Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Reklamace firmware

Dagy2 (3153)|2.5.2013 15:35
mysleli sme reklamovat HW DO - pokiaľ je to "len" problém tlačítka

bohužiaľ reklamovať FW sa nedá. toto je skutočne bordel na druhú potvrdený ČOI a ihneď tiež postojom vyššie diskutujúceho.

v minulosti sa vyrábala elektronika ako "jednoúčelová krabička" a keď čokoľvek nefungovalo bolo to na reklamáciu.
dnes je všetko postavené na nejakom procesore - čiže HW je na 99,9% vždy ok. To, že je to ale nefunkčný drek je podľa všetkých len problémom FW a ten nikto nepovažuje za súčasť prístroja. všeobecne zaužívaná odpoveď aj vo všetkých recenziách: "následující upgrade to jistě bude řešit".
Keby sme takto fungovali v priemyselnej automatizácii, kde technológia je tiež tvorená "len" SW v riadení tak tu za chvíľu nežereme, zdochneme od smädu (ani poondiaty vodovod by nefungoval), pozrážame sa v nefunkčných autách a ešte pred tým nás zabije jadrový výbuch z nefunkčného temelína.
chvala bohu babráci a ignoranti zatiaľ môžu pracovať len vo fabrikách na výrobu spotrebnej elektroniky a v predajnej sieti.
KamilZ (10277)|2.5.2013 17:49
Zase úplně bezbranný člověk není (bavíme se o firmware veřejně dostupném, uvolněném výrobcem oficiální cestou včetně postupu aktualizace):
- pokud v původním firmware funguje vše OK, tak nová funkčnost v novém se reklamovat bohužel opravdu nedá (nicméně v 99% firmware jsou opravy bugů, takže se to dá většinou na něco hodit)
- pokud ale nový FW znefukční něco, co dřív fungovalo a starý nejde vrátit, tak to reklamovat jde
- pokud v původním něco nefungovalo a je potřeba nový, ve kterém jsou opět vady, tak také to jde reklamovat
- velkým sporným místem je, pokud aktualizace firmware selže tak, že je přístroj totálně nefunkční. Pak je to hodně hádačka o tom, že uživatel prováděl upgrade správně, nevypadla elektrika atd.

Jinak souhlasím s názorem na kvality dnešních firmware.

Ještě k " druhú potvrdený ČOI": myslíš slovenskou ČOI nebo českou?
Dagy2 (3153)|2.5.2013 20:44
myslím samozrejme ČOI = českou. Pri všetkej úcte tá druhá ktorá by bola SOI by zrejme nevedela ani čo je FW.
Bohužiaľ autentickú odpoveď som zmazal (prišla cca po 10 dňoch od dotazu), našiel by som snáď len pôvodný dotaz.

Dal som dotaz asi pred dvomi mesiacmi na výklad nasledujúceho problému - kúpim prístroj spotrebnej elektroniky a uviedol som ako príklady TV prijímač, SAT prijímač a pod a prístroj je síce funkčný po HW stránke, ale napríklad vypadáva neustále kodovanie, prístroj mrzne a je potrebné ho reštartovať vytiahnutím zo zásuvky pre obnovenie funkcie, nefungujú správne niektoré deklarované funkcie - dáva takáto (ne)funkčnosť prístroja možnosť vrátiť prístroj ?

Bohužiaľ odpoveď bola v zmysle - presne ako píše Mr.Omko v inom vlákne - "HW je v poriadku, servis nemá čo opraviť, tak čo chceš reklamovať a vracať?" = prístroj je funkčný a nemožno ho vrátiť.
KamilZ (10277)|2.5.2013 21:37
V tomhle bych ČOI nevěřil, je to podle mě jen o tom se nenechat odbýt. Jako uživateli je Ti jedno, jestli je problém v HW nebo SW a ani to mnohdy ani nejde rozumně určit (třeba SW napálený v neflashovatelném jednočipu spadá kde?). To by klidně mohli prodávat jen přístroje bez SW a nikdo by to nemohl napadnout, přestože HW je geniální.
Dagy2 (3153)|4.5.2013 13:06
plne s tebou súhlasím. bohužiaľ myslím, že COI ani SOI netuší alebo to nechce tušiť, ako fungujú dnešné prístroje a žijú v dobe, kedy TV Orava mala pod dvierkami na čelnom paneli 7 tlačítiek s predvoľbami ladenými potenciometrom.

Môj dotaz na sw nebol viazaný k niečomu konkrétnemu - nemám problém v súčasnosti so žiadnym prístrojom. Využil som len, že tam píšem kvôli vráteniu prístroja z linuxovej pasce a doplnil som dotaz na FW ako druhú časť dotazu.