Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

JVC GR-DV 4000 vs. Sony DCR-HC 85

Pavelode (36)|28.6.2004 08:29
Prosím chlapi poraďte mi která z těchto kamer by u vás vyhrála.
JVC CCD 1/4" 1,33M objektiv se světelností F 1,2 průměr filtru 52 mm
nebo
Sony CCD 1/3,6" 2,11M Objektiv se světelností F1,8 prům. filtru 37mm

Jde mi hlavně o natáčení při snížených světelných podmínkách (mám na ni pouze 30 000 Kč) Obě se dají sehnat do 30 tisíc.
U mě je to zatím Sony i když JVC je na tom papírově lépe, jenže nikdo s ní nemá žádné zkušenosti tak se toho trochu bojím.

Prosím zkuste napsat svůj názor moc dík Pavel O.
Pitomec (10211)|28.6.2004 09:24
[quote=Pavelode]Jde mi hlavně o natáčení při snížených světelných podmínkách[/quote]


Na to ti nepomůže žádná super kamera, ani kdyby stála 10x tolik. Jedině svítit, svítit a zase jenom svítit.
Pavelode (36)|28.6.2004 09:33
Pitomec napsal: Na to ti nepomůže žádná super kamera, ani kdyby stála 10x tolik. Jedině svítit, svítit a zase jenom svítit.[/quote]

To mi je jasné ( nechci točit porno přes okno), ale přece jenom co by jsi zvolil ty

Pavel O
Pitomec (10211)|28.6.2004 10:03
Ten výběr by byl celkem jednoduchý (zvolit JVC, protože už ovládání je mnohem lepší, než dotykový display u SONY), až na jednu maličkost - servis. Právě JVC v tomto směru moc bodů nesbírá (a díky tomu celá řada prodejců ani JVC nenabízí) - takže: pokud si koupíš JVC a bude k tomu originál záručák JVC Czech, tak to ber. Jestli to bude záručák alá "prodejce" a bude se jednat o dovoz někde ze světa, tak od toho jít rychle pryč.
Pavelode (36)|28.6.2004 10:26
to pitomec: Hm tak tohle jsem teda nevěděl. Samozřejmě bych chtěl bezproblémovýzaruční a pozár. servis. Každopádně ti děkuji za tvůj postřeh.
Pavel O
stayman (12393)|28.6.2004 11:17
Dotykovy display je skor VYHODA ako NEVYHODA, a to z jedneho jedineho dovodu, tam kde potrebujes kliknut, si takmer okamzite, kdezto pri vselijakych "kolieskovych" ovladacoch musis prejst casto celym vyberom, ktory ani nepotrebujes a navyse je to aj casto nepresne, musis nielen najst na ponuku kurzorom, ale dalsim tlacidlom alebo stiskom toho kolecka ponuku potvrdit !!!

A za dalsie: DOTYKOVY DISPLAY NEMA NIC SPOLOCNE S KVALITOU ZAZNAMU !!!

Jednoznacna volba je ta SONY DCR-HC 85 , ma progresivnejsie funkcie a aj lepsiu kvalitu.
Pitomec (10211)|28.6.2004 11:30
Manuálně ostřit přes dotykový display... Hmm... to je teda fakt paráda (ten záznam bych pak radši ani nechtěl vidět...). 9-) 9-) 9-)



stayman (12393)|28.6.2004 11:45
[quote=Pitomec]Manuálně ostřit přes dotykový display... Hmm... to je teda fakt paráda (ten záznam bych pak radši ani nechtěl vidět...). 9-) 9-) 9-) [/quote]

Ty si slepý či čo ???? To tam nevíš prstenec na tele objektívu ??? :-?


http://www.sony.sk/PageView.do?site=odw_sk_SK&page=ProductTechnicalFeatures§ion=sk_SK_Products&productmodel=%2FCamcorder%2FCAM+MiniDV%2FDCR-HC85E&productcategory=%2FCamcorder%2FCAM+MiniDV&productsku=DCRHC85E.CEEP
Pitomec (10211)|28.6.2004 11:52
Já to přímo tušil, že se na ten kroužek nachytáš... :-E Než jsem ten předchozí příspěvek napsal, tak jsem pro sichr prolezl net a všude (např. zde http://www.nakupuj.com/?page=shop01/flypage01&product_id=30862&category_id=0104&subnavs=5) se můžeš dočíst:

Manuální a bodové ostření a měření pomocí dotykového LCD

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Pavelode (36)|28.6.2004 11:55
Já myslel že man. ostření mají obě kamery na objektivu kroužkem.

Jinak jsem zklamaný z JVC co se týče informací. Nikde se o ní moc nedozvím a když tak mě od ní zrazují jednou že má pomalé ostření podruhé že je to jvc a není tak v předu jako jiné značky a podobně.
Já osobně si myslím, že není zas tak špatná, ale je to jen doměnka nicméně asi budu volit menší zlo a zvolím Sony
Pitomec (10211)|28.6.2004 12:00
[quote=Pavelode]Jinak jsem zklamaný z JVC co se týče informací. [/quote]


http://www.videokamery.cz/view.php?cisloclanku=2003100401
stayman (12393)|28.6.2004 12:07
Pitomec, miesto toho, co si hladal na webe nejake info :-k :-k :-k si mal ist radsej do hocjakeho hypermarketu a osahat si ju sam (ja som tak urobil asi pred mesiacom) a mozem ta ubezpecit, ze VSETKY VYSSIE MODELY OD SONY MAJU AJ MANUALNE OSTRENIE POMOCOU PRSTENCA NA TELE OBJEKTIVU !!!
Pitomec (10211)|28.6.2004 12:08
[quote=StayMan by €RikŁ€]Ty si slepý či čo ???? To tam nevíš prstenec na tele objektívu ??? :-?[/quote]


