z VOB do AVI - prokládaný / neprokládaný
Pomocí DVD2AVI jsem převedl *.vob soubory přímo z DVD do AVI (codec Canopus). Ty potřebuju následně umístit do Premiery a pracovat s ními. Problém je, že na TV náhledu video natažené do premiery bliká. Na monitoru se zobrazuje OK. Je to způsobeno tím, že jsou vytvořený AVI neprokládaný? Pokud ano, jak z nich prokládáný udělat nebo jak donutit premieru zobrazovat je na TV normálně? Jde mi o to, že k nim budu přidávat jiná videa a grafiku, tak aby to mělo všechno stejné parametry, abych to mohl následně opět komprimovat do mpeg2 a pak na DVD.
A jak poznám, zda zdrojové video na DVD je prokládané nebo ne?
Díky
A jak poznám, zda zdrojové video na DVD je prokládané nebo ne?
Díky
Dík, stáhl jsem, ale voby to načíst neumí a ty vytvořené AVI taky ne (ať už kompletní full AVI nebo jen převedené frameservery na AVI (VFAPIconv))
Protože koverze z vobu do AVI by neměla nijak zdroj videa měnit, budu předpokládat, že je neprokládaný. Jak tedy s tímto videem správně v premiéře pracovat, aby neblikalo?
Protože koverze z vobu do AVI by neměla nijak zdroj videa měnit, budu předpokládat, že je neprokládaný. Jak tedy s tímto videem správně v premiéře pracovat, aby neblikalo?
adagio
Jdeš na to podle mě úplně špatně.
1) DVD2AVI je už dost starý program, nové verze jsou přejmenované na DGMPGDec. Ten program Ti při vytváření D2V projektu (nebo možná i při přehrávání) vypíše jestli je DVD prokládaný nebo ne. Ta informace ale nemusí být správně. Nejlíp to poznáš sám když to video načteš ve VDM (VirtualDubMod).
2) DVD2AVI se přímo na převod do AVI nepoužívá. Pouze se jeho pomocí vytvoří D2V projekt, který se následně pomocí AviSynthu a DGDecode.dll pluginu převe na cokoliv jinýho.
3) Vůbec netušim co je kodek Canopus a pochybuju, že vůbec něco takovýho existuje 9-). Neni to třeba DV kodek od Canopusu? Použij radši něco standardního - DV, MJPEG, HuffYUV atd.
4) Proč rovnou v Premiéře neotevřeš ten VOB? Premiera to snad neumí? Nepomohlo by udělat z toho MPEG? To by šlo třeba pomocí TMPGEnc.
5) Prokládaný a neprokládaný video vypadá pro počítač úplně stejně, ale střihový programy s ním musí zacházet jinak. Musíš někde nastavit, jestli je danej klip progresivní nebo prokládanej (interlaced). Každopádně je dost nepravděpodobný, že by prokládání nějak mohlo způsobit blikání na TV.
6) Každý program by měl s videem zacházet jako s neprokládaným, pokud mu nebude řečeno jinak. Jedinou výjimkou je DV AVI, u kterého se a priori předpokládá, že je prokládané BFF. Není tohle ten důvod Tvého problému?
Jdeš na to podle mě úplně špatně.
1) DVD2AVI je už dost starý program, nové verze jsou přejmenované na DGMPGDec. Ten program Ti při vytváření D2V projektu (nebo možná i při přehrávání) vypíše jestli je DVD prokládaný nebo ne. Ta informace ale nemusí být správně. Nejlíp to poznáš sám když to video načteš ve VDM (VirtualDubMod).
2) DVD2AVI se přímo na převod do AVI nepoužívá. Pouze se jeho pomocí vytvoří D2V projekt, který se následně pomocí AviSynthu a DGDecode.dll pluginu převe na cokoliv jinýho.
3) Vůbec netušim co je kodek Canopus a pochybuju, že vůbec něco takovýho existuje 9-). Neni to třeba DV kodek od Canopusu? Použij radši něco standardního - DV, MJPEG, HuffYUV atd.
4) Proč rovnou v Premiéře neotevřeš ten VOB? Premiera to snad neumí? Nepomohlo by udělat z toho MPEG? To by šlo třeba pomocí TMPGEnc.
5) Prokládaný a neprokládaný video vypadá pro počítač úplně stejně, ale střihový programy s ním musí zacházet jinak. Musíš někde nastavit, jestli je danej klip progresivní nebo prokládanej (interlaced). Každopádně je dost nepravděpodobný, že by prokládání nějak mohlo způsobit blikání na TV.
