Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Výpadky kódování HD na Skylinku

JOSCER (94)|4.6.2011 08:52
Protože se na různých diskuzích množí záležitosti ohledně výpadků kódování placených HD programů Skylinku (ale ne prémiových), provedl jsem na základě doporučení diskutujícího na jiném fóru při výpadku "výzkum" přijatých oprávnění na kartě po výpadku s kartou, která byla právě funkční. Zde je obsah článku, který jsem zveřejnil i na konkurečním webu:
Včera večer ve 21:20 mi opět vypadlo kódování na šestici placených HD kanálech. Na kartách má tato šestice programů oprávnění 0BBA. Po výpadku jsem počkal 5 minut a když se to nerozběhlo, tak jsem kartu vyndal a dal tam Nextku, abych se mohl dívat dále (byl tenis na ESP HD). Dnes ráno jsem obsah oprávnění na kartách porovnal.
Na od večera nefunkční kartě (dále ji budu označovat Master) chybělo 0BBA (všechna ostatní oprávnění byla s datumem od 3.6.) oproti funkční (dále jen Next), ale počet oprávění byl stejný. Tak jsem provnával dále a zjistil, že na Master kartě přibylo 07D5, které na Next není. Přitom jsem zjistil, že se na Master rozběhlo HBO, které nemám zaplacené. Jestli se rozběhlo něco dalšího jsem nezkoumal.
Nechal jsem tedy přijímač s Master kartou zapnutý na ČT1 a po chvíli zjistil, že se objevilo oprávnění 0BBA (s platností od 4.6., ostatní zůstala od 3.6.) a tedy se rozběhla ta šestice programů, která večer vypadla. A oprávnění 07D5 (tedy HBO) tam zůstalo.
Následně jsem z netu provedl reautorizaci karty Master a po chvíli oprávnění 07D5 zmizelo a všechna ostatní získala platnost od 4.6.
Ještě mám věřit tomu, co mi tvrdí Skylink, že důvodem výpadků kódování je nějaká nekompatibilita mého zařízení? A určitě nejen mého, určitě nás bude víc. Otázka je, jestli u někoho jiného takto nefixluje jiné oprávnění zastupující jinou sadu placených programů.
V pondělí toto napíši na Skylink (s čísly karet) a jsem zvědav, co mi odpoví. Teď už se snad nemohou vykrucovat těmi svými naučenými odpověďmi.
jarod72pm (841)|4.6.2011 12:16
Pokud to dělalo všem je jasné že v tom má prsty skylink,pokud jen některým uživatelům bych se přikláněl k variantě kompatibility,navíc co Skylink nepřizná je testování během provozu do eteru(a to by se správně nemělo nebo jen v hodinách které neomezí spusty uživatelů), můj skylink běžel OK ale to bude tím že mám pouze CZ+SK programy.
Pitomec (10211)|4.6.2011 12:36
Problémy si má hlavně každý uživatel řešit přímo se Skylinkem, protože ani nikdo jiný stejně nemůže zjednat nápravu. Diskuze na webu jsou pak v tomto směru spíš ztrátou času.
JOSCER (94)|4.6.2011 12:57
Jarod72pm: nechápu, jak by mohlo souviset s kompatibilitou, že na kartu přijde zápis, který tam nepatří, tedy že se rozběhne HBO. Aby tam atkový zápis vůbec došel, tak ho musí něco poslat. A že to má jen část uživatelů? To bude nejspíše souviset s nějakým seriemi karet, které mají možná v systému posílajícím zápisy nějaké blbé nastavení
Pitomec: nevím proč by tohle nemělo být předmětem diskuzí. Pokud je to pro tebe ztráta času, tak to nečti, případně napřispívej. Jiné uživatele možná zajímá jak se věci mají a pokud to stihnu sledovat, tak na takové konkrétní "odhalení", v čem by mohl být problém, jsem přišel jako první (i když na popud jiného kolegy). Se Skylinkem to samozřejmě řeším. Ale čím více lidí se díky diskuzí dozví, že chyba je především na straně Skylinku, tak tím více lidí na ten Skylink napíše.
Pitomec (10211)|4.6.2011 13:05
Diskutovat můžeš, ale bude to imho k ničemu. A Skylink se to dozví jedině tak, že mu někdo napíše oficiálně stížnost (reklamaci služby) - ale určitě ne tak, že lidi budou brblat na netu. To má u Skylinku každý v paži.
Takže pokud chceš pro lidi něco udělat, tak tady zveřejni vzájemnou písemnou korespondenci a případné řešení sporu prostřednictvím RRTV nebo ČTÚ, pokud by Skylink nereagoval. To může dalším posloužit jako inspirace, jak event. postupovat.
JOSCER (94)|4.6.2011 13:27
Veškerou mailovou korespodenci mám samozřejmě k dispozici, ale zatím se snažím nic nehrotit tím, že vše vyložím na net. Chci korektní způsob řešení se Skylinkem. Situace zatím není tak žhavá, abych šel cestou pranýřování firmy Skylink byť si myslím, že jejich přístup k situaci by měl být trochu odpovědnější.
Až nastane čas a nebude jiná možnost, provedu u ty nejzazší kroky, které lze provést.
Pitomec (10211)|4.6.2011 15:11
Pokud si něco řešíš se Skylinkem privátně sám, tak kvůli tomu nemusíš zakládat diskuze, protože z toho nikdo nic nemá. Mě by třeba zrovna zajímalo, co ti na písemně podanou reklamaci odpověděli a jistě by to totéž zajímalo všechny, kteří mají nějaký problémy. Jestli si to ale chceš držet pod pokličkou, tak smysl této diskuze fakt nechápu.
JOSCER (94)|4.6.2011 16:52
No já jsem to sem napsal jako informaci (podle mě dost důležitou) pro ty, co jim ty výpadky kódování také ztrpčují život, aby si díky tomu uvědomili, že odpovědi Skylinku ve stylu, že je to nekompatibilitou, na jejich stížnosti jsou tak trochu mimo mísu. Kam jinam to měl napsat než na fórum o satelitním vysílání?
Mě nešlo o to o tom diskutovat (vllákno jsem prostě pojal jako sdělelní) a vůbec nikoho jsem k diskuzi nenutil, ani tebe. Kdybys nediskutoval ty, tak jsme si oba ušetřili spoustu času. Jsi snad moderátor diskuze? Jestli ano a máš pocit, že to sem do fóra nepatří, tak to klidně smaž.
Jestli mě kritizuješ, protože jsi tady už mazák a já nováček, tak si to pro příště odpusť. Já na takové jednání nejsem zvědavý.
Dagy2 (3153)|5.6.2011 11:00
joscer,
máš nejakú referenciu od SkyLinku pod ktorou by viedli tvoj problém? Myslím niečo ako keď napíšeš narp. do TechniSatu automatický odpovedač ti vygeneruje Ticket s číslom a ty sa potom môžeš na tento ticket odvolávať v ďalšej komunikácii.