Nejspíš máš pravdu (viz http://www.videokamery.cz/view.php?cisloclanku=2004060101), ovšem na výrazném záporu, který představuje dotykový display, to stejně nic nemění - takový kamery by se mělo snad zakázat i prodávat (osobně bych to teda nekoupil nikdy... :-k ).
Pavelode (36)|28.6.2004 12:09
Ano tento článek jsem četl děkuji. Nic moc tam nedopadla, hlavně tam není žádná zmínka při natáčení za šera a tu rychlost ostření mám právě z tohoto článku.
Jinak děkuji Pavel O.
Pavelode (36)|28.6.2004 12:14
To Pitomec: a co by jsi mě doporučil ty za kameru když zavrhuješ sony (ten dotykáč se mi taky moc nezdá) a z JVC mám strach já.

Pavel O.
Pitomec (10211)|28.6.2004 12:21
[quote=Pavelode]To Pitomec: a co by jsi mě doporučil ty za kameru když zavrhuješ sony (ten dotykáč se mi taky moc nezdá) a z JVC mám strach já.

Pavel O.[/quote]


Panasonic je o ničem, protože má 1/6" CCD, Canon se vyplatí tak XM-2... Těžko se radí... Asi bych se poohlídl po SONY, ale nějakým NORMÁLNÍM modelu a ne hračkárně s dotykovým displejem, kde pro změnu clony nebo WB se budeš hodinu proklikávat kdesi v menu a za jasného slunečného počasí neuvidíš vůbec nic...
ViKinG (793)|28.6.2004 12:22
Pitomec, StayMan, Pavelode: nechci se vám plést do disputace, ale já ještě neviděl kameru pro Home (tedy v řádu desetitisíců cca do 50.000,-) co by za šera vykouzlila nějaký použitelný záznam a rozdíly jsem mezi jednotlivými v tomto taky velký neviděl. O poloprofi sféře nemám skoro vůbec přehled, tam je to možná lepší. Jinak bych to viděl stejně jako Pitomec - pokud není nasvíceno, tak je to vždy mizerný. Já jen aby Pavelode netrpěl až uvidí záznam "šera". Přeju aby ať už se rozhodneš pro cokoliv to bylo to pravé... (já bych šel do Sony :-) )
stayman (12393)|28.6.2004 12:25
[quote=Pavelode](mám na ni pouze 30 000 Kč) Obě se dají sehnat do 30 tisíc.[/quote]

Ak nebudes spokojny s tou kamerou, co silne pochybujem, lebo s jednocipovych je najlepsia, tak ti dam este 2000kc navrh !!!

A co sa tyka toho dotykoveho LCD, tak citaj co som pisal vyssie, nie je nic lepsie, rychlejsie, pohodlnejsie a ver tomu, ze takto bude za par rokov vsetko fungovat (a aj funguje rozne terminaly, mobile, TabletPC atd.)

PS: Je mi zle z takych konzervativnych a zasadovych nazorov :-k :-k :-k , co neakceptuju pokrok smerom ku lepsiemu.
Pitomec (10211)|28.6.2004 12:32
Skutečně bych chtěl v praxi vidět, jak budu točit s kamerou, kde se vyvážení bílé, clona, regulace úrovně zvuku atd. budou dělat (a to průběžně při natáčení - nikoliv jednorázově) přes dotykový display (který musí být navíc vyklopený, což kromě snížení kapacity aku nic zvláštního nepřináší - vyjma nějakých vyjímečných situací, kdy sledování v hledáčku není možné)... :-k :-k :-k :-k :-k
Pavelode (36)|28.6.2004 13:32
Děkuji všem za informativní postřehy, ač se to nezdá tak jste mi pomohli.
Ještě jednou dík Pavel O.
stayman (12393)|28.6.2004 20:39
[quote=Pitomec]Skutečně bych chtěl v praxi vidět, jak budu točit s kamerou, kde se vyvážení bílé, clona, regulace úrovně zvuku atd. budou dělat (a to průběžně při natáčení - nikoliv jednorázově) přes dotykový display (který musí být navíc vyklopený, což kromě snížení kapacity aku nic zvláštního nepřináší - vyjma nějakých vyjímečných situací, kdy sledování v hledáčku není možné)... :-k :-k :-k :-k :-k[/quote]

1. to skor ja by som chcel vidiet ten videozaznam, kde pocas nahravania nastavujes MANUALNE CASY, CLONY a VYVAZENIE BIELEJ, kde sa ti bude vsetko prestavovat SKOKOVITE = NEPOUZITELNÉ !!! :-k :-k :-k To zvlada najlepsie automatika a ako profik by si mal vediet, ze dolezitejsie ako prestavovat clonu a casy je rovnomerne nasvietenie sceny ! (Ked sa ovsem nejedna o nejaky umelecky zamer, ale tam uz duplom neprestavujes tie hodnoty.)
2. s ramenou opierkou alebo so steadycamom JEDINE S DISPLAYOM a tie rezimy co spominas, sa nastavuju pred START REC, a zase oproti tomu farebnemu hladaciku :-k je ten LCD display daleko prijatelnejsi na vyvazenie bielej a aj na tu clonu.