6) Každý program by měl s videem zacházet jako s neprokládaným, pokud mu nebude řečeno jinak. Jedinou výjimkou je DV AVI, u kterého se a priori předpokládá, že je prokládané BFF. Není tohle ten důvod Tvého problému?
zdar vlado,
diky za infa. I když asi používám archaické programy, myslím, že postup mám shodný.
DVD2AVI mi udělalo z VOBů frameserver D2V, který jsem pomocí VFAPIconv převedl na "jakoby" AVI, aby ho mohl otevřít VirtualDub.
Zatím žádný z těchto programů mi "neřekl" zda je zdroj prokládaný nebo ne.
VirtualDub mi celé video potom akorát zkomprimoval do DV kodeku od Canopusu, který používá střižna Raptor RT. Výsledkem je 20GB AVI souborů (po 2GB), který třeba ve windows media playeru hrajou fajn, ale v Premiéře na TV náhledu blikaj jako o život.
Úplně identická situace je pro "full AVI", které bezproblému aplikace DVDtoAVI zkonvertovala rovnou z DVD média a už v DV kodeku Canopus na disk.
Mám starou Premiere 6, takže *.VOBy asi nenaimportuju. Nevím jestli změna DVDtoAVI za DGMPGDec nějak zásadně pomůže. Mám oboje, nikdy jsem s DVD2AVI problém neměl. Ve výsledku potřebuju prokládaný AVI, nejlépe už v DV kodeku, abych nemusel renrovat a abych s tím vším mohl pracovat v Premiéře 6 přes RAPTORA na TV :o)) Ale nějak se to nedaří...
Dík za případné další rady.
diky za infa. I když asi používám archaické programy, myslím, že postup mám shodný.
DVD2AVI mi udělalo z VOBů frameserver D2V, který jsem pomocí VFAPIconv převedl na "jakoby" AVI, aby ho mohl otevřít VirtualDub.
Zatím žádný z těchto programů mi "neřekl" zda je zdroj prokládaný nebo ne.
VirtualDub mi celé video potom akorát zkomprimoval do DV kodeku od Canopusu, který používá střižna Raptor RT. Výsledkem je 20GB AVI souborů (po 2GB), který třeba ve windows media playeru hrajou fajn, ale v Premiéře na TV náhledu blikaj jako o život.
Úplně identická situace je pro "full AVI", které bezproblému aplikace DVDtoAVI zkonvertovala rovnou z DVD média a už v DV kodeku Canopus na disk.
Mám starou Premiere 6, takže *.VOBy asi nenaimportuju. Nevím jestli změna DVDtoAVI za DGMPGDec nějak zásadně pomůže. Mám oboje, nikdy jsem s DVD2AVI problém neměl. Ve výsledku potřebuju prokládaný AVI, nejlépe už v DV kodeku, abych nemusel renrovat a abych s tím vším mohl pracovat v Premiéře 6 přes RAPTORA na TV :o)) Ale nějak se to nedaří...
Dík za případné další rady.
adagio
Jako tradičně je odpověď od "vlady" vyčerpávající, akorát bych se rád zeptal, jestli to skutečně potřebuješ dělat tak složitě, teda převádět mpeg2 do dv avi a pak zase nazpátek. Jestli by nebylo jednodušší to rovnou zpracovat v mpeg2 bez těch nadbytečnejch konverzí v nějakým autoringovým softu. Ale z Tvýho popisu není úplně jasný o co jde, takže třeba ne.
Jako tradičně je odpověď od "vlady" vyčerpávající, akorát bych se rád zeptal, jestli to skutečně potřebuješ dělat tak složitě, teda převádět mpeg2 do dv avi a pak zase nazpátek. Jestli by nebylo jednodušší to rovnou zpracovat v mpeg2 bez těch nadbytečnejch konverzí v nějakým autoringovým softu. Ale z Tvýho popisu není úplně jasný o co jde, takže třeba ne.
exTNT: No, jak jsem psal hned v úvodu, budu k takhle nataženýmu videu přidávat grafiku a jiná videa, takže nějaký přímý převod do mpeg2 mi nepomůže, protože to pak nedostanu do Premiery 6 nebo budu muset celé 2 hodiny videa rendrovat při každé úpravě. Nemám problém v konverzi do DV, problém je, že se video zdá být neprokládaný. Potřeboval bych to nějak ověřit - zda jsem udělal chybu já během konverze nebo je to už takhle zapsaný na DVD a pokud ano, jak to přizpůsobit pro práci s náhledem na TV, aby to neblikalo.
Prosím!
Prosím!
adagio
Ten DGMPGDec Ti právě vypíše, jestli je video prokládaný nebo ne. Pokud neni prokládaný a převedeš ho DV AVI, tak je pravděpodobný, že s ním budou programy zacházet jako s prokládaným i když není. Ve výsledku to přinese o něco nižší kvalitu a dokonce se může stát, že při použití různych efektů se z progresivního videa opravdu udělá prokládaný.
Zkoušel jsi třeba originální DV AVI z kamery? Bliká taky? Opravdu se mi nezdá, že by prokládání mohlo to blikání způsobit. Hledal bych problém někde jinde.
Můžeš zkusit do Premiery načíst neprokládaný video (třeba nějakej DivX film) a podívat se, co to dělá na televizi. Jak máš vlastně tu TV připojenou? Předpokládam, že máš nějakou střihovou kartu (Raptor) s TV výstupem. Je to tak?
Ten DGMPGDec Ti právě vypíše, jestli je video prokládaný nebo ne. Pokud neni prokládaný a převedeš ho DV AVI, tak je pravděpodobný, že s ním budou programy zacházet jako s prokládaným i když není. Ve výsledku to přinese o něco nižší kvalitu a dokonce se může stát, že při použití různych efektů se z progresivního videa opravdu udělá prokládaný.
Zkoušel jsi třeba originální DV AVI z kamery? Bliká taky? Opravdu se mi nezdá, že by prokládání mohlo to blikání způsobit. Hledal bych problém někde jinde.
Můžeš zkusit do Premiery načíst neprokládaný video (třeba nějakej DivX film) a podívat se, co to dělá na televizi. Jak máš vlastně tu TV připojenou? Předpokládam, že máš nějakou střihovou kartu (Raptor) s TV výstupem. Je to tak?
Teď jsem to tím DGMPGDec udělal a žádná změna. Tu informaci o prokládání jsem tam nenašel. Ale je tam nějaké menu Field Operation, u kterýho mám teda zaškrtlé "honor pulldown flags". Jiné jsem nezkoušel. Jinak se vše chová obdobně jako u použití DVD2AVI.
Žádný efekt, nic, jen jsem vytvořený AVI dal do premiery. Jakákoli jiná práce v premiéře (např. s DV videem z kamery) je OK. S tím, že bych musel jako zdroj videa použít právě DVD se setkávám prvně. Telku mám pochopitelně normálně na kompoz. v Raptoru. Celá sestava jinak běhá bez problému. Problém teda musí být v té konverzi. Žádnej divx nemám, abych zkusil co píšeš, ale asi by neměl bejt problém do premiery neprokládany video dát a normálně přehrát, to máš pravdu. Takže se asi něco někde po cestě zacuchalo...
Máte tedy nějaký jiný - zaručený a jednoduchý" způsob jak z DVD udělat cokoli, co jde střihat a pracovat s tím a vleze to do Premiery 6.0?
Dikas
P.S. Už jsem zoufalej... :o(
Žádný efekt, nic, jen jsem vytvořený AVI dal do premiery. Jakákoli jiná práce v premiéře (např. s DV videem z kamery) je OK. S tím, že bych musel jako zdroj videa použít právě DVD se setkávám prvně. Telku mám pochopitelně normálně na kompoz. v Raptoru. Celá sestava jinak běhá bez problému. Problém teda musí být v té konverzi. Žádnej divx nemám, abych zkusil co píšeš, ale asi by neměl bejt problém do premiery neprokládany video dát a normálně přehrát, to máš pravdu. Takže se asi něco někde po cestě zacuchalo...
Máte tedy nějaký jiný - zaručený a jednoduchý" způsob jak z DVD udělat cokoli, co jde střihat a pracovat s tím a vleze to do Premiery 6.0?
Dikas
P.S. Už jsem zoufalej... :o(
adagio
Koukni na mojí stránku [odkaz, pro zobrazení se přihlaste], je tam informační okno z DGIndex. V políčku Frame Type by se při vytváření .d2v měla zobrazit informace, jestli je video prokládaný nebo ne. Jak už jsem ale psal, tak nejlepší je otevřít si video ve VirtualDubModu a prohlédnout si ho. Pokud se u rychle se pohybujícíh objektů neobjeví typický "rozřádkování", tak je to progresivní.
Jak už jsem taky psal, zkusil bych použít jinej kodek než DV, třeba CorePNG (pozor - pomalý), MJPEG (třeba za pomoci FFDShow), HuffYUV nebo Lagarith (bezztrátová komprese cca 1:3).
