Edius 6 progressive
Neco je spatne, je to skutecne 50p video ?, ja jsem dal dukaz, ze to jde po snimku, nevim momentalne co k tomu ...
Me to pripada divne, ze i v tom Ediuse ti to nejde po snimcich, tedy neco je z videem, muzes nekam uploadovat vzorek originalniho videa, nejaky kraticky klip, bude jasneji.
Me to pripada divne, ze i v tom Ediuse ti to nejde po snimcich, tedy neco je z videem, muzes nekam uploadovat vzorek originalniho videa, nejaky kraticky klip, bude jasneji.
Je to skutečně 50p.Díval jsem se znova na tvůj obrázek.Projekt máme nastavený stejně.Co kdyby jsi prosím zkusil hodit tady obrázek s časovým údajem 0:0:0:46.
Ten tvůj má poslední čitelný údaj 0:0:0:9 a z toho nelze usoudit,že timeline opravdu počítá do 50.Ostatně už jsem tady uváděl zdroj,který tvrdí,že timeline ve Vegasu je 23,976 - 30 fps.
Loop máš nastavený na 0:0:0:0 až 0:0:0:10.
V Ediusu to tak zobrazuje z toho důvodu,že projekt 50p ve specifikaci není,pouze to umí editovat a timeline umí počítat jen 24 - 30 fps.
Ten tvůj má poslední čitelný údaj 0:0:0:9 a z toho nelze usoudit,že timeline opravdu počítá do 50.Ostatně už jsem tady uváděl zdroj,který tvrdí,že timeline ve Vegasu je 23,976 - 30 fps.
Loop máš nastavený na 0:0:0:0 až 0:0:0:10.
V Ediusu to tak zobrazuje z toho důvodu,že projekt 50p ve specifikaci není,pouze to umí editovat a timeline umí počítat jen 24 - 30 fps.
Děkuji,tak už to není třeba.Vegas to zobrazuje úplně stejně jako Edius.Zvolil jsem projekt v předvolbách HD 720-50p a HD 720-60p které jsou v nabídce Template.
V případě 50p timeline počítá do 24 a v případě 60p do 29 a pak začíná nová sekunda.
Takže chtít přesun na časovou pozici třeba 48. snímku kterékoliv sekundy je ve Vegasu nemožné.Prostě takový údaj Vegas nezobrazí.
Obrázky timeline přikládám bez vloženého videa.
Takže moje původní tvrzení nechám tak jak jsem je v příspěvku výše formuloval.
Citace:
Edius umí zobrazit 50 fps v timeline.Timeline počítá do 25 takže každý údaj do 25 zobrazuje 2 snímky.Výstup do 50p není možný.
Pro Vegas platí totéž,jen výstup do 50p je možný.
V případě 50p timeline počítá do 24 a v případě 60p do 29 a pak začíná nová sekunda.
Takže chtít přesun na časovou pozici třeba 48. snímku kterékoliv sekundy je ve Vegasu nemožné.Prostě takový údaj Vegas nezobrazí.
Obrázky timeline přikládám bez vloženého videa.
Takže moje původní tvrzení nechám tak jak jsem je v příspěvku výše formuloval.
Citace:
Edius umí zobrazit 50 fps v timeline.Timeline počítá do 25 takže každý údaj do 25 zobrazuje 2 snímky.Výstup do 50p není možný.
Pro Vegas platí totéž,jen výstup do 50p je možný.
Ty jsi pripad, opravdu, ja ti garantuju, ze ten muj obrazek , prvni je rozstrihany na framy, 50x za sekundu muzes se pohybovat v jedne sekunde. Na tom obrazku je videt prvnich 10 snimku, Vegas muze popisovat i framy, ne cas, to si zmen , right click na ty cisla. Vypada to, ze mas s mym tvrzenim jakysi problem a potrebujes si to overovat.
Ale ja si myslim, ze ja si musim overit tebe s tim tvym klipem, jinak ti nepomuzu.
