Nahrávanie v 60fps, editácia v 24fps
Zdravím, učím sa točiť video, som začiatočník a snažím sa točiť cinematic štýlom. Chcel by som sa opýtať či je v poriadku točiť v 60fps a editovať to potom vo Final cut v 24fps režime či je to zle?? chápem že idealnejšie je asi točiť v 24fps ale lepšie sa mi točí v 60 kedže potom možem spomalovať aj zábery, ktoré som pôvodne ako slowmotion točiť nechcel... Diky
Ahoj
Jestli ti můžu poradit - dokud to není úplně nezbytné, tak se vykašli se na to stříhat cokoliv ve 24fps a to z jednoho jediného - je ti to jako začátečníkovi úplně k ničemu. "Cinematic styl" se skutečně ve střižně nevytváří tím že si změníš ve střihovém programu počet snímků za sekundu. (A upřímně řečeno když by jsi něco takového prohlásil před kýmkoliv kdo se v oboru jen malinko vyzná, tak jediné co si vysloužíš bude pocit že jsi tak trochu nezkušený kašpar...) Obecně cokoliv co kdy v životě budeš tady dělat bude mít smysl stříhat jen a pouze v 25 fps a jedině za situace kdy bys vytvářel něco co poběží ve státech tak to přepneš na 29,97.
Ale abych jen nekáral, tak bez ohledu na to v jakém "frejmrejtu" budeš stříhat existuje několik metod co můžeš s materiálem který je natočený v jiném FPSku než ve kterém stříháš celý projekt dělat.
Tím prvním (a nejjednodušším) je že prostě to narveš do střihovýho programu ať se s tím program popere jak umí... Víceméně bez ohledu na to v čem to budeš stříhat tak to dopadne tak že že (nejčastěji při nabírání nebo při exportu) dotyčný materiál nějakým způsobem zprasí (prostě některé snímky v nějakém momentu prolnou do sebe nebo v podstatě vyhodí.
Druhý způsob je podstatně pracnější, ale zase neztratíš obrazovou kvalitu a to sice že z daného xy fps (60 fps, 29,97fps, 30 fps) necháš vyrobit TIFFovou sekvenci. Tedy že úplně budeš ignorovat zvukovou stopu a z videa si vytvoříš jednotlivé TIFFy (tj. jedno obrazové políčko = jeden snímek v TIFFu, nebo PNG nebo tak něco co se nekomprimuje). Tyhle TIFFy si pak znovu natáhneš jako video a to se ti natáhne do takového FPS v jakém budeš stříhat celý projekt. Je sice pravda že díky tomu pak budeš mít zvuk který byl nahraný v tom videu z podstaty věci asynchronní ale zase ti zůstane plná kvalita obrazu. (a samozřejmě takhle nabrané video můžeš zpomalovat nebo zrychlovat dost bezproblémově, protože ti žádná informace nezmizela)
Kdybys ale - nejdebože - natočil nějakej filmeček včetně dialogů na 60 fps a pak to chtěl převést do 24 snímků za sekundu při plné obrazové kvalitě i zvukové kvalitě tak to se v podstatě zblázníš, neboť se to téměř nedá udělat. Sice můžeš si začít hrát s tím že to celé nastříháš ve 48 snímcích za sekundu - pak při exportu necháš ať to každý druhý snímek vyrazí do toho bude pracovat s rychlostí zvuku a upravovat je tak aby to nebylo úplně slyšet, ale je strašně moc práce a nestojí to usilí za to.
Jestli ti můžu poradit - dokud to není úplně nezbytné, tak se vykašli se na to stříhat cokoliv ve 24fps a to z jednoho jediného - je ti to jako začátečníkovi úplně k ničemu. "Cinematic styl" se skutečně ve střižně nevytváří tím že si změníš ve střihovém programu počet snímků za sekundu. (A upřímně řečeno když by jsi něco takového prohlásil před kýmkoliv kdo se v oboru jen malinko vyzná, tak jediné co si vysloužíš bude pocit že jsi tak trochu nezkušený kašpar...) Obecně cokoliv co kdy v životě budeš tady dělat bude mít smysl stříhat jen a pouze v 25 fps a jedině za situace kdy bys vytvářel něco co poběží ve státech tak to přepneš na 29,97.
