D1 - zúžené pruhy
Není to žádná novinka, stále se o tom teď mluví: Od pondělí čekají řidiče na D1 omezení. Poprvé si vyzkoušejí střídavou jízdu
Až tam někdo pojedete, tak prosím napište:
- jestli je ta značka automaticky po na všech těchto zúženích a po celé délce
- předpokládám, že to neznamená zákaz předjíždění vozidel v širším pruhu
Pozn.: poslouchal jsem rozhovor s PČR a na každý úsek bude přiřazena jedna hlídka, která má drsně hlídat rychlost (což dnes v zúženích moc nedělali, teď říkal, že budou, protože to je podstatně kritičtější).
Až tam někdo pojedete, tak prosím napište:
- jestli je ta značka automaticky po na všech těchto zúženích a po celé délce
- předpokládám, že to neznamená zákaz předjíždění vozidel v širším pruhu
Pozn.: poslouchal jsem rozhovor s PČR a na každý úsek bude přiřazena jedna hlídka, která má drsně hlídat rychlost (což dnes v zúženích moc nedělali, teď říkal, že budou, protože to je podstatně kritičtější).
Mám dojem, že se střídavá jízda netýká úseků, kde je vedle sebe široký a úzký pruh, ale těch, kde se široký pruh dočasně zúží také na úzký, třeba pod mýtnou branou. No to bude mela, až zítra vyjedou kamiony, štěstí, že se mě to netýká.
vůbec by to tak být nemuselo ;)
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1095913550-nedej-se/214562248420003-presolena-dalnice
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1095913550-nedej-se/214562248420003-presolena-dalnice
proti strana je ŘSD? nebo stát? jo asi je škoda že tam není slovo protistrany, ale je jasné co budou tvrdit a navíc jestli jsou třeba vůbec ochotni se vyjádřit, lidi to stejně budou žrát že je potřeba udělat daleko nákladnější oprava, ikdyž třeba by nemusela a ty provize jsou samozřejmě daleko větší než v případě poloviční investice, ono v případě nějaké 5% provize to je z 20mld. "jenom" 1mld., ale v případě 50mld. už to jsou 2,5mld. což už je hezká suma...ale vzhledem k tomu že v tom fondu EU je moc nevyčerpaných peněz, tak bych se ani nedivil, že jim to bude jedno a udělá se daleko náročnější oprava než by třeba byla potřeba...však co, jde to z Evropských peněz a ty je potřeba vyčerpat ;)
D1 bude stat 50mld? A nezvetsi pocet pruhu, rozjebou dobre podlozi a dobre mosty, znemozni rozsireni dalnice do stredu. R35 (Hradec - Olomouc) by stala kolik 100mld? Pisou, ze km dalnice stoji asi 400mil? To je kolik 40-50mld za dokonceni R35, 100km. Reknete mi nekdo ze jsem to spatne spocital, nechce se mi tomu verit. :OO
Maji preci naletet na R35, co nejrychleji , tu D1 meli zpravit jen povrch za 10mld. Bez tech demolici a rizik, rychleji udelano, nezatizilo by to dopravu. Zvolili harakiri, tim, ze podstupuji rizikove dobrodruzstvi na D1 nemajice R35 backup trasu v dohledu, snad jeste kupuji pozemky (25 let po revoluci) ...
Maji preci naletet na R35, co nejrychleji , tu D1 meli zpravit jen povrch za 10mld. Bez tech demolici a rizik, rychleji udelano, nezatizilo by to dopravu. Zvolili harakiri, tim, ze podstupuji rizikove dobrodruzstvi na D1 nemajice R35 backup trasu v dohledu, snad jeste kupuji pozemky (25 let po revoluci) ...
S tou R35 souhlasím, pro sever Moravy je to klíčová spojnice s celým západem. S tou reportáží souhlasím v bodě rozšiřování ke kraji a bourání zdravých mostů, ale už ne s rozbíjením nabo nařezáváním panelů a asfaltování, to při současném provozu nemůže dlouho vydržet.
[QUOTE=mirekv;485765] nařezáváním panelů a asfaltování, to při současném provozu nemůže dlouho vydržet.[/QUOTE]
Toto nedávno dělali (rozbíjení/frakci vrchních desek) na dálnici někde v úseku za Rousínovem - před Vyškovem. Tak jsem zvědav, jak to tam dlouho vydrží.
Toto nedávno dělali (rozbíjení/frakci vrchních desek) na dálnici někde v úseku za Rousínovem - před Vyškovem. Tak jsem zvědav, jak to tam dlouho vydrží.
Mě na týhle zemi fascinuje, že si nebere příklad ze zahraničí. Jak to dělají v Německu, nebo Rakousku (ty máme nejblíže). A to nejenom ohledně stavby a oprav silnic, ale to se týká defacto všeho. No jo, jenže to by polovina úředníků / byrokratů, která se na tomhle bordelu živí, přišla o vynikající job a museli by třeba začít pracovat - óó, jaká hrůza.