Ale ja si myslim, ze ja si musim overit tebe s tim tvym klipem, jinak ti nepomuzu.
Nějak si nerozumíme.Chtěl bych se dopátrat zda ve Vegasu mohu nastavit levý trim na hodnotu
00:01:30.37 a pravý na hodnotu 00:01:44.33.Pak bych se chtěl dozvědět jestli totéž mohu nastavit na timeline.
Problém s tímto videjkem nemám,edituju ho v Avid studio,ze kterého přikládám screenshoty.
Proto se tak dokola urputně doptávám jestli totéž je možno ve Vegas,protože si myslím,že to ve Vegasu takto nejde.Díky za Tvůj čas.
speciálně pro Ai:
Tak ještě jednou mnohokrát děkuji,díky Tvojí radě jsem na to přišel.Protože o změně zobrazení na time/frame v timeline jsem v manualu nic nenašel.
Takže opravuji svoje tvrzení:
Ve Vegasu 10 e, lze editovat s přesností na 1 frame ve formátu 1920x1080/50p.
Screenshot z Vegasa přikládám.
Teď ještě přijít na to jestli změna zobrazení na time/frame jde i v Ediusu 6.Moc si nedělám naděje,už jsem prohrkal manuál zezadu dopředu,projel veškeré settings programu a na nic jsem nepřišel.Je ale pravda,že v techspec podpora pro formát 1920x1080/50p není.
00:01:30.37 a pravý na hodnotu 00:01:44.33.Pak bych se chtěl dozvědět jestli totéž mohu nastavit na timeline.
Problém s tímto videjkem nemám,edituju ho v Avid studio,ze kterého přikládám screenshoty.
Proto se tak dokola urputně doptávám jestli totéž je možno ve Vegas,protože si myslím,že to ve Vegasu takto nejde.Díky za Tvůj čas.
speciálně pro Ai:
Tak ještě jednou mnohokrát děkuji,díky Tvojí radě jsem na to přišel.Protože o změně zobrazení na time/frame v timeline jsem v manualu nic nenašel.
Takže opravuji svoje tvrzení:
Ve Vegasu 10 e, lze editovat s přesností na 1 frame ve formátu 1920x1080/50p.
Screenshot z Vegasa přikládám.
Teď ještě přijít na to jestli změna zobrazení na time/frame jde i v Ediusu 6.Moc si nedělám naděje,už jsem prohrkal manuál zezadu dopředu,projel veškeré settings programu a na nic jsem nepřišel.Je ale pravda,že v techspec podpora pro formát 1920x1080/50p není.
[quote=steviezah;361970]...Chtěl bych se dopátrat zda ve Vegasu mohu nastavit levý trim na hodnotu
00:01:30.37 a pravý na hodnotu 00:01:44.33.Pak bych se chtěl dozvědět jestli totéž mohu nastavit na timeline...[/quote]
Nějak nemohu najít v tomto vlákně původní smysl dotazu. Jde jen o akademickou debatu, zda na časové ose mám měřítko ve formátu hh:mm:ss.frame?
K čemu to? To má tazatel geniální paměť a ví co má na 00:01:44.33. Já se během střihu řídím očima a ne analýzou číselných údajů...
Je-li v projektu vloženo video 50p, tak (Vegas určitě, ostatní nevím) skáče po jednotlivých snímcích (1 až 49) i za situace, kdy měřítko nad časovou osou není nastaveno do odpovídajícího formátu. Jinak řečeno - číslený formát na měřítku je nastavitelný nezávisle na framerate videa které je právě na časové ose.
00:01:30.37 a pravý na hodnotu 00:01:44.33.Pak bych se chtěl dozvědět jestli totéž mohu nastavit na timeline...[/quote]
Nějak nemohu najít v tomto vlákně původní smysl dotazu. Jde jen o akademickou debatu, zda na časové ose mám měřítko ve formátu hh:mm:ss.frame?
K čemu to? To má tazatel geniální paměť a ví co má na 00:01:44.33. Já se během střihu řídím očima a ne analýzou číselných údajů...