Ak áno, daj info, aby mohli prípadní záujemci referovať do Skylinku pod rovnakým číslom. Na inom fóre vidím, že je hromada ľudí s identickým problémom, len o ňom nevedia. A tak kupujú nové prijímače, nové CI-moduly, resetujú, reflešujú, menia FW, čo im kto poradí.
Ak nemáš ticket, daj aspoň info, s kým si problém riešil aby sa dalo na tento problém reagovať spoločne od ľudí ktorí sú na tom rovnako.
Pitomec (10211)|5.6.2011 16:08
[quote=JOSCER;349672]No já jsem to sem napsal jako informaci (podle mě dost důležitou) pro ty, co jim ty výpadky kódování také ztrpčují život, aby si díky tomu uvědomili, že odpovědi Skylinku ve stylu, že je to nekompatibilitou, na jejich stížnosti jsou tak trochu mimo mísu. [COLOR=red]Kam jinam to měl napsat než na fórum o satelitním vysílání?[/COLOR]
Mě nešlo o to o tom diskutovat (vllákno jsem prostě pojal jako sdělelní) a vůbec nikoho jsem k diskuzi nenutil, ani tebe. Kdybys nediskutoval ty, tak jsme si oba ušetřili spoustu času. Jsi snad moderátor diskuze? Jestli ano a máš pocit, že to sem do fóra nepatří, tak to klidně smaž.
Jestli mě kritizuješ, protože jsi tady už mazák a já nováček, tak si to pro příště odpusť. [COLOR=blue]Já na takové jednání nejsem zvědavý[/COLOR].[/quote]
Doporučeným dopisem jako reklamaci na Skylink, když to nepomůže tak RRTV a ČTÚ. Velmi jednoduchý.

