Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Rozlišení videa Canon Hv20

LosPablos76 (119)|24.2.2008 21:16
Tak sem zkoušel něco málo s novou Canon Hv20 a už sem z toho jelen. :-) Nastavím, že má natáčet do HD 1920*1080 při 25 prokládaně ale ve Vegasu mi to ukazuje jen 1440*1080. V čem to vězí? Pak taky pokud zvolím režim 25 neprokládaně tak v návodu se píše že to bude zaznamenané jako 50i. Tak už sem v tom zamotanej. A i pak to Vegas vidí jak 25i.... Může to tu prosím někdo stručně objasnit. Díky.
Pave1 (4279)|24.2.2008 21:37
Na obě otázky jsou velmi snadné odpovědi (i když pro hlubší pochopení problematiky je dobré mrknout se v obchodě po nějaké knížce o digi videu).

Kamery jako je HV20 jsou složené ze dvou částí:

1. kamerová část (natáčí v HD)

2. záznamová část (pracuje v HDV).

- v kameře se signál nasnímá na čipu (např. na "full HD" 1920x1080), zpracovává se jako HD2 (1920x1080/50i nebo 25p dle nasnímání elektronickou závěrkou čipu).

- záznam po zpracování tuto "první kvalitu" (která především určuje kvalitu kamery) pak dál komprimuje.
Ze signálu 1920x1080/50i nebo 25p dělá kompresí 25Mbps, 1440x1080 (je tedy anamorfní =zmáčknutý, což je jeden ze způsobu jak v kompresi ušetřit dat.tok).
Po komprimaci do HDV (mpeg2 s long GOP) se digitální signál zaznamená na miniDV kazetu. Při projekci je postup opačný, po dekomprimaci z HDV se výsledný signál 1440x1080/50i roztáhne opět na plný rozměr 1920x1080 (informace o tom je uložena přímo v dat. toku, sw podporující HDV umí s takto natočeným materiálem zacházet).

K záznamu neprokládaného signálu:

- tady je odpověď mnohem jednodušší. Pokud máš HD signál na výstupu kamerové části, který má 1920x1080/25p, pak celý postup je zcela stejný. Proč?

Protože 25 celých snímků lze kdykoliv bez ztráty kvality pro záznam rozdělit (na půlsnímky) a následně bez jakékoliv ztráty kvality opět jednoduše spojit. Spojením nevznikne žádná degradace, neboť narozdíl od prokládaného SNÍMÁNÍ jsou půlsnímky stejné.
Při prokládaném snímání nejsou ale snímány oba půlsnímky ve stejnou chvíli, ale po sobě v intervalu 1/50, takže informace u objektů v pohybu u nich není stejná a nelze ji jednoduše bez ztráty složit.

Takže tak, snad to stačí.

Mechaniky tím pádem nemění záznamový režim, respektive signál vždy ukládá půlsnímky, ať už do něj pošleš signál sprokladem nebo bez (je tam jedna vyjímka, v případě kdy v půlsnímcích není velký rozdíl - pak jsou u mpeg2 komprese pokud vím vždy komprimovány úsporně oba půlsnímky společně, což je vlastnost mpeg2 komprese, která takto neustále oba půlsnímky vyhodnocuje; statické záběry tak mají u mpeg2 lepší úroveň detailů, dík úspoře na ně zbude větší dat. tok). Při pohybu (rozdílu) se ale oba půlsnímky komprimují zvlášť. Přesto má takovýto signál v hlavičce napsáno 50i (postaru 25i), což sw jako info o záznamu zobrazí.
LosPablos76 (119)|24.2.2008 21:55
Tomu říkám odpověd. :-) Moc dík.
Pave1 (4279)|24.2.2008 22:11
Tak zaplaťpánbu, že to pomohlo.

:-) .
siSINka (122)|24.2.2008 23:20
Tak za tohle taky musím poděkovat. Aspoň jsem se dozvěděl o kamerové a záznamové části a o vztahu 1920 vs 1440, s čímž bych tady na fórum taky určitě přišel ;-)
Saxel (2279)|25.2.2008 09:07
[quote=Pave1;167077]... Spojením nevznikne žádná degradace, neboť narozdíl od prokládaného SNÍMÁNÍ jsou půlsnímky stejné...[/quote]
Dovolím si poopravit - stejné nejsou, oba půlsnímky jsou ve stejný okamžik nasnímány. Vlastně se jen celý snímek rozdělí na liché a sudé řádky (půlsnímky).
Pave1 (4279)|25.2.2008 09:59
to plyne z kontextu (proti verzi s prokládáním).