Je-li v projektu vloženo video 50p, tak (Vegas určitě, ostatní nevím) skáče po jednotlivých snímcích (1 až 49) i za situace, kdy měřítko nad časovou osou není nastaveno do odpovídajícího formátu. Jinak řečeno - číslený formát na měřítku je nastavitelný nezávisle na framerate videa které je právě na časové ose.
Je to velmi prosté.Jedná se o zpracovávání částí zdrojového videa více uživateli v různých videosoftech a opětovné navázání zpracovaného do jednoho celku.
Dále proto,že chci vědět,který soft umí opravdu korektně editovat formát 1920x1080/50p.
To znamená,že chci skutečně pracovat s 50 snímky,abych mohl vyexportovat serii za sebou jdoucích snímků pro rotoscoping.
Pro běžného uživatele upravujícího home video to není.
Dále proto,že chci vědět,který soft umí opravdu korektně editovat formát 1920x1080/50p.
To znamená,že chci skutečně pracovat s 50 snímky,abych mohl vyexportovat serii za sebou jdoucích snímků pro rotoscoping.
Pro běžného uživatele upravujícího home video to není.
Můžete mi prozradit do jakého formátu převést HDV 1440x1080 50i ??? Chci přehrávat z ex. disku na Samsung televizorech poslední řady... Stačí stručné nastavení projektu a export. Díky moc.
PS: .m2ts (mkv) 50i je trhané, tv má s tím problém, zasekáva se .
PS: .m2ts (mkv) 50i je trhané, tv má s tím problém, zasekáva se .
Edit:
Proč to nenecháš v HDV? Ten můj 2 roky starý TV Samsung řady "B" přehraje, jen neumí automaticky zpracovat PAR a musím ručně přepnout poměr stran na 16:9 (jinak to zobrazuje 4:3). Jo a myslím, že nepozná příponu .m2t a je třeba soubory přejmenovat třeba na .mpg - to by ale už mohlo být v novějších řadách TV opraveno...
Proč to nenecháš v HDV? Ten můj 2 roky starý TV Samsung řady "B" přehraje, jen neumí automaticky zpracovat PAR a musím ručně přepnout poměr stran na 16:9 (jinak to zobrazuje 4:3). Jo a myslím, že nepozná příponu .m2t a je třeba soubory přejmenovat třeba na .mpg - to by ale už mohlo být v novějších řadách TV opraveno...
A obecně edius umí dobře "předělat" záznam z 25p na 50i-? že co když budu chtít mít výsledný záznam jak na blu-ray tak i na dvd - ? jelikož jsem příznivce progressiv, točil bych 1920x1080/25p a pak to uložit jak na dvd tak i na blu-ray (50i) by bylo v pohodě?
Předem se omlouvám ale nejsem moudrej z jedné věci - To doslova teda záleží jaký budu mít projekt, to se mi pak zpřístupní v tom pálení..? (1920/24 nebo 50i projekt a zpřístupní se blu-ray). A do toho projektu mohu natáhnout různé rozlišení a různé frame rate (1920/25p) a to se pak "přepočítá" (v tomto případě na blurejovské 50i) při tom pálení?? A kdy tedy přichází na řadu "properties/video info/frame rate/ a vlastnoruční přepnutí frame rate?
Předem se omlouvám ale nejsem moudrej z jedné věci - To doslova teda záleží jaký budu mít projekt, to se mi pak zpřístupní v tom pálení..? (1920/24 nebo 50i projekt a zpřístupní se blu-ray). A do toho projektu mohu natáhnout různé rozlišení a různé frame rate (1920/25p) a to se pak "přepočítá" (v tomto případě na blurejovské 50i) při tom pálení?? A kdy tedy přichází na řadu "properties/video info/frame rate/ a vlastnoruční přepnutí frame rate?
Cituji:
A obecně edius umí dobře "předělat" záznam z 25p na 50i-?