To si budeš holt muset zvyknout, že ti tady nebude každej psát jenom pochvalný story. A obzvlášť v tomto případě, kdy nadhodíš problém, uděláš ze sebe nějakou vůdčí osobnost, která chce něco řešit a nakonec z toho nic nevyleze a ty si řešíš cosi kdesi sám. Úplně zbytečný téma :-)-
JOSCER (94)|5.6.2011 19:45
Dagy2: Skylink na svých stránkách žádný identifikační kód negeneruje, když jim píšeš přes kontaktní formulář. Ale já ani přes kontaktní formulář "nejedu". Já mailuji přímo na konkrétní adresu konkrétního člověka z podpory Skylinku.
Zatím to je "přátelská" korespodence. Myslím, že posílat něco doporučeně vůbec nemá cenu, jak radí Pitomec (kdo si může dát takový nick, to nechápu). A si i myslím, že RRTV ani ČTÚ s tím nemají co dělat.
JOSCER (94)|5.6.2011 19:53
A koukám, že jsem zapomněl napsat mail toho technika. Ten je [email]dusan.konecny@skylink.cz[/email], ale myslím, že je z oddělení kompatibility, ne z technické podpory. Protože doteď to vlastně (podle skylinku) byl problém kompatibility. Tak poslední mail, v kterém popisuji to ohledně oprávnění jsem v kopii poslal na [email]podpora@skylink.cz[/email]
Pitomec (10211)|5.6.2011 22:39
[quote=JOSCER;349814]Dagy2: Skylink na svých stránkách žádný identifikační kód negeneruje, když jim píšeš přes kontaktní formulář. Ale já ani přes kontaktní formulář "nejedu". Já mailuji přímo na konkrétní adresu konkrétního člověka z podpory Skylinku.
Zatím to je "přátelská" korespodence. Myslím, že posílat něco doporučeně vůbec nemá cenu, jak radí Pitomec (kdo si může dát takový nick, to nechápu). A si i myslím, že RRTV ani ČTÚ s tím nemají co dělat.[/quote]
Začínám mít pocit, že seš poněkud mimo. Nevím jaká by měla být přátelská korespondence v případě, že poskytovatel služby (kterýmu platíš) nedodává to co má nebo to dodává mizerně 9-) A jestli máš pocit, že posílat něco doporučeně nemá cenu, tak bych chtěl skutečně znát jiný smysluplný řešení, jak postupovat. Rád se nechám poučit!
Pokud jde o RRTV a ČTÚ, tak to jsou státní instituce a mimo jiný řeší i spory mezi klientem a poskytovatelem. Bohužel tady nejseš moc v obraze.

A ten nickname mám kvůli jelimanům, aby se mohli divit :D
JOSCER (94)|6.6.2011 06:46
1. No fakt mě nenapdá, co by s tímto problémem (teda s jeho řešením) mohla mít RRTV společného, v čem by mohla pomoci.
2. ČTÚ by možná mohl řešit, kdyby pravidelně vypadával celý signál některých programů.
3. Než se mým případným dopisem RRTV nebo ČTÚ začne zabývat, tak si s technikem Skylinku vyměníme pár mailů. A to už vůbec nepíši o tom, kolik by utelko vody, než by ČTÚ vůbec se Skylinkem zahájil nějakíé řízení. A navíc, měo takovéto řešení vůbec nejde.
4. Jsem rád, že nejsem jeliman. Já jsem se tvémi nicku totiž nedivil. Psal jsem přeci "... to nechápu" a ne "... tomu se divím".
5. Máš poměrně hodně příspěvků. Jestli mi dobře funguje kalkulačka, tak máš v průměru skoro 3,8 příspěvku denně. Ty asi docela rád mluvíš do všeho, co? Tak mě prosím vynech, radit mi nemusíš. Já si budu věci dělat po svém.
Pitomec (10211)|6.6.2011 13:48
1. Skylink má od RRTV licenci, která určitě neobsahuje ustanovení o neustálých výpadcích
2. ČTÚ obdoba
3. Nevím k čemu ti bude výměna mailů s nějakým technikem, když reklamace určitě řeší někdo jinej. A jestli to nechceš řešit a čekáš na zázrak, že se to nějak vyřeší samo, tak když si toto řekne každej, tak se tím právě nikdo zabývat nebude.
4. -
5. Na veřejným fóru může psát každej každýmu, resp. do každýho vlákna. A jestli máš pocit, že je to tak špatně, tak si někde vem hosting, udělej svoje fórum a tam si klidně piš jenom ty sám.

