Nové data agentury DisplaySearch ukázaly, že v Evropě a USA dochází k setrvalému poklesu prodeje televizních sestav. Opačný trend přetrvává v Číně, ale se zpomalením růstu poptávky. Vypadá to, že 3D ani Smart TV nebyly tak velké lákadla, jak si výrobci mysleli. Své naděje (a peníze) proto vkládají do rozlišení 4K a technologie OLED. Stejné data ale odhalily další, pro mnohé znepokojivé zjištění: Plazmové televize vymírají, přestože se stále najde řada nadšenců, kteří je preferují. Počet prodaných kusů za druhý kvartál 2013 je o 19 % nižší, než tomu bylo za stejné období loni. Tento trend pokračuje už nějakou dobu a ke zvratu už nejspíš nedojde. Od roku 2010 klesl počet prodaných plazem skoro na polovinu.

Počet prodaných plazmových televizorů klesá i nadále
Popularita plazmy klesá už delší dobu. Po letech ztrát skončily v roce 2008 televizory Pioneer. Během následujících let došlo k tomu, že několik dalších výrobců opustilo plazmu ve prospěch LCD. Ze všech velkých hráčů, kteří podporovali plazmu, už zbývá jen Panasonic, Samsung a LG. V případě korejských gigantů však jde o stíny někdejší slávy. Letošní plazmy LG postrádají modely vyšší třídy. Naproti tomu Samsung high-endový model vydal. Celá jeho plazmová sestava přitom není tak bohatá, jak tomu bylo v minulosti.
Ještě dramatičtější změny prodělal Panasonic s jeho dlouholetou podporou plazmových obrazovek. Objevily se přístroje na bázi LCD s úhlopříčkou monstrózních rozměrů, které v posledních tří letech výrobce doplnil menšími přístroji všech tříd. Mezitím došlo k uzavření několika továren Panasonic vyrábějících plazmové televize. Zbývá poslední továrna, která podle některých zpráv skončí v březnu 2014.
Plazmové televizory to neměly v posledních letech jednoduché. Kvalita obrazu LCD televizorů se zlepšila s tím, jak klesala jejich cena a rostla úhlopříčka. Dalším faktorem byla poptávka po tenčích a elegantnějších přístrojích. Achillovou patou však byla spotřeba, ve které plazma soustavně prohrávala, ač snaha o nápravu zde byla. Patří sem 40násobné zvýšení energetické účinnosti, které v roce 2010 sliboval otec plazmové televize Dr. Larry Weber. Místo toho je plazma jednou nohou v hrobě. Její nepřímý nástupce ve formě OLED technologie zůstává mimo dosah běžného smrtelníka.
Zdroj: FlatpanelsHD

Počet prodaných plazmových televizorů klesá i nadále
Popularita plazmy klesá už delší dobu. Po letech ztrát skončily v roce 2008 televizory Pioneer. Během následujících let došlo k tomu, že několik dalších výrobců opustilo plazmu ve prospěch LCD. Ze všech velkých hráčů, kteří podporovali plazmu, už zbývá jen Panasonic, Samsung a LG. V případě korejských gigantů však jde o stíny někdejší slávy. Letošní plazmy LG postrádají modely vyšší třídy. Naproti tomu Samsung high-endový model vydal. Celá jeho plazmová sestava přitom není tak bohatá, jak tomu bylo v minulosti.
Ještě dramatičtější změny prodělal Panasonic s jeho dlouholetou podporou plazmových obrazovek. Objevily se přístroje na bázi LCD s úhlopříčkou monstrózních rozměrů, které v posledních tří letech výrobce doplnil menšími přístroji všech tříd. Mezitím došlo k uzavření několika továren Panasonic vyrábějících plazmové televize. Zbývá poslední továrna, která podle některých zpráv skončí v březnu 2014.
Plazmové televizory to neměly v posledních letech jednoduché. Kvalita obrazu LCD televizorů se zlepšila s tím, jak klesala jejich cena a rostla úhlopříčka. Dalším faktorem byla poptávka po tenčích a elegantnějších přístrojích. Achillovou patou však byla spotřeba, ve které plazma soustavně prohrávala, ač snaha o nápravu zde byla. Patří sem 40násobné zvýšení energetické účinnosti, které v roce 2010 sliboval otec plazmové televize Dr. Larry Weber. Místo toho je plazma jednou nohou v hrobě. Její nepřímý nástupce ve formě OLED technologie zůstává mimo dosah běžného smrtelníka.
Zdroj: FlatpanelsHD