Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

nová kamera

mongomery (4)|7.7.2009 17:31
Letos na dovolené jsem přišel o Caneru Sony DCR-PC8E.ted jsem stavěn před problém koupit novou kameru. Nehodlám kupovat novou televizi ani rozšiřovat konfiguraci Pc,ale z výběru jsem celkem zmaten. Nahrávky jsem z mini dv převáděl na DVd a tak nevím jestli není zbytečné kupovat kameru FulHD. Páskové mechaniky budou za pár let zastaralé a tak nevím jestli s HDD nebo opět mini dv. rozhoduji se mezi Canon HG 21,canon HV 40,Sony HDR XR 200.
Pave1 (4279)|7.7.2009 22:44
Neboj se být zastaralý .-) .

V tomto případě co je staré, je i dobré (jak z hlediska zpracování tak z hlediska archivace). Pásky tu budou určitě ještě deset let, AVCHD není pro slabší počítadla to pravé ořechové. NAvíc HDV kamery ti umožní snímat HD a zpracovávat (dočasně) SD, přes převodník si rovnou z kamery natáhneš po FireWire SD verzi, AVCHD kamery tohle neumí.
mongomery (4)|8.7.2009 18:28
Pročítal jsem návod Canonu HG 21.vypadá dobře ale jelikož zatím neupotřěbím fulHD,zustanu věrný paskám,které mohu snadno zalohovat a při natočení soukromnych scén pasek jednoduše vytáhnu,schovám a nemusím hned běžet k počítači na zpracování ,z obavy,že pokud záběry zustanou na pevném disku camery uvidí je nepovolana osoba
arkij (540)|8.7.2009 23:00
Řeším podobný problém, protože mi po devíti letech dosluhuje moje stará dobrá Sony DCR-PC 110E. Jednoznačně ale směřuji k páskové kameře (možnost zálohy na pásce je zatím nenahraditelná, navíc mi zůstane přístup ke starejm archivům, až 110ka klekne definitivně).

Mám teď dva dny půjčenou Sony HDR-HC9 na vyzkoušení, tak jsem v tom zahrabanej a testuju. Zatím se mi jeví docela dobrá. Myslel jsem, že mi "daktyl" bude dělat problém ale není to tak zlý, aktuálně potřebnou funkci (např.ruční clonu, ostření apod.), jde nadefinovat na ovládací váleček s tlačítkem u objektivu, takže se při natáčení nemusí používat - na výklopnej display už nevidím a musím používat kukr. Je sice menší, než na té mojí staré ale asi si zvyknu. Větší problém mi zatím dělá komponovat obraz na 16:9, jsem holt už 35 let zvyklej na 3:4 (napřed foto a pak video).

Obraz se mi jeví docela dobrej i za světelně horších podmínek, pasujou mi staré filtry a předsádky. Trochu mi vadí ten plast ale "celokovovou" jako byla 110ka v této velikosti na pásky už nikdo nedělá.

Taky jsem měl strach ze zpracování HDV na starém PC (Pentium CPU 3,00GHz, 1,00 GB RAM) ale při troše trpělivosti to zatím v UMS Pro 8 jde, i když proti DV je znatelně pomalejší. Posílit to rozhodně bude chtít.

A tak pomalu zraju k rozhodnutí, že si ji pořídím - zítřek rozhodne.
Pave1 (4279)|9.7.2009 00:58
Arkij - s těma kompozicema je to tak, že něco je v 16:9 snažší a něco horší, nedávno jsem se o tom bavil s pár velmi zkušenýma lidma a závěry jsou stejné .-) .

Každá kompozice (rám) něco prostě zdůrazňuje a něco potlačuje, jsou ale i případy, kdy to prostě není ideální. Takže se to jistě časem poddá .-) .
arkij (540)|9.7.2009 11:01
Pavel1 - je mi to jasný, zatím jsem ale ve formátu 3:4 používal klasickou kompozici (zlatý řez, diagonály apod.), kterou mám už léta zažitou jak z vlastní práce, tak z focení a už to tak bez přemýšlení cítím.
Teď budu muset některý návyky překopat. Určitě jsou některý scény, kde se širokej formát velice dobře uplatní, při momentálních pokusech mi ale kousek obrázku "přebývá", jakobych nevěděl co s ním.
Pave1 (4279)|9.7.2009 17:12
jj, on je taky rozdíl, jestli točíš pro tv s úhlopříčkou víc než metr, nebo pro ty malý TV s max cca 60cm, i tohle je rozdíl a docela veliký.