Odpověď:
Ano umí.Volbu projektu 50i použij v případě, že chceš vypalovat z Ediusa přímo na placku DVD nebo BD kompatibilní se stolními playery.
Cituji:
A do toho projektu mohu natáhnout různé rozlišení a různé frame rate (1920/25p) a to se pak "přepočítá" (v tomto případě na blurejovské 50i) při tom pálení??
Odpověď:
Ano do toho projektu si natáhni co chceš,export bude kompatibilní s DVD a BD plackou.Ostatně proto jsem dělal tu ukázku.
Pokud chceš jiný formát, Edius to umí exportovat, ale už to nevypálíš přímo Ediusem na placky.Je nutno použít nějaký DVD/BD burner.
Cituji:
A kdy tedy přichází na řadu "properties/video info/frame rate/ a vlastnoruční přepnutí frame rate?
Odpověď:
Žádné přepnutí nebo nastavování není potřeba,Edius se s tím srovná.Maximálně ti barevnými proužky v timeline oznámí, že něco nepřehraje v realtime a bude to třeba vyrenderovat a to buď do pomocného souboru nebo render a insert do timeline.Nebo zapneš proxy,poedituješ a pak bude
podle potřeby následovat prerender.
A obecně edius umí dobře "předělat" záznam z 25p na 50i-?
Odpověď:
Ano umí.Volbu projektu 50i použij v případě, že chceš vypalovat z Ediusa přímo na placku DVD nebo BD kompatibilní se stolními playery.
Cituji:
A do toho projektu mohu natáhnout různé rozlišení a různé frame rate (1920/25p) a to se pak "přepočítá" (v tomto případě na blurejovské 50i) při tom pálení??
Odpověď:
Ano do toho projektu si natáhni co chceš,export bude kompatibilní s DVD a BD plackou.Ostatně proto jsem dělal tu ukázku.
Pokud chceš jiný formát, Edius to umí exportovat, ale už to nevypálíš přímo Ediusem na placky.Je nutno použít nějaký DVD/BD burner.
Cituji:
A kdy tedy přichází na řadu "properties/video info/frame rate/ a vlastnoruční přepnutí frame rate?
Odpověď:
Žádné přepnutí nebo nastavování není potřeba,Edius se s tím srovná.Maximálně ti barevnými proužky v timeline oznámí, že něco nepřehraje v realtime a bude to třeba vyrenderovat a to buď do pomocného souboru nebo render a insert do timeline.Nebo zapneš proxy,poedituješ a pak bude
podle potřeby následovat prerender.
[quote=tommmyt;363588] jelikož jsem příznivce progressiv, točil bych 1920x1080/25p a pak to uložit jak na dvd tak i na blu-ray (50i) by bylo v pohodě? [/quote]
DVD jsem delal normalne 30p, samozrejme v NTSC forme, a uplne vpohode, nebyly problemy na zadnem prehravaci, dokonce i u nas na Palovych prehravacich. Ty samozrejme budes vyrabet 25p. Ovsem pozor jak ti rikaji, musis to 25 exportovat zrejme z Ediusu a pak v nejakem authoringu to slozit s audiem na DVD, ktery to video nemeni. Pokud v exportech budes klikat na DVD settings tak ti vetsina softu ani progressive nenabidne, tedy musis to obchazet exportovat video jako mv2 treba podle DVD specifikaci. Ne vic jako 8000 pro video, audio dej treba AC3 224kb.
Ifiedit by ti mel slozit to progresivni DVD uplne vpohode, mozna i dalsi Encore, Architect, nevim.
DVD jsem delal normalne 30p, samozrejme v NTSC forme, a uplne vpohode, nebyly problemy na zadnem prehravaci, dokonce i u nas na Palovych prehravacich. Ty samozrejme budes vyrabet 25p. Ovsem pozor jak ti rikaji, musis to 25 exportovat zrejme z Ediusu a pak v nejakem authoringu to slozit s audiem na DVD, ktery to video nemeni. Pokud v exportech budes klikat na DVD settings tak ti vetsina softu ani progressive nenabidne, tedy musis to obchazet exportovat video jako mv2 treba podle DVD specifikaci. Ne vic jako 8000 pro video, audio dej treba AC3 224kb.
