Canon Legria HF R306 VS Sony HXR-MC2000E
Ahoj,
při procházení různých vláken jsem dospěl k názoru, že je tu spousta lidí znalích věci a tak se s dovolením obracím na zdejší odborníky s dotazem. Doposud, k mé spokojenosti, používám kameru HF R306 hlavně na interierové točení. Dám dva příklady:
[video=youtube_share;a4Pv4WAOUqg]http://youtu.be/a4Pv4WAOUqg[/video]
Za hošího světla lehce pokulhává:
[video=youtube_share;iwEi0Hfpvuk]http://youtu.be/iwEi0Hfpvuk[/video]
Protože se již, ale chystám i pro točení v exteriérech a ne pouze takto takřka statické záležitosti, zvažuji nákup nového stroje. Do hledáčku mi padla Sony HXR-MC2000E. Mám ale trochu strach, protože se dost lidí na její adresu vyjadřuje tak, že je to vlastně jen klasická malá ručka(jako třeba právě HF R306) zabalená do velkého alá "profi" obalu.
Daotaz na zkušené tedy je. Polepšil bych si nějak zásadně touto Sonkou nebo mám reději koukat po něčem jiném?
při procházení různých vláken jsem dospěl k názoru, že je tu spousta lidí znalích věci a tak se s dovolením obracím na zdejší odborníky s dotazem. Doposud, k mé spokojenosti, používám kameru HF R306 hlavně na interierové točení. Dám dva příklady:
[video=youtube_share;a4Pv4WAOUqg]http://youtu.be/a4Pv4WAOUqg[/video]
Za hošího světla lehce pokulhává:
[video=youtube_share;iwEi0Hfpvuk]http://youtu.be/iwEi0Hfpvuk[/video]
Protože se již, ale chystám i pro točení v exteriérech a ne pouze takto takřka statické záležitosti, zvažuji nákup nového stroje. Do hledáčku mi padla Sony HXR-MC2000E. Mám ale trochu strach, protože se dost lidí na její adresu vyjadřuje tak, že je to vlastně jen klasická malá ručka(jako třeba právě HF R306) zabalená do velkého alá "profi" obalu.
Daotaz na zkušené tedy je. Polepšil bych si nějak zásadně touto Sonkou nebo mám reději koukat po něčem jiném?
Tak dejme tomu, že horní hranice je cca 30 - 40tis.
Edit.
Můžeš prosím trochu rozvést, proč jsou to u HXR-MC2000E "vyhozený prachy" ?
Edit.
Můžeš prosím trochu rozvést, proč jsou to u HXR-MC2000E "vyhozený prachy" ?
HXR-MC2000E je len atrapa akoze profi kamera
ale odost lepsie parametre maju odost lacnejsie rucky
trebars
Canon HF-G10
Sony HDR-CX730E
Panasonic HC-X800EP
Panasonic HC-X900
---------- Doplněno v 22:25 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 22:23 ----------
[QUOTE=Rumlik1;442346]Tak dejme tomu, že horní hranice je cca 30 - 40tis.
Edit.
Můžeš prosím trochu rozvést, proč jsou to u HXR-MC2000E "vyhozený prachy" ?[/QUOTE]
lebo hxr-mc2000 ma pidi snimac 1/4"
ale odost lepsie parametre maju odost lacnejsie rucky
trebars
Canon HF-G10
Sony HDR-CX730E
Panasonic HC-X800EP
Panasonic HC-X900
---------- Doplněno v 22:25 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 22:23 ----------
[QUOTE=Rumlik1;442346]Tak dejme tomu, že horní hranice je cca 30 - 40tis.
Edit.
Můžeš prosím trochu rozvést, proč jsou to u HXR-MC2000E "vyhozený prachy" ?[/QUOTE]
lebo hxr-mc2000 ma pidi snimac 1/4"
V současné chvíli bych s nákupem HF G10 počkal, protože v únoru vypustí Canon nástupce HF G20, která, co jsem zatím koukal, začíná na velmi zajímavý 21000 (bhphoto.com)...Z výše jmenovaných bych volil buď Paňáka HC X900 nebo tu Sonku.
ten top Canon spotrebni model nema 50p! , i kdyz jeho levnejsi modely pro rok 2013 maji, co tam popijeji u Canonu ... :-)
Panasonic top spotrebni model ma pul palec senzor, tak jsem zvedavy jak se ukaze ... :-)
Panasonic top spotrebni model ma pul palec senzor, tak jsem zvedavy jak se ukaze ... :-)
HXR-MC2000E má několik výhod, které se jen v praxi potvrdily.
A) jde o velmi dobrou kameru
B) její velikost má pro určité použití velkou výhodu, např. svatby, komerce a dále díky tomu výrazně vyšší jistota a efektivita stabilizace
C) exceluje při snížených světelných podmínkách
D) vynikající zoom
E) skvělý a citlivý mikrofon
F) velmi dobrá výdrž na baterie
G) není to kamera na dovolenou, právě jen pro tu velikost, ale ty výhody jsou zase jiné, viz bod B
H) manuální rozostření je další plus
I) kvalita obrazu je excelentní
J) výkonný stabilizátor obrazu
Má zajisté i nedostatky (jako všechny kamery), ale pořád to není kamera DV, ale HDV!
Není to kamera pro běžné použití do domácnosti nebo na cesty apod. Kamera na rameni má své pro i proti, ale až to vyzkoušíte, oceníte tuto možnost. Na druhé straně nízká hmotnost umožňuje bez problému i použití v ruce .
Kdo filmuje a rozměry využije jako PLUS je to dobrá volba.
autor ji používá 1 rok, před tím různé kamery ...
Pro svou činnost bych si ji zase pořídil.
A) jde o velmi dobrou kameru
B) její velikost má pro určité použití velkou výhodu, např. svatby, komerce a dále díky tomu výrazně vyšší jistota a efektivita stabilizace
C) exceluje při snížených světelných podmínkách
D) vynikající zoom
E) skvělý a citlivý mikrofon
F) velmi dobrá výdrž na baterie
G) není to kamera na dovolenou, právě jen pro tu velikost, ale ty výhody jsou zase jiné, viz bod B
H) manuální rozostření je další plus
I) kvalita obrazu je excelentní
J) výkonný stabilizátor obrazu
Má zajisté i nedostatky (jako všechny kamery), ale pořád to není kamera DV, ale HDV!
Není to kamera pro běžné použití do domácnosti nebo na cesty apod. Kamera na rameni má své pro i proti, ale až to vyzkoušíte, oceníte tuto možnost. Na druhé straně nízká hmotnost umožňuje bez problému i použití v ruce .
Kdo filmuje a rozměry využije jako PLUS je to dobrá volba.
autor ji používá 1 rok, před tím různé kamery ...
Pro svou činnost bych si ji zase pořídil.
No, jeden kolega tuto kameru vlastní a při natáčení oceňuje i to, že vypadá jako profesionální. Když se někam cpe davem, tak ho pouští, domnívajíc se, že jde o profesionála TV. Vlastní hodnocení jsem stáhl od jiného majitele, viz. níže.