Je ale divný, proč jedno DV video funguje normálně a jiný blbne. Ještě bych možná zkusil jiný DV kodek, třeba Cedocida. Neměl bys ukázku obou videí, abych je mohl porovnat? Třeba jenom vteřinu od každýho, aby to nebylo moc velký.
Koukni na mojí stránku [odkaz, pro zobrazení se přihlaste], je tam informační okno z DGIndex. V políčku Frame Type by se při vytváření .d2v měla zobrazit informace, jestli je video prokládaný nebo ne. Jak už jsem ale psal, tak nejlepší je otevřít si video ve VirtualDubModu a prohlédnout si ho. Pokud se u rychle se pohybujícíh objektů neobjeví typický "rozřádkování", tak je to progresivní.
Jak už jsem taky psal, zkusil bych použít jinej kodek než DV, třeba CorePNG (pozor - pomalý), MJPEG (třeba za pomoci FFDShow), HuffYUV nebo Lagarith (bezztrátová komprese cca 1:3).
Je ale divný, proč jedno DV video funguje normálně a jiný blbne. Ještě bych možná zkusil jiný DV kodek, třeba Cedocida. Neměl bys ukázku obou videí, abych je mohl porovnat? Třeba jenom vteřinu od každýho, aby to nebylo moc velký.
Vlado díky moc za snahu mi pomoct. Stáhnul jsem x dalších kodeků a jiných programů. Ničím se mi to nepodařilo odstranit. Zajímavé je, že ve windows media playeru to hraje krásně - občas to v prudkých pohybech vyčárkuje, což potvrzuje i správně proložený obraz. Po natažení do Premiery to blika na TV jako prase, když to z ní vyexportuju ven, tak už to bliká i v tom WMPlayeru. Tak trochu mám podezření, že se tam změní nějakej rate, jakoby to běželo třeba najednou na 30fps, i když to po celou dobu všech konverzí a informací píše 25fps. Už to vzdávám. Dokonale jsem si zasvinil PC. Pokusil jsem se ti i ty malé ukázky vyexportovat (moje normální nacapturovaný video, kteý jede O.K a tohle blikající), ale nemám to kam dát (má to asi 20MB i když je to jen pár vteřin). Je to záhada, prostě asi pro mě nebo mou konfiguraci neexistuje triviální převodník z Vobu do DV AVI nebo čehokoli "normálního, plnohodnotnýho a prokládanýho" Fakt rezignuju, vykašlu se na to nebo to nacapturuju analogem z DVD přehrávače...
Uff, ať žije digitální video...
Ale díky moc !
Uff, ať žije digitální video...
Ale díky moc !
adagio
Já myslim, že je brzo to vzdávat. Pošli mi ty ukázky na email [email]vladovi@atlas.cz[/email] a třeba na něco přijdu. Nejsou třeba prohozený půlsnímky?
Já myslim, že je brzo to vzdávat. Pošli mi ty ukázky na email [email]vladovi@atlas.cz[/email] a třeba na něco přijdu. Nejsou třeba prohozený půlsnímky?
Ještě k tomu zasvinění - všechny programy co jsem Ti doporučoval jdou bez problémů smazat/odinstalovat aniž by po nich něco v systému zustalo.
Ne ne, zasvinil jsem si to sám různejma softama na konverzi a kodekama. Neboj, tvoje jsem zkoušel taky - i když jeden (ten DV) mě varoval, že mi nahradí ten můj canopusáckejDV, tak jsem ho radši neinstaloval (jede mi na něm Raptor). Do toho mailu klidně pošlu, třeba něco vypátráš :o) Díky
adagio
Bohužel mi došlo jenom to neblikající video. Je to divný mam tam od Tebe email u kterého je napsáno, že má 9 MB a je tam přitom jenom 1 příloha 6,8 MB. Pokud můžeš, pošli mi ještě jednou to blikající video.
Bohužel mi došlo jenom to neblikající video. Je to divný mam tam od Tebe email u kterého je napsáno, že má 9 MB a je tam přitom jenom 1 příloha 6,8 MB. Pokud můžeš, pošli mi ještě jednou to blikající video.
promin, furt se to vracelo. Zkousel jsem rozdelit zpravu na asi 6 casti, taky neproslo, pak samostatne blikajici a neblikajici... Asi to Tiscali nedovolí. Pošlu večer z jiné adresy nebo ten druhej 7Mb už dám na FTP.
Díky
Díky
Ahoj,
omlouvám se, že jsem včera nenasal jak jsem slíbil, ale neměl jsem v práci ani chvilku času a odpoledne jsem nebyl doma. Každopádně jak jse už psal emailem, má to video prohozený půlsnímky oproti DV. Norma DV říká, že první půlsnímek je ten spodní (sudý) naopak norma PAL říká, že první je horní (lichý). Tvoje DVD je tedy TFF, zatímco jakékoliv DV video (i PALové) je BFF.