Ifiedit by ti mel slozit to progresivni DVD uplne vpohode, mozna i dalsi Encore, Architect, nevim.
Pokud vím, tak mpeg2 komprese vyhodnocuje, zda je ve fázi pohybu mezi půlsnímky rozdíl. Pokud není, tak komprimuje obrázek najednou (a ne po půlsnímcích). Je tak úplně jedno, zda z 25p SD videa uděláš DVD v 25i nebo v 25p. Daleko horší důsledky bude mít například nešetrný přepočet HD do SD (bez vyhlazení se třepotají jemné linie a jemné rastry, obraz může běžným přepočtem ztratit hodně z možné kvality, tady samozřejmě záleží i na kvalitě předlohy).
Ale chápu, že ne každý je specialista, který obětuje čas a úsilí pro maximum možného, Edius je v rámci možností velmi kvalitní řešení.
Jinak pozor při zpracování v sw na nastavení projektu, tam není jedno, zda nastavíš 25p nebo 25i, tam je třeba to nastavit správně (aby neprokládané byly třeba i titulky, efekty, apod.)
Pokud mají oba půlsnímky stejnou fázi pohybu, pak klidně můžeš vyrobit distribuční kopii v 50i (obraz se jen zpracovává po částech, nic jiného se nestane; je to stejné, jako kdyby ti vadilo, že např. mpeg2 komprese zpracovává obraz po makroblocích a ne celý najednou).
Pokud tam není různá fáze pohybu (což je čistě věc způsobu snímání a zpracování v procesoru kamery), tak jde prostě jen o zpracování obrazu po částech, bez jakékoliv ztráty kytičky. Stará TV stejně obraz zpracuje po půlsnímcích a nová si s tím taky poradí .-) (například na Panasonic plazmě jednoznačně rozdíl mezi materiálem SNÍMANÝM v 25p nebo 25i poznáš).
Ale chápu, že ne každý je specialista, který obětuje čas a úsilí pro maximum možného, Edius je v rámci možností velmi kvalitní řešení.
Jinak pozor při zpracování v sw na nastavení projektu, tam není jedno, zda nastavíš 25p nebo 25i, tam je třeba to nastavit správně (aby neprokládané byly třeba i titulky, efekty, apod.)
Pokud mají oba půlsnímky stejnou fázi pohybu, pak klidně můžeš vyrobit distribuční kopii v 50i (obraz se jen zpracovává po částech, nic jiného se nestane; je to stejné, jako kdyby ti vadilo, že např. mpeg2 komprese zpracovává obraz po makroblocích a ne celý najednou).
Pokud tam není různá fáze pohybu (což je čistě věc způsobu snímání a zpracování v procesoru kamery), tak jde prostě jen o zpracování obrazu po částech, bez jakékoliv ztráty kytičky. Stará TV stejně obraz zpracuje po půlsnímcích a nová si s tím taky poradí .-) (například na Panasonic plazmě jednoznačně rozdíl mezi materiálem SNÍMANÝM v 25p nebo 25i poznáš).
Je to mozne, nekoumal jsem o tom, proste progresivni video mi pripadne jako spravne ulozit jako progresivni, a prave ty LCD jako pro me kdysi tajemno jsem tomu neduveroval a radsi predpokladal to krmit progresivnim snimkem nez interlace. Ony ty LCD to analyzuji jak ? Nesnazi se to deinterlacovat , poznaji, ze to je 25p v 50i baliku?
Taky chapu jak rikas, ze ty blikajici horizontalni hrany apod., mohou pusobit rusive. A taky mi je jasne, ze exportovat video a audio zvlast, pak udelat DVD z techto streamu je taky pro nekoho tezke a muze se dostat do problemu, ovsem ja to tak uz delal i z interlace predtim, takze to bylo vlastne normalni i takto ...