OK, myslim ze co nazor, to zaznam, co zaznam, to vacsia :-k :-E
Pitomec (10211)|28.6.2004 21:18
[quote=StayMan by €RikŁ€]1. to skor ja by som chcel vidiet ten videozaznam, kde pocas nahravania nastavujes MANUALNE CASY, CLONY a VYVAZENIE BIELEJ, kde sa ti bude vsetko prestavovat SKOKOVITE = NEPOUZITELNÉ !!! :-k :-k :-k To zvlada najlepsie automatika a ako profik by si mal vediet, ze dolezitejsie ako prestavovat clonu a casy je rovnomerne nasvietenie sceny ! (Ked sa ovsem nejedna o nejaky umelecky zamer, ale tam uz duplom neprestavujes tie hodnoty.)
2. s ramenou opierkou alebo so steadycamom JEDINE S DISPLAYOM a tie rezimy co spominas, sa nastavuju pred START REC, a zase oproti tomu farebnemu hladaciku :-k je ten LCD display daleko prijatelnejsi na vyvazenie bielej a aj na tu clonu.

OK, myslim ze co nazor, to zaznam, co zaznam, to vacsia :-k :-E[/quote]


Manuálně nastavuju bílou kdykoliv při přechodu z jednoho prostředí do druhého (totéž platí o cloně) a v některých situacích nemám absolutně čas kdesi cosi šmrdolit na LCD - např. při svatbě, kde se jde plynule z venku do kostela. A kdybych k tomu ještě přihodil ruční řízení úrovně zvuku, tak už by svatba dávno skončila a já pořád u LCD ještě něco ladil... Ne - tudy cesta nevede a dokonce ani SONY to u těch nejvyšších home modelů (VX2100) naštěstí nenabízí. O profi nemluvě, protože tam by jim to kameramani otřískali o hlavu... :-)
Mimochodem - clona se dá (a někdy musí) nastavovat i v průběhu záznamu. Stačí, aby zalezlo Slunko a hnedle je potřeba z F19 udělat třeba F12 - ten krátký okamžik (cca 1sec), kdy se to mění, lze pak v sestřihu nahradit křovím. U LCD ovládání by to člověk nezvládl ani do 5sec...

Ovšem i zde platí, každému co jeho jest. :-)
stayman (12393)|28.6.2004 21:46
Najlepsie bude, ak si tu kameru skusis a potom mozeme debatovat.

Ako vravim, bielu nastavujem vzdy este pred REC !!! Jedine zmeny s tymi nastaveniami urobim z prechodu prostredia tak, ze nevypnem kameru len koli zvuku, takze tam je zase jedno, ako sa to ovlada, pretoze vyvazovat bielu manualne trva aj u profi kamier 2-3sekundy a na ten zaznam musis aj tak nieco inzertnut, kde nastala ta zmena !!! Ak chces byt rychly, tak si musis prepnut na nejaky rezim (Exterier, Interier...) a to v tom LCD mozes takisto rychlo. Myslim ze u toho modelu sa da nastavit preview aj v LCD+hladaciku sucasne a aj posledne menu, ktore potrebujes v pohotovosti... To si nepametam...

Navyse ak prepinas bielu=co bude vzdy poznat v zazname=mozes si ju nechat na auto, alebo ju jednoducho "pustit" z manualneho rezimu na auto.

Clona v exterieri automaticky funguje uplne spolahlivo, aj ked zalezie/vykukne slnko. A rychle zmeny aj tak neuhras nejakym pofidernym manualnym pomysleným nastavovanim clony cez cierno/farebny hladacik, kde vychadzas len a len zo svojho subjektivneho usudku a ked prides do strizni, akurat nadavas, ze si mohol ubrat/pridat este jedno-dve clonove cisla..., takze si na tom tak isto ak nie horsie !!! Vravim, ze vo vacsine pripadoch je automatika prirodzenejsia ako manual a tam kde pouzijes manual, aj tak ti zmena clony NEPRIJEMNE skoci. :-k

PS: Nebavime sa o profikamerach ok? \/ A ani som nevidel taku kameru,kde manualna zmena clony je plynulá, ako u automatiky, resp. som nevidel profikameramana, co sa hra s clonou pocas zaznamu. :-)
Pitomec (10211)|28.6.2004 22:20
Automatika je bohužel hodně nespolehlivá a osobně ji prakticky nepoužívám - v případě vyvážení bílé není vyjímkou, že automat ustřelí někde v místnosti, kde je více zdrojů světla a člověk zrovna švenkuje. Co se týká té clony, tak tam platí totéž - u automatu stačí, aby někdo prošel poblíž kamery v bílý košili a hned je to poznat.
Já se na to ale asi dívám z trochu jinýho pohledu, než většina točičů, u kterých ambice začínají a končí na záběrech z dovolené a z vánoc...
P.S. Kameramana, který mění clonu v průběhu natáčení, je možné vidět např. v situaci, kdy snímá nějaký prostor a najede transfokátorem na osobu, která stojí v protisvětle (a naopak samozřejmě).
ViKinG (793)|28.6.2004 22:31
Když to tak čtu tak jsem rád, že patřím do tý množiny točičů, u kterých ambice začínají a končí na záběrech z dovolené a z vánoc...
stayman (12393)|28.6.2004 23:12
[quote=Pitomec]Automatika je bohužel hodně nespolehlivá a osobně ji prakticky nepoužívám - v případě vyvážení bílé není vyjímkou, že automat ustřelí někde v místnosti, kde je více zdrojů světla a člověk zrovna švenkuje. Co se týká té clony, tak tam platí totéž - u automatu stačí, aby někdo prošel poblíž kamery v bílý košili a hned je to poznat.
Já se na to ale asi dívám z trochu jinýho pohledu, než většina točičů, u kterých ambice začínají a končí na záběrech z dovolené a z vánoc...
P.S. Kameramana, který mění clonu v průběhu natáčení, je možné vidět např. v situaci, kdy snímá nějaký prostor a najede transfokátorem na osobu, která stojí v protisvětle (a naopak samozřejmě).[/quote]

