Panasonic DMC-FZ1000 vs. Canon HF G30
Zdravím, chci se s vámi podělit o zkušenost. Jsem majitelem Canonu HF G30 s kterým točím cca rok a půl a jsem s ním velmi spokojený. Zaujal mne ale Panasonic se svým DMC-FZ1000. Prostudoval jsem si návod k obsluze a líbily se mi i jeho parametry. Na internetu o tomto ultrazoomu všichni velice dobře mluví. A tak jsem vážně uvažoval o výměně. Jenže jsem měl možnost něco si s novým Panasonikem natočit na svou vlastní kartu. A vše je najednou jinak. Točím převážně pro svou potřebu, rodinu a malé akce. A k tomu ten Panasonic určitě není. Má mnohonásobně horší stabilizátor a z ruky se sním točí o hodně hůře, než s HF G30. 4K video je pouze 25p, takže je nutné každý záběr dobře připravit, jinak se to samozřejmě klepe (strobo). Ve fullHD uvádí 28Mbps, a i když HF G30 natáčí se stejným datovým tokem, je jeho kvalita viditelně lepší. Jde to hned vidět i na LCD. Píšu to proto, že jsem dlouhá léta zastával názor, že kamera je kamera a odmítal jsem foťáky používat na točení videa. Myslel jsem, že s pokrokem se situace změnila. Ale není tomu tak. Kamera je opravdu kamera. Ten Panasonic DMC-FZ1000 na Canon HF G30 nemá. Můj názor. Doufám, že se někdo nebude zbytečně čertit. Myslím to dobře. FZ1000 dělá nádherný fotky a má spoustu jiných pozitivních vlastností. Ale na video to podle mne není. I když má nádhernej 1" snímací čip. https://www.tvfreak.cz/forum/images/icons/icon7.png
nechcem protirečiť, ale môj názor je ten, že lepší obraz dostaneš práve z toho panasa. Neviem, či je možné zmeniť systém na 4K/30p, pokiaľ áno, ten Canon by nemal zmysel. Aj keby si previedol 4K na 1080p, obraz bude o level viac, ako z Canonu.
Inak nikdy nerob záver len z toho, čo si krátko testoval.
Pozri si vlákno o GH4 a pokiaľ som videl ukážky od nick Monys, tak ten Canon je porazený už teraz.
https://www.tvfreak.cz/forum/showthread.php/37121-Panasonic-Lumix-GH4
Inak nikdy nerob záver len z toho, čo si krátko testoval.
Pozri si vlákno o GH4 a pokiaľ som videl ukážky od nick Monys, tak ten Canon je porazený už teraz.
https://www.tvfreak.cz/forum/showthread.php/37121-Panasonic-Lumix-GH4
Ano, já s tebou souhlasím, že ten Paňák dokáže udělat lepší obrázky, než Canon. Ale hodně záleží, jakým stylem točíš. Já potřebuji být pohotový. Někdy musím rychle natočit (z ruky) velké množství záběrů, a potom z nich teprve vybírám to nejlepší, co se povede. Někdy potřebuji ještě dostabilizovat pomocí SW (Prodad Mercalli apod.) A k takové práci se Panasonic absolutně nehodí. Je to podobné jako s malýma outdoorovýma kamerkama - GoPro apod. Když se podíváš na videa, která byla dobře natočena a za perfektních podmínek, jsou fantastická. A pak si kamerku koupíš, vezmeš ji na kolo nebo pod vodu a musíš slevit. Najednou máš pocit, že to není tak pěkné. Je to jen o přípravě a podmínkách. Ale jinak ten Panasonic je fakt povedený kousek. Ať si ho každý vážný zájemce zkusí vzít do ruky (teď už to jde) a uvidí, že je to povedená mašinka. Jen já jí v této chvíli nechci. Canon HF G30 mi vyhovuje lépe. PS: POZOR!! GH4 nabízí mnohem lepší výsledky než FZ1000. Jednoznačně.
Dal jsem na ulozto.cz jeden záběr z FZ1000. Je FullHD 1080 50p.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Nastaveno na režim P, auto focus. Asi tři vteřiny jsem měl namířeno a pak jsem stiskl nahrávání. Přestože jsem měl chvíli před natáčením foťák nastavený, stejně nějak divně přeostřuje. Sledujte logo GLOBUS. A nad tímto logem je taková mřížka. Jsou tam pod ní lišty s elekto-instalací. Všimněte si, jak se to mele. Řekl bych, že jsou to docela dobré světelné podmínky. Žádný extrém. Mě se takový výsledek zdá poněkud slabší. Vám ne?