Uživatelské hodnocení Sony HXR-MC2000E Profi
Luke
28.3.2013
S touto kamerou pracuji celkem často a tak si myslím, že bude dobré podělit o moje zkušenosti s ní. Začal bych kladnými vlastnostmi, v první řadě je na profesionální kameru velmi lehká. Dalším kladem je určitě snímač Exmor, který má dobrou citlivost a barevné podání i při relativně slabých světelných podmínkách, čemuž určitě přispívá i objektiv s velmi dobrou světelností. Výdrž kamery je také úctyhodná, s větší baterií zvládne celodenní natáčení v mrazových podmínkách. Stejně tak interní paměť je dostatečná na mnoho hodin natáčení, případně paměť snadno rozšíříte SD kartou. Tím ale kladné vlastnosti končí. Jako hlavní a kritickou nevýhodu bych určitě zmínil prokládaný záznam. Progresivně tato kamera natáčet neumí. Není možné s ní natáčet nějaké prudší pohyby, sport, akci. Řádky jsou prostě vidět. Další nesmyslná věc na profesionálním stroji je ovládání zakrslým dotykovým displejem. Když potřebujete rychle něco nastavit nebo změnit nějaký méně používaný paramer, tak je to na 5 minut strefování se do miniaturních tlačítek v nepřehledném menu. Hardwarových tlačítek na ovládání kamery je asi pouze 5. Mezi další nevýhody bych zmínil nemožnost připojení profi XLR audio konektoru a nepohodlnou opěrku která vám otlačí rameno. Myslím si že tato kamera se jako profesionální nedá příliš klasifikovat, jsou domácí kamery které dokáží za 1/3 ceny to stejné a dokonce lépe. Myslím si že cela této kamery vúbec neodpovídá tomu, co dostanete za tak velké peníze - plastový skelet s vnitřkem z lepší domácí kamery.
velká integrovaná paměť
vysoká životnost baterie
objektiv má velice dobrou světelnost
velmi dobrá stabilizace obrazu
transfokátor má velmi široký rozsah
ovládací prvky na rukojeti
pouze prokládaný záznam - je dost vidět
konektor pro mikrofon pouze jack, XLR chybí
ramenní opěrka je tvrdá - plastová
ovládání pouze dotykovým displejem
menu je nepřehledné
dotykové ovládání nemá na profi stroji co dělat
v manuálním režimu ovládání poze 1 funkce
No já osobně bych si nedovolil tvrdit, že "hlavní a kritickou nevýhodu bych určitě zmínil prokládaný záznam. Progresivně tato kamera natáčet neumí. Není možné s ní natáčet nějaké prudší pohyby, sport, akci. Řádky jsou prostě vidět"
Naopak si myslím, že na prudší švenk je prokládaná kamera lepší. Cukání při pohybu kamery má právě na svědomí neprokládaný (progresivní) záznam ve spojitosti s krátkým časem.
Bych řekl .
Uživatelské hodnocení Sony HXR-MC2000E Profi
Luke
28.3.2013
S touto kamerou pracuji celkem často a tak si myslím, že bude dobré podělit o moje zkušenosti s ní. Začal bych kladnými vlastnostmi, v první řadě je na profesionální kameru velmi lehká. Dalším kladem je určitě snímač Exmor, který má dobrou citlivost a barevné podání i při relativně slabých světelných podmínkách, čemuž určitě přispívá i objektiv s velmi dobrou světelností. Výdrž kamery je také úctyhodná, s větší baterií zvládne celodenní natáčení v mrazových podmínkách. Stejně tak interní paměť je dostatečná na mnoho hodin natáčení, případně paměť snadno rozšíříte SD kartou. Tím ale kladné vlastnosti končí. Jako hlavní a kritickou nevýhodu bych určitě zmínil prokládaný záznam. Progresivně tato kamera natáčet neumí. Není možné s ní natáčet nějaké prudší pohyby, sport, akci. Řádky jsou prostě vidět. Další nesmyslná věc na profesionálním stroji je ovládání zakrslým dotykovým displejem. Když potřebujete rychle něco nastavit nebo změnit nějaký méně používaný paramer, tak je to na 5 minut strefování se do miniaturních tlačítek v nepřehledném menu. Hardwarových tlačítek na ovládání kamery je asi pouze 5. Mezi další nevýhody bych zmínil nemožnost připojení profi XLR audio konektoru a nepohodlnou opěrku která vám otlačí rameno. Myslím si že tato kamera se jako profesionální nedá příliš klasifikovat, jsou domácí kamery které dokáží za 1/3 ceny to stejné a dokonce lépe. Myslím si že cela této kamery vúbec neodpovídá tomu, co dostanete za tak velké peníze - plastový skelet s vnitřkem z lepší domácí kamery.