Ale abych jen nekáral, tak bez ohledu na to v jakém "frejmrejtu" budeš stříhat existuje několik metod co můžeš s materiálem který je natočený v jiném FPSku než ve kterém stříháš celý projekt dělat.
Tím prvním (a nejjednodušším) je že prostě to narveš do střihovýho programu ať se s tím program popere jak umí... Víceméně bez ohledu na to v čem to budeš stříhat tak to dopadne tak že že (nejčastěji při nabírání nebo při exportu) dotyčný materiál nějakým způsobem zprasí (prostě některé snímky v nějakém momentu prolnou do sebe nebo v podstatě vyhodí.
Druhý způsob je podstatně pracnější, ale zase neztratíš obrazovou kvalitu a to sice že z daného xy fps (60 fps, 29,97fps, 30 fps) necháš vyrobit TIFFovou sekvenci. Tedy že úplně budeš ignorovat zvukovou stopu a z videa si vytvoříš jednotlivé TIFFy (tj. jedno obrazové políčko = jeden snímek v TIFFu, nebo PNG nebo tak něco co se nekomprimuje). Tyhle TIFFy si pak znovu natáhneš jako video a to se ti natáhne do takového FPS v jakém budeš stříhat celý projekt. Je sice pravda že díky tomu pak budeš mít zvuk který byl nahraný v tom videu z podstaty věci asynchronní ale zase ti zůstane plná kvalita obrazu. (a samozřejmě takhle nabrané video můžeš zpomalovat nebo zrychlovat dost bezproblémově, protože ti žádná informace nezmizela)
Kdybys ale - nejdebože - natočil nějakej filmeček včetně dialogů na 60 fps a pak to chtěl převést do 24 snímků za sekundu při plné obrazové kvalitě i zvukové kvalitě tak to se v podstatě zblázníš, neboť se to téměř nedá udělat. Sice můžeš si začít hrát s tím že to celé nastříháš ve 48 snímcích za sekundu - pak při exportu necháš ať to každý druhý snímek vyrazí do toho bude pracovat s rychlostí zvuku a upravovat je tak aby to nebylo úplně slyšet, ale je strašně moc práce a nestojí to usilí za to.
Dakujem za radu, určite mi to pomohlo a dalo... ak by som sa mohol ešte spýtať tak preto je lepšie to strihať v 25 a nie v 24?? je v tom taký rozdiel?
[QUOTE=Jozef12345;532373]
Chcel by som sa opýtať či je v poriadku točiť v 60fps a editovať to potom vo Final cut v 24fps režime či je to zle??[/QUOTE]
Ak mas chut spomalovat, mozno by nebolo odveci tocit pri 50p, nasledne to mozes korektne spomalit (teda bez pulldownu) na 25p. Strihat budes pri 25p.
Ak vysledok potrebujes mat z nejakeho dovodu v 24p (resp 23.976), vysledok staci spomalit o tie 4%.
Chcel by som sa opýtať či je v poriadku točiť v 60fps a editovať to potom vo Final cut v 24fps režime či je to zle??[/QUOTE]
Ak mas chut spomalovat, mozno by nebolo odveci tocit pri 50p, nasledne to mozes korektne spomalit (teda bez pulldownu) na 25p. Strihat budes pri 25p.
Ak vysledok potrebujes mat z nejakeho dovodu v 24p (resp 23.976), vysledok staci spomalit o tie 4%.
Proč je lepší točit v 25 fps na místo 24 fps? No začal bych tím že 25 snímku za sekundu je přecijen pořád ještě ustálená norma pro Evropu a snad s vyjímkou Japonska a USA a dejme tomu jižní části jižní ameriky i zbytek světa. Takže kdybys svoje dílo chtěl někdy v životě vysílat v nějaké z televizi v okruhu cca 5000km tak by se ti šiklo že to bezproblémů půjde.
To samé kdyby jsi se rozhodl využít nějaký jiný obrazový materiál který kdy kdo tady v Evropě a přilehlém okolí vytvořil, tak opět nebudeš mít problém s různým počtem snímků za sekundu. To samé kdybys někomu chtěl vytvořit DVDčko u kterého budeš mít jistotu že všude pojede - opět 25snímků za sekundu atd. atd. atd...
Samozřejmě že by mi někdo mohl argumentovat tím že v dnešní plně digitalizované době když výstup má být jen na YouTube.com a podobně je to vlastně jedno v jakém FPSku to pofrčí, ale upřímě řečeno bych se zrovna oněch ustálených 25 fps za sekundu prostě nevzdával. Naopak se to dobře počítá (25 fps x počet sekund je přecijen pořád ještě jednodušší než např. 29,97 x jakýkoliv čas - i ty sám si u zpomalování naopak kráně vynásobíš kolik FPS je pro tebe ideální.)
24 fps se využívá pouze a jen u ať už klasických nebo digitálních projektorů v kinech
(důvod proč se koncem 20 až začátkem 30 let k k tomule počtu snímků za sekundu přešlo je ten že oněch 24fps je v podstatě už dost dobrá snímková frekvence na to aby oku diváka přišel obraz společně se zvukem (zvukem teď myslím synchronní dialogy) dostatečně plynulý a nic ho extra nerušilo. Zde je dobré si připomenout že v dobách kdy se točily ještě němé filmy, tak se natáčelo povětšinou v 16 snímcích za sekundu protože to byla dolní mez kterou je ochotno oko považovat za jakž-takž plynulý obraz, všechno pod touto hodnotou je už nepříjmeně trhané). Kdyby někoho zajímalo proč se nedalo hned 25snímků za sekundu, tak nezapomínejte že líchá čísla nebyla v tehdejší době pro práci ať už krokových motorků či práci s filmovým materiálem jako takovým zrovna ideální. Taktéž filmový materiál byl po čertech drahý - tudíž každé políčko navíc které nebylo nezbytně nutné k tomu aby měl divák pocit plynulého obrazu se nevyplatilo (prostě by to stálo o dost víc peněz které nikdo až tak moc neocenil)
Ale zpátky k tématu co s 24 fps - nedávno jsem pomáhal dodělat jeden dokument který se natáčel a stříhal klasicky v 25 snímcích ale protože se měla vyrábět i kopie pro kina (tj. DCP) tak se to ve výsledku řešilo tak, že se celý výsledný dokument převedl na TIFFovou sekvenci. A z té se pak vyrobila DCPkopie - samozřejmě aby to bylo plně synchronní a nepřicházelo se o obrazovou kvalitu jejíž ztráta by mohla být na velkém plátně už dost patrná, tak výsledný mix zvuku se úměrně tomu zpomalil (o ten jeden frejm z 25fps na 24fps to ještě tolik nebolí, ale je samozřejmě i proces té délky zvuku má svoje pravidla a musí se to udělat správně).
Takže výsledek celého tohohle eleaborátu je ten - točte především v 25fps a nikoliv ve 24; 23,976; 29,97; 30fps. Dobrý je 25fps popřípadě jak kolega výše zminuje ještě v 50fps.
To samé kdyby jsi se rozhodl využít nějaký jiný obrazový materiál který kdy kdo tady v Evropě a přilehlém okolí vytvořil, tak opět nebudeš mít problém s různým počtem snímků za sekundu. To samé kdybys někomu chtěl vytvořit DVDčko u kterého budeš mít jistotu že všude pojede - opět 25snímků za sekundu atd. atd. atd...