HF G30 vykresluje lépe a je při auto-focusu mnohem stabilnější. Mám samozřejmě více záběrů, ne jen tento jeden. A přeostřování je u Paňáka častý jev. Stejně tak nedokonalý záznam vodorovných linek, problémy se stabilizací apod.
A pozor. Samozřejmě si uvědomuji, že existují manuální režimy, které by zaostřování zlepšily, a když se točí na stativu, tak vodorovné linky taky nejsou tak hrozné, stabilizace není potřeba ....
Ale jak říkám. Potřebuji být velmi často akční a točím velmi často z ruky.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Nastaveno na režim P, auto focus. Asi tři vteřiny jsem měl namířeno a pak jsem stiskl nahrávání. Přestože jsem měl chvíli před natáčením foťák nastavený, stejně nějak divně přeostřuje. Sledujte logo GLOBUS. A nad tímto logem je taková mřížka. Jsou tam pod ní lišty s elekto-instalací. Všimněte si, jak se to mele. Řekl bych, že jsou to docela dobré světelné podmínky. Žádný extrém. Mě se takový výsledek zdá poněkud slabší. Vám ne?
HF G30 vykresluje lépe a je při auto-focusu mnohem stabilnější. Mám samozřejmě více záběrů, ne jen tento jeden. A přeostřování je u Paňáka častý jev. Stejně tak nedokonalý záznam vodorovných linek, problémy se stabilizací apod.
A pozor. Samozřejmě si uvědomuji, že existují manuální režimy, které by zaostřování zlepšily, a když se točí na stativu, tak vodorovné linky taky nejsou tak hrozné, stabilizace není potřeba ....
Ale jak říkám. Potřebuji být velmi často akční a točím velmi často z ruky.
Nespoľahlivosť autofokusu je u videofoťákov s veľkými snímačmi bežná záležitosť. V ukážke od Pavla nemal foťák sebemenší dôvod na preostrenie, cez to všetko to spravil. Evidentne autofocus rozhodila tá dvojica, čo prechádzala v pozadí.
Ano u fotakov je autofocus velke minus. Keby sa to doriesilo, asi by viac uzivatelov dalo prednost dslr. S GH3 tocim uz dost dlho ale na rychle sceny ako popisoval pavel si netrufam. Obrazovo je gh3 alebo gh4 nieco neskutocne.
Tak jsem se stal vlastníkem Panasonic DMC-FZ1000 a už jej téměř 14 dní zkouším. Smířil jsem se s tím, že při švenkování ve 4K nefunguje stabilizace, že musím mít kamču na stativu, že musím švenkovat opatrně a pomalu. Ale co mne naprosto rozhodilo je to, že teprve při točení v místnosti (před tím jsem zkoušky dělal venku na ulici) je zvuk prakticky nepoužitelný a místo breptání vnoučat tam hučí něco co mi připomíná strojovnu klimatizace v parném létě. V přírodě to překryl vítr.
A co víc, stejný hluk je i v ostatních nastaveních videa, ne jenom ve 4K !! Ale já to chci ve 4K !
Proti tomu je tolik kritizovaný ventilátorek Panáka SD700 a této řady úsměvnou hloupůstkou. Tam mi stačil starý externí mikrofon a bylo po hluku. Ale tady na Panasonic DMC-FZ1000
to nějak nefunguje.
Ptám se proto ostatních vlastníků této kamery mají-li stejný problém, nebo je to vada pouze mého kousku a měl jsem smůlu ? Pomáhá nějaký moderní externí mikrofon za rozumný peníz ??
Kdyby mi šlo pouze o foťák, potom je to excelentní přístroj, ale já ho chci na video a když to není lepší než moje stará SD700, je mi na dvě věci.
Naštěstí mám možnost kameru vrátit do dvou měsíců, ale kdyby se s tím dalo něco dělat, můžete poradit ?
A co víc, stejný hluk je i v ostatních nastaveních videa, ne jenom ve 4K !! Ale já to chci ve 4K !