Taky středové kompozice se chovají jinak, hůř se chovají detaily obličejů (po stranách tam něco může lézt) atd. Sporťáci prskají při tenise, pokud točí z osy, divadelní scény jsou taky spíš "ve 4:3", vršky tam pak chybí - prostě je to změna .-) .
BEPE (539)|9.7.2009 18:17
2 Arkij: až otestuješ dej sem resumé jak se ti jeví. V testech papírově vychází Canon HV30(40) o něco líp než ta HC9-tka. Zajímá mě to proto, že bych chtěl pořídit ještě druhou HDV kameru, kvůli multicamu (mám HC1), a nevím jestli se rozhodnout pro Sony HC9 nebo Canon HV30(40)
mongomery (4)|10.7.2009 11:13
dnes jsem prolezl obchody,vyzkoušel Hf 200,hv 40,sony HDR-XR200E a nejlepe mi v rice seděla Canon Legria HF200 potom podobná mé puvodní sonce canon hv 10,to byl ovšem poslední kus. Na internetu jsem ještě našel PANASONIC HDC-SD300 EGK za 24 000Kč má i barevný hledáček, v tom se asi liší od PANASONIC HDC-SD200EP-K.
Mini dv je fain,ale zase se stavím před otázku.Výroba kamer dv mini stagnuje,za pár let odejde třeba kamera a tyto pásky pak nebudu mít na čem přehrát asi podobně když mi odešlo VHS a pak jsem běhal po bazarech abych sehnal aspon něco kde bych si HVS přehrál. Pamětové karty zasunu do čehokoliv at mám nebo nemám kameru.Takže má volba je jasná Bud PANASONIC HDC-SD300 EGK nebo CANON LEGRIA HF200. jinak děkuji za rady.
BEPE (539)|10.7.2009 15:33
No já bych se na konkrétní typ karet tak nespoléhal. Už dnes je jich několik druhů a časem některé z nich zaniknou, ale které, to dnes určitě ještě nikdo neví, tak ti držím palce aby ty karty, co chceš používat, přežily alespoň 20 let. :-)
Connor (509)|10.7.2009 15:47
Stačí, když přežije zpětně kompatibilní USB port :-)
Na AVCHD je sice třeba dnes velký výpočetní výkon, ale i v PC jde vývoj kupředu.
Btw, asi je dobré při dilema pásková HDV vs. kartová AVCHD spočítat objem kolik toho za rok cca natočíš = kolik disků navíc budeš na zálohu potřebovat (to také může být nezanedbatelná částka)... kolik má hodina záznamu AVCHD vlastně GB?
ai (2993)|10.7.2009 16:26
[QUOTE=Connor;232552]Na AVCHD je sice třeba dnes velký výpočetní výkon, ale i v PC jde vývoj kupředu.[/QUOTE]
a to tak rychle, ze i po trech letech a aby se to dalo strihat musis upgrade svuj PC, kde jinak bys nemusel, ci-li musis to pripocist k cene kamery a smart render furt nejde

[QUOTE=mongomery;232509]Mini dv je fain,ale zase se stavím před otázku.Výroba kamer dv mini stagnuje,za pár let odejde třeba kamera a tyto pásky pak nebudu mít na čem přehrát[/QUOTE]
pasek ma asi 13 GB, po capture je na disku!, to preci nema cenu mazat, 2 x 1T HDD je za $200, to je zaloha plus soft na kterem s to delal plus projekt, kazety jsou nekde v krabici, nebo u brachy nebo u babicky jako zaloha , ktera prijde na radu az po nejakem silnem pruseru
arkij (540)|14.7.2009 18:27
[QUOTE=BEPE;232444]2 Arkij: až otestuješ dej sem resumé jak se ti jeví. V testech papírově vychází Canon HV30(40) o něco líp než ta HC9-tka. Zajímá mě to proto, že bych chtěl pořídit ještě druhou HDV kameru, kvůli multicamu (mám HC1), a nevím jestli se rozhodnout pro Sony HC9 nebo Canon HV30(40)[/QUOTE]

