
AC3 Stream - Jak na vytvoření
Dobrý den. Nejsem v tomto oboru zběhlý a tak Vás prosím: Co vše potřebuji ke snížení frekvence na 44.1kHz a případné úpravě bitreatu u AC3 stopy z ripnutého DVD a následném připojení k AVI. Mé pokusy s BeSweet dopadly dost špatně - nějak jsem ho nerozchodil (převod AC3->MP3 šlape). V HeadAC3 stejný výsledek. Má na tuto nefunkčnost vliv má prastará zvuk. karta SB Live 1024!, i když mám v AC3 filtru zapnuté pouze dva reproduktory, nebo chybí nějaký kodek, či co? Zvuk. stream jsem se pokoušel připojit k AVI v Nandubu (pouze ticho). Je při tomto spojování rozdíl mezi Nandubem a Virtual Dub Modem?
Předem Vám děkuji za případné odpovědi.
Předem Vám děkuji za případné odpovědi.
Jestli jsem to dobře pochopil, tak chceš udělat AVI s původním AC3 zvukem. Bitrate AC3 jde v BeSweet nastavit a vzorkovací frekvenci nech na 48 kHz (něco mi říká, že musí být 48 kHz). Asi by bylo nejlepší nechat AC3 tak jak je, když už ho musíš v tom AVI mít.
Clove: Ještě si nazaregistroval, že si musíš nainstalovat dekodér Dolby Digital (AC3) zvuku? Nainstaluj si AC3 filter a budeš mít po problémech.
Za další: tobě se zdá 384 Kbit/s na 5.1 zvuk moc?! :-? Nejseš nějakej divnej? :-? Tak si laskavě spočítej, jakej datovej tok vychází na jeden kanál! 384 : 6 = 64. Říká ti něco tahle hodnota? Pokud ne, tak ti povím, že stejnej datovej tok připadá na jeden kanál u stereofonní 128 Kbitové eMPétrojky! A nezlob se na mě, ale MP3 dělaná s datovým tokem 128 kbit/s se už opravdu nedá moc poslouchat :-( Jediné, co u ní zachraňuje zvuk před kolísáním kvality je Joint Stereo! A v podstatě totéž se používá i u AC3 zvuku! Funguje to na tom principu, že se ve stereofonním zvuku vytovří jakýsi "střední kanál", a datový tok se mezi levý a pravý kanál přerozděluje pouze v případě, že je tam nějaký stereoefekt! Nevýhodou Joint Sterea je bohužel částečná likvidace prostorovosti zvuku. Proto je Joint Stereo naprosto nepoužitelné pro MP3 zvuk ve formátu Dolby Surround (mohl by sis totiž zlikvidovat maticově zakódované surroundové efekty!). Jinak co jsem četl, tak Joint Stereo je nutné nastavovat u MP3 zvuku s datovým tokem nižším než je 192 Kbit/s! U datového toku 192 a výš, už žádné kolísání kvality v podstatě nehrozí, takže se nastavuje Stereo. Ale vraťme se k Dolby Digitalu (AC3) zvuku. Zde se obdoba Joint Sterea nazývá Channel Coupling. Díky tomu, že se zde používá 6 kanálů, nehrozí, že by docházelo k likvidaci prostotového zvuku, ale nejspíš se to na prostorovosti zvuku přece jen trošku podepisuje :-( Dokonce ani Ac3 zvuk s datovým tokem 448 Kbit/s není extra kvalitní. 448 : 6 = 74,666666666666666666666666666667. Vynásobeno 2 (počet kanálů u Mp3) výjde nám jenom 149,33333333333333333333333333333 Kbit/s :-(
Naproti tomu, když se podívám na DTS zvuk, tak musím uznat, že je to (co se kvality zvuku týče) opravdu špičkový formát :-) Maximální (téměř nepoužívaný) datový tok je zde 1536 Kbit/s! 1536 :6 = 256 Kbit/s! Zkus si představit stejně kvalitní ikdyž jen stereofonní Mp3 zvuk - 256 x 2 = 512 Kbit/s! Bohužel MP3 zvládá maximálně 320 Kbit/s :-( I s polovičním datovým tokem (běžěn používaným ve filmech) 768 Kbit/s je to stále vysoce kvalitní zvuk :-) 768 : 6 = 128 Kbit/s! Stejně kvalitní stereofonní Mp3 zvuk by měl 256 Kbit/s :-) A to jsem se ještě nezmínil o tom, že DTS zvuk nepoužívá vůbec žádný druh Channel Couplingu :-) Ostatně na co by mu při takových vysokých datových tocích byl :-E :BB: :-!!!