Rozdělením jednoho "obrázku" (dočasně) na dvě (jakékoliv :-) ) části a jejich opětovným spojením nevznikne prostě žádná degradace, ale dík za zpřesnění.

"stejné" jsou z hlediska H a V pozice pohybujících se objektů (v čase snímání), po rozdělení obsahují dočasně samozřejmě jen tu svou část.
siSINka (122)|12.11.2008 09:49
Tak nakonec se přece jen ohledně "1920 vs. 1440" zeptám.

Výstup z HV20 (*m2t) je v 1440*1080/50i. V Sony Vegas Platinum 8 je zároveň 1440*1080 to nejvyšší rozlišení, které lze u projektu nastavit. Stáhl jsem si trialku Vegas Pro 8c, kde už je možnost nastavit 1920*1080.

Předpokládejme, že do "plné" verze Vegasu nakonec půjdu (ale asi si počkám na devítkovou verzi; verze Studio a Platinum už v "9" existují). Jak pak nastavit projekt, budu-li zpracovávat *m2t 1440*1080/50i? Opět (jako to dělám doposud) 1440/1080/50i nebo nastavit 1920*1080? Vím, že to má jakousi souvislost s "tvarem" pixelů, které jsou ui 1920 čtvercové a u 1440 obdélníkové (pixel aspect ratio 1,333). Cosi mi vnitřně říká, že je-li zdroj v "obdélnících 1440", nemůžu renderovat do "čtverečků 1920", ale chci se v tom každopádně ujistit.

Výsledná videa slouží k přehrávání na fullHD (1920*1080) LCD (zatím nemám, filmuju "do foroty" :)

Díky za radu.
stayman (12393)|12.11.2008 10:06
tym sa nezaoberaj a strihaj tak, aky mas zaznam. Nic tym 1920 neziskas.
anglcam (223)|12.11.2008 18:41
to LOS PABLOS

Pave1 to vysvetlil perfektne.Jen pro zajimavost.Pokud chces nekompromisni kvalitu z HV20 da se zachytit signal z prvniho zpracovani ktery bude mit parametry FULL HD, vzorkovani 4:2:2 a hloubku 10 bitu.pochopitelne nebude komprimovan.Takovy signal se taha pres vystupni konektory.Napriklad HDMI ci Component HD out a take pres Fire Wire.Chybou tech prvnich dvou je ze nepreneses informaci o Time Code.Velke kamery to resi tak ze maji TC out a tim ho prenesou na prevodnik s HDSDI out ktery uz TC spolu se signalem prenest umi.Na ruznych serverech jsou inofrmace o tom ze TC se da prenest pres FW.Tahle treti moznost ma u HV 20 tu nevyhodu ze pres FW preneses uz jen signal z druheho zpracovani takze tahle moznost se jevi spise dobra jen pro to Time Code.Prevodniky dneska stoji okolo deseti tisic na eBAyi ale potrebujes neco na co to napichnes a co bude kompatibilni s pocitacem.Aleto uz jsme v jine tride i kdyz moznosti a levne jsou.Velice zajimava je moznost krabice od AJA IOHD s hardware kodekem PROREs 422 coz je vynikajici kodek ktery muzes zparcovavat.Tato krabice ma HDSDI vstupy.To bylo jen tak na okraj ze se da chytat i ten prvni signal.JSou frajeri co chytaji jeste ten nejprvnejsi signal primo z cipu jako surova data.U panasonicu DVX100 navrtali diru za sklem a napichli tam USB 2.0.Nazvali to system Andromeda a cele ti to nabidli i s pocitacem a diskovym polem.Takovy signal byl v RGB 14 bitech a vzorkovani 4:4:4 a v rozliseni ktere nabizel fyzicky snimac coz bylo dvakrat vice nez PAl ponevadz DVX je SD kamera ne HD.Jsou to takove adrenalinove nataceni.Takovy freestyle.Jako treba 2K na laptopu a podobne kousky.
Pave1 (4279)|12.11.2008 22:16
Pro siSINku - zpracovávej to podle toho, co bude výstup.