Asi si ma nerozumel, precitaj si to este raz cele, ale ja nepreferujem automatiku, snazim sa ti vysvetlit, ze ked mas nastaveny manual, tak aj tak s nim nesaskujes kazdu chvilu, nastavis si optimalnu clonu a tu drzis v kazdych podmienkach a co sa tyka tej bielej, automat som ti taktiez povedal ze mas zapnut az ked vychadzas z toho ineho prostredia=exterieru, kde ti asi tazko bude "plavat" - taku kameru vyhod von oknom... a samozrejme ze kde su zmiesane svetla, resp. este prenika svetlo aj z exterieru, tak tam nic nenastavujes s tou bielou, vyvazis raz a pokoj, to by bola tiez pekna :-k , kebyze v kazdom mieste vyvazujes bielu... Ja sa tu nebavim o nejakych dovolenkach a uz toboz nie na webe, kde je to aj tak na toto jedine :-k :-k :-k

PS: a s tym kameramanom si sa tiez trosku kopol, pretoze nepoznam ani jedneho, co si tu osobu v protisvetle nenasvieti, resp. neupravi clonu na necisto..., povedz mi meno, kto tak toci :-)
Cervik (23)|29.6.2004 08:29
V podstate si myslim, ze viac pravdy ma v tomto pripade Pitomec.
Ja si tiez neviem predstavit, ze by som pocas kamerovania nezmenil nastavenie clony.
stayman (12393)|29.6.2004 09:32
[quote=Cervik]Ja si tiez neviem predstavit, ze by som pocas kamerovania nezmenil nastavenie clony.[/quote]

V niektorych pripadoch pocas zaznamu ani ja, a pisal som, ze ten LCD je funkcny aj s hladacikom, a na ovladanie tej clony mas velke + a - , co je tak isto, kebyze to mas niekde na kamere ako tlacitko-koliesko... O vydrz baterie sa nemusis bat, tocil som sPD-150 a VX-2000 je to tak 3-4h nepretrziteho zaznamu !!! (Samoze este ma vplyv na to aj transfokacia atd.). Bez LCD natocis na tu najvacsiu bateriu aj 6-7h. Navyse si ako som hovoril, neviem si predstavit, kde pri rychlych scenach budes nastavovat clonu, a ze sa trafis do spravneho clonoveho cisla cez ten hladacik. Jedine poloautomatom pustit clonu -> nastavit na najdolezitejsie miesto (alebo zvolit kompromis medzi naj hodnotami) -> ZAARETOVAT a TOD VSIO !!!
stayman (12393)|29.6.2004 10:09
Inak tie vase zabery by som chciel vidiet, kde sa hrate s poskakujucou clonou a ladenim bielej :-k :-k :-k

Tu je zopar dobrych zasad:
1. scenu nasvietit nie hlavne preto, aby bola co najsvetlejsia, ale rovnomerne osvetlena (ak ovsem nejde o umelecky zamer, ale na pohybe clony to nic nemeni) a clonu nemenit
2. clonove cislo nastavit na najdolezitejsiu scenu a nemenit
3. bielu vyladit taktiez na najdolezitejsom mieste, kde sa najviac nataca a nemenit
4. v pripade potreby clonu pustit z manualneho rezimu a znova zaaretovat, tak nedochadza ku rusivemu skoku pri manualnej zmene clonoveho cisla
5. ak nie je mozne z akychkolvek pricin scenu rovnomerne prisvietit, je dobre pouzivat svetlo na kamere
6. v extremnych pripadoch zmeny svetla v scene sa pokusit radsej tocit v rezime START/STOP a pisposobit exponencie atd... (alebo v pripade nutnosti nepretrziteho nahravania zvuku pocitat uz dopredu s insertami na tie miesta)
7. pouzivat LCD na nastavenie bielej, zaostrenia a aj clony (su aktivne, velke a maju hodnovernejsie farby a ostrost, ako miniaturny hladacik)
8. pri velkych svetelnych "kontrastoch" pouzivaj sedy filter s patricnym faktorom (2x, 4x, 8x...)

Zatial ma nic ine nenapada, ale pytajte sa, za svoje zaznami som sa nikdy hambit nemusel, ked dodrziavam hore uvedene :-)
Pitomec (10211)|29.6.2004 10:27
Tak moment - změna clony rozhodně neznamená nějaký skok nebo poskakování (možná u SONY ano...), ale plynulý přechod. Alespoň u Panasonicu to platí už od dob MS4...