Za další: tobě se zdá 384 Kbit/s na 5.1 zvuk moc?! :-? Nejseš nějakej divnej? :-? Tak si laskavě spočítej, jakej datovej tok vychází na jeden kanál! 384 : 6 = 64. Říká ti něco tahle hodnota? Pokud ne, tak ti povím, že stejnej datovej tok připadá na jeden kanál u stereofonní 128 Kbitové eMPétrojky! A nezlob se na mě, ale MP3 dělaná s datovým tokem 128 kbit/s se už opravdu nedá moc poslouchat :-( Jediné, co u ní zachraňuje zvuk před kolísáním kvality je Joint Stereo! A v podstatě totéž se používá i u AC3 zvuku! Funguje to na tom principu, že se ve stereofonním zvuku vytovří jakýsi "střední kanál", a datový tok se mezi levý a pravý kanál přerozděluje pouze v případě, že je tam nějaký stereoefekt! Nevýhodou Joint Sterea je bohužel částečná likvidace prostorovosti zvuku. Proto je Joint Stereo naprosto nepoužitelné pro MP3 zvuk ve formátu Dolby Surround (mohl by sis totiž zlikvidovat maticově zakódované surroundové efekty!). Jinak co jsem četl, tak Joint Stereo je nutné nastavovat u MP3 zvuku s datovým tokem nižším než je 192 Kbit/s! U datového toku 192 a výš, už žádné kolísání kvality v podstatě nehrozí, takže se nastavuje Stereo. Ale vraťme se k Dolby Digitalu (AC3) zvuku. Zde se obdoba Joint Sterea nazývá Channel Coupling. Díky tomu, že se zde používá 6 kanálů, nehrozí, že by docházelo k likvidaci prostotového zvuku, ale nejspíš se to na prostorovosti zvuku přece jen trošku podepisuje :-( Dokonce ani Ac3 zvuk s datovým tokem 448 Kbit/s není extra kvalitní. 448 : 6 = 74,666666666666666666666666666667. Vynásobeno 2 (počet kanálů u Mp3) výjde nám jenom 149,33333333333333333333333333333 Kbit/s :-(
Naproti tomu, když se podívám na DTS zvuk, tak musím uznat, že je to (co se kvality zvuku týče) opravdu špičkový formát :-) Maximální (téměř nepoužívaný) datový tok je zde 1536 Kbit/s! 1536 :6 = 256 Kbit/s! Zkus si představit stejně kvalitní ikdyž jen stereofonní Mp3 zvuk - 256 x 2 = 512 Kbit/s! Bohužel MP3 zvládá maximálně 320 Kbit/s :-( I s polovičním datovým tokem (běžěn používaným ve filmech) 768 Kbit/s je to stále vysoce kvalitní zvuk :-) 768 : 6 = 128 Kbit/s! Stejně kvalitní stereofonní Mp3 zvuk by měl 256 Kbit/s :-) A to jsem se ještě nezmínil o tom, že DTS zvuk nepoužívá vůbec žádný druh Channel Couplingu :-) Ostatně na co by mu při takových vysokých datových tocích byl :-E :BB: :-!!!
Clee: předpokládám jen, že jeden kanál má ve dvou různých formátech při stejným datovým toku stejnou nebo skoro stejnou kvalitu.
clee: bejt tebou tak se k brněnskýmu Carrefouru ani nepřibližuju... :-E :BB: Každá uniforma po tobě půjde :-).
hehe, uniforem se nebojim, vetsina prislusniku jsou, jak rekl kdosi z posadky cerveneho trpaslika, parodie na muze jez by neprelstila ani cajovy pytlik :-E
Clee: to vím taky, že mají jinej druh komprese. Ale v obou případech se jedná se přece rovněž o ztrátovou kompresi založenou na psychoakustických principech lidského vnímání zvuku \/ Vážně se principy komprese mezi Mp3 a AC3 tolik liší? Mě například zarazila ta podobnost v používaných datových tocích. A o Mp3 zvuku s datovým tokem 128 Kbit/s se kdysi tvrdilo, že jeho zvuková kvalita zhruba odpovídá zvukové kvalitě CD.
mp3 likviduje zvuk na tech frekvencich ktery lidsky ucho neslysi, ac3 pouziva sice taky princip podobnej ale to je tak vsechno, kazdej kanal totiz ma jinej rozsah frekvenci, proto muze bejt bitrate nizsi nez u mp3 a kvalita neklesne