Bude-li výstupem HDV (například sestřih vypíšeš zpět na HDV kazetu jako MASTER), nastav zpracování na 1440x1080 (v tomto rastru se bude například vytvářet i grafika či titulky, budou se v něm i počítat efekty). Bude-li ale například výstupem full HD (1920x1080), nebo používá-li sw některé akcelerační karty náhledu (některé totiž umí pracovat pouze s fulll HD pro plně RealTime funkce), pak zpracovávej video v 1920x1080 projektu (koneckonců, právě pro tyto případy "nad rámec HDV" je tato možnost nyní ve Vegasu přidaná).

Například Avid Liquid pokud vím podporuje AJA karty, ty pak umí vypisovat i po SDI (na profi záznamové stroje, v SD případně i v HD). O tom tahle možnost ve Vegasu vlastně je, snaží se v této "konektivitě" přiblížit běžným profi sw (například pokud použiješ projekt 1920x1080, umí některé HW karty provádět downconvert v realtime přímo do SDI na DigitalBetacam, ale to už je prostě profi třída).

Většina neprofíků ale nemá důvod používat SDI (a propojení na profi záznamy), maximálně využívají HDV nebo DVCAM (na které stačí firewire). Pro tyto případy pak bohatě stačí sw s projekty v nastavení 1440x1080/50i (720x576/50i), přepnutí projektu do rozlišení 1920x1080 nic navíc v tomto případě nepřinese.

*mnohem víc například přinese kvalitnější kamerová část (typ kamery), použití světla či stativu, než přepnutí projektu do 1920x1080 - tudy někudy "vede cesta" k vyšší kvalitě HD zážitku, přepnutí do 1920x1080 je to poslední...
Terka (274)|13.11.2008 11:33
2 anglcam: zajimave. Napis prosim zdroje informaci. Jak je to treba s prokladanim?
Jaka je nevyhoda, kdyz zaznam neobsahuje timecode?
Terka (274)|13.11.2008 11:44
2 Pave1:
jestli tomu dobre rozumim, tak
1. pro vystup 50i
1.1 na chipu je 1920x1080 50p,
1.2 elektronika z toho udela 1920x1080 50i
1.3 komprimuje se to na 1440x1080/50i

2. pro vystup 25p
2.1 na chipu je 1920x1080 50p,
2.2 elektronika z toho udela 1920x1080 25p
2.3 komprimuje se to na 1440x1080 25p


3. rozdil mezi 50i a 25p je vlastne pouze ten, ze obraz ma vzdy (25s/sekundu) a je slozen ze 2pulsnimku , pri
25p jsou pulsnimky ze stejneho cas. okamziku,
50i jsou pulsnimky z jineho cas. okamziku (zpozdeny o 1/50s)
aby se to dobre dekodovalo, jsou informace o typu obsahu (25p/50i) obsazeny v hlavicce.
(Takze je zaznam vlastne vzdy ulozen jako 25p. Struktura souboru je stejna, jen se to jinak "dekoduje", zpusob dekodovani je v hlavicce.)
Pave1 (4279)|13.11.2008 12:25
No, výrobní informace nevlastním, ale co vím, tak:

1. Je skutečně potvrzené, že HV20 zpracovává na čipu 1920x1080 v 50p? Pokud ano, tak by byl hřích to zpracovávat prokládaně (signálový procesor těchto kamer pracuje v 1920x1080, 4:2:2 samplech barev, ale nevím, jestli umí i 50p. Pokud ano, zpracování by bylo taky v 50p).

2. komprese pro záznam je těch 1440x1080 (50i/25p).
Je to (u HDV) na hraně zpracovávatelské komprese, nedávno vyšlo doporučení EBU, že pro HDV (8bit) je doporučený minimální datový tok (pro broadcast) 50Mbps (422) s tím, že nedoporučují (ani pro avid DNxHD, Sony XDCAM HD50 nebo Panasonic AVC-I) překročit v postprodukci tzv. pátou generaci přepisu (úprav). Pro full HD 1920x1080/50i je minimum pro broadcast 100Mbps (422).

3. záznam u spotřebních kamer vždy ukládal signál prokládaně (takže 50i), režim 25p se dočasně rozdělí a při reprodukci opět spojí. U mpeg2 záznamů byla ta výše zmíněná vyjímka (pokud vím) u snímků bez pohybu. Canon u nových kamer tvrdí, že i záznam má neprokládaný (u 25p), vedly se o tom nějaké diskuze venku na netu, ale já jim moc nevěřím (že tam cpou skutečně 25p u páskových HDV záznamů), byť je to možné. U kartových záznamů je to (alespoň z mého pohledu) už vše snadnější (výrobce nemusí provádět úpravy stávajícího formátu záznamu - DV/HDV, jen prostě změní nastavení elektroniky).