Samozřejmě že by mi někdo mohl argumentovat tím že v dnešní plně digitalizované době když výstup má být jen na YouTube.com a podobně je to vlastně jedno v jakém FPSku to pofrčí, ale upřímě řečeno bych se zrovna oněch ustálených 25 fps za sekundu prostě nevzdával. Naopak se to dobře počítá (25 fps x počet sekund je přecijen pořád ještě jednodušší než např. 29,97 x jakýkoliv čas - i ty sám si u zpomalování naopak kráně vynásobíš kolik FPS je pro tebe ideální.)
24 fps se využívá pouze a jen u ať už klasických nebo digitálních projektorů v kinech
(důvod proč se koncem 20 až začátkem 30 let k k tomule počtu snímků za sekundu přešlo je ten že oněch 24fps je v podstatě už dost dobrá snímková frekvence na to aby oku diváka přišel obraz společně se zvukem (zvukem teď myslím synchronní dialogy) dostatečně plynulý a nic ho extra nerušilo. Zde je dobré si připomenout že v dobách kdy se točily ještě němé filmy, tak se natáčelo povětšinou v 16 snímcích za sekundu protože to byla dolní mez kterou je ochotno oko považovat za jakž-takž plynulý obraz, všechno pod touto hodnotou je už nepříjmeně trhané). Kdyby někoho zajímalo proč se nedalo hned 25snímků za sekundu, tak nezapomínejte že líchá čísla nebyla v tehdejší době pro práci ať už krokových motorků či práci s filmovým materiálem jako takovým zrovna ideální. Taktéž filmový materiál byl po čertech drahý - tudíž každé políčko navíc které nebylo nezbytně nutné k tomu aby měl divák pocit plynulého obrazu se nevyplatilo (prostě by to stálo o dost víc peněz které nikdo až tak moc neocenil)
Ale zpátky k tématu co s 24 fps - nedávno jsem pomáhal dodělat jeden dokument který se natáčel a stříhal klasicky v 25 snímcích ale protože se měla vyrábět i kopie pro kina (tj. DCP) tak se to ve výsledku řešilo tak, že se celý výsledný dokument převedl na TIFFovou sekvenci. A z té se pak vyrobila DCPkopie - samozřejmě aby to bylo plně synchronní a nepřicházelo se o obrazovou kvalitu jejíž ztráta by mohla být na velkém plátně už dost patrná, tak výsledný mix zvuku se úměrně tomu zpomalil (o ten jeden frejm z 25fps na 24fps to ještě tolik nebolí, ale je samozřejmě i proces té délky zvuku má svoje pravidla a musí se to udělat správně).
Takže výsledek celého tohohle eleaborátu je ten - točte především v 25fps a nikoliv ve 24; 23,976; 29,97; 30fps. Dobrý je 25fps popřípadě jak kolega výše zminuje ještě v 50fps.
Jozef12345
Ja bych nevymyslel ameriku (v obou vyznamech) a tocil 50fps, tedy pokud si v Evrope. Melo by to byt receno jaksi na rovinu.
Kvuli zpomalovani si zprznit vsechen zbyly zaznam neni jaksi reseni, ale jak bylo uvedeno spise przneni.
Klidne si nastav delsi cas az na 1/50 , kdyz uz trvas na jakemsi film looku, ale toc 50fps.
Ja bych nevymyslel ameriku (v obou vyznamech) a tocil 50fps, tedy pokud si v Evrope. Melo by to byt receno jaksi na rovinu.
Kvuli zpomalovani si zprznit vsechen zbyly zaznam neni jaksi reseni, ale jak bylo uvedeno spise przneni.
Klidne si nastav delsi cas az na 1/50 , kdyz uz trvas na jakemsi film looku, ale toc 50fps.