velká integrovaná paměť
vysoká životnost baterie
objektiv má velice dobrou světelnost
velmi dobrá stabilizace obrazu
transfokátor má velmi široký rozsah
ovládací prvky na rukojeti
pouze prokládaný záznam - je dost vidět
konektor pro mikrofon pouze jack, XLR chybí
ramenní opěrka je tvrdá - plastová
ovládání pouze dotykovým displejem
menu je nepřehledné
dotykové ovládání nemá na profi stroji co dělat
v manuálním režimu ovládání poze 1 funkce
No já osobně bych si nedovolil tvrdit, že "hlavní a kritickou nevýhodu bych určitě zmínil prokládaný záznam. Progresivně tato kamera natáčet neumí. Není možné s ní natáčet nějaké prudší pohyby, sport, akci. Řádky jsou prostě vidět"
Naopak si myslím, že na prudší švenk je prokládaná kamera lepší. Cukání při pohybu kamery má právě na svědomí neprokládaný (progresivní) záznam ve spojitosti s krátkým časem.
Bych řekl .
[QUOTE=kameranp;458507]konkretne ake kamery?[/QUOTE]
první kamera JVC, typ se mi nevybavuje ( 1994) a postupně přes Panasoniky, Sony, Canony, modely to není asi podstatné. Jde o určité zkušenosti, jelikož výrobci v dané čase (období), vždy něco vytáhnout a zdokonalují.
Trh je tak široký, že poradit co si koupit v návaznosti a na použití je velmi obtížné. Kdo se tím neživí nebo nechce živit, potom to je pomalu zcela jedno. Hledat rozdíly ve velikosti chipu, zda páska nebo harddisk, to jsou jen věci, které mají srdeční záležitost. Někdo chce kameru do ruky, někdo s ručkou apod., a nakonec většinou ženy řeší i barvu.
Segment je rozdělen a cenově to taky odpovídá. Hranice mezi amatérskou, poloprofi a profi kamerou vždy vytvoří polemiky i pravdy, že i model vy vyšší třídě může být v určitých parametrech horší než domácí-amatérské kamery.
Když si přečtu článek kolegy, majitele MC2000 tak také mohu polemizovat o praktičnosti displeje, ale zase na druhé straně mi to nedělá problém až takový jako popisuje. Dále, pokud chci nějaké zařízení používat specificky na rychlé pohyby (jak popisuje) tak si na to musím vybrat správnou kameru. Kamery nezvládají všechny situace bravůrně, kromě TOP modelů v profi nebo vyzkoušených modelů v profi. Prostě to tak je.
NA druhé straně musím souhlasit s tím, že pokud bych natáčel rychlé scény, tak MC2000 si nezvolím.
první kamera JVC, typ se mi nevybavuje ( 1994) a postupně přes Panasoniky, Sony, Canony, modely to není asi podstatné. Jde o určité zkušenosti, jelikož výrobci v dané čase (období), vždy něco vytáhnout a zdokonalují.
Trh je tak široký, že poradit co si koupit v návaznosti a na použití je velmi obtížné. Kdo se tím neživí nebo nechce živit, potom to je pomalu zcela jedno. Hledat rozdíly ve velikosti chipu, zda páska nebo harddisk, to jsou jen věci, které mají srdeční záležitost. Někdo chce kameru do ruky, někdo s ručkou apod., a nakonec většinou ženy řeší i barvu.
Segment je rozdělen a cenově to taky odpovídá. Hranice mezi amatérskou, poloprofi a profi kamerou vždy vytvoří polemiky i pravdy, že i model vy vyšší třídě může být v určitých parametrech horší než domácí-amatérské kamery.