A co se týká: "nastavit hodnoty a neměnit", tak to má za následek akorát červený/modrý/zelený a přepálený/tmavý scény :-k

Mimochodem - za jasného slunečného počasí bych chtěl vidět to "ideální nastavení na LCD"... Vždyť tam nebude ani nic vidět, natožpak něco někde nastavit... :-k
Kromě toho nastavování parametrů se nemusí nutně odvíjet od toho, že to vidím v barevným hledáčku nebo na barevným LCD - osobně jsem 10 let dělal s kamerama, kde byl pouze černobílý CRT hledáček (žádný LCD mazanice) a nikdy se mně nestalo, že by obraz byl špatně barevně vyvážen...
stayman (12393)|29.6.2004 10:45
[quote=Pitomec]Tak moment - změna clony rozhodně neznamená nějaký skok nebo poskakování (možná u SONY ano...), ale plynulý přechod. Alespoň u Panasonicu to platí už od dob MS4...[/quote]

Tak to TY MOMENT, nikto sa tu zase nebavi o nejakych S-VHS :-k , (aj ked s tebou suhlasim, pretoze o tom viem, sam som tie kamery pouzival), ale u sucasnych DV taku kameru nenajdes ani u profi (nevie to ani Panasonic DA-1), co ma plynulu manualnu zmenu clony !!! NEPOUZITELNE pocas zaznamu !!!

[quote=Pitomec] A co se týká: "nastavit hodnoty a neměnit", tak to má za následek akorát červený/modrý/zelený a přepálený/tmavý scény :-k [/quote]

Tak toto mi teda vysvetli, lebo ja som JASNE pisal, co musis urobit, aby tomu tak nebolo a chcem ta vidiet, ako manualne nastavis (navyse SKOKOVITE) presne clonove cislo !!! To si teda frajo!!! Chcem vidiet tu scenu !!! Navyse pri takom extremnom pripade mozes kludne v tom momente pustit manual na automat (PLYNULA ZMENA) a ZAARETOVAT !!!

[quote=Pitomec]Mimochodem - za jasného slunečného počasí bych chtěl vidět to "ideální nastavení na LCD"... Vždyť tam nebude ani nic vidět, natožpak něco někde nastavit... :-k[/quote]

Tu nemam co dodat, skus si ten displaye a potom hovor, ale mas tam aj hladacik, ak zrovna tebe nevyhovuje LCD, tak aky problem??? :-?

[quote=Pitomec]Kromě toho nastavování parametrů se nemusí nutně odvíjet od toho, že to vidím v barevným hledáčku nebo na barevným LCD - osobně jsem 10 let dělal s kamerama, kde byl pouze černobílý CRT hledáček (žádný LCD mazanice) a nikdy se mně nestalo, že by obraz byl špatně barevně vyvážen... [/quote]

toto je bez komentara, neodiskutovatelne, navyse tie konkretne modely maju farebny, takze aj bezpredmetne :-)
Pitomec (10211)|29.6.2004 11:01
[quote=StayMan by €RikŁ€] Tak to TY MOMENT, nikto sa tu zase nebavi o nejakych S-VHS :-k , (aj ked s tebou suhlasim, pretoze o tom viem, sam som tie kamery pouzival), ale u sucasnych DV taku kameru nenajdes ani u profi, co ma plynulu manualnu zmenu clony !!! NEPOUZITELNE pocas zaznamu !!! [/quote]
U mýho Panasonica MD9000 to zrovna jde :-)


[quote=StayMan by €RikŁ€] Tak toto mi teda vysvetli, lebo ja som JASNE pisal, co musis urobit, aby tomu tak nebolo a chcem ta vidiet, ako manualne nastavis (navyse SKOKOVITE) presne clonove cislo !!! To si teda frajo!!! Chcem vidiet tu scenu !!! Navyse pri takom extremnom pripade mozes kludne v tom momente pustit manual na automat (PLYNULA ZMENA) a ZAARETOVAT !!! [/quote]
Už vidím ty záběry, kde v průběhu natáčení cosi mačkáš na LCD... To bude tak roztřepaný, že z toho pak bude divákům na :-k


[quote=StayMan by €RikŁ€] Tu nemam co dodat, skus si ten displaye a potom hovor, ale mas tam aj hladacik, ak zrovna tebe nevyhovuje LCD, tak aky problem??? :-? [/quote]
To bych chtěl vidět, jak se budeš dívat do hledáčku a souběžně s tím něco nastavovat na LCD - mimochodem ten dotykový display kritizují snad všichni, kromě tebe... :-)


[quote=StayMan by €RikŁ€] toto je bez komentara, neodiskutovatelne, navyse tie konkretne modely maju farebny, takze aj bezpredmetne :-) [/quote]
Aspoň v něčem se shodneme :-!!!
stayman (12393)|29.6.2004 11:11
[quote=Pitomec]U mýho Panasonica MD9000 to zrovna jde :-)[/quote]

Si šťastny clovek, gratulujem, aj ked dotycny sa rozhoduje o inych...