... a pokud snad máš kameru, která se nedá přepnout na 50fps, natáčej dál 60fps, moderní zobrazovače zvládají obojí. Rozhodně projekt ve střižně nastav na stejné parametry jako je zdrojové video a snižování fps vypusť z hlavy (to aby sis tu hlavu jednou nedrbal, co že jsi to provedl s tím původně krásně plynulým videem)...
Dakujem každému za radu a nazor a za ochotu poradiť... popravde s mojimi amaterskými znalostami mam z toho teraz trocha chaos... tak vám skúsim približíť bližšie... mam lumix kameru, strihám v final cut, chcem točiť hudobné videoklipy ktoré pojdu na youtube, páči sa mi ten cinematic look a toho by som sa chcel držať, do videá chcem dávať aj slowmotion, kameru viem nastaviť jak na 24,30, 50fps tak aj na 60fps... čiže vedeli by ste mi niekto poradiť pri tychto podmienkach akym framerate točiť bežné zabery, akym framerate natočiť ked chcem slowmo zaber, a v akom framerate to potom strihať? dakujem
Uz to tu bylo vsechno receno. tak nejaka rekapitulace
a)
Vsechno 50fps (zaznam, projekt, export), casy delsi (film look bez strobovani na Slunci), tocit na manual, ale pak mas problem se slow-mo, protoze bys musel mit nejaky program, ktery ti bude generovat nove snimky, program jako Twixtor (nevim vubec jestli to je i na Mac). A tam se zase hodi mit ty snimky ostre. Ci-li protiklad.
b)
Nebo toc 60fps, projekt 60fps (tedy asi 59.97)a nutne v kamere tech 1/60, protoze budes exportovat 30fps (asi 29.97). Ten delsi cas omezi to strobovani, to vynechani tech snimku. Pokud ti software exportuje s blend nebo interpolate, tak zase sprzni vsechny snimky. No mozna v te polovicni redukci vyhodi jen jednoduse kazdy druhy. Mozna v te strizne to pujde nejak navolit. Spomaluj jen na polovinu, aby se jen presne pouzil kazdy snemek a negeneroval zadny novy. Ale tak nebo tak, je to takove przneni.
c) nejlepsi reseni, kde slo-mo musis predem vedet:
tocit vsechno 50fps a ty zpomalovaci sceny natoc s vyssim poctem snimku, dneska kamerky s 100fps preci neni problem, ty sceny na slow-mo. Pak to zpomalis na polovinu. Zakladem je mit vzdy poradny vercajk a mit to promyslene, to znas, ne? :-)
d) Dalsi moznost jako tocit 30fps (s NDfiltrama na svetle, stativem, manualnimi nastavenimi - obtizne) a pak zpomalovaci sceny s 60fps, to zalezi jak se citis a jestli tva kamera to umozni na jakesi urovni. Tocit 30fps neni sranda. Zjisti si neco o tom. Uspech zajisti jen kamera s manualnimi nastavenimi a delsimi casy a nesmis trast s kamerou, je treba sledovat objekt v kamere pri pohybu atd.
a)
Vsechno 50fps (zaznam, projekt, export), casy delsi (film look bez strobovani na Slunci), tocit na manual, ale pak mas problem se slow-mo, protoze bys musel mit nejaky program, ktery ti bude generovat nove snimky, program jako Twixtor (nevim vubec jestli to je i na Mac). A tam se zase hodi mit ty snimky ostre. Ci-li protiklad.
b)
Nebo toc 60fps, projekt 60fps (tedy asi 59.97)a nutne v kamere tech 1/60, protoze budes exportovat 30fps (asi 29.97). Ten delsi cas omezi to strobovani, to vynechani tech snimku. Pokud ti software exportuje s blend nebo interpolate, tak zase sprzni vsechny snimky. No mozna v te polovicni redukci vyhodi jen jednoduse kazdy druhy. Mozna v te strizne to pujde nejak navolit. Spomaluj jen na polovinu, aby se jen presne pouzil kazdy snemek a negeneroval zadny novy. Ale tak nebo tak, je to takove przneni.