Taky chapu jak rikas, ze ty blikajici horizontalni hrany apod., mohou pusobit rusive. A taky mi je jasne, ze exportovat video a audio zvlast, pak udelat DVD z techto streamu je taky pro nekoho tezke a muze se dostat do problemu, ovsem ja to tak uz delal i z interlace predtim, takze to bylo vlastne normalni i takto ...
U toho DVD je opravdu šumafuk, jestli ho uděláš 25i nebo 25p, pokud je zdroj nasnímaný jako 25p (opačně, z prokladu na neproklad, to je složitější, tady bych to řešil především diskovým přehrávačem, který má proti běžnému asijatskému šmejd přehrávači asi dvakrát kvalitnější výstup, zbytek je vhodné nechat na moderní a kvalitní TV, která z 25i alias 50i, jak se to teď u HD značí, udělá 50p).
Jak to mají LCD TV nevím (předpokládám, že používají adaptivní deinterlace, takže pokud není rozdíl ve fázi pohybu,ale 50i je jen věc info v hlavičce, tak k žádné interpolaci nedochází - lepší TV mohou mít vjistě podstatně složitější analýzu, takže tady bych se opravdu nebál, že by docházelo k nějakým ztrátám - signál podle mě pustí po analýze dál jako progresivní, bez jakýchkoliv zásahů), ale Panasonic plazma evidentně dobrý procesing=analýzu a zpracování obrazu má, protože 25p od 50i na ní v plynulosti pohybu jednoznačně poznáš (z 50i udělá 50p, pohyb je znatelně plynulejší než z 25p zdroje - videokamery). Předpokládám, že rozdíly v kvalitě TV jistě budou, třeba někdo odpoví v sekci TV placek.
Osobně jsem poznal několik degradací, špatná kvalita výstupu DVD přehrávače nebo špatný přepočet z HD do SD jsou většinou nejbrutálnější degradace, prokladu si vůbec nevšímám a nikdy s ním nebyl problém (potíže dělá jen při specifických tricích v kompozičních sw, což je úroveň, kterou běžný majitel spotřební videokamery v drtivé většině nikdy nezaznamená - nezažije).
Potíž je s internetem, to ano. Tady je asi vhodné točit 25p (které dnes na YT a vimeu je cílovou FPS), pokud jsi masový výrobce netvidea. Převod 50p na 25p pro plnou kvalitu taky nemusí být snadný, je to opět interpolace, jako převod z 50i na 25p, ale internet podle mě nepotřebuje špičkovou kvalitu distribuce, takže tady nevidím problém.
Většina debat o prokladu je nesmyslná (pokud by dotyčný majitel spotřební videokamery věnoval stejnou pozornost např. zvuku, barvám, apod., udělal by pro výsledný dojem svých diváků většinou o hodně víc .-) ).
Moderní TV s prokladem nemají problém a staré TV stejně jiný způsob neumí.
Jak to mají LCD TV nevím (předpokládám, že používají adaptivní deinterlace, takže pokud není rozdíl ve fázi pohybu,ale 50i je jen věc info v hlavičce, tak k žádné interpolaci nedochází - lepší TV mohou mít vjistě podstatně složitější analýzu, takže tady bych se opravdu nebál, že by docházelo k nějakým ztrátám - signál podle mě pustí po analýze dál jako progresivní, bez jakýchkoliv zásahů), ale Panasonic plazma evidentně dobrý procesing=analýzu a zpracování obrazu má, protože 25p od 50i na ní v plynulosti pohybu jednoznačně poznáš (z 50i udělá 50p, pohyb je znatelně plynulejší než z 25p zdroje - videokamery). Předpokládám, že rozdíly v kvalitě TV jistě budou, třeba někdo odpoví v sekci TV placek.