Tak ale konečně někdo napište (zatím reagoval jen nejistě MirekV), jak je to s tou značkou, na což jsem se původně ptal :-)
Střídavá jízda znamená auta na střídačku vlevém i pravém pruhu tak, že může být část vozu v druhém pruhu. Není povolena souběžná jízda. Předjet lze (v případě odbočení/vypadnutí z řady vozu před tebou), ale co nejbezpečněji a souběžně lze jet jen po nejkratší nutnou dobu. Jedná se jen o některé úseky ve stovkách metrů.
http://auto.idnes.cz/stridava-jizda-01g-/automoto.aspx?c=A140402_130520_automoto_fdv
Hm, to ještě může být zajímavé, stačí pár vykuků :-(
[QUOTE]Jde o informaci pro řidiče, jak daným místem nejbezpečněji projet. Policisté za porušení doporučení střídavé jízdy nemohou nikoho pokutovat," upozorňuje pro iDNES.cz právník Michal Dlabola, specialista na dopravní právo. Podle něj taková značka nemá právní závaznost, je to spíše doporučení, jak se v daném místě chovat bezpečně. "Určitě je dobré to v rámci obezřetnosti dodržovat, už proto, že pokud se v takovém zúženém místě vozidla bočně střetnou, obávám se, že určit, které z nich v momentě střetu přesahovalo do vedlejšího jízdního pruhu, a tím nehodu zapříčinilo, může být často nadlidský úkol. Takže i získat náhradu škody může být více než problematické," varuje Dlabola.[/QUOTE]
Hm, to ještě může být zajímavé, stačí pár vykuků :-(
[QUOTE]Jde o informaci pro řidiče, jak daným místem nejbezpečněji projet. Policisté za porušení doporučení střídavé jízdy nemohou nikoho pokutovat," upozorňuje pro iDNES.cz právník Michal Dlabola, specialista na dopravní právo. Podle něj taková značka nemá právní závaznost, je to spíše doporučení, jak se v daném místě chovat bezpečně. "Určitě je dobré to v rámci obezřetnosti dodržovat, už proto, že pokud se v takovém zúženém místě vozidla bočně střetnou, obávám se, že určit, které z nich v momentě střetu přesahovalo do vedlejšího jízdního pruhu, a tím nehodu zapříčinilo, může být často nadlidský úkol. Takže i získat náhradu škody může být více než problematické," varuje Dlabola.[/QUOTE]
Už tvarem a významem to je dodatková tabulka. Jak se uvádí v případě nehody bude problematické určit viníka a pravděpodobně bude se policie dožadovat svědků incidentu.
Lidi budou volit destinace stale do Vidne, nebo Krakova, Katovic, kde po priletu to ze zahranici odjedou domu na Moravu, z Prahy to bude trvat jeste 10 let nez z Ruzyne dojedes na Moravu po dalnici, bez nejakych problemu, pak se divi proc ceske aerolinie krachuji, nebo u nas se nemuze presunout rychle z jedne casti zeme na druhou snadno a rychle, strada tim obchod, trhy.
Rychlovka pres Republiku ma strategicky a ekonomicky vyznam, nebyvalych rozmeru. To nebyl nikdo v r.1992 naukolovan, nejdrive dalnice a az pak golfova hriste a jine blbosti? :-) Kocab napr. , kde je Kocab, ten byl zaukolovan ohledne odchodu Ruskych vojsk :-) , to tam nebyl nikdo podobne zaukolovan ohledne tech rychlovek. :-) Tehda by to postavili jeste za ctvrtinu mozna.
Rychlovka pres Republiku ma strategicky a ekonomicky vyznam, nebyvalych rozmeru. To nebyl nikdo v r.1992 naukolovan, nejdrive dalnice a az pak golfova hriste a jine blbosti? :-) Kocab napr. , kde je Kocab, ten byl zaukolovan ohledne odchodu Ruskych vojsk :-) , to tam nebyl nikdo podobne zaukolovan ohledne tech rychlovek. :-) Tehda by to postavili jeste za ctvrtinu mozna.
[QUOTE=Ivo Mašek;485781]Mě na týhle zemi fascinuje, že si nebere příklad ze zahraničí. Jak to dělají v Německu, nebo Rakousku (ty máme nejblíže). [/QUOTE]
Bohužel, nejlepší je když člověk jede po Jižní Spojce v Praze a nakonec zjistí, že ta zácpa je jenom kvůli silničářům, kteří prostě mají během dopoledne naplánovaný úklid středového pásu vozovky od odpadků :D U nás když se něco dělá, tak nejlépe v pravé poledne nebo odpoledne od 16-17h, v zahraničí teprve v 18h nastupují silničáři do práce a makají přes noc, ale to by asi byl velký problém, hlavně třeba na dálnicích, rychlostních silnicích a dalších významných cestách :)
Bohužel, nejlepší je když člověk jede po Jižní Spojce v Praze a nakonec zjistí, že ta zácpa je jenom kvůli silničářům, kteří prostě mají během dopoledne naplánovaný úklid středového pásu vozovky od odpadků :D U nás když se něco dělá, tak nejlépe v pravé poledne nebo odpoledne od 16-17h, v zahraničí teprve v 18h nastupují silničáři do práce a makají přes noc, ale to by asi byl velký problém, hlavně třeba na dálnicích, rychlostních silnicích a dalších významných cestách :)