Když si přečtu článek kolegy, majitele MC2000 tak také mohu polemizovat o praktičnosti displeje, ale zase na druhé straně mi to nedělá problém až takový jako popisuje. Dále, pokud chci nějaké zařízení používat specificky na rychlé pohyby (jak popisuje) tak si na to musím vybrat správnou kameru. Kamery nezvládají všechny situace bravůrně, kromě TOP modelů v profi nebo vyzkoušených modelů v profi. Prostě to tak je.
NA druhé straně musím souhlasit s tím, že pokud bych natáčel rychlé scény, tak MC2000 si nezvolím.
[QUOTE=lmusialek;458517]postupně přes Panasoniky, Sony, Canony, modely to není asi podstatné.[/QUOTE]
ale je to podstatne lebo MC2000 ma daleko horsie parametre ako vecsina top ruciek od 700 do 1000e
nakoniec nieje podstatny vzhlad kameramana ale vysledok
cakajte ze ked si uz niekto zajedna profika tak caka daleko lepsie vysledky ako len z podpriemernej amaterskej kamery za 350euro
ale je to podstatne lebo MC2000 ma daleko horsie parametre ako vecsina top ruciek od 700 do 1000e
nakoniec nieje podstatny vzhlad kameramana ale vysledok
cakajte ze ked si uz niekto zajedna profika tak caka daleko lepsie vysledky ako len z podpriemernej amaterskej kamery za 350euro
pokud budeme posuzovat ty opravdu důležité parametry v obrazové kvalitě, tak nemohu souhlasit s vyjádřením cit:
MC2000 ma daleko horsie parametre ako vecsina top ruciek od 700 do 1000e, ale je to věc názoru, nevím zda z Vaší citace to je praktická zkušenost nebo jen teoretická.
MC2000 je obrazově na tom velmi dobře. (praktická zkušenost)
V max. obrazové kvalitě při 1920x1080 (16:9) AVCHD nedovolím si posoudit co by uživatel měl v obrazovém výstupu očekávat daleko více než je nabídnuté.
V HD-režimech nastavení kvality neboli datového toku jsou čtyři možnosti FX, FH, HQ a LP, s postupným snižováním toku dat od nejvyššího 24Mbps, přes 17 a 9 až po 5Mb.
formát: HD MPEG-4 AVC/H.264 (AVCHD), SD MPEG-2 PS
AVCHD FX (24 Mbps) 1920 x 1080 / 50i / 16:9
To kvalita mimo chápání oka.
Není ta kvalita myšlena tím, jakou technikou filmují, zda to umím, jak pracuji se světlem a HLAVNÉ:
umím postprodukci ??????
Střih a grafické úpravy rozhodují , zda koncový uživatel bude spokojen nebo ne a je důležité jak střihař renduje výstup.
MC2000 ma daleko horsie parametre ako vecsina top ruciek od 700 do 1000e, ale je to věc názoru, nevím zda z Vaší citace to je praktická zkušenost nebo jen teoretická.
MC2000 je obrazově na tom velmi dobře. (praktická zkušenost)
V max. obrazové kvalitě při 1920x1080 (16:9) AVCHD nedovolím si posoudit co by uživatel měl v obrazovém výstupu očekávat daleko více než je nabídnuté.
V HD-režimech nastavení kvality neboli datového toku jsou čtyři možnosti FX, FH, HQ a LP, s postupným snižováním toku dat od nejvyššího 24Mbps, přes 17 a 9 až po 5Mb.
formát: HD MPEG-4 AVC/H.264 (AVCHD), SD MPEG-2 PS
AVCHD FX (24 Mbps) 1920 x 1080 / 50i / 16:9
To kvalita mimo chápání oka.
Není ta kvalita myšlena tím, jakou technikou filmují, zda to umím, jak pracuji se světlem a HLAVNÉ:
umím postprodukci ??????