[quote=StayMan by €RikŁ€]Už vidím ty záběry, kde v průběhu natáčení cosi mačkáš na LCD... To bude tak roztřepaný, že z toho pak bude divákům na :-k [/quote]

Tak ako ty mackas na tele kamery (neboj, aj ja, pouzivam aj ine kamery a preslo mi cez ruky dost, takze som si musel zvyknut zakazdym na ine ovladanie) tak presne tak isto mackas na tom LCD

[quote=StayMan by €RikŁ€]To bych chtěl vidět, jak se budeš dívat do hledáčku a souběžně s tím něco nastavovat na LCD - mimochodem ten dotykový display kritizují snad všichni, kromě tebe... :-)[/quote]

To je presne to iste, co som pisal vyssie, a nieje naň len kritika, o vyhodach som pisal vyssie a vsetci to tak chapu, len ty nie :-D

[quote=StayMan by €RikŁ€]Aspoň v něčem se shodneme :-!!![/quote][/quote]

Bohuzial ani tu nie, pretoze si hovoril od veci, a navyse to co tvrdis sa neda dokazat, ale podla toho si najlepsi na svete, pretoze nepoznam kameramana, co pri ladeni bielej na C/B hladaciku (aj ked si nosis zo sebou bielu predlohu) sa niekedy nesmykol, resp. mu sedeli vzdy farby.
Si jednicka :-!!!
Pitomec (10211)|29.6.2004 11:18
Nemusím být jednička, ale moje slova jasně podporuje fakt, že u profi kamer žádný barevný nesmysly nenajdeš a zdaleka ne vždy sebou kameraman tahá monitor. Za roky praxe není problém se naučit pracovat tak, aby se člověk nespletl.

Už na tu diskuzi serem - stejně k ničemu nevede a zrovna s tebou se hádat nechci...
Mike (617)|29.6.2004 11:21
StayMan by €RikŁ€: ty kamery opravdu umi plynule menit svetlost, nedela se to jen clonovym cislem, ale i ziskem a vysledek je plynuly, zalezi dost na dane scene, jestli pouzit manual nebo ne, nejvetsi problem automatu je nevyvazeni bile, takze vetsinou pouzivam manualni vyvazeny, ale zbytek mam na automat, podle mne totiz clovek stejne nemuze zaostrit podle hledacku ani LCD, dokonce ve vetsine pripadu i automaticka clona dava vetsi vysledky nez manual, az na vyjimky, kdy se nataci vysoce kontrastni sceny

nejlepsi pripad je treba panorama, kdy kus je ve stinu (napr. u lesa) a kus je ve svetle (napr. obzor), pak je bud jedno tmavy nebo druhy moc svetly, proto je lepsi automat, ktery ve stinu zmensi clonu a na svetle ji zase ubere, chce to ale cvik a ten prechod prejet hodne pomalu (resp. cely zaber jet pomalu), protoze automatice to docela dost dlouho trva, nez zareaguje a prechod je pak naprosto plynuly

neco jineho je treba vecer v mistnosti, kam pada i denni svetlo, pak to sladit, hlavne bilou, je katastrofa

ale moc se nehadejte, vsechno co mame jsou jenom komercni sr***y a nechtejte od toho zazraky
stayman (12393)|29.6.2004 11:32
Pitomec, preco sa nechces so mnou hadat??? Co som ja??? Navyse to nema vplyv na nic ine, iba na tuto konkretnu diskusiu, to si zase nemysli, ze podla toho ze mas napr.kameru co vie plynulu clonu, ti budem zavidiet, alebo ta nenavidiet 9-)

Mike, nic ine sa ani nesnazim vysvetlit, prestal som tocit pred troma rokmi z osobnych dovodou, ale tocil som nielen svadby, promocie, stuzkove atd. (aj ked prave to bolo zaciatok a hlavne to ma posunulo dalej) teda aj si ma objednavali ine firmy pre prezentacne videa, clipy atd. To nefrajerujem, len chcem povedat, ze mam skusenosti aj tam a je to uplne ine tocenie..., takze co svadba a pod., to rutina a je jedno ci si tu, alebo niekde na Cechach (aj tam som tocil dve svadby :-) )...
Takze presne to som mal namysli co tvrdis, ze niekedy je lepsie pouzit radsej automatiku (pisal som o tom vyssie), ako sa babrat (a trafat) manualne (skokovite, okrem 9000:)) nejakym koleckom do cisla. :-)

PS: este co sa tyka tej kamery, mal som ju v rukach, je fakt super, ale teraz ma napadlo, ze som nevyskusal to LCD prilozit opacne ku kamere a tak nastavovat clonu, co je uz otazka zvyku (to by bolo presne tak, akokeby tam boli tlacitka). No nic, musim si ju este poriadne osahat. :-)
Cervik (23)|29.6.2004 12:34
Netvrdim ( a myslim ze aj Pitomec mi to potvrdi) ze prepinam clonu z napr 2.4 na 16 v zlomku sekundy, ale uvazuj ze: ak nastavis automatiku na clonu tak ona ti tu clonu nedrzi ale tak isto si raz pricloni a inokedy odcloni. No v tomto pripade / ak mas postavu pred oknom / automatika nastavi clonu na svetelne podmienky ktore su za oknom a ty z tej osoby urobis utajeneho svedka.
Cervik (23)|29.6.2004 12:58
[quote=StayMan by €RikŁ€]Inak tie vase zabery by som chciel vidiet, kde sa hrate s poskakujucou clonou a ladenim bielej :-k :-k :-k