Pokud se nad tím zamyslíš, tak jediný rozumný způsob jak změnit pořadí půlsnímků je rozdělit jednotlivé půlsnímky od sebe, zahodit první a poslední a poskládat je zpátky do kompletních snímků. Teorie je tedy jasná a jak to udělat v praxi.
Pokud se podíváš na moje stránky a návod na ripování DVD, používam místo VFAPI program AviSynth, ten umí s videem téměř kouzlit. Ovládá se pomocí skriptů a je to celkem jednoduchý. Ten skript pro zmíněný úkol by měl vypadat asi takhle:
[code]
Loadplugin("c:\program files\dgmpgdec\dgdecode.dll")
MPEG2Source("video.d2v")
AssumeTFF()
SeparateFields()
Trim(1,1999)
Weave(Odd,Even)
[/code]
Zatím jsem neměl čas otestovat to, ale mělo by to fungovat. První řádka načte plugin DGDecode pro MPEG-2 (je součástí DGMPGDec). Na druhé řádce se načte D2V projekt z programu DGIndex (taky součást DGMPGDec) a pokud je skript ve stejnym adresáři jako .d2v soubor neni nutný uvádět celou cestu. Další řádek řekne AviSynthu, že video má jako první půlsnímek horní. Není to většinou nutný, protože AviSynth si to nadetekuje, ale takhle to je jistota. Další řádek už zpracovává načtený MPEG-2 video, konkrétně rozdělí jednotlivý půlsnímky od sebe, takže vznikne film s dvojnásobným počtem snímků a polovičním vertikálním rozlišením. Pokud tady skončíš a načteš skript ve VirtualDubu, tak by měly jít půlsnímky plynule po sobě, zjisti si, kolik jich ve videu je (File -> File Informations), budeš to potřebovat.
Další řádek ořízne video na snímky 1 až 1999 včetně. První (půl)snímek má číslo 0. Těch 1999 samozřejmě změň na číslo o 1 nižší než je počet půlsnímků Tvýho videa (viz. VD). Poslední řádek potom složí zpátky půlsnímky do sebe, ale v obráceném pořadí. Tak to vyzkoušej, kdyžtak dej vědět. Ale budu dostupný až po víkendu.
Vláďa
omlouvám se, že jsem včera nenasal jak jsem slíbil, ale neměl jsem v práci ani chvilku času a odpoledne jsem nebyl doma. Každopádně jak jse už psal emailem, má to video prohozený půlsnímky oproti DV. Norma DV říká, že první půlsnímek je ten spodní (sudý) naopak norma PAL říká, že první je horní (lichý). Tvoje DVD je tedy TFF, zatímco jakékoliv DV video (i PALové) je BFF.
Pokud se nad tím zamyslíš, tak jediný rozumný způsob jak změnit pořadí půlsnímků je rozdělit jednotlivé půlsnímky od sebe, zahodit první a poslední a poskládat je zpátky do kompletních snímků. Teorie je tedy jasná a jak to udělat v praxi.
Pokud se podíváš na moje stránky a návod na ripování DVD, používam místo VFAPI program AviSynth, ten umí s videem téměř kouzlit. Ovládá se pomocí skriptů a je to celkem jednoduchý. Ten skript pro zmíněný úkol by měl vypadat asi takhle:
[code]
Loadplugin("c:\program files\dgmpgdec\dgdecode.dll")
MPEG2Source("video.d2v")
AssumeTFF()
SeparateFields()
Trim(1,1999)
Weave(Odd,Even)
[/code]
Zatím jsem neměl čas otestovat to, ale mělo by to fungovat. První řádka načte plugin DGDecode pro MPEG-2 (je součástí DGMPGDec). Na druhé řádce se načte D2V projekt z programu DGIndex (taky součást DGMPGDec) a pokud je skript ve stejnym adresáři jako .d2v soubor neni nutný uvádět celou cestu. Další řádek řekne AviSynthu, že video má jako první půlsnímek horní. Není to většinou nutný, protože AviSynth si to nadetekuje, ale takhle to je jistota. Další řádek už zpracovává načtený MPEG-2 video, konkrétně rozdělí jednotlivý půlsnímky od sebe, takže vznikne film s dvojnásobným počtem snímků a polovičním vertikálním rozlišením. Pokud tady skončíš a načteš skript ve VirtualDubu, tak by měly jít půlsnímky plynule po sobě, zjisti si, kolik jich ve videu je (File -> File Informations), budeš to potřebovat.
