Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Philips 46PFL5605H -nerovnoměrnost podsvětlení

Xhibit (36)|14.1.2011 17:16
Zdravím všechny,
koupil jsem si TV Philips 46PFL5605H, po nastavení obrazu dle recenze na http://www.flatpanelshd.com to není vůbec špatné,obvzlášť za ty peníze. Třeba spotřeba se mi ustálila na 56W !!
No a mimo jiné jsem si tuhle TV vybral i na základě zkušeností uživatelů na různých fórech ohledně kvality podsvětlení. Jenže to bych nebyl já abych neměl problém. Jeden rožek je z místa sledování trvale světlejší, pár cm plochy, na všem tmavším je to vidět. No a když stojím u TV a dívám se shora je vedle toho místa vidět dost podsvit, světlý flek směrem nahoru, ten ale zas nevidím z místa sledování TV, tak že nevadí. Jinak je celá plocha panelu podsvětlená naprosto super včetně okrajů, nikde už nic nepodsvětluje ani z blízkého pohledu.
Tak že se zeptám, je toto normální? Vím že některé LCD TV s tím mívají problémy, v souvislosti s touto řadou philips jsem o tom ale nikde nečetl. Tahle TV má přímé podsvětlení, tam by snad takovýto problém ani něměl nastat, nebo se pletu?
venerea (40)|14.1.2011 21:32
já problém s podsvětlenim nemam.obraz mam taky podle tý recenze a je skvělej
Xhibit (36)|15.1.2011 07:27
No právě, co kde čtu tak to mají všichni ok. Už jsem psal prodejci i do servisu, uvidíme jak se vyjádří. TV mám zatím pořád ve 14denní lhůtě kdy jde vrátit, to bych ale nerad.
Ona to není žádná hrůza, jenže v tmavé místnosti když je černý okraj (užší formát filmu) nebo má film víc tmavších scén to prostě dost ruší. Připadá mě jak kdyby tam ten panel byl v tomto místě nