Sony HDR-AX 2000 E
Zdravim, chtěl bych se zeptat, jaké máte zkušenosti ze SONY HDR-AX2000? Podle recenzí nemá moc ostrý obraz a pomaleji ostří za nízkého světla.
Vyplatí se koupit v dnešní době za 50000czk na natáčení report/společenských akcí na dvd?
Vyplatí se koupit v dnešní době za 50000czk na natáčení report/společenských akcí na dvd?
Pokud hledáš kameru pro používání jen v automatice, tak to není to pravé ořechové. Pokud takovou velkou handku potřebuješ víceméně pro efekt "profesionála", tak si raděj kup tu plastovou Sonku na rameno a vyjde Tě ještě méně, než 50k.
Dále popisuji Sony HDR-AX2000e aby nedošlo k omylu.
Objektiv má perfektní, automatické ostření je horší za jakéhokoliv světla. (Pokud tam máš automatiku, je dobré si nastavit i "možnost ručního doostření" během automatického ostření.
Pokud ručně doostříš, pak už s tím automatika nepohne, nepohneš-li s kamerou.) V souvislosti se zoomováním, je lepší odjezd, kde si napřed perfektně zaostřím, než nájezd. Ale pokud potřebuji udělat nájezd, zaostřím manuálně na vyzoomovaný objekt a pak to roztáhnu a najíždím. Nebo snížím o 1 stupěň ND filtr, aby kamera více clonila - (nehodí se při slabém světle.)
Tato kamera je určena především pro manuální či poloautomatické využití. Kdo to umí a chce využívat, je to perfektní. Najde zde na všechno čudlík a nemusí to honit přes display. Expozičně je perfektní, má 3čipy CMOS 1/3", věrné podání barev, možnosti nastavení několika barevných režimů i vlastních. Nedělá v 50p, jen v 50i, což pro někoho je stěžejní. Potom ať si dotyčný koupí na video raději foťák.
Pokud by tě zajímalo o kameře něco konkrétního, tak se klidně zeptej. Pořád se prodává kolem 100 tis. Kč. Tak, že za polovic, pokud někomu nespadla a vše dokonale pracuje, je víc než dobrá cena.
Dále popisuji Sony HDR-AX2000e aby nedošlo k omylu.
Objektiv má perfektní, automatické ostření je horší za jakéhokoliv světla. (Pokud tam máš automatiku, je dobré si nastavit i "možnost ručního doostření" během automatického ostření.
Pokud ručně doostříš, pak už s tím automatika nepohne, nepohneš-li s kamerou.) V souvislosti se zoomováním, je lepší odjezd, kde si napřed perfektně zaostřím, než nájezd. Ale pokud potřebuji udělat nájezd, zaostřím manuálně na vyzoomovaný objekt a pak to roztáhnu a najíždím. Nebo snížím o 1 stupěň ND filtr, aby kamera více clonila - (nehodí se při slabém světle.)
Tato kamera je určena především pro manuální či poloautomatické využití. Kdo to umí a chce využívat, je to perfektní. Najde zde na všechno čudlík a nemusí to honit přes display. Expozičně je perfektní, má 3čipy CMOS 1/3", věrné podání barev, možnosti nastavení několika barevných režimů i vlastních. Nedělá v 50p, jen v 50i, což pro někoho je stěžejní. Potom ať si dotyčný koupí na video raději foťák.
Pokud by tě zajímalo o kameře něco konkrétního, tak se klidně zeptej. Pořád se prodává kolem 100 tis. Kč. Tak, že za polovic, pokud někomu nespadla a vše dokonale pracuje, je víc než dobrá cena.
To: kameranp
No já taky píšu, ....že pokud by mu šlo o vizáž "profesionála" aby ho lidi pouštěli v tlačenici..... tak může běhat s kamerkou přes rameno a snímat v automatice. :-)
No já taky píšu, ....že pokud by mu šlo o vizáž "profesionála" aby ho lidi pouštěli v tlačenici..... tak může běhat s kamerkou přes rameno a snímat v automatice. :-)
Díky za odpovědi.
