www.tvfreak.cz
>
>
>

Jen 7 % českých domácností platí za streamovaná videa

Jen 7 % českých domácností platí za streamovaná videa
, , aktualita
Po celém světě si služby jako Netflix a Amazon Video předplácí na 250 milionů domácností, ale čeští uživatelé o ně nemají příliš zájem. Ve statistice jsme skončili třetí odspoda, hůře skončilo už jen Rusko a Indie.
K oblíbeným
reklama
Streamování videí mění způsob, jakým diváci konzumují videoobsah a počet lidí, kteří si nějakou takovou službu předplácejí, neustále roste. Na konci roku 2017 byl podle výsledků studie Strategy Analytics dosažen milník 250 milionů domácností, které platí za streamování pořadů. Do konce letošního roku by mělo toto číslo vzrůst na 300 milionů a do roku 2022 dokonce na 450 milionů. Jedna domácnost utratí za tyto služby v průměru 9,46 dolaru (196 Kč) měsíčně, což je o 5 procent více ve srovnání s předchozím rokem. V některých rodinách je přitom využíváno více než jedno předplatné, průměrně tak na jednu domácnost vychází 1,39 předplatného. Pokud bychom sečetli všechna aktivní předplatné na konci roku 2017, dostaneme číslo přibližně 345 milionů.
 
Z průzkumu Strategy Analytics však zároveň vyplývá, že počet uživatelů v jednotlivých zemích se velmi liší. Zatímco někde představují streamovací služby běžnou součást zábavy, jinde se stále jedná jen o okrajovou záležitost. Lídrem jsou v současné době USA, kde za streamování videí platí 59 % domácností. Služby jsou velmi oblíbené také v Kanadě a severoevropských zemích. Naopak Česká republika je skoro na chvostu tohoto žebříčku, za streamování u nás podle statistiky platí jen 7 % domácností. Stejného výsledku dosáhlo Polsko, méně lidí už placené služby ze sledovaných zemí využívá jen v Rusku a Indii. Na první pohled se může zdát, že podíl domácností souvisí hlavně s vyspělostí země a finančním zabezpečením občanů. Jistě to bude jeden z významných faktorů, ale například ve Švýcarsku využívá placené streamování mnohem méně lidí než v Číně, Turecku nebo Brazílii.
 
Statistika zahrnuje služby jako Netflix, Amazon Video nebo Hulu, ale nezahrnuje například mobilní aplikace kabelových operátorů, které vyžadují aktivní předplatné kabelové televize. V českém prostředí nejspíš nebude zahrnuta O2 TV a podobné služby, které přitom v mnoha ohledech nahrazují streamovací služby. V Indii a jiných zemích je potom velmi populární bezplatné streamování obsahu, které funguje na bázi reklamy.
 
 

Podíl domácností v jednotlivých zemích, které si předplácejí za streamovaný videoobsah

 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


Nejnovější články
OLED TV do každé rodiny. Nejmenší model od LG by měl stát pod 1 000 eur OLED TV do každé rodiny. Nejmenší model od LG by měl stát pod 1 000 eur
Podle spekulace by mělo LG představit svůj první OLED televizor se 48" obrazovkou ještě v letošním roce. Hlavním lákadlem nejmenšího modelu by měla být cena, která se údajně dostane pod magickou hranici 1 000 eur.
16.3.2019, aktualita, Jáchym Šlik
Online videopůjčovna Rakuten TV vstoupí na český trh Online videopůjčovna Rakuten TV vstoupí na český trh
Služba pro streamování filmů a seriálů Rakuten TV oznámila velkou evropskou expanzi, která bude zahrnovat třicítku nových trhů včetně České republiky. Provozovatel také potvrdil spolupráci s dalšími výrobci televizorů a avizoval obsah v 8K rozlišení.
15.3.2019, aktualita, Jáchym Šlik
Apple představí konkurenta Netflixu už 25. března Apple představí konkurenta Netflixu už 25. března
Není žádným tajemstvím, že Apple připravuje svou vlastní službu pro streamování videa. K představení by mělo dojít ještě tento měsíc, ale originální obsah očekávejte až později. Co tedy nový konkurent Netflixu nabídne zpočátku?
15.3.2019, aktualita, Jáchym Šlik
Sony opravilo chybu blokující instalaci přehrávače Kodi Sony opravilo chybu blokující instalaci přehrávače Kodi
Sony odmítlo, že by záměrně blokovalo instalaci přehrávače Kodi ve svých televizorech s Android TV, údajně se jednalo o chybu. Po dvou měsících vydává opravnou aktualizaci, která by měla problém odstraňovat.
14.3.2019, aktualita, Jáchym Šlik1 komentář
Philips plánuje další OLED TV na podzim, jednu bez Android TV Philips plánuje další OLED TV na podzim, jednu bez Android TV
Na internet unikl seznam Philips OLED TV, které by měly být představeny ve druhé polovině roku 2019. Jedná se o několik modelů v úhlopříčkách 55" a 65", podle očekávání většinou s Android TV. Až na jednu výjimku.
13.3.2019, aktualita, Jáchym Šlik