Trochu binec, ale u páskových záznamů (dosud) platilo, že záznam byl vždy prokládaný (50i řekl bych spíš, než 25p), ty půlsnímky z 25p lze zase pak beze ztrát znovu spojit.
siSINka (122)|13.11.2008 12:33
Díky Pav1e, já se ptal hlavně proto, že jsem si myslel, že renderováním HDV 1440*1080 rovnou do 1920*1080 bych případně nějak ušetřil "přepočítávání" obrazu při promítání na fullHD TV. (Otázkou je, zda to lépe "udělá" Vegas nebo samotná fullHD TV...). Je mi mnohem jasněji :)

Připojuju se k dotazu Terky na anglcama; taky by mě zajímalo, jak propojit "signal z prvniho zpracovani ktery bude mit parametry FULL HD, vzorkovani 4:2:2 a hloubku 10 bitu" do PC - pokud to vyžaduje nějaké další (drahé) zařízení v cestě, nemá to asi smysl - lepší je koupit rovnou 1920*1080 kameru. Druhá věc je velikost onoho nekomprimovaného videa, brr - to by mi ty 2,5TB hodně rychle došly 9-)
Pave1 (4279)|13.11.2008 13:09
siSINKo, obecně platí, že pokud je HDV tvůj MASTER - tedy nejkvalitnější "originál" pro uložení a případné další zpracování (proto je vždy uložen i s podklady titulků .-) a většinou taky není uložený v distribuční, ale ve zpracovávatelské kvalitě!), pak je dobré vše "přepočítávát" v 1440x1080.
Distribuční přepočet je pak už něco jiného (například wmv nebo h264 alias "mpeg4 avc"), ten můžeš vždy udělat (z tohoto masteru nebo originálu v počítadle) rovnou do plného zobrazovacího rozměru (tedy jak 1920x1080, tak jiných, například pro internet). Tam je to úplně fuk, tedy plně na tobě (ty už MASTER zálohu máš, takže tady není co pokazit).

"Letmý přepočet" v TV (na 1920x1080) bude dle mého vždy výhodnější, než "uložený" přepočet (vyjímkou jsou distribuce s velmi nízkými datovými toky, tam bych to vždy počítal rovnou do plného zobrazovacího rozměru).

A ještě znovu jen doplním, že přidaná možnost 1920x1080 u Vegas projektů míří především k profi uživatelům (možná přibyla i podpora 10bitů, nejen 8bit jako u HDV), pro běžné lidi s HDV či DVCAM není potřeba.
siSINka (122)|13.11.2008 15:46
Ještě jednou, díky moc! :-)

Zatím jsem ve stavu projektů (mám do datového skladu natahané zdroje v *m2t, ve Vegasu sestříhané, s přechody, titulky atd...), nic nemám zatím "definitivně" renderováno.

Zálohovat chci právě toto; připravené projekty a originální soubory natahané z kamery. Pak mi kdykoliv stačí spustit vegas, načíst (už hotový) projekt a dát render as... (...teoreticky mohu projekt i dále měnit). Nevím, jestli tedy "masterem" myslíš tohle nebo až "zpětný rendering" na HDV pásku nebo *m2t (který se už nedá měnit, vše je smíchané, sestříhané, otitulkované - v jedné audio+video stopě).

Na dočasné prohlížení (zatím v PC) mi stačí výsledný HDV 1440*1080/50i *m2t soubor, který můžu kdykoliv z projektu vytvořit. Až budu mít fullHD TV, teprve pak se rozhodnu, do čeho budu ty své projekty renderovat (BR disky?).
anglcam (223)|13.11.2008 18:08
to Terka
presnou adresu stranek ti nereknu ale muzes trochu zagooglit pomoci slov andromeda, nebo HV20 capture comp.out atd.Jinak nevyhoda absence time code je jasna .takovy zaznam tezko zpracujes na pocitaci.vetsinou se z tech konektoru taha zaznam jen na monitorovani nebo nahled na obrazovku.Skoda toho fw ten info o TC obsahuje ale vytahnes skrz nej jen signal uz po druhem zpracovani.Nekde jsem ale cetl ze signal muzes tahat pres HDMI ci Comp. Out a TC tahat firewire.Chce to ale nejaky prevodnik.To je dalsi investice asi za 15 000.

