Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Sloučení 50i a 60i v jednom projektu

petrt (63)|21.11.2015 10:02
Jak nejlépe sloučit nahrávky 50i a 60p do jednoho projektu Vegasu 12 aby byl obraz plynulý ? Děkuji.
Saxel (2279)|21.11.2015 14:10
Pokud ti jde o co nejlepší výsledek, doporučuju provést konverzi fps mimo Vegas. Je potřeba použít nástroj, který umí analyzovat vektory pohybu ve videu a podle nich vytvořit nové snímky. Já používám Avisynth MVTools, funkci MFlowFps, více informací např. zde: http://forum.doom9.org/archive/index.php/t-155042.html. Člověk to musí trochu "nastudovat" a hlavně pochopit co chce udělat, ale výsledek stojí za to a navíc je vše zadarmo. Také je možné použít uživatelsky přívětivější řešení Twixtor od RE:Vision, který funguje na stejném principu, ale to už pochopitelně zadarmo není.
petrt (63)|22.11.2015 07:09
Děkuji za radu. Díval jsem se na to a je to opravdu potřeba "trochu nastudovat". Zkusím to.
ai (2993)|22.11.2015 18:48
A co ma byt jako vystup? Ja mam zkusenost s 50i na 60p prevodem. Pouzije se QTGMC deinterlace (50i na 50p) v Avisynthu, pokud jde o HD video , mozna i Yadif double frame rate mode by mohl stacit, protoze QTGMC je znacne pomaly, ale zato dosahne perfektniho deinterlace a pak se pouzije radek Convertfps("ntsc_double") , ktey vyrobi 60p, ten se pak nacita do 60p projektu. Videoeditor tohle prevadi vnitrne s viditelnymi prokladanymi artefakty nebo blends, takto vyrobeny 60p pred nactenim do videoeditoru je pak vizualne mnohem lepsi. Nepatrne skuby mohou byt viditelne, ale jen pokud se na to zameris. Jinak si vetsina vubec nic nevsimne. Bohuzel nemam vyzkouseno Convertfps("pal_double"), ktery asi bude aktualni v tvem pripade (60p na 50p)

Mvtools v Avisynthu je take moznost, osobne mi to obcas vzdy vyrobilo nejake spatne snimky, pokud byl pohyb znacne komplikovany, jako mijeni nekolika subjektu majici jine vektory pohybu, nappr si predstav kracejiciho muze s holi, kde nohy maji kmplikovany vektor pohybu uz tak a kde ta hole udela rychly kmit take, naprosto v jinem vektory pohybu. Pak se ta hole nebo i ty nohy nejak divne skrivi a muze se to cele rozpadnout na nekolik snimku atd. Je echo dopredu, pokud se neco takoveho stane, tak toto je normalni. Mozna ten twixtor je lepsi, ale ten jsem nezkousel.