Další řádek ořízne video na snímky 1 až 1999 včetně. První (půl)snímek má číslo 0. Těch 1999 samozřejmě změň na číslo o 1 nižší než je počet půlsnímků Tvýho videa (viz. VD). Poslední řádek potom složí zpátky půlsnímky do sebe, ale v obráceném pořadí. Tak to vyzkoušej, kdyžtak dej vědět. Ale budu dostupný až po víkendu.
Vláďa
Vlado !!!
Jsi buh !
Nejprve jsem se celyho navodu pekne zalekl, pak jsem to studoval radek po radku a konzultoval s tvym webem (nemam s Avisynthem zadnou zkusenost), pak to zacal krok po kroku delat.
Jedinej erůrek - VD odmítl radek c.6 ("odd, even"), tak jsem trochu zaimprovizoval a nasel nejaky podoby tohohle prikazu v googlu a na zaklade toho celou zavorku vypustil, zustalo tedy jen Weave a kupodivu to vsechno bez problemu proslo !!!
Takze velka spokojenost a udeluji 1* za ochotu a znalost. Krom vyreseni meho problemu jsem si take diky tobe rozsiril vedomosti o problematice DV a PAL videa a objevil novy softy.
Díííky moc !
Jsi buh !
Nejprve jsem se celyho navodu pekne zalekl, pak jsem to studoval radek po radku a konzultoval s tvym webem (nemam s Avisynthem zadnou zkusenost), pak to zacal krok po kroku delat.
Jedinej erůrek - VD odmítl radek c.6 ("odd, even"), tak jsem trochu zaimprovizoval a nasel nejaky podoby tohohle prikazu v googlu a na zaklade toho celou zavorku vypustil, zustalo tedy jen Weave a kupodivu to vsechno bez problemu proslo !!!
Takze velka spokojenost a udeluji 1* za ochotu a znalost. Krom vyreseni meho problemu jsem si take diky tobe rozsiril vedomosti o problematice DV a PAL videa a objevil novy softy.
Díííky moc !
adagio> S tím WEAVE jsem to popletl, bohužel jsem neměl možnost to v práci otestovat a doma jsem už na to neměl čas. AviSynth si nějakým způsobem pamatuje, který půlsnímky jsou horní a který dolní. Ty parametry (even,odd) jsou pro příkaz interleave.
Každopádně je zajímavý, že to video je po úpravě progresivní. Když si výsledek prohlídneš ve VirtualDubu, tak zjistíš, že nikde žádný interlace artefakty nejsou. Já tam ale mam takový podivný barevný vodorovný čárky, který prokládání trošku připomínají. Řekl bych, že to je způsobený tim posunutim půlsnímků a samplovánim barev. Na DVD i u DV je totiž informace o barvách ob řádek, takže z toho potom můžou takovýhle nehezký věci vzniknout. U Tebe rovnou z DVD by to snad mohlo vypad dobře, ale nevim. Stejně se s tim nedá niíc dělat. Je to podivný kterej vůl posune půlsnímky takovym způsobem, že z neprokládanýho videa udělá prokládaný. Co je to za DVD, pro zajímavost?
Fantas!> Jak to, že mam vyplý hvězdičky? Vždyť se mi zobrazujou. A jestli je mam teda opravdu vypnutý, tak jak je zapnu?
Každopádně je zajímavý, že to video je po úpravě progresivní. Když si výsledek prohlídneš ve VirtualDubu, tak zjistíš, že nikde žádný interlace artefakty nejsou. Já tam ale mam takový podivný barevný vodorovný čárky, který prokládání trošku připomínají. Řekl bych, že to je způsobený tim posunutim půlsnímků a samplovánim barev. Na DVD i u DV je totiž informace o barvách ob řádek, takže z toho potom můžou takovýhle nehezký věci vzniknout. U Tebe rovnou z DVD by to snad mohlo vypad dobře, ale nevim. Stejně se s tim nedá niíc dělat. Je to podivný kterej vůl posune půlsnímky takovym způsobem, že z neprokládanýho videa udělá prokládaný. Co je to za DVD, pro zajímavost?
Fantas!> Jak to, že mam vyplý hvězdičky? Vždyť se mi zobrazujou. A jestli je mam teda opravdu vypnutý, tak jak je zapnu?
Vlado,
nevím ted uz co presne myslis. Mozna ta ukazka ode mne je uz zase nejak jeste vyprasena a recompresovana. Mne ten tvuj navod naprosto v klidu zafungoval, video je ted v poradku prokladany, tzn. opravdu jedina chyba byla prohozeni lower a upper. Nic vic.