Proti tomu je tolik kritizovaný ventilátorek Panáka SD700 a této řady úsměvnou hloupůstkou. Tam mi stačil starý externí mikrofon a bylo po hluku. Ale tady na Panasonic DMC-FZ1000
to nějak nefunguje.
Ptám se proto ostatních vlastníků této kamery mají-li stejný problém, nebo je to vada pouze mého kousku a měl jsem smůlu ? Pomáhá nějaký moderní externí mikrofon za rozumný peníz ??
Kdyby mi šlo pouze o foťák, potom je to excelentní přístroj, ale já ho chci na video a když to není lepší než moje stará SD700, je mi na dvě věci.
Naštěstí mám možnost kameru vrátit do dvou měsíců, ale kdyby se s tím dalo něco dělat, můžete poradit ?
Tak jsem to taky postřehl dokonce je o tom debata na Lumix foru de.Vidím to na ext. mic.Chce to pokud možno na zkoušku jestli má někdo z Vašich přátel.Všiml jsem si že nejvíce to je při zapnutém stabilizátoru po vyp. se to částečně ztlumí.Zkoušel jsem to ale až dodatečně nahr. je ale se stabil.Zde ukázka FHD [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] Heslo HLUK.
Tak to je přesně ono !! Ještě vyzkouším nějaký slušnější externí mikrofon, jinak půjde FZ z domu. Díky za informaci.
FZ1000 na fotky slusna universalni varianta vzhledem k cene, ale na video pokulhava. Toť muj nazor a romana51 to napsal po vlastni zkusenosti jasne.
Tak vážení, už jsem zase pašáček, už jsem si s hrůzným zvukem z FZ1000 poradil !!!
Chce to mít MAGIX Audio Cleaning Lab a jde to ! Ve Ediusu jsem z videa zkopíroval jenom zvuk do wav, ten jsem v uvedeném programu upravil, no a je to !!
Posoudit to můžete, stáhněte si zvuk před a po úpravě z Ulozto.
Pochvalné mručení si můžete odpustit, ale na příp. dotazy v rámci možností odpovím !
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Chce to mít MAGIX Audio Cleaning Lab a jde to ! Ve Ediusu jsem z videa zkopíroval jenom zvuk do wav, ten jsem v uvedeném programu upravil, no a je to !!
Posoudit to můžete, stáhněte si zvuk před a po úpravě z Ulozto.
Pochvalné mručení si můžete odpustit, ale na příp. dotazy v rámci možností odpovím !
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Nemohu si odpustit poznámku. V ukázkách byl odstraněn "dešumátorem" ten parazitní hluk, ale asi by byl problém ten hluk odstranit z relevatního ambientu či komentáře a pod., protože ten "dešumátor" odstraňuje celé to zvukové spektrum, které je v dané chvíli parazitické, ale ty samé kmitočty odstraní i z užitečného audiozáznamu. Proto buď externí mikrofon, nebo samostatný externí audiorekorder a při montáži ve střižně oba zdroj e sesynchronizovat.
Pro Monys - Nějak mne ten exterňák nenadchl, to šrotování je tam stále slyšet. A já jsem si objednal právě RODE VideoMic Rycote za 2690,- Kč a zítra si pro něj půjdu.
Tady jsem upravil ten zvuk v mém programu, ke kterému se BEPE "odborně" vyjádřil, ale pro mně jako neodborníka se zdá být dobrý. Ať si to každý posoudí podle svého gusta !! [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Tady jsem upravil ten zvuk v mém programu, ke kterému se BEPE "odborně" vyjádřil, ale pro mně jako neodborníka se zdá být dobrý. Ať si to každý posoudí podle svého gusta !! [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Nedělám odborníka, ale posuzuji z vlastní zkušenosti, když jsem chtěl svého času odstranit vrnění kamery (ještě na pásku) pomocí SW. V každém případě to bylo poznat na frekvenčním průběhu zvuku. Pokud výsledek, jak je odkaz, stačí, tak v pořádku. Jenom pro skutečnou ukázku výsledku odfiltrování nežádoucího hluku, šumu by bylo dobré zaznamenat krátký text před úpravou a po úpravě pro porovnání a ne jen ticho s tikotem hodin (?), tam se frekvenční změna nepozná.