Rybrcoul: Hledám kameru která má manuální ovládání a je do ruky, ramenní nechci, je to velký a neskladný.Chtěl sem koupit Canon XH A1, ale ten je na kazetky, ty jsou sice dobrý na zálohu, ale drahý a ta ax2000 mě připadá výborná, ale přávě že v těch recenzích na ní byla kritizovaná ostrost obrazu, tak se ptám na zkušenosti zde na foru. A kupovat kameru, i kdyby tu plastovou ramenni za x desitek tisic, na to abych vypadal jako profesionál je drsný :), o vizáž profesionála mi fakt nejde:)
Rybrcoul: Hledám kameru která má manuální ovládání a je do ruky, ramenní nechci, je to velký a neskladný.Chtěl sem koupit Canon XH A1, ale ten je na kazetky, ty jsou sice dobrý na zálohu, ale drahý a ta ax2000 mě připadá výborná, ale přávě že v těch recenzích na ní byla kritizovaná ostrost obrazu, tak se ptám na zkušenosti zde na foru. A kupovat kameru, i kdyby tu plastovou ramenni za x desitek tisic, na to abych vypadal jako profesionál je drsný :), o vizáž profesionála mi fakt nejde:)
pospech
aj canon ma kartove kamery ci uz lacnejsie jednocipove alebo drahsie trojcipove podobne aj panasonic staci si len vybrat
ax2000 nepoznam ale zasa by som sa jej az tak nebal uz len preto ze to je trojcipovka creva bude mat rovnake ako profi nx5
nakoniec vsetky kamery maju vzdy svoje pre a proti ked ma kamera o nieco menej bodov tak ich ma aspon vecsie a o nieco citlivejsie
aj canon ma kartove kamery ci uz lacnejsie jednocipove alebo drahsie trojcipove podobne aj panasonic staci si len vybrat
ax2000 nepoznam ale zasa by som sa jej az tak nebal uz len preto ze to je trojcipovka creva bude mat rovnake ako profi nx5
nakoniec vsetky kamery maju vzdy svoje pre a proti ked ma kamera o nieco menej bodov tak ich ma aspon vecsie a o nieco citlivejsie
a na reportáže a spol. akce není potřeba XLR mikrofon???
kazetek bych se určitě nebál, na jednu stranu jsou jednoduché na zálohu a drahé taky nejsou, nemusí se používat drahé HDV kazetky, ale stačí obyčejné miniDV, třeba Panasonic 60minutové s těmi mám nejlepší zkušenosti (50-70Kč/ks)...výborná kamerka na točení je Sony Z1, dneska jich jsou plné bazary za 30-50tis., samozřejmě výhoda kartových oproti kazetovým je jasná (netočící se mechanika a o něco rychlejší stahování záznamu do PC, ono 32GB dat trvá taky nějakou půl hodinku, normální miniDV v HDV je asi 17GB = hodina stahování), mám možnost srovnávat mezi EX1 a Z1 a můžu říct, že ze Z1 leze podle mě na reportáže daleko lepší obrázek (pokud myslím barvy atd.)...navíc HDV má daleko menší nároky na PC než MP4 z EX1 ;) ....samozřejmě EX1 s 1/2" čipy je trošku někde jinde než Z1 s 1/3" a je to dost znát ve tmavých scénách, ale většinou se dá přisvítit světlem
kazetek bych se určitě nebál, na jednu stranu jsou jednoduché na zálohu a drahé taky nejsou, nemusí se používat drahé HDV kazetky, ale stačí obyčejné miniDV, třeba Panasonic 60minutové s těmi mám nejlepší zkušenosti (50-70Kč/ks)...výborná kamerka na točení je Sony Z1, dneska jich jsou plné bazary za 30-50tis., samozřejmě výhoda kartových oproti kazetovým je jasná (netočící se mechanika a o něco rychlejší stahování záznamu do PC, ono 32GB dat trvá taky nějakou půl hodinku, normální miniDV v HDV je asi 17GB = hodina stahování), mám možnost srovnávat mezi EX1 a Z1 a můžu říct, že ze Z1 leze podle mě na reportáže daleko lepší obrázek (pokud myslím barvy atd.)...navíc HDV má daleko menší nároky na PC než MP4 z EX1 ;) ....samozřejmě EX1 s 1/2" čipy je trošku někde jinde než Z1 s 1/3" a je to dost znát ve tmavých scénách, ale většinou se dá přisvítit světlem
[QUOTE=Pavel_tempx2;453992]a můžu říct, že ze Z1 leze podle mě na reportáže daleko lepší obrázek (pokud myslím barvy atd.)[/QUOTE]
za to ze ma Z1 krajsie a realnejsie farby asi môze zastarale, zatracovane a hlavne drahe 3CCD :)
za to ze ma Z1 krajsie a realnejsie farby asi môze zastarale, zatracovane a hlavne drahe 3CCD :)
To: pospech
No já mám tu AX-2000e a jsem s ní spokojen.To ostření není tak kritické, ale jak jsem již psal, pokud můžeš při automatice ještě kapánek doostřit ručně a nebo úplně nastavit ruční ostření je to o chlup lepší. Profíci většinou nejedou na ostřící automatiku. A pokud ano, tak na širokém konci to není vůbec znát. A z ruky dělat 20x zoom není zrovna dobrý nápad i když jsem to taky někdy zkoušel. Pro záběry s delším sklem doporučuji alespoň monopod. Ona ta kamerka se časem dost pronese.
