KLANG je zkratka Kernel Level Audio Next Generation, což už značí, v čem má být jeho hlavní přednost. Veškerá obsluha zařízení bude přesunuta přímo do jádra, aby obsluha byla okamžitá a využil se kernel rescheduling. V současné době je v jádře jen obsluha zařízení, ale samotné posílání dat do zvukového čipu zajišťuje program v userspace. Ten sice většinou běží s realtime prioritou, ale i tak se může stát, že při vyšší zátěži systému se nestihne plnění bufferu obsloužit a zvuk začne "koktat". Stává se to většinou při použití hodně malého bufferu, aby bylo jen velmi malé zpoždění zvuku (nutné hlavně u her a práce se zvukovými a video editory). Přesunutí do jádra pak má tento problém odstranit.

KLANG si neklade za cíl vytvořit zcela nové nekompatibilní rozhraní, ale má být teoreticky kompatibilní se starším OSS, které je stále hojně využíváno. I ALSA v sobě obsahuje modul pro zpětnou kompatibilitu s OSS. Kdy se ale KLANGu dočkáme, se na stránkách projektu zatím nedozvíme. Takže zatím ani nevíme příliš technických detailů.
Zdroj: KLANG