Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Jen 7 % českých domácností platí za streamovaná videa

9.3.2018, Jáchym Šlik, aktualita
Po celém světě si služby jako Netflix a Amazon Video předplácí na 250 milionů domácností, ale čeští uživatelé o ně nemají příliš zájem. Ve statistice jsme skončili třetí odspoda, hůře skončilo už jen Rusko a Indie.
Streamování videí mění způsob, jakým diváci konzumují videoobsah a počet lidí, kteří si nějakou takovou službu předplácejí, neustále roste. Na konci roku 2017 byl podle výsledků studie Strategy Analytics dosažen milník 250 milionů domácností, které platí za streamování pořadů. Do konce letošního roku by mělo toto číslo vzrůst na 300 milionů a do roku 2022 dokonce na 450 milionů. Jedna domácnost utratí za tyto služby v průměru 9,46 dolaru (196 Kč) měsíčně, což je o 5 procent více ve srovnání s předchozím rokem. V některých rodinách je přitom využíváno více než jedno předplatné, průměrně tak na jednu domácnost vychází 1,39 předplatného. Pokud bychom sečetli všechna aktivní předplatné na konci roku 2017, dostaneme číslo přibližně 345 milionů.
 
Z průzkumu Strategy Analytics však zároveň vyplývá, že počet uživatelů v jednotlivých zemích se velmi liší. Zatímco někde představují streamovací služby běžnou součást zábavy, jinde se stále jedná jen o okrajovou záležitost. Lídrem jsou v současné době USA, kde za streamování videí platí 59 % domácností. Služby jsou velmi oblíbené také v Kanadě a severoevropských zemích. Naopak Česká republika je skoro na chvostu tohoto žebříčku, za streamování u nás podle statistiky platí jen 7 % domácností. Stejného výsledku dosáhlo Polsko, méně lidí už placené služby ze sledovaných zemí využívá jen v Rusku a Indii. Na první pohled se může zdát, že podíl domácností souvisí hlavně s vyspělostí země a finančním zabezpečením občanů. Jistě to bude jeden z významných faktorů, ale například ve Švýcarsku využívá placené streamování mnohem méně lidí než v Číně, Turecku nebo Brazílii.
 
Statistika zahrnuje služby jako Netflix, Amazon Video nebo Hulu, ale nezahrnuje například mobilní aplikace kabelových operátorů, které vyžadují aktivní předplatné kabelové televize. V českém prostředí nejspíš nebude zahrnuta O2 TV a podobné služby, které přitom v mnoha ohledech nahrazují streamovací služby. V Indii a jiných zemích je potom velmi populární bezplatné streamování obsahu, které funguje na bázi reklamy.
 
 

Podíl domácností v jednotlivých zemích, které si předplácejí za streamovaný videoobsah

 
 


reklama
reklama