c) nejlepsi reseni, kde slo-mo musis predem vedet:
tocit vsechno 50fps a ty zpomalovaci sceny natoc s vyssim poctem snimku, dneska kamerky s 100fps preci neni problem, ty sceny na slow-mo. Pak to zpomalis na polovinu. Zakladem je mit vzdy poradny vercajk a mit to promyslene, to znas, ne? :-)
d) Dalsi moznost jako tocit 30fps (s NDfiltrama na svetle, stativem, manualnimi nastavenimi - obtizne) a pak zpomalovaci sceny s 60fps, to zalezi jak se citis a jestli tva kamera to umozni na jakesi urovni. Tocit 30fps neni sranda. Zjisti si neco o tom. Uspech zajisti jen kamera s manualnimi nastavenimi a delsimi casy a nesmis trast s kamerou, je treba sledovat objekt v kamere pri pohybu atd.
Zdravím, mám na vás prosbu. Zakoupil jsem Final Cut Pro X a videa točím na Lumix GX80. Natáčel jsem teď rodinnou oslavu spojenou s sportovní událostí. Všechny záběry jsem točil ve 1080p při 50fps a v režimu clony, kdy jsem si hrál s hloubkou ostrostí. Importoval jsem videa do FCPX a můj zasádní problém je, v jakém FPS mám stříhat a následně exportovat. 25fps nebo 50fps? Některé zaběry chci ponechat při plynulé rychlosti a některé chci zpomalit o 50%. Samozřejmě chci oba typy záběrů co nejvíce "smooth". Díky za rady
[QUOTE=vivid.sk;534815]Vsetko pri 50fps. Spomalovat mas moznost stale, finalny vystup vsak ostane v 50p.[/QUOTE]
Díky za radu. Když ale některé záběry zpomalím o 50% procent tak jeho FPS bude 25fps místo 50fps, nebo se pletu?
Díky za radu. Když ale některé záběry zpomalím o 50% procent tak jeho FPS bude 25fps místo 50fps, nebo se pletu?
Dovoluji si poznámku k opěvované frekvenci 24fps při digitálním zpracování/natáčení:
Většina/všechny filmy na celuloidovém pásu mají 24fps. To je v rozporu z televizními standardy.
Holywoodu se nelíbilo, že digitalizované filmy převedené na 25fps jsou při projekci zkráceny. (totéž dělaly projektory v českých kinech, poháněné synchronními motory napájené 50Hz)
Proto byly zavedeny i do digitálního videa frekvence 24fps. V USA to musejí krkolomně přepočítávat, když video kamery natáčejí v "televizních" 30fps (přesně 29,97).
Někteří amatérští digitální filmaři si představovali, že použitím frekvence 24fps dosáhnou kýženého "filmového efektu". Toť vše.
Většina/všechny filmy na celuloidovém pásu mají 24fps. To je v rozporu z televizními standardy.
Holywoodu se nelíbilo, že digitalizované filmy převedené na 25fps jsou při projekci zkráceny. (totéž dělaly projektory v českých kinech, poháněné synchronními motory napájené 50Hz)
Proto byly zavedeny i do digitálního videa frekvence 24fps. V USA to musejí krkolomně přepočítávat, když video kamery natáčejí v "televizních" 30fps (přesně 29,97).
Někteří amatérští digitální filmaři si představovali, že použitím frekvence 24fps dosáhnou kýženého "filmového efektu". Toť vše.
[QUOTE=Jorge-Z;534817]Díky za radu. Když ale některé záběry zpomalím o 50% procent tak jeho FPS bude 25fps místo 50fps, nebo se pletu?[/QUOTE]
FCPX by ti mel dopocitat kazdy druhy snimek a budes mit zase 50p. jak kvalitni to bude, netusim, asi nic moc. Na to jsou lepsi pluginy.
