![LG představilo televize OLED B4 se 120Hz frekvencí 7693/lg-oled-b4-50.webp](lg-predstavilo-televize-oled-b4-se-120hz-frekvenci/7693/img/lg-oled-b4-50.webp)
Tvorba hudebního videa
Ahojte,
chtěl bych se zeptat, jak dlouho asi tak může trvat editace tohoto videa?
Příjde mi, že s tím musí být docela piplačka, a že to není jen na pár hodin? Zároveň mám úplně odlišný dotaz, a to je ten, jestli mohu s 60fps videem dosáhnout plynulého "slow-motionu" bez bluru? Díky moc za odpovědi. Omlouvám se, jestli to tu již není, ale nic jsem nenašel. Díky moc za odpovědi.
chtěl bych se zeptat, jak dlouho asi tak může trvat editace tohoto videa?
Příjde mi, že s tím musí být docela piplačka, a že to není jen na pár hodin? Zároveň mám úplně odlišný dotaz, a to je ten, jestli mohu s 60fps videem dosáhnout plynulého "slow-motionu" bez bluru? Díky moc za odpovědi. Omlouvám se, jestli to tu již není, ale nic jsem nenašel. Díky moc za odpovědi.
To je dobrá otázka! Jak by to trvalo profíkovi, který se tím živí, nevím. Ale amatérovi, který se to teprve učí, měsíce! Jen nastavení jednotlivých scén, kterých je tu požehnaně, je práce jak na katedrále! A potom animace jednotlivých figurek je práce jako na dvou katedrálách! Zkus si stáhnout triál třeba Cinema4D, je v češtině, a budeš mít představu. Nebo 3D Studio MAX. Je to práce na dlouhou trať.
Plynulý "slow-motionu" bez bluru při 60 fps - nedávno jsem něco četl na netu, 50 fps doporučovali jako minimum. Zagoogli a jistě se dostaneš i na program s kterým se to dělá!
Plynulý "slow-motionu" bez bluru při 60 fps - nedávno jsem něco četl na netu, 50 fps doporučovali jako minimum. Zagoogli a jistě se dostaneš i na program s kterým se to dělá!
na 3D grafiku treba 3D cloveka .. to je praca na plny uvazok .. je zbytocne sa tym zaoberat len tak, ako hobby ..
Ono se to jako hobby dělat dá. Ale ..... když máš dost času a hodně pevnou vůli. Mám Cinema4D a dělám v ní někdy titulky do videa v 3D, tak o tom trochu něco vím. Jen vymodelovat scénu a třeba postavičku je velmi pracné. Dají se sice použít připravené objekty, postavy atd., ale většina není k mání zadarmo. Proto používám jen titulky (písmena) a loga, s kterými se dají dělat psí kusy. Dnes už ale raději pro rychlou práci používám program Aurora.
Když jsem dělal cyklistu, tak vymodelovat samotného cyklistu, kolo a kousek terénu s nějakou rostlinou bylo na několik dnů. Největší problém byl naučit cyklistu šlapat ne sounožně, ale realisticky. Zase několik dnů než jsem přišel na to jak to udělat. No a potom celou scénu vyrenderovat. To chce hodně nadupané PC a ještě to obyčejně podle složitosti scény může trvat několik hodin nebo i dní! Ale když se povede, je to satisfakce !!!
Když jsem dělal cyklistu, tak vymodelovat samotného cyklistu, kolo a kousek terénu s nějakou rostlinou bylo na několik dnů. Největší problém byl naučit cyklistu šlapat ne sounožně, ale realisticky. Zase několik dnů než jsem přišel na to jak to udělat. No a potom celou scénu vyrenderovat. To chce hodně nadupané PC a ještě to obyčejně podle složitosti scény může trvat několik hodin nebo i dní! Ale když se povede, je to satisfakce !!!
3D jsou capturované záběry ze hry (+ záběry z desktopu PC). Takže toto vůbec není větší časový problém (pro toho kdo tu hru zná, aby zvolil ty správné scény z dané hry).
Můj odhad tak 14 dní až měsíc (pro toho kdo umí s daným střihovým programem bravůrně pracovat a neučí se za pochodu) pro vyladění a piplání se s detaily časování, střihu a efektů.
Můj odhad tak 14 dní až měsíc (pro toho kdo umí s daným střihovým programem bravůrně pracovat a neučí se za pochodu) pro vyladění a piplání se s detaily časování, střihu a efektů.