to Sisinka
nopodivej tahat takovy signal lze pres prevodnik do nejake karty ktera je spojena s pocitacem.Tzn ze tohle muzes porizovat jen u hranych veci kde muzes mit za zadkem pocitac a kble vyvedene do nej.Na svatby, publicistiku ci zpravy je to nanic.Potrebujes pohyb a tam to resi lepsi zaznam a pochopitelne drazsi kamera.Ja jsem jen nadhodil jak vymackat i z techhle strojku vetsi kvalitu.reseni je ale jak rikam jen u hranych veci ci dokumentu kde ti nevadi mit za sebou na stole laptop s kartou a polem.A od nej draty.
Perfektni vecicka je treba MAcbook Pro od Applu , krabice AJA io HD a sonnet Fusion F2 jako RAid 0 pole.Krabice ma vstupy HDSDi takze pokud nemas treba canon G1 ktery ma hDSDI out a ktery byl uz s timhle zarizenim testovany se super vysledky musis mit prevodnik.Ale jak rikam je tu jeste problem s TC.

Dalsi problem ktery tohle zarizeni resi je problem se zpracovanim zanamu s dlouhymi GOPY coz mpeg2 bezesporu ve forme HDV je.Pri zpracovani dochazi k nekolika kompresim a dekompresim a muze se ti stat ze vysledek bude horsi nez vstup a atake je to zahul na celkovy vykon pocitace.Protoje dobre si takovy zaznam dat do nejakeho kodeku ktery ma vsechny snimky a je komprimovan jen uvnitr kazdeho snimku.Je to sice zase zahul na misto na disku ale ne na vykon pC a navic se zbavis opakovane komprese a dekomprese a negativnich artefaktu s tim spojenych.Ta AJA krabice totiz obsahuje hw kodek PRORES 422.Je to i nativni kodek APplu a karta je urcena jen pro Apple.Tenhle kodek je AVC intra, je 10bitovy a s vysokym tokem.Proto je dobre natahnout zaznam pres prevodnik a krabici AJA dopocitace.Do nej se ti uz z HDV natahne Prores a ty ho zpracujes a vyexportujes ven zase jako HDV.Prevodnik je HDV In a HDSDI OUT.To spojis s HDSDI iN v AJA krabici.Jednoduche jak facka a cely system mas za stodvacet tisic vcetne GV-HD700 coz je HDV walkman od SOny.To aby sis nehobloval hlavu u kamery.Tan walkman je staveny na horsi zachazeni.System obsahuje laptop a takovy system je urceny procokoliv.Myslim ze to i pro aktivni svatbare ci dokumentaristy kteri setim zivi stoprocentne vyplati.To jen tak na okraj.

Jinak pro amatery to smysl nema.

to PAve1
kameru muzes prepnout na 25p ale na pasku se ti zase uklada 50 pulsnimku.Rozdil je prave v tec casech pulsnimku.Jenze takovy zanam je nanic.Trha se to vsude i na plazme ci LCD ktere je pro to urceno a pokud nejde o 50p je proklad stale nejlepsi reseni.Staci mi se podivat na serial Letiste ci ten novy na Prime uz nevim nazev.Toci to do 25p.Pak z toho udelaji rozdelenim 50i ale pri svencich z tohoboli hlava a trochu to skube.Je to fakt blbe na pohled.Po chvilce je z toho i cloveku blbe a to nekecam.Kdyz jeste k tomu pripoctu obsah dila tak to uz je na vygrcani ale to uz je jina vec.Mozna to na LCD ci Plazme vypada jinak ale pochybuju.Jinak zase musim uznat ze klidny obraz je zase zajimavy kdyz je to takhle tocene.
siSINka (122)|13.11.2008 19:03
Anglcame, díky za osvětu - já tušil, že to nebude nic pro běžné homevideo. Spíše mě to zajímalo právě po té technické stránce, jak to provést. Každopádně pro amatéra, který by chtěl lepší obraz, je jednodušší/levnější investice do lepší kamery než tebou popisované kejkle s HV20 a dodatečnými zařízeními.
Saxel (2279)|13.11.2008 21:44
Jen malé doplnění k HDMI výstupu HV20/30: V kameře je použitý čip TDA9983B/8, takže výstup může být maximálně v rozlišení 1080i (1080p není podporováno), verze HDMI 1.2. Pokud někoho zajímá možnost snímání 1920x1080 v barevném prostoru 4.2.2, dají se najít další informace i ukázky na webu hv20.com.
siSINka (122)|13.11.2008 22:15
Ještě mě napadla jedna myšlenka. Co celý proces nedělat v xxxx*xxxx/50i, ale v /60i ? Myslím jak točení v kameře, tak zpracování ve Vegasu/Premiéře. Sežerou tuhle americkou normu naše TV/LCD/plazmy nebo je to blbost, co mě napadlo? ;)