Tu je zopar dobrych zasad:
1. scenu nasvietit nie hlavne preto, aby bola co najsvetlejsia, ale rovnomerne osvetlena (ak ovsem nejde o umelecky zamer, ale na pohybe clony to nic nemeni) a clonu nemenit
2. clonove cislo nastavit na najdolezitejsiu scenu a nemenit
3. bielu vyladit taktiez na najdolezitejsom mieste, kde sa najviac nataca a nemenit
4. v pripade potreby clonu pustit z manualneho rezimu a znova zaaretovat, tak nedochadza ku rusivemu skoku pri manualnej zmene clonoveho cisla
5. ak nie je mozne z akychkolvek pricin scenu rovnomerne prisvietit, je dobre pouzivat svetlo na kamere
6. v extremnych pripadoch zmeny svetla v scene sa pokusit radsej tocit v rezime START/STOP a pisposobit exponencie atd... (alebo v pripade nutnosti nepretrziteho nahravania zvuku pocitat uz dopredu s insertami na tie miesta)
7. pouzivat LCD na nastavenie bielej, zaostrenia a aj clony (su aktivne, velke a maju hodnovernejsie farby a ostrost, ako miniaturny hladacik)
8. pri velkych svetelnych "kontrastoch" pouzivaj sedy filter s patricnym faktorom (2x, 4x, 8x...)

Zatial ma nic ine nenapada, ale pytajte sa, za svoje zaznami som sa nikdy hambit nemusel, ked dodrziavam hore uvedene :-)[/quote]


A dakujem za rady, no uz je neskoro. Skus poradit niekomu kto zacina aj ked s tym suhlasim az na bod c. 8 kde radsej volim vyssiu uzavierku /shutter speed/
stayman (12393)|29.6.2004 16:03
[quote=Cervik]A dakujem za rady, no uz je neskoro. Skus poradit niekomu kto zacina aj ked s tym suhlasim az na bod c. 8 kde radsej volim vyssiu uzavierku /shutter speed/[/quote]

To nebolo len tebe, najdi si tam to co nevies, ak vies, tak nereaguj a ani nic ine nepis. :-D A uzavierka casov je uplne o niecom inom, ako ten sedý filter. 8-)
Cervik (23)|29.6.2004 16:33
Skus mi vysvetlit o com je uzavierka, mozno sa mylim
Pitomec (10211)|29.6.2004 16:44
Vysokorychlostní závěrka umožňuje snímat scény s rychlým pohybem - laicky řečeno to znamená, že uvidíš monopost F1 a nikoliv jenom táhlou mazanici. Nevýhodou je pochopitelně nutnost intenzivního světelného zdroje.
Cervik (23)|29.6.2004 16:58
Vsak prave to som tym myslel. Ak mam dost svetla pouzijem radsej vacsiu uzavierku a nemusim pouzivat ND filter, co si myslim ze je sedy filter. No a pri pouziti sedeho filtra dostanes sice menej svetla do zaznamu ale na mojej kamere / a myslim ze aj na ostatnych / na ukor celkoveho dojmu. Inac povedane, ked robis zaznam za slnecneho dna mas potom dojem ze je pod mrakom. Ozaj nikto z vas nepouziva uzavierku namiesto sedeho filtra ??? :-((
Cervik (23)|29.6.2004 17:06
Nevýhodou je pochopitelně nutnost intenzivního světelného zdroje.
stayman (12393)|29.6.2004 17:29
Pocuj, zasadny rozdiel je v hlbke ostrosti, kde pri tom sedom filtry ti dopada menej svetla-hlavne ten kontrast-rozdiel medzi najtmavsou a najsvetlejsou castou v scene sa ti zmensuje (ale za rovnaky cas !!!) a znizuje sa ti hlbka ostrosti tou zmenou clony... Kdezto pri pouzití rychlej uzavierky, kde ti dopadata taktiez menej svetla na CCD ,ale za kratsi cas, co ma za nasledok, ze sice vidis pri spomalenom prehravani alebo stopke pohyb ostry, ale moze to viest pri rychle pohybujucom sa objekte pred objektivom ku neprirodzenemu trhanemu pohybu pri normalnom prehravani.. Kamera totizto pri rychlej uzavierke KLAME, pretoze napr. pri 1/1000s nahrava do uvedeneho casu (pre PAL je to 50 polsnimkov) zase len ten isty snimok-zaber.
Pitomec (10211)|29.6.2004 19:30
Vysokorychlostní závěrka by se měla používat jenom v případě, kdy výsledný obraz bude reprodukován zpomaleně, anebo jako statický snímek.
Cervik (23)|30.6.2004 07:39
No neviem. Ja bezne davam prednost vyssej uzavierke do 1/500 obcas aj 1/1000 a videl som rozdiel len v tom , ze obraz je realistickejsi ako keby som pouzil sedy filter.
Pitomec (10211)|30.6.2004 07:54
[quote=Cervik]No neviem. Ja bezne davam prednost vyssej uzavierke do 1/500 obcas aj 1/1000 a videl som rozdiel len v tom , ze obraz je realistickejsi ako keby som pouzil sedy filter.[/quote]


