLED TV i vybrané LCD TV pro rok 2019 zvládnou bezdrátový přenos vysoce kvalitního zvuku v tomto standardu.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Japan OLED ukázal tištěné OLED displeje pro různé účely Japan OLED ukázal tištěné OLED displeje pro různé účely
Japan OLED, společný podnik Sony a Panasonicu, se pochlubil několika prototypy OLED panelů vyrobených pomocí tisku. Jedná se o televizor, počítačový monitor, ale i displeje pro použití v automobilech či chytrých domácnostech.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Oppo přidá svým Blu-ray přehrávačům podporu HDR10+ Oppo přidá svým Blu-ray přehrávačům podporu HDR10+
Oppo sice ukončilo výrobu a vývoj nových produktů, ale pokračuje v brilantní poprodejní podpoře. Během několika týdnů by měla na modely UHD Blu-ray přehrávačů dorazit aktualizace přidávající podporu HDR10+.
11.12.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Prosincové novinky v O2 TV: vylepšené HBO OD a vánoční sekce Prosincové novinky v O2 TV: vylepšené HBO OD a vánoční sekce
Zákazníci O2 TV se mohou těšit na rozšířenou nabídku obsahu ve službě HBO On Demand. Kromě toho se v O2 Videotéce objevila nová sekce obsahující nejoblíbenější vánoční filmy. Připravena je také bezplatná ochutnávka dvou programů.
11.12.2018, aktualita, Jáchym Šlik
Tom Cruise bojuje proti vyhlazování videa u TV Tom Cruise bojuje proti vyhlazování videa u TV
Moderní televize mají funkci vyhlazování obrazu, který pak působí mnohem plynuleji. Zatímco některému typu obsahu to prospívá, mnohé to docela ničí. A Tom Cruise nám k tomu řekl svůj kritický názor. Anketa: Jakou snímkovací frekvenci chcete vy?
7.12.2018, aktualita, Milan Šurkala6 komentářů