Jak píše RoPo, postavy a prostředí je natáčené přímo ze hry (League of Legends), jde mi spíš o úpravu jako jsou efekty těch textů, různé přechody apod. Momentálně si nejsem jist jestli ten slow-motion co tam je jde přímo udělat ve hře, proto se i ptám na ten plynulý slow-motion. Něco jsem o tom četl, a někdo píše že se to dá udělat v Adobe After Effects, někdo zase že video musí mít více jak 240fps, nicméně to mi nepřijde až tak pravda. 14 měsíc až měsíc práce nebo třeba jen pár hodin denně? Jinak děkuji za odpovědi.
Slow motion - lze udelat dvojim zpusobem. Jak pises natocit vysokym fps a pak zpomalit = nic si videostrizna nevymysli a obraz je ostrejsi. Dopocitavanim snimku, umi kazda lepsi strizna = vysledek dobre pouzitelny a nemusi byt neostry.
S praci pocitam 8-10h strihani denne. Dle svych zkusenosti s podobnymi videi.
S praci pocitam 8-10h strihani denne. Dle svych zkusenosti s podobnymi videi.
[QUOTE=romana51;493957]Ono se to jako hobby dělat dá. Ale ..... když máš dost času a hodně pevnou vůli. Mám Cinema4D a dělám v ní někdy titulky do videa v 3D, tak o tom trochu něco vím.[/QUOTE]
ja som myslel trosku ine 3D :)
kukni co robia kolegovia : [video=vimeo;25133764]http://vimeo.com/25133764[/video]
ja som myslel trosku ine 3D :)
kukni co robia kolegovia : [video=vimeo;25133764]http://vimeo.com/25133764[/video]
Na každou těch tří jednoduchých cca 15 sekundových animací ve 3DMAXu potřebuju při použití prvků již hotových (stažených z internetu), nebo jen jemně upravených tak 4 - 6 hodin na nastavení textur, trasy, otáčení kol, světel a kamery s trajektorií a pak cca 40 hodin renderování na mém stařičkém dvojjádru. :-) A to v tom MAXU umím docela slušně statické snímky architektonického rázu, jež mne tak trochu živí, animace dělám jen občas.
(vzorek je expotrován kvůli velikosti ve snížené kvalitě, renderován byl v HQ)
(vzorek je expotrován kvůli velikosti ve snížené kvalitě, renderován byl v HQ)
Pro Pytkin - ty a tvoji kolegové jste profíci, to je jiná kategorie. Tady se to, alepoň myslím, řešilo na úrovni amatérů. Už původní otázka Stiefell tomu nasvědčovala, protože neměl představu o náročnosti programů na 3D.
Vzorky od arkije jsou mi bližší, něco podobného páchám i já pouze s tím rozdílem že v Cinema4D.
Vzorky od arkije jsou mi bližší, něco podobného páchám i já pouze s tím rozdílem že v Cinema4D.
Ono záleží na procesoru. Už s renderem takové problémy nemám od doby kdy mám i7 2600K mírně přetaktovaný. Má Hyper-threading a Cinema umí využít všech 8 vláken.
Je to jiná káva než se starými procáky !!
Je to jiná káva než se starými procáky !!
Je jasné, že to leží na CPU, ale kvůli občasnému 3D efektu nebudu kupovat nové PC. Na střih HD to stačí a výpočet přes noc a dopoledne (když jsem v práci) mě nevadí. :-)
romana : hyperthreading je na rendering dost nepodstatny .. podstatny je pocet fyzickych jadier .. a rendering je dost podstatny , ako si nastavis veci .. tu istu scenu mozes rendrovat jeden snimok 20 minut , alebo aj 20 hodin , ked zmenis nastavenia .. atd atd ..
Pytkin - ono asi také záleží v jakém programu, co program podporuje a také jak. V Cinebench je to jasně vidět. Samozřejmě že potom záleží do jakého rozlišení renderuješ, jaké máš textury, světla a spousta dalšího. Ale rozdíl CPU s hyper threadingem a bez je podstatný, alespoň v Cenema4D.
kaazdy program vyuzije aj virtualne jadra .. teda myslim normalny program .. ja ale pisem o tom , ze HT moc nepridava na vykone ..
jaky je rozdiel s HT a bez v tom Cinema4D ? robil si dake merania ?
jaky je rozdiel s HT a bez v tom Cinema4D ? robil si dake merania ?
Maxon (tvůrce programu Cinema4D) má testovací program Cinebench, kde se dá nastavit při renderu testovací scény počet vláken testovaného CPU. Tady na chalupě mám PC jen s i7 870 (to je CPU i7 čtyř jádro s HT první generace). Render s 1 vláknem trval 6 min.40 sec, se 4 vlákny 2 min.40 sec. a s 8 vlákny 1 min.30 sec.