Tak jsem se rozhodl, že si HC9-ku nechám. Už jsme se docela skamarádili. Možná proto, že jsem byl vždycky zvyklej na malou Sonku. Pár postřehů z krátkého testování:

Klady:
- Při špatném světle je stejná jako má předchozí, t.j. na svou třídu docela dobrá a ručním nastavením jde docílit docela použitelných záběrů (jen jsem se zatím nedopídil, zda se dá nastavit Gain Shift, míval jsem většinou nastaveno na -3dB).
- Motivové programy (nastavení) jsem zatím moc nezkoušel
- Má zebru (70% a 100%) a na tu já jsem zvyklej, taky jde zapnout histogram
- Jde zapnout do obou zobrazovačů vodící kříž (dvojitej - používám pro foto) a označení středu, bude se hodit i při natáčení, líp jdou srovnat linie v záběru
- Dobře se drží a ovládá, důležitá nastavení jsou přístupná a přepínatelná přes tlačítka u objektivu - není nutno vždy jít na daktyl
- Optický stabilizátor je docela účinný, automat ostření obstojně zvládá
- Překvapivě dobře se vyrovnává s větším kontrastem v záběru (věž proti obloze, osluněná a neosluněná část domu)
- Detailnost prokreslení mne sice překvapila, je to ale z větší části dáno přechodem z SD na HDV
- Jde nastavit úroveň zvukového záznamu (zatím nevyzkoušeno)
- Propojením HDMI na DVI monitoru dostanu přímo obrázek ve vysokém rozlišení na mém monitoru (Samsung SyncMaster 245B) a dá se na to rovnou koukat
- Ostatní propojení OK, včetně Lanc (potřebuju pro ovládání ze stativu)
- Ukládá na kazety a má zpětnou kompatibilitu s mým archivem na DV (pro mne nutnost)
- Baterka je skrytá ve vybrání a nijak nepřekáží, i ta s trochu větší kapacitou
- Vkládání kazety shora je dobré při uchycení na stativ (u staré kamery jsem ji musel sundávat)
- Můžu použít své staré filtry a širokou předsádku (malinko v rozích sice vinětuje ale stačí trochu popojet zoomem, ten je mimochodem na páčce docela plynulej, na boku daktylu jednorychlostní

- Příjemné překvapení navíc - docela dobře fotí (6,1 MP), i když na moji Sony DSR R1 nemá, pro běžný účel (spousta pracovních foto ze staveb a průzkumů) ale bude stačit a nebudu muset nosit 2 přístroje, běžné rodinné fotky do velikosti tisku A4 jsou taky dobré (o zobrazení na TV ani nemluvě), možná si s ní vystačím i na dovolené. Na krátko je použitelnej i zabudovanej blesk. Současné focení až tří záběrů při natáčení asi nevyužiju.

Negativa z mého pohledu:
- I když je docela bytelná, přeci jenom je to plast
- Malej hledáček nedoléhající k oku (oproti SD a HD kamerám ale aspoň nějakej), budu si muset zvyknout a zkusit přidat nějakej stínící kukr
- Na botičku nepasuje staré světlo, musím pořídit nové, stejně jako nabíječku a baterky
- Napojovací konektory včetně napájení a trafa jsou (jak bývá u Sony zvykem) zase speciální, mimo mikrofonu, sluchátek a HDMI, ztráta kabelu znamená zase novej od SONY

Tolik mé první postřehy, pokud chceš vědět něco víc, ptej se
BEPE (539)|15.7.2009 02:23
Dík za vzevrubnou informaci, asi budu o ní uvažovat. Jinak na tu botičku lze použít redukci pro klasické sáňky http://www.b-hague.co.uk/Sony_HVR-A1_HDR-HC1.htm já jsem si taky zbastlil něco takového.