Celkově z tvých příspěvků nic nepramení, nikomu to nepomůže, nic to neřeší. Aspoň mně to tak připadá a soudě podle dalších diskutujících zde ve vlákně (dva) to neoslovuje ani nikoho dalšího. Zkus se nad tím zamyslet (i když si to jako největší GURU jistě uděláš po svým).
Pitomec (10211)|6.6.2011 13:56
Jo a kalkulačka ti funguje špatně, resp. ten údaj opsals ze statistik, ale netušíš, že se počítají příspěvky až od jistý doby a to co bylo dřív je v trapu. Ale vzhledem k tomu, že seš tady sotva tejden, je zbytečný řešit dobu před 7 a více roky :D
JOSCER (94)|6.6.2011 14:29
Na konkurečním webu se k tomu rozběhla celkem velká diskuze za účasti dosti uživatelů. Já jsem nemohl vědět, že tady takové vlákno nebude mít úspěch. Ale jak už jsem psal předtím. Vlákno jsem založil jako info pro některé, co mají takovýto problém.
A k té reklamaci. Nevím, proč bych měl psát reklamaci, když si zatím myslím, že není důvod. Nech prosím to rozhodnutí na mne.
peco (772)|6.6.2011 14:56
Nazov temy je totalne zly. Výpadky kódování HD na Skylinku dava len jeden zmysel, a to ze Skylink obcas nekoduje HD, co by bolo skor vyhodou. Ty ale pises, ze ti tie programy nefunguju, no ak by doslo k vypadku ich kodovania, tak by boli nekodovane a teda by ti isli. Ty si ale pripad. :D

A obsahovo je tema tiez na nic. Namiesto toho aby si reklamoval sluzbu u poskytovatela tak tu vyplakavas. No a citam, ze uz ta to prestalo aj bavit. Najprv si to pekne v makovici usporiadaj a potom zakladaj temu so spravnym nazvom a normalnym obsahom.

To len na okraj, aby si nebol za toho jelimana. ;)
Paul2081 (9)|6.6.2011 17:43
[quote=JOSCER;349974]Na konkurečním webu se k tomu rozběhla celkem velká diskuze za účasti dosti uživatelů. Já jsem nemohl vědět, že tady takové vlákno nebude mít úspěch. Ale jak už jsem psal předtím. Vlákno jsem založil jako info pro některé, co mají takovýto problém.
A k té reklamaci. Nevím, proč bych měl psát reklamaci, když si zatím myslím, že není důvod. Nech prosím to rozhodnutí na mne.[/quote]

Potvrzuji výpadek HD kanálů v uvedeném termínu ale stalo se mě to již několikrát. Kompabilita? Ani náhodou,pomáhá reautorizace. Podle mě bordel u Skylinku.
Paul2081 (9)|6.6.2011 19:24
[quote=jarino1978;350027]a ty nemáš čo robiť cez deň, len riešiť svoje vlastné somariny ?

aj deti v škole sa učia, že keď niečo chcú, musia to vedieť aspoň opísať, v tvojom prípade aspoň typ čerepu, ktorý máš doma \\/[/quote]

Tak můj STB Vantage VT1. Ale neznám Vantage 6000.
JOSCER (94)|6.6.2011 19:47
Jarino1978:
Nemyslím, že TechniSat HD8-SX a TechniSat TechniStar S1 jsou zrovna střepy, ale v tomto případě to vůbec není podstatné, protože chyba v posílání oprávnění je nezávislá na značce a typu přístroje. Proto jsem je neuvedl. Není to tak, že se za své přístroje stydím. Nemám důvod.
Nebo snad máš pocit, že si sat.přístroj, třeba by to byl střep, sám mohl vymyslet oprávnění, které odbavovací stanoviště operátora vůbec nezaslalo a tím by s rozběhlo HBO, které uživatel nemá zaplacené.
A že řeším svoje (podle tebe) somariny? Tak na ně nereaguj, nikdo se tě o to neprosí. Nebo jsi tady moderátor diskuze? Tak to vlákno vymaž. A je to.
Na konkurenčním webu je vše v pohodě, a tady je to jak u soudu.
jarino1978 (8045)|6.6.2011 20:39
[quote=Paul2081;350032]Tak můj STB Vantage VT1. Ale neznám Vantage 6000.[/quote]

no a teraz čo ? Pri VT1 používaš CI modul, pretože uni čítačky = sen.
Aký CI modul používaš ?
Aký typ karty ?
Aký máš problém ?
Paul2081 (9)|7.6.2011 09:09
[quote=jarino1978;350050]no a teraz čo ? Pri VT1 používaš CI modul, pretože uni čítačky = sen.
Aký CI modul používaš ?
Aký typ karty ?
Aký máš problém ?[/quote]