BEPE - klídek příteli, nechtěl jsem tě nijak urazit, jsem profesí stavař a pro mne je každý kdo začne o relevantním ambientu a kmitočtech odborník. Já o slabo a silnoproudu vím hlavně to, že se nemám dotýkat drátů ani na zem spadlých.
Ale k tomu programu, neměl jsem zatím čas si s tím nastavováním pohrát, na ventilátorek SD700 jsem měl vymakané nastavení, na FZ1000 to ještě nemám vyladěné.
Ale ještě k hluku FZ1000. Dnes jsem mluvil s odborníkem na kamery a ten tvrdí, že je to vlastnost většiny kamer s vysokým rozlišením a že to zřejmě není stabilizátorem (jak jsem se původně domníval), ale pravděpodobně chlazením a že na to trpí dokonce i profi kamery. Údajně se čipy musí nějakým způsobem chladit.
To mne přivedlo k tomu, že jsem si znovu přehrával video z kamery Sony FDR-AX100E (stažené originály z Ulozto) a to co jsem původně považoval za venkovní hluk je
i v interiéru a mimo hlučné prostředí a velice se podobá tomu, co produkuje FZ1000. A to Sonka je 2x dražší než FZ1000.
Takže asi kdo bude chtít 4K za amatérskou cenu, musí to nějak řešit, třeba exterňákem nebo programem a nebo náhradou zvukové stopy hudbou a vlastním komentářem (tak to řeším většinou), když tam ale chci mít breptání vnoučat a moudra dospěláků, tak je to průšvih.
Ale k tomu programu, neměl jsem zatím čas si s tím nastavováním pohrát, na ventilátorek SD700 jsem měl vymakané nastavení, na FZ1000 to ještě nemám vyladěné.
Ale ještě k hluku FZ1000. Dnes jsem mluvil s odborníkem na kamery a ten tvrdí, že je to vlastnost většiny kamer s vysokým rozlišením a že to zřejmě není stabilizátorem (jak jsem se původně domníval), ale pravděpodobně chlazením a že na to trpí dokonce i profi kamery. Údajně se čipy musí nějakým způsobem chladit.
To mne přivedlo k tomu, že jsem si znovu přehrával video z kamery Sony FDR-AX100E (stažené originály z Ulozto) a to co jsem původně považoval za venkovní hluk je
i v interiéru a mimo hlučné prostředí a velice se podobá tomu, co produkuje FZ1000. A to Sonka je 2x dražší než FZ1000.
Takže asi kdo bude chtít 4K za amatérskou cenu, musí to nějak řešit, třeba exterňákem nebo programem a nebo náhradou zvukové stopy hudbou a vlastním komentářem (tak to řeším většinou), když tam ale chci mít breptání vnoučat a moudra dospěláků, tak je to průšvih.
[QUOTE=romana51;500348]Takže asi kdo bude chtít 4K za amatérskou cenu, musí to nějak řešit, třeba exterňákem nebo programem a nebo náhradou zvukové stopy hudbou a vlastním komentářem (tak to řeším většinou), když tam ale chci mít breptání vnoučat a moudra dospěláků, tak je to průšvih.[/QUOTE]
Teď si na to kápl. Každý, kdo se trochu víc zabývá videotechnikou, tak tyhle různé pazvuky neřeší, protože absolutní základ je externí nahrávání zvuku přes klopák nebo z mixu, evnt. odhlučněným směrovým mikrofonem co nejvíce mimo tělo kamery.
Teď si na to kápl. Každý, kdo se trochu víc zabývá videotechnikou, tak tyhle různé pazvuky neřeší, protože absolutní základ je externí nahrávání zvuku přes klopák nebo z mixu, evnt. odhlučněným směrovým mikrofonem co nejvíce mimo tělo kamery.
Já jenom doplním. Od prvopočátku, po zkušenostech s hlukem kamery, používám externí mikrofon případně ještě k tomu externí audiorekorder (Edirol R-09HR) zejména u multikamu. On mikrofon v kameře, i kdyby kamera sama byla velmi tichá, sbírá i nechtěné poklepy a šátrání prstů o motorku zoomu nemluvě.