Sice jsem se pak trochu proklinal, kdyz jsem v premiere objevil funkci field - něco jako reverse, což fungovalo uplone stejne a hned po vyrendrovany udelal z toh o puvodniho upper, lower first, ale to bych zase musel celou hodinu a pul videa rendrovat na disk, tohle bylo asi ekonomictejsi reseni. I kdyz rendrovani jsem se nevyhnul, protoze jsem to cele (jak mi tu nekdo potom radil) musel stejne Cropem roztáhnout z puvodniho letter boxu na 16:9 bez toho pruhu nahore. Ale cert vem 20 GB na disku, spis to trva vecnost... Cely video je fakt nejak vypraseny - je to koncert Apocalyptiky na DVD, evidentne puvodne tocene na 16:9, prevedene na letterbox PAL.
Hlavne, ze uz to bezi jak ma...
Diky
nevím ted uz co presne myslis. Mozna ta ukazka ode mne je uz zase nejak jeste vyprasena a recompresovana. Mne ten tvuj navod naprosto v klidu zafungoval, video je ted v poradku prokladany, tzn. opravdu jedina chyba byla prohozeni lower a upper. Nic vic.
Sice jsem se pak trochu proklinal, kdyz jsem v premiere objevil funkci field - něco jako reverse, což fungovalo uplone stejne a hned po vyrendrovany udelal z toh o puvodniho upper, lower first, ale to bych zase musel celou hodinu a pul videa rendrovat na disk, tohle bylo asi ekonomictejsi reseni. I kdyz rendrovani jsem se nevyhnul, protoze jsem to cele (jak mi tu nekdo potom radil) musel stejne Cropem roztáhnout z puvodniho letter boxu na 16:9 bez toho pruhu nahore. Ale cert vem 20 GB na disku, spis to trva vecnost... Cely video je fakt nejak vypraseny - je to koncert Apocalyptiky na DVD, evidentne puvodne tocene na 16:9, prevedene na letterbox PAL.
Hlavne, ze uz to bezi jak ma...
Diky
adagio
Ono právě to video po tej úpravě neni prokládaný vůbec. Mě zajímalo, jestli tam máš taky ty vodorovný proužku (na těle basy, ve vlasech) nebo vznikly až při převodu do DV.
Dělat na DVD letterbox je pěkná prasárna, když DVD má možnost nastavit poměr stran na 16:9. Jenom ještě pro zajímavost:
[code]
Crop (14,70,-14,-70)
Lanczos4Resize(720,576)
[/code]
Jde to udělat i ve VirtualDubu, ale AviSynth má asi nejkvalitnější resize filtry ze všech programů co znam. Tímhle bys rovnou v AviSynthu oříznul černý pruhy a roztáhnul obraz zpátky na 720x576. Ale jde to takhle jenom u neprokládanýho videa, což ale tohle po úpravě je. To kdyby si někdy ještě dělal něco podobnýho :-)
Ono právě to video po tej úpravě neni prokládaný vůbec. Mě zajímalo, jestli tam máš taky ty vodorovný proužku (na těle basy, ve vlasech) nebo vznikly až při převodu do DV.
Dělat na DVD letterbox je pěkná prasárna, když DVD má možnost nastavit poměr stran na 16:9. Jenom ještě pro zajímavost:
[code]
Crop (14,70,-14,-70)
Lanczos4Resize(720,576)
[/code]
Jde to udělat i ve VirtualDubu, ale AviSynth má asi nejkvalitnější resize filtry ze všech programů co znam. Tímhle bys rovnou v AviSynthu oříznul černý pruhy a roztáhnul obraz zpátky na 720x576. Ale jde to takhle jenom u neprokládanýho videa, což ale tohle po úpravě je. To kdyby si někdy ještě dělal něco podobnýho :-)
vlada
jeeee...sorry! Jelikoz si o tech hvezdickach myslim sve, tak jsem po jejich funkcnosti nikdy nepatral... myslel jsem si, ze kdyz jsou zasedle vsechny, tak ze jsou vypnute... :-I Tak ze jsem vlastne rekl totalni kravinu a ted si me ukamenujte... :-D
jeeee...sorry! Jelikoz si o tech hvezdickach myslim sve, tak jsem po jejich funkcnosti nikdy nepatral... myslel jsem si, ze kdyz jsou zasedle vsechny, tak ze jsou vypnute... :-I Tak ze jsem vlastne rekl totalni kravinu a ted si me ukamenujte... :-D
mirekv
Teeeda ted jsem zkousel ohodnotit sebe na 1 hvezdicku za tu kravinu, co jsem napsal a to je tak chytre, ze mi to nedovoli ohodnotit sam sebe! :-E :-D :-)
Teeeda ted jsem zkousel ohodnotit sebe na 1 hvezdicku za tu kravinu, co jsem napsal a to je tak chytre, ze mi to nedovoli ohodnotit sam sebe! :-E :-D :-)
Ach jo, tak už tomu zase nerozumím, myslel jsem, že vize byla vymazat 1 a poslední půlsnimek a zase to uplést. Netušil jsem, že se z toho stane progressive.