U té kartovky je ještě jeden problém. Pokud hodláš nechat kamerku zaplou nonstop, např. při nějakém koncertu, tak kamerka na karty ukládá soubory asi po 2Gb za sebou. Problém je v tom, že při pouhém překopírování souborů do střižny a poskládání za sebou zjistíš, že první je OK, ale ty ostatní mají rozhozený zvuk s obrazem. Je lepší to nabírat přes import střižny, kde po oddělení zvuku od obrazu se dá docela přesně tu zvukovou lainu posunout směrem doleva ke konci zvukuové lainy předchozímu souboru. (Tam vždycky u konce souboru končí zvuk a pokračuje ještě pár oken obrazu.) No a to se dá běžně opravit. Taky existuje program, který to natáhne do complu jako jeden soubor a je po problémech.
Pokud netočíš bez přerušení déle jak 10 min. , tak není co řešit všechny kratší soubory jak 2Gb se dají do adresáře střižny jen kopírovat a tam kontaktní zvuk problém nedělá. Ale to je asi i u jiných kartovek.
Protože točím většinou dokumenty, tak s tím osobně problém nemám. Jen asi 2x jsem točil chrámový koncert pěveckého sboru non-stop, ale tam jsme nakonec dali zvuk nahraný ze stereomikrofonů umístěných u muzikantů. Já měl jen rucháč mono "puška se super kardiolou" a kamera byla dost daleko od sboru a těsně nad lidma na "lešení". Ale ten zvuk z rucháče sloužil pak jako řídící pro nasazení kvalitnějšího zvuku ve střižně. Po druhé v jiném kostele byla kamera na kůru a protože tam byl klid, tak jsem použil zabudovaný kamerový mikrofon. A stačilo jim to taky. Vždy používám alespoň 2 kamery. Jedna točí VC-PC plus základní zvuk, druhá PD-D i obecenstvo.
Oproti mini DV páskům je stahování s karet mnohonásobně rychlejší, nemají dropauty a u kartové kamerky nemusíš nechat čistit páskovou dráhu, která se časem zasviní. CCD čipy mají věrnější barevné podání, ale při slabém světle více šumí jak CMOS čipy.
No já mám tu AX-2000e a jsem s ní spokojen.To ostření není tak kritické, ale jak jsem již psal, pokud můžeš při automatice ještě kapánek doostřit ručně a nebo úplně nastavit ruční ostření je to o chlup lepší. Profíci většinou nejedou na ostřící automatiku. A pokud ano, tak na širokém konci to není vůbec znát. A z ruky dělat 20x zoom není zrovna dobrý nápad i když jsem to taky někdy zkoušel. Pro záběry s delším sklem doporučuji alespoň monopod. Ona ta kamerka se časem dost pronese.
U té kartovky je ještě jeden problém. Pokud hodláš nechat kamerku zaplou nonstop, např. při nějakém koncertu, tak kamerka na karty ukládá soubory asi po 2Gb za sebou. Problém je v tom, že při pouhém překopírování souborů do střižny a poskládání za sebou zjistíš, že první je OK, ale ty ostatní mají rozhozený zvuk s obrazem. Je lepší to nabírat přes import střižny, kde po oddělení zvuku od obrazu se dá docela přesně tu zvukovou lainu posunout směrem doleva ke konci zvukuové lainy předchozímu souboru. (Tam vždycky u konce souboru končí zvuk a pokračuje ještě pár oken obrazu.) No a to se dá běžně opravit. Taky existuje program, který to natáhne do complu jako jeden soubor a je po problémech.
Pokud netočíš bez přerušení déle jak 10 min. , tak není co řešit všechny kratší soubory jak 2Gb se dají do adresáře střižny jen kopírovat a tam kontaktní zvuk problém nedělá. Ale to je asi i u jiných kartovek.
Protože točím většinou dokumenty, tak s tím osobně problém nemám. Jen asi 2x jsem točil chrámový koncert pěveckého sboru non-stop, ale tam jsme nakonec dali zvuk nahraný ze stereomikrofonů umístěných u muzikantů. Já měl jen rucháč mono "puška se super kardiolou" a kamera byla dost daleko od sboru a těsně nad lidma na "lešení". Ale ten zvuk z rucháče sloužil pak jako řídící pro nasazení kvalitnějšího zvuku ve střižně. Po druhé v jiném kostele byla kamera na kůru a protože tam byl klid, tak jsem použil zabudovaný kamerový mikrofon. A stačilo jim to taky. Vždy používám alespoň 2 kamery. Jedna točí VC-PC plus základní zvuk, druhá PD-D i obecenstvo.
Oproti mini DV páskům je stahování s karet mnohonásobně rychlejší, nemají dropauty a u kartové kamerky nemusíš nechat čistit páskovou dráhu, která se časem zasviní. CCD čipy mají věrnější barevné podání, ale při slabém světle více šumí jak CMOS čipy.