Viděl bych tam výhodu těch 10i či 5p snímků za vteřinu navíc, čili větší "plynulost" přehrávání.
Pytkin (7947)|13.11.2008 22:54
Ja by som len doplnil ze neni treba prevodniky .. staci karta s hdmi vstupom .. ale osobne si myslim ze je to cele zbytocne .. riesit nekomprimovany zaznam s takou malou kamerou je trosku odveci ..
anglcam (223)|13.11.2008 23:40
to pytkin

samozrejme ze je to blbost.Jen tu byl na to takovy dotaz.Jinak ten HDMI nenatahne TC.Takovou kartu ma Black magic.

to Saxel

na to forum chodim.Jsou tam nekteri lide docela adrenalinove zalozeni.
Pave1 (4279)|13.11.2008 23:54
Pro siSINKa

MASTER je první originál - je to kompletní sestavený pořad, nejčastěji vypsaný na kazetě (v kvalitě zpracovatelské komprese). Jeho smysl je v tom, že to je vše komplet, hotové, v kvalitě pro archivaci.

Pokud máš pořad na disku (před vypsáním na nezávislé médium jako sumu jednotlivých klipů a informací v projektu), nejedná se v žádném případě o master. Stačí, když ti jediný klip vypadne a už to nedáš dohromady. Výhoda vypsaného pořadu na kvalitní kazetě je v tom, že je to velmi trvalá záloha (30 let je spodní minimum). Distribuce pak můžeš dělat klidně z počítadla, jak plánuješ, ale v praxi se nevyplatí udržovat takové množství materiálu na discích, asi bych si tam nechal jen případně zkonsolidované (použité) materiály (to umí kupodivu např. i levná premča elements7, takhle původní klipy ořezat .-) ).

Ten neprokládaný režim (u elektronické produkce, tedy ne u filmu) umí taky být kvalitní, jenže málokdo si dá tu práci. Způsobů, jak špatně odstranit proklad (ještě často na nekvalitních záběrech) je skutečně hodně. Je dobré natočit to prokládaně, a když už to musí být, odstranit proklad kvalitně v postprodukci (ale pouze u vysoce kvalitně natočených snímků). Osobně ale vidím jako mnohem lepší způsob točit 720/50p, to řeší všechny tyhle problémy mnohem líp.
anglcam (223)|14.11.2008 00:04
jinak doporucuju web Black MAgicu.Maji novou kartu za nejakych dvacet tisic ale za tu cenu co nabizi za moznosti pro monitoring ci capturing.NAvic unikatne resen system vence nekolika audio ci video konektoru svedenych do jednoho specialniho portu na karte.Velice ucinna a levna zalezitost pro 2K filmare.
Pytkin (7947)|14.11.2008 00:17
[QUOTE=anglcam;201828]to pytkin

samozrejme ze je to blbost.Jen tu byl na to takovy dotaz.Jinak ten HDMI nenatahne TC.Takovou kartu ma Black magic.

[/QUOTE]

TC zase tak zasadne nepotrebujes ..
Pytkin (7947)|14.11.2008 00:20
anglcam : Declink HD Extreme mam v praci .. Je to fajn .. Pytal som sa udealera , preco si mam kupit KONU3 , ked ta stoji 70 .. HD Extreme stoji do 30 a ma 3G SDI porty (2k) .. A dealer mi povedal ze Kona ma lepsi obraz .. Nechapem preco .. signal cez SDI by predsa mal byt taky aky tam vojde dnu , by mal vyjst aj von do decku ..

zahada .. Ale je fakt ze v Smoke 2k mame tiez Konu3 ..
anglcam (223)|14.11.2008 00:35
jo tak mu rekni ze az za tech 70 klacku dokaze monitoring 2K v plne palbe jako black magic ktery pouziva 3G tak si to treba koupis.Kona pouziva HSDl a to jede bud v plne palbe ale na 15 snimcich za sekundu nebo vsechny snimky ale s mensim rozlisenim.

P.S. mne taky rekli na vojne v Hranicich ze maji lepsi vodu nez jsem mel na vycvikaci v Litomericich takze zadne ulevy na holeni mi nedaji jako tam.