Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Vegas Pro 17 (16) a Vaše oblíbené postupy

Tomas_X (124)|9.12.2019 15:29
Zdravím. Upgradoval jsem na Vegas Pro 17 a rád bych se zeptal jaké sofistikované postupy používáte. Určitě na mnoho věcí používám zastaralé metody nebo to neumím vůbec, protože jsem se s Vegasem kdysi učil na verzi 4 a při postupných skokových upgradech jsem nikdy neměl čas se příliš dovzdělat.
Takže k jednotlivým oblastem/potřebám/technikám

1. Vyvážení bílé: používám "Video FX" filtr "Color Curves" buď ručně odhadem manipulací s modrou a červenou nebo jsem objevil "Calculate", což udělá jakési Auto WB, ale strašně lineárně, takže to nejspíš zredukuje bohatství odstínů. Neexistuje něco jako posuny v Kelvinech jako má Photoshop na obrázky a podobně?

2. Prosvětlení stínů: "Brightness and Contrast": příliš drsný lineární systém, ohýbání "Color Curves" tvarováním "dole" nepřináší takový efekt jako v Photoshopu nebo v jiných obrazových editorech metoda prosvětlení stínů. Není pro Vegas něco podobného?

3. Živost (nikoliv saturace!): nenašel jsem nic podobného, aplikace LUT křivek vypadá na mocnou metodu, ale nějak nikde nejsou k dispozici LUT křivky a dá se nakoupit 99 LUT křivek, ale obávám se, aby to nebyly nereální "umělecké" záměry

4. Odstranění oparu: dost by se hodilo, opět inspirace "Adobe Camera RAW"

5. Používáte pro 1080p renderování MainConcept nebo NV Encoder?

6. Jak přenášíte úpravy jedné videosekvence na následující v timeline?

7. Co dalšího úspěšně používáte?

Díky moc!
Saxel (2279)|10.12.2019 10:30
Já jsem sice "zamrznul" na verzi 13 Pro, protože mi poskytuje vše, co potřebuju, nicméně editační postupy budou stále podobné. To první, co doporučuju je zobrazit histogram, aby měl člověk objektivní zpětnou vazbu k tomu, co provádí.

1. Ve Vagasu je přímo filtr White Balance, ale ten používám jen zřídka, protože mě občas neuspokojí. Efektivnější postup je použít filtr Color Corrector, nejprve ho deaktivovat a potom pomocí odčítacích kapátek (těch s mínusem) nabrat přímo z videa barvu z místa, kde by měla být tmavě šedá (low), šedá (mid) a bílá (high). Potom filr aktivovat a případně ručně zkorigovat.

2. Tady se držím Color Curves, protože speciální filtr na to ve Vegasu není... možná nějaký externí plugin.

3. Pokud máš na mysli nějaký film-look, můžeš si pohrát s řetězením několika interních filtrů Vegasu (Brightness and Contrast, Color Corrector, Color Curves, apod.) nebo použít pluginy třetích stran.

4. Vegas takový filtr nemá, můžeš si pomoci úpravou křivky Color Curves

5. V tomhle neporadím, protože nepoužívám interní kodeky Vegasu.

6. Co tím myslíš? Jestli kopírování filtrů a jejich nastavení, tak přes balíček "Filter Packages".
maxima (134)|10.12.2019 16:51
Ahoj,
1 a 2 viz Saxel. Mozna odkaz zde pomuze.
https://filmora.wondershare.com/vegas-pro/color-correction-in-sony-vegas-pro.html
3. postahoval jsem kdysi nejake Luts zdarma a z tech pouzivam 3 presety. Video uzasne, bez LUT uz nedelam zadna videa. Ale musíš se tim prokousat.
5. pouzivam x264 a frame server, nekde zde v historii najdes naší diskuzi s AI. Po testech a zkouškách asi nejlepší výsledek konverze.
6. timeline prave tlacitko mysi, tam v menu najdes copy myslim vlastnosti a pak na nove timeline vlozit.
7. ShuttlePro V2 dobra věcička. Chvili trva nez si zvyknes, ale pak je to parada. Ohromne to zrychli strih. Pouzivam jiz dele. Pro 7 mam chvili, tak se s tim taky seznamuju. Nechodi mi vyber Loop region zkratky I a O. Taky jsem upgradoval Boris Continuum 2020 a tam je ohledne barev spousta nového.
Tomas_X (124)|12.12.2019 10:42
Díky moc oběma, o dovolené o Vánocích budu mít díky Vám co zkoumat.
boumis (40)|9.2.2020 03:14
Ahoj,
stejně jako Saxel jsem také zamrznul na VP13 a skutečně mi pro mou občasnou editaci (cca 10 věcí za rok) poskytuje vše potřebné. Až na barevné korekce. Na můj vkus jsou moc "tvrdé" (používám hlavně Color Corrector a Color Curves) a i když vím, čeho chci dosáhnout, ne a ne mě to uspokojit. Je to tak už několiuk verzí a nezdá se, že by se v tomto ohledu měla "u Vegasů" udát nějaká revoluce (zkoušel jsem trialy VP15, 16 i 17 a vždy jsem zůstal u třináctky). To vše se změnilo, když jsem vyzkoušel DaVinci Resolve (free verzi), resp. když jsem si pořídil PC tak výkonné, že se na něm dá v Resolve pracovat... Tam si u barevných korekcí vyloženě chrochtám. Jen ten postup, jak se k nim dobrat, není úplně snadný a bezeztrátový (a určitě je pro někoho amatérský a nesystémový)
Nejdřív materiál sestříhám ve VP13, barev si vůbec nevšímám. Potom každý záběr označím jako region, ty dávkově vyexportuji do samostatných mezi-souborů (jen video, zvuková stopa zůstává ve VP13), číslovaných 001-nnn dle jejich pořadí na timeline. Tyto soubory si potom importuji do Resolve (zase ve správném pořadí) a obarvím. Jde to velmi snadno (když člověk ví, co chce) a třeba i takové sledování masky "přilepené" na pohybující se objekt jsem zvládl i bez dlouhého studování manuálu, stačilo se nechat naťuknut na YouTube. Stabilizaci má Resolve také jednoduchou a účinnou. Obarvené soubory potom vyexportuji se stejnými názvy a umístím v daném pořadí do nové stopy ve VP13. Dočistím střih a provedu finální export. Používám to převáženě pro rodinná videa, je mi jasné, že z toho neustálého několikerého exportu se asi leckomu tady ježí vlasy hrůzou, ale když mě Resolve v barevných korekcích opravdu učarovalo. Ale stříhat se v něm učit nechci, v tom mi zase naprosto vyhovuje Vegas.
Právě jsem dokončil jedno krátké video o 55 záběrech a barvení (občas tracking masek, stabilizace a pohyblivý efekt Lens Flare) zabralo v Resolve cca čtyři hodiny. Ale z toho barvení mám radost, v Resolve je to opravdu zábava. Jen to chce nějaké svižnější PC, grafickou kartu a podle mne ideálně i dva monitory).
Ať se daří!