Konec reklamy v České televizi?
21.6.2011, Jiří Piškula, aktualita
Stále častěji je slyšet hlasy volající po omezení reklamy ve vysílání České televize. Tyto snahy už tu byly i dříve, avšak většinou vyšly naprázdno. Teď se zdá, že ČT bude i po dokončení digitalizace vysílat reklamu, avšak v jiné podobě a rozsahu, než doposud.
Volební výbor Poslanecké sněmovny nedávno doporučil plénu sněmovny, aby přijala senátní návrh novely zákona o České televizi, který reklamu ve veřejnoprávní televizi zachovává, prosazuje ale pozměňovací návrh, který ji zakazuje na programech ČT 1 a ČT 24. Veškerá reklama by měla zmizet i z internetových stránek České televize a skončit má dokonce také teleshopping.

Zdroj grafiky: Mediář.cz
Členové volebního výboru tak v podstatě schválili návrh televize Nova, aby reklama zůstala pouze na programech ČT 2 a ČT 4, přičemž výnosy z ní mají jít na podporu kultury a sportu, včetně nákupu vysílacích práv pro olympijské hry a další sportovní události. Reklama na obou zmiňovaných programech by neměla přesáhnout půl procenta celkového denního vysílacího času. Kavčí hory by už nadále neměly z výnosů reklamy financovat Státní fond na podporu kinematografie. Tato povinnost přejde na komerční televizní stanice.
Zdroj: Mediář.cz

Zdroj grafiky: Mediář.cz
Členové volebního výboru tak v podstatě schválili návrh televize Nova, aby reklama zůstala pouze na programech ČT 2 a ČT 4, přičemž výnosy z ní mají jít na podporu kultury a sportu, včetně nákupu vysílacích práv pro olympijské hry a další sportovní události. Reklama na obou zmiňovaných programech by neměla přesáhnout půl procenta celkového denního vysílacího času. Kavčí hory by už nadále neměly z výnosů reklamy financovat Státní fond na podporu kinematografie. Tato povinnost přejde na komerční televizní stanice.
Zdroj: Mediář.cz