Perfektní test na natáčení s touhle super mašinkou:
http://www.eoshd.com/2014/11/panasonic-fz1000-review-bargain-4k-super-zoom/
http://www.eoshd.com/2014/11/panasonic-fz1000-review-bargain-4k-super-zoom/
kombai - milý příteli, takových testů jsem četl ! A je docela podivné, že všechny videa jsou doprovázené hudbou, nebo hlukem okolního prostředí ! Docela jsem přesvědčený, že je to záměr. Že by nikoho z recenzentů nenapadlo udělat nahrávku v tichém prostředí ? Ta audio stopa je prostě nepoužitelná při točení v domácím prostředí (třeba vnoučat). A jak jsem se přesvědčil, ani externí mikrofon s tím moc neudělá i když jsem ho dal od kamery na 2 metry ! Nakonec BEPE a appa to vyjádřili přesně.
Ještě dodám, že jako foťák je to super, ale dnes video 4K bez 50p je pro mne na 2 věci. To 50p bez 4K umí i moje stará kamča SD700.
V recenzi od p. Neffa (jako foťák jen chvála) je to dosti přesně řečeno: Video je až 4k, MPEG-4 a AVCHD. Tahle možnost 4k videa je hodně vychvalovaná, zatím mi to připadá jako marketingový tah.
Ještě dodám, že jako foťák je to super, ale dnes video 4K bez 50p je pro mne na 2 věci. To 50p bez 4K umí i moje stará kamča SD700.
V recenzi od p. Neffa (jako foťák jen chvála) je to dosti přesně řečeno: Video je až 4k, MPEG-4 a AVCHD. Tahle možnost 4k videa je hodně vychvalovaná, zatím mi to připadá jako marketingový tah.
Do žita se nemá házet flinta, ale ani kamera! Nakonec jsem se s mojí FZ1000 skamarádil a to díky tomu, že na radu chytřejších při švenkování ve 4K používám krátké časy závěrky, švenkuji pomalu a používám stativ. To rozlišení ve 4K je úžasné a při případném roztřesení pomáhá stabilizátor v Ediusu.
On i výstup v AVCHD 50p a MP4 v 50p z FZ1000 je kvalitnější, díky velikosti čipu, než z SD700.
A se zvukem jsem si také pohrál, externí mikrofon RODE má kromě odpružení od tělesa kamery i nízkofrekvenční nastavení prahu - pro odstranění brumu nebo šumů.
A nakonec se v FZ1000 dá snížit úroveň vstupu zvuku až na -12 dB, použil jsem -6 dB a celkem pohoda.
Takže když je konec dobrý, všechno dobré!
Jenže to jsou věci, které se člověk doví až po usilovném pátrání, zkoušení a i rozčilování. To jsou výrobci tak natvrdlí, že to nemůže být v návodu?
Přece všichni uživatelé nejsou profíci a v mém případu stačilo málo a kameru bych býval vrátil.
Možná že někomu toto moje blábolení pomůže, pokud se dostal do problémů jako já!
On i výstup v AVCHD 50p a MP4 v 50p z FZ1000 je kvalitnější, díky velikosti čipu, než z SD700.
A se zvukem jsem si také pohrál, externí mikrofon RODE má kromě odpružení od tělesa kamery i nízkofrekvenční nastavení prahu - pro odstranění brumu nebo šumů.
A nakonec se v FZ1000 dá snížit úroveň vstupu zvuku až na -12 dB, použil jsem -6 dB a celkem pohoda.
Takže když je konec dobrý, všechno dobré!
Jenže to jsou věci, které se člověk doví až po usilovném pátrání, zkoušení a i rozčilování. To jsou výrobci tak natvrdlí, že to nemůže být v návodu?
Přece všichni uživatelé nejsou profíci a v mém případu stačilo málo a kameru bych býval vrátil.
Možná že někomu toto moje blábolení pomůže, pokud se dostal do problémů jako já!
To romana 51: No vida tak přece jste přišel FZ1000 na chutˇ.Já už téměř ani videokameru nepoužívám.Máte tam vFZ už nový FW ver.2.0?
To Monys - FW v.2.0 už tam byl z fabriky. Už jste zjistil jak založit Preset pro 4K v Ediusu? Ve v.7.4 trialu se mi to podařilo, teď to chci zkusit ve v.6.55 pro případ, že by se mi nepodařilo prodloužit uživatelskou
dobu u trialu v.7.4.
dobu u trialu v.7.4.