MascomCW/IR fw. 1.23
Skylink čisté IRDETO
Zápisy na kartě- výpadky HD programů (někdy) pomůže reautorizace karty
JOSCER (94)|9.6.2011 06:33
No vida. A situace vyřešená. Bez reklamace, bez psaní na ČTÚ nebo RRTV. A jak vyřešeno? Po seriozním jednání obou zainteresovaných stran zaslány dvě nové karty s garancí funkčnosti.
Jinak díky za mínusové reputační body. Je třeba ukázat, kdo je tady pánem.
jarino1978 (8045)|9.6.2011 17:10
[quote=JOSCER;350486]No vida. A situace vyřešená. Bez reklamace, bez psaní na ČTÚ nebo RRTV. A jak vyřešeno? Po seriozním jednání obou zainteresovaných stran zaslány dvě nové karty s garancí funkčnosti.
Jinak díky za mínusové reputační body. Je třeba ukázat, kdo je tady pánem.[/quote]

a čo sme ti radili od začiatku ? snáď nie hulákať tuto na fóre ale jednať s tým, s kým máš zmluvu.
edison2 (4)|9.6.2011 18:53
Joscer- moja otázka: bol problém v kartách Skylink ?
JOSCER (94)|9.6.2011 19:19
[quote=edison2;350610]Joscer- moja otázka: bol problém v kartách Skylink ?[/quote]

Podle posledního e-mailu, který mi poslal p.Glisník (komunikujeme spolu celý týden), tak zatím je to v té rovině, že dnes Irdeto provedlo optimalizaci zasílání oprávnění na karty. Já mám nyní k dispozici náhradní karty s VIP tarifem, ale slíbil jsem p.Glisníkovi, že přes víkend provedu test mých "zlobivých" karet, jestli se úprava od Irdeta kladně projeví, tj. jestli budou zápisy chodit v pořádku. Takže já osobně nemohu usuzovat, jestli je to v nějaké serii karet nebo v algoritmu zasílání oprávnění.
Pan Glisník by se měl, podle toho co mi napsal, i oficiálně vyjádřit ve fóru konkurenčního serveru.
JOSCER (94)|13.6.2011 13:01
Zpět k tématu (které mělo být správněji nazváno Výpadky dekódování HD na Skylinku nebo možná jen Výpadky HD na Skylinku).
K pátku 10.6. ráno byla provedena úprava a rekonfigurace systému odbavující zápisy oprávnění pro dekódovací karty platformy Skylink. Systém od pátku rána do pondělního rána nevykázal žádný výpadek stejného typu, jaký byl rekonfigurací řešen, tedy výpadek HD programů pracujících s oprávněním 0BBA (NovaSport HD, Nat Geo Wild HD, Spektrum HD, MTVN HD, Discovery HD, Eurosport HD), které (zjednodušeně řečeno) na některé karty někdy nedorazilo.
Testování prováděno jak při interaktivním sledování satelitního přijímače tak při záznamu pomocí DVR Timeru. K testování použito sat.přístrojů TechniSat a to HD8-SX a S1, CA moduly Cryptoworks SMIT a Mascom Cryptoworks+Irdeto, karty Standard ICE a ICE Next.
miki77 (30)|27.6.2011 08:01
Tak sem myslel, že už bude vše v pohodě a včera opět nedorazily zápisy.
SlavoF (834)|27.6.2011 09:41
si si istý že nedorazili zápisy ? , teda pozeral si ich ?
lebo výpadky HD kanálov som včera zaznamenal aj ja, ale zápisy boli pritom v poriadku
miki77 (30)|27.6.2011 09:52
Mám tam zase jiný oprávnění, místo 0BBA je tam něco jinýho. Reautorizace karty nepomohla resp. po jaké době od reautor. karty by měly zápisy dojít?
golfLC (1941)|28.6.2011 12:56
Ak je spravna konfikuracia STB + CA modul + fw, aj do par sekund :)
miki77 (30)|29.6.2011 20:57
Má někdo zase problém s HD programy? Podle Skylinku mám vše aktivní, udělali mi refresh karty a nic. Nejde mi Eurosport, Filmbox, TravelCH, MTVNHD, iConcerts, NatGEoWild, History, Spektrum.
Se picnu.
jarino1978 (8045)|29.6.2011 21:02
od čias Czech link a Slovak link mi všetko beží OK. Sa tiež picnem.
miki77 (30)|29.6.2011 22:16
Tak po nedávných bouřích a vychřicích se mi asi hla anténa, páč sála signálu 49% a kvalita 0 percent. Zkusím s ní pohejbat.
golfLC (1941)|29.6.2011 22:34
A nezabudni potom dotiahnut :-)-