To: pospech
No já mám tu AX-2000e a jsem s ní spokojen.To ostření není tak kritické, ale jak jsem již psal, pokud můžeš při automatice ještě kapánek doostřit ručně a nebo úplně nastavit ruční ostření je to o chlup lepší. Profíci většinou nejedou na ostřící automatiku. A pokud ano, tak na širokém konci to není vůbec znát. A z ruky dělat 20x zoom není zrovna dobrý nápad i když jsem to taky někdy zkoušel.
U té kartovky je ještě jeden problém. Pokud hodláš nechat kamerku zaplou nonstop, např. při nějakém koncertu, tak kamerka na karty ukládá soubory asi po 2Gb za sebou. Problém je v tom, že při pouhém překopírování souborů do střižny a poskládání za sebou zjistíš, že první je OK, ale ty ostatní mají rozhozený zvuk s obrazem. Je lepší to nabírat přes import střižny, kde po rozdělení zvuku od obrazu se dá docela přesně tu zvukovou lainu posunout směrem doleva ke konci zvukuové lainy předchozímu souboru. (Tam vždycky u konce souboru končí zvuk a pokračuje ještě pár oken obrazu.) No a to se dá běžně opravit. Taky existuje program, který to natáhne do complu jako jeden soubor a je po problémech.
Pokud netočíš bez přerušení déle jak 10 min. , tak není co řešit všechny kratší soubory jak 2Gb se dají do adresáře střižny jen kopírovat a tam kontaktní zvuk problém nedělá. Ale to je asi i u jiných kartovek.
Protože točím většinou dokumenty, tak s tím osobně problém nemám. Jen asi 2x jsem točil chrámový koncert pěveckého sboru non-stop, ale tam jsme nakonec dali zvuk nahraný ze stereomikrofonů umístěných u muzikantů. Já měl jen rucháč mono "puška se super kardiolou" a kamera byla dost daleko od sboru a těsně nad lidma na "lešení". Ale ten zvuk z rucháče sloužil pak jako řídící pro nasazení kvalitnějšího zvuku ve střižně. Po druhé v jiném kostele byla kamera na kůru a protože tam byl klid, tak jsem použil zabudovaný kamerový mikrofon. A stačilo jim to taky. Vždy používám alespoň 2 kamery. Jedna točí VC-PC, druhá PD-D i obecenstvo.
No já mám tu AX-2000e a jsem s ní spokojen.To ostření není tak kritické, ale jak jsem již psal, pokud můžeš při automatice ještě kapánek doostřit ručně a nebo úplně nastavit ruční ostření je to o chlup lepší. Profíci většinou nejedou na ostřící automatiku. A pokud ano, tak na širokém konci to není vůbec znát. A z ruky dělat 20x zoom není zrovna dobrý nápad i když jsem to taky někdy zkoušel.
U té kartovky je ještě jeden problém. Pokud hodláš nechat kamerku zaplou nonstop, např. při nějakém koncertu, tak kamerka na karty ukládá soubory asi po 2Gb za sebou. Problém je v tom, že při pouhém překopírování souborů do střižny a poskládání za sebou zjistíš, že první je OK, ale ty ostatní mají rozhozený zvuk s obrazem. Je lepší to nabírat přes import střižny, kde po rozdělení zvuku od obrazu se dá docela přesně tu zvukovou lainu posunout směrem doleva ke konci zvukuové lainy předchozímu souboru. (Tam vždycky u konce souboru končí zvuk a pokračuje ještě pár oken obrazu.) No a to se dá běžně opravit. Taky existuje program, který to natáhne do complu jako jeden soubor a je po problémech.
Pokud netočíš bez přerušení déle jak 10 min. , tak není co řešit všechny kratší soubory jak 2Gb se dají do adresáře střižny jen kopírovat a tam kontaktní zvuk problém nedělá. Ale to je asi i u jiných kartovek.
Protože točím většinou dokumenty, tak s tím osobně problém nemám. Jen asi 2x jsem točil chrámový koncert pěveckého sboru non-stop, ale tam jsme nakonec dali zvuk nahraný ze stereomikrofonů umístěných u muzikantů. Já měl jen rucháč mono "puška se super kardiolou" a kamera byla dost daleko od sboru a těsně nad lidma na "lešení". Ale ten zvuk z rucháče sloužil pak jako řídící pro nasazení kvalitnějšího zvuku ve střižně. Po druhé v jiném kostele byla kamera na kůru a protože tam byl klid, tak jsem použil zabudovaný kamerový mikrofon. A stačilo jim to taky. Vždy používám alespoň 2 kamery. Jedna točí VC-PC, druhá PD-D i obecenstvo.