Pokud si video natocil 50p tak nedelej z toho 25p jako finalni produkt, co na tom, ze slo-mo budes mit skvele, kdyz v ostatnich zaberech bude chybet kazdy druhy snimek.
FCPX by ti mel dopocitat kazdy druhy snimek a budes mit zase 50p. jak kvalitni to bude, netusim, asi nic moc. Na to jsou lepsi pluginy.
Pokud si video natocil 50p tak nedelej z toho 25p jako finalni produkt, co na tom, ze slo-mo budes mit skvele, kdyz v ostatnich zaberech bude chybet kazdy druhy snimek.
[QUOTE=ai;534819]FCPX by ti mel dopocitat kazdy druhy snimek a budes mit zase 50p. jak kvalitni to bude, netusim, asi nic moc. Na to jsou lepsi pluginy.
Pokud si video natocil 50p tak nedelej z toho 25p jako finalni produkt, co na tom, ze slo-mo budes mit skvele, kdyz v ostatnich zaberech bude chybet kazdy druhy snimek.[/QUOTE]
Přesně toto mě zajímalo nejvíce. Slowmo bude sice kvalitní, ale obyč. záběr by byl pak horší. Takže lepší je stříhat a exportovat ve 50fps.
Pokud si video natocil 50p tak nedelej z toho 25p jako finalni produkt, co na tom, ze slo-mo budes mit skvele, kdyz v ostatnich zaberech bude chybet kazdy druhy snimek.[/QUOTE]
Přesně toto mě zajímalo nejvíce. Slowmo bude sice kvalitní, ale obyč. záběr by byl pak horší. Takže lepší je stříhat a exportovat ve 50fps.
[QUOTE=Jorge-Z;534820] Slowmo bude sice kvalitní[/QUOTE]
Bude totozny. Aj keby si vo finale tie snimky zopakoval (kadencia: AABBCCDD), tak ten slowmo bude rovnaky ako pri 25p (kadencia: ABCD). Pri 50p mas dokonca moznost vytvorit medzisnimky cez adekvatne pluginy (ak existuju, v tomto ti poradia lepsie kolegovia).
Bude totozny. Aj keby si vo finale tie snimky zopakoval (kadencia: AABBCCDD), tak ten slowmo bude rovnaky ako pri 25p (kadencia: ABCD). Pri 50p mas dokonca moznost vytvorit medzisnimky cez adekvatne pluginy (ak existuju, v tomto ti poradia lepsie kolegovia).
Nejznámější plugin pro zpomalení záběrů je relativně drahý Twixtor.
Velmi dobrých výsledků lze dosáhnout i bezplatně pomocí pluginů a skriptů v Avisynthu, ale to už není tak user-friendly a je potřeba "něco" nastudovat.
Velmi dobrých výsledků lze dosáhnout i bezplatně pomocí pluginů a skriptů v Avisynthu, ale to už není tak user-friendly a je potřeba "něco" nastudovat.
Len malá poznámka k 25p vs. 24p. V prípade potreby vytvorenia full hd BD, je 24p jediný štandard pre BD. 25p nie. V takom prípade je potreba vytvoriť z 25p 50i. Takže tých 24p svoje opodstatnenie má.
"Vytvorenie" z 25p 50i, znamena dat videu flag "interlaced" bez zmeny obrazovej infrormacie. Dnesne TV/playere robia detekciu zdroja, takze vedia, ci ide o skutocne prekladany material alebo o progresivny. Vela obsahu sa dnes takto na BD vydava, dokonca Poliaci aj nejake svoje filmy takto bez problemov oficialne vydali na plackach.
Historia z cias DVD sa opakuje a z chyb sa nikto nepoucil, vsak flagy su evidentne zbytocnost :))
Historia z cias DVD sa opakuje a z chyb sa nikto nepoucil, vsak flagy su evidentne zbytocnost :))