
Počet prodaných plazmových televizorů klesá i nadále
Popularita plazmy klesá už delší dobu. Po letech ztrát skončily v roce 2008 televizory Pioneer. Během následujících let došlo k tomu, že několik dalších výrobců opustilo plazmu ve prospěch LCD. Ze všech velkých hráčů, kteří podporovali plazmu, už zbývá jen Panasonic, Samsung a LG. V případě korejských gigantů však jde o stíny někdejší slávy. Letošní plazmy LG postrádají modely vyšší třídy. Naproti tomu Samsung high-endový model vydal. Celá jeho plazmová sestava přitom není tak bohatá, jak tomu bylo v minulosti.
Ještě dramatičtější změny prodělal Panasonic s jeho dlouholetou podporou plazmových obrazovek. Objevily se přístroje na bázi LCD s úhlopříčkou monstrózních rozměrů, které v posledních tří letech výrobce doplnil menšími přístroji všech tříd. Mezitím došlo k uzavření několika továren Panasonic vyrábějících plazmové televize. Zbývá poslední továrna, která podle některých zpráv skončí v březnu 2014.
Plazmové televizory to neměly v posledních letech jednoduché. Kvalita obrazu LCD televizorů se zlepšila s tím, jak klesala jejich cena a rostla úhlopříčka. Dalším faktorem byla poptávka po tenčích a elegantnějších přístrojích. Achillovou patou však byla spotřeba, ve které plazma soustavně prohrávala, ač snaha o nápravu zde byla. Patří sem 40násobné zvýšení energetické účinnosti, které v roce 2010 sliboval otec plazmové televize Dr. Larry Weber. Místo toho je plazma jednou nohou v hrobě. Její nepřímý nástupce ve formě OLED technologie zůstává mimo dosah běžného smrtelníka.
Zdroj: FlatpanelsHD