Co je vůbec kvalitnější záznam na kameru - prokládaně nebo progresívně???
A co ta volba v Premiéře - Video options - field options - REVERSE field dominance, která to také opravý a zobrazuje pak na TV bez blikání? To taky udělá progresivní?
Co je vůbec kvalitnější záznam na kameru - prokládaně nebo progresívně???
A co ta volba v Premiéře - Video options - field options - REVERSE field dominance, která to také opravý a zobrazuje pak na TV bez blikání? To taky udělá progresivní?
adagioSorry, že jsem Tě zmátl, asi jsem to špatně popsal. Představ si, že máš progresivní video (kompletní snímky), potom ho vezmeš, rozdělíš na půlsnímky, zahodíš první a poslední a poskládáš zpátky. Vznikne z toho video, který vypadá a chová se jako prokládaný. V jednom snímku se sejdou 2 půlsnímky z jinýho okamžiku a jsou tak vidět interlace artefakty při pohybu. U klasickýho prokládanýho videa jsou posunutý o 1/50s, tady to je o 1/25s. Krásně to uvidíš, když video roztrhneš pomocí SeparateFields(). Mezi dvěma půlsnímky bude pohyb, mezi dalšíma dvěma nebude, pocházejí totiž ze stejnýho původního snímku.
Tohle co se s tím Tvým videem stalo je zcela nestandardní případ, každý rozumný člověk zachová snímky celý - progresivní. Tím, že jsi zopakoval to chybu co udělal (určitě nechtěně) autor DVD, složil jsi zpátky půlsnímky ze stejnýho okamžiku do sebe. Vzniklo opravdu progresivní video. Ale opakuju - je to zcela netypickej případ, znovu už na takovýhle video asi nenarazíš. Nicméně stejnym způsobem otočíš také půlsnímky u prokládanýho videa. Co přesně udělá ta volba v Premieře nevím, tenhle soft moc neznam. Každopádně u AviSynthu mám tu výhodu, že přesně vím co dělám a nemusím se bát, že to editor zkazí.
Otázka jestli je lepší progresivní nebo prokládaný video je dost sporná. S prokládanym videem je každopádně plno starostí, jak sám vidíš. Navíc kvalita zastavenýho obrazu neni moc dobrá, má v podstatě poloviční vertikální rozlišení. Progresivní video je teoreticky po všech stránkách lepší, ale u nás má jenom 25 snímků za vteřinu, což je málo a obraz potom neni vždycky plynulej. Proto se používá prokládání. Z obrazu, kterej má fakticky 25 snímků způsobí, že vypadá jako by jich měl 50.
Tohle co se s tím Tvým videem stalo je zcela nestandardní případ, každý rozumný člověk zachová snímky celý - progresivní. Tím, že jsi zopakoval to chybu co udělal (určitě nechtěně) autor DVD, složil jsi zpátky půlsnímky ze stejnýho okamžiku do sebe. Vzniklo opravdu progresivní video. Ale opakuju - je to zcela netypickej případ, znovu už na takovýhle video asi nenarazíš. Nicméně stejnym způsobem otočíš také půlsnímky u prokládanýho videa. Co přesně udělá ta volba v Premieře nevím, tenhle soft moc neznam. Každopádně u AviSynthu mám tu výhodu, že přesně vím co dělám a nemusím se bát, že to editor zkazí.
Otázka jestli je lepší progresivní nebo prokládaný video je dost sporná. S prokládanym videem je každopádně plno starostí, jak sám vidíš. Navíc kvalita zastavenýho obrazu neni moc dobrá, má v podstatě poloviční vertikální rozlišení. Progresivní video je teoreticky po všech stránkách lepší, ale u nás má jenom 25 snímků za vteřinu, což je málo a obraz potom neni vždycky plynulej. Proto se používá prokládání. Z obrazu, kterej má fakticky 25 snímků způsobí, že vypadá jako by jich měl 50.