Test motoru proběhl 6. dubna 2011 v zařízení Aerojet-General v Redmondu (ve státě Washington). Na normální běh motoru dohlíželi představitelé úřadů USA, NASA, JAXA (Japonská agentura pro průzkum v letectví a kosmonautice), amerických výrobců satelitů, a další. Spolupráce NEC a Aerojet-General ve vývoji a prodeji iontových motorů byla fakticky zahájena v červenci 2010.

Sonda Hayabusa odebírající vzorek asteroidu.
Od tohoto proběhnuvšího testu si slibují zviditelnění na americkém trhu a z toho plynoucí zvýšení prodejů svých produktů. Iontový motor sondy Hayabusa (česky Sokol) vyrobil právě NEC, měl dvojnásobnou životnost než stávající iontové motory a vysokou spolehlivost. Novinkou bylo, že ke generování iontů docházelo působením mikrovln, což rovněž přispělo k úspěšnému návratu sondy Hayabusa.
Výsledkem tohoto testu má být nejen urychlení vývoje iontových motorů, ale i jejich vyšší prodej jako pohonné jednotky ve stacionárních satelitech obíhajících okolo Země i sondách zkoumajících hluboký vesmír.
Zdroj: Tech-on!

Sonda Hayabusa odebírající vzorek asteroidu.
Od tohoto proběhnuvšího testu si slibují zviditelnění na americkém trhu a z toho plynoucí zvýšení prodejů svých produktů. Iontový motor sondy Hayabusa (česky Sokol) vyrobil právě NEC, měl dvojnásobnou životnost než stávající iontové motory a vysokou spolehlivost. Novinkou bylo, že ke generování iontů docházelo působením mikrovln, což rovněž přispělo k úspěšnému návratu sondy Hayabusa.
Výsledkem tohoto testu má být nejen urychlení vývoje iontových motorů, ale i jejich vyšší prodej jako pohonné jednotky ve stacionárních satelitech obíhajících okolo Země i sondách zkoumajících hluboký vesmír.
Zdroj: Tech-on!