Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Konec LCD televizorů Sharp v Evropě

25.7.2014, Pavel Zubatý, aktualita
Japonský Sharp chce zavřít výrobu LCD televizorů v Evropě, soudě podle zpráv v japonských médiích. Od počátku měsíce se šíří zvěsti o restrukturalizaci evropské větve. Hovoří se o možném licencování výroby zahraničním partnerům, jakým je TP Vision.
Japonský výrobce televizorů Sharp chce ukončit výrobu LCD televizorů v Evropě. Už počátkem tohoto měsíce to sdělily japonské média. Dále však uvádí, že výroba nejspíš bude licencována zahraničním partnerům. Tento krok ale není tak překvapivý, jak by se mohlo zdát. Není to tak dávno, co Sharp ukončil evropskou výrobu solárních panelů. Chce tím zastavit masivní finanční ztráty.





Přes veškerou snahu to Sharp neměl v Evropě lehké. Příkladem může být spuštění továrny na LCD televizory v Polsku v roce 2007. Podle agentury pro průzkum trhu NPD DisplaySearch se však tento i další záměry minuly účinkem. Dokazují to čísla z minulého roku. Sharp tehdy získal pouhých 1,6 % tržeb z prodeje LCD televizorů v Evropě. Tyto problémy se ale netýkají pouze Evropy. Posledních několik let znamenaly pro společnost setrvalou ztrátu. V prvním čtvrtletí 2012 Sharp zaznamenal rekordní čistou ztrátu 383 miliard yenů (kolem 76,6 miliard korun).

Z této ztráty se už japonský gigant nevzpamatoval. Svědčí o tom prohlášení jednoho z představitelů společnosti z listopadu 2012. Prohlásil tehdy, že má obavy, jestli se Sharp v tomto odvětví vůbec bude schopný udržet. Uznávané japonské periodikum Nikkei předpokládá, že dalším krokem společnosti bude prodej polské továrny. Výroba má být následně outsourcována do rukou taiwanské TPV Technology, která je největším výrobcem obrazovek na světě. Holandská značka Philips uzavřela podobnou dohodu s TP Vision, dceřinou společností TPV Technology. Logo Sharp se tak nejspíš stane pouhou nálepkou na „železe“, které vyrobila TP Vision.

Zdroj: HDTVtest
reklama
reklama