Tady asi rozdíl nepoznáš, ale zkus si nastavit 1/8000 a uvidíš.
Cervik (23)|30.6.2004 08:21
uzavierku 1/8000 moja kamera nema ( Panasonic AGV DVX 100 ) max.1/2000. Islo mi o to, naco by malo take forum sluzit. Teda na vymenu skusenosti. K problemu s uzavierkou som sa dostal potom ked som reagoval na pouzivanie clony pocas nahravania. Neviem si predstavit zeby som nemenil clonu aj pocas nahravania. A neviem pochopit, ako moze byt Stay Man ... taky tvrdohlavy a tvrdit ze to nieje OK aj ked potom co pisal si myslim ze urcite nieje laik a rozumie tomu co pise.Len ta clona .... . Mozno to suvisi aj s typom kamery aka sa pouzije. Ja vlastne vobec nemam prehlad o amaterskych kamerach. A aj na mojej kamere su niektore funkcie o ktorych neviem takmer nic. Ale o nich mozno v inej diskusii. :BB:
stayman (12393)|30.6.2004 11:21
[quote=Cervik]uzavierku 1/8000 moja kamera nema ( Panasonic AGV DVX 100 ) max.1/2000. Islo mi o to, naco by malo take forum sluzit. Teda na vymenu skusenosti. K problemu s uzavierkou som sa dostal potom ked som reagoval na pouzivanie clony pocas nahravania. Neviem si predstavit zeby som nemenil clonu aj pocas nahravania. A neviem pochopit, ako moze byt Stay Man ... taky tvrdohlavy a tvrdit ze to nieje OK aj ked potom co pisal si myslim ze urcite nieje laik a rozumie tomu co pise.Len ta clona .... . Mozno to suvisi aj s typom kamery aka sa pouzije. Ja vlastne vobec nemam prehlad o amaterskych kamerach. A aj na mojej kamere su niektore funkcie o ktorych neviem takmer nic. Ale o nich mozno v inej diskusii. :BB:[/quote]

Neviem co myslis pod pojmom "amaterske" kamery, ale vravel som nieco o Sony PD-150, VX-2000, ale aj 900 a 9000, alebo mam takisto skusenosti s Canon XL-1S a mal som v rukach aj PROFI Panasonic DVC-Pro... Komercne kamery si ani nepametam s kolkymi som tocil, ale hlavne s Panasonic NV-DA1 a z tych starsich MS4, 5 a 4000 (myslim). Vsetky tieto kamery maju SKOKOVITE (okrem MS) manualne nastavovanie clony a neda sa to nicim inym obist, ibaze ak pustis clonu a znova ju zaaretujes. Samozrejme ze nepustim tu clonu napr. pri pomalych svenkoch alebo otackach az v tom mieste s najvyssou zmenou svetla, ale niekde medzi=kompromis. Ak mi v miestnosti clonove cislo skace viac ako 3 hodnoty, je nieco zle, premiestnim svetla, alebo zapnem svetlo na kamere. V exterieroch zapnem, alebo ak nie je v kamere, tak nasadim ten sedy filter. NIKDY SOM NETVRDIL ZE CLONU NEMENIM, AJ KED BY TO BOLO IDEALNE, ALE JE ROZDIEL AKO A KEDY. :-)

Co sa tyka tej kratsej uzavierky vs. sedy filter, tak si to zjavne nepochopil. Samozrejme ze mozes tocit s rychlejsimi casmi, ale na tom, ze je ten zaznam "iny" sa nic nemeni. Zavierka v jednoduchosti funguje tak, ze ten cas=rychlost uzavierky napr. 1/1000s sa ti aj taky casovy usek vlastne zaznamena (CCD chip vlastne pracuje len 1/1000s) a na zaznam sa ti ostatok iba akoze "doplni" do toho polsnimku, ktoreho cas je 50 x za sekundu (1/50s) no a ked teda tocis casom 1/50s, tak sa vlastne aj taky zaznam ulozi v presnom slede, teda kontinualne do tych 50 polsnimkov. Rozdiel je ten, ze sice mas rychly pohyb rozmazany, ale je cely plynuly !!! a pri tych vysokych casoch = rychlych uzavierkach je vlastne pohyb ostry, pretoze si zaznamenal z toho deja iba kratky casovy okamzik, ale vysledny pohyb pri prehravaní moze posobit neprirodzene, cukane.
Najlepsie by si to pochopil, kebyze mas sirokouhly objektiv a prebehne ti ti nejaky predmet velmi rychlo, tak vlastne ty zaznamenas iba tie casove useky (podla tej uzavierky) na tych 50 polsnimkov. Alebo este lepsie si skus tocit monitor alebo TV, a uvidis sam, aky vplyv ma cas. (podla obnovovacej frekvencie monitora). Ked to prezeniem, tak idealne by to bolo, kebyze pouzijes cas 1/1000s a policok=polsnimkov je 1000. Co je vlastne pripad tej uzavierky 1/50s pri PAL 50Hz (50 polsnimkov), vtedy mas pohyb suvisly, ale rozmazany, teda cim rychlejsi, tym rozmazanejsi.

Co sa tyka toho sedeho filtra, tak je to ine z toho pohladu, ze vlastne ty uz dostavas "upravenu" scenu na CCD chip, tak akokeby boli idealnejsie podmienky. Kamera nedokaze zazanmenat tak vysoky jas, a vlastne zazanmenava nezmysli, pretoze pri presvietenych castiach scen ti da na vystupe "biele machule" pricom v skutocnosti tam nie su. Tym ze pouzijes filter, posuvas a redukujes hranicu toho rozsahu, clonove cislo je zase ine, clona sa moze zase pootvorit z COHO VYPLYVA, ZE DOSAHUJES AJ INU HLBKU OSTROSTI A ZAZNAM OSTAVA NEZMENENY, S CASOM 1/50s.
Cervik (23)|30.6.2004 12:00
OK.