Osobně jsem poznal několik degradací, špatná kvalita výstupu DVD přehrávače nebo špatný přepočet z HD do SD jsou většinou nejbrutálnější degradace, prokladu si vůbec nevšímám a nikdy s ním nebyl problém (potíže dělá jen při specifických tricích v kompozičních sw, což je úroveň, kterou běžný majitel spotřební videokamery v drtivé většině nikdy nezaznamená - nezažije).
Potíž je s internetem, to ano. Tady je asi vhodné točit 25p (které dnes na YT a vimeu je cílovou FPS), pokud jsi masový výrobce netvidea. Převod 50p na 25p pro plnou kvalitu taky nemusí být snadný, je to opět interpolace, jako převod z 50i na 25p, ale internet podle mě nepotřebuje špičkovou kvalitu distribuce, takže tady nevidím problém.
Většina debat o prokladu je nesmyslná (pokud by dotyčný majitel spotřební videokamery věnoval stejnou pozornost např. zvuku, barvám, apod., udělal by pro výsledný dojem svých diváků většinou o hodně víc .-) ).
Moderní TV s prokladem nemají problém a staré TV stejně jiný způsob neumí.
Rikas, ze mohou byt skody napachane prevodem na DVD z HD, kdy hrany blikaji a poskakuji, ale to je prave evidentni u interlace videa.
To s prokladem vůbec nesouvisí, to je problém zmenšenin.
Co říkám je něco jiného, že proklad je démonizovaný, přitom větší degradace způsobují jiné věci .-) .
Ale to už příliš odbočujeme od tématu vlákna, dobrou.
Co říkám je něco jiného, že proklad je démonizovaný, přitom větší degradace způsobují jiné věci .-) .
Ale to už příliš odbočujeme od tématu vlákna, dobrou.
a ještě doplním:
- zvýšení kvality při přechodu z SD na HD zaznamená na správné TV každý.
- přechod z 50i na 50p většina běžných diváků naopak nezaznamená
- naopak lepší kvalitu kamery (čipu a zpracování v kameře) opět pozná každý
Je to jako s laděním počítačů - optimalizace sw přidají pár procent výkonu, změna HW (architektury procesoru aneb změna zpracování) desítky procent.
Přechod z 50i na 50p je prostě o procentech, ale změna konstrukce čipu je poznat v desítkách procent zlepšení kvality, to i u porovnání třeba prvních HD kamer s dnešními. Proklad jednou zmizí (věc především dlouhodobých a velkých investic v TV průmyslu, otázka max 15let), ale pokrok znapř. v čipech zlepšuje kvalitu (a řádově víc) už dnes. Dnes je spíš problém, že diváka domácích videí ruší jiné věci, než nedostatečná technická kvalita záběrů na TV :-) .
- zvýšení kvality při přechodu z SD na HD zaznamená na správné TV každý.
- přechod z 50i na 50p většina běžných diváků naopak nezaznamená
- naopak lepší kvalitu kamery (čipu a zpracování v kameře) opět pozná každý
Je to jako s laděním počítačů - optimalizace sw přidají pár procent výkonu, změna HW (architektury procesoru aneb změna zpracování) desítky procent.
Přechod z 50i na 50p je prostě o procentech, ale změna konstrukce čipu je poznat v desítkách procent zlepšení kvality, to i u porovnání třeba prvních HD kamer s dnešními. Proklad jednou zmizí (věc především dlouhodobých a velkých investic v TV průmyslu, otázka max 15let), ale pokrok znapř. v čipech zlepšuje kvalitu (a řádově víc) už dnes. Dnes je spíš problém, že diváka domácích videí ruší jiné věci, než nedostatečná technická kvalita záběrů na TV :-) .
Vyšel nový update 28.9.2011 na Edius,verze 6.05.Počtěte tady:
http://ediusforum.grassvalley.com/forum/showthread.php?t=23680
Stahujte zde:
http://cdn1.grassvalley.com/downloads/gvkk/edius6_upd_v605.exe
http://ediusforum.grassvalley.com/forum/showthread.php?t=23680
Stahujte zde:
http://cdn1.grassvalley.com/downloads/gvkk/edius6_upd_v605.exe