Střih a grafické úpravy rozhodují , zda koncový uživatel bude spokojen nebo ne a je důležité jak střihař renduje výstup.
lmusialek
mc2000 je najlacnejsia kamera na trhu
1. ma len jeden pidi cip (1/4")
2. zbytocne velke rozlisenie cipu na ukor kvality videa
3. od profi kamier ma (okrem biedneho vzhladu) strasne daleko ci uz ovladanie, low light, alebo kvalita obrazu
4. priemer filtra na normalnej optike profi kamery ma 72mm mc2000 ma len smiesnych 37mm
mc2000 je v skutocnosti nieco ako lacny 12MPix kompakt s malickou sosovkou oproti zrkadlovke s APSC 12MPix s kvalitnou optikou
mc2000 je najlacnejsia kamera na trhu
1. ma len jeden pidi cip (1/4")
2. zbytocne velke rozlisenie cipu na ukor kvality videa
3. od profi kamier ma (okrem biedneho vzhladu) strasne daleko ci uz ovladanie, low light, alebo kvalita obrazu
4. priemer filtra na normalnej optike profi kamery ma 72mm mc2000 ma len smiesnych 37mm
mc2000 je v skutocnosti nieco ako lacny 12MPix kompakt s malickou sosovkou oproti zrkadlovke s APSC 12MPix s kvalitnou optikou
Vážení, každý vnímá kvalitu i profesionalitu kamery poněkud jiným způsobem. Někdo chce kameru na rameno za pro něj přijatelný peníz, někdo uznává teprve kameru až s mnoha tlačítky pro okamžitý přístup ke korekcím a někomu ani toto nestačí a chce mít "profi" kameru se vším všudy, tedy i s výstupy, nikoli jen s HDMI, ale především výstup SDI a Gen lock. "Bez tohoto to není profi" jak někteří tvrdí.
Pak jsou zde zastánci kvality beroucí (jakékoli) kamery co mají 50p, 50i je pro ně "deklasující" a nakonec sorta kteří se zabývají sinema-camerama, nejlépe v rozlišení 4k a vyšším.
Co je pro někoho dostatečné, pro jiného je s prominutím "sračka". A to jsem se ještě nedotkl čipu, kdy jeden čip 1/2" je vynášen do nebe i nad 3x1/3" atd, atd.
Pak jsou zde zastánci točení videa foťákem, jak mohou pracovat s HO, což u ostatních nejde tak dobře.
Ale udělali jste s "profi" kamerou, alespoň "poloprofi" video film o něčem aby to mělo hlavu a patu? Pořád zde slyším jak která kamera je v low-light špatná a koncerty s ní nelze pořádně točit při nízkém osvětlení a blikajícím barevném světle. Pak nakonec na ni nedají ani pořádný mikrofon a nebo si neodeberou zvuk přímo z mixáku, či nenamíchají kvalitní zvuk v postprodukci. Tak, že některé ty diskuze jsou tu o ničem.
Pak jsou zde zastánci kvality beroucí (jakékoli) kamery co mají 50p, 50i je pro ně "deklasující" a nakonec sorta kteří se zabývají sinema-camerama, nejlépe v rozlišení 4k a vyšším.
Co je pro někoho dostatečné, pro jiného je s prominutím "sračka". A to jsem se ještě nedotkl čipu, kdy jeden čip 1/2" je vynášen do nebe i nad 3x1/3" atd, atd.
Pak jsou zde zastánci točení videa foťákem, jak mohou pracovat s HO, což u ostatních nejde tak dobře.
Ale udělali jste s "profi" kamerou, alespoň "poloprofi" video film o něčem aby to mělo hlavu a patu? Pořád zde slyším jak která kamera je v low-light špatná a koncerty s ní nelze pořádně točit při nízkém osvětlení a blikajícím barevném světle. Pak nakonec na ni nedají ani pořádný mikrofon a nebo si neodeberou zvuk přímo z mixáku, či nenamíchají kvalitní zvuk v postprodukci. Tak, že některé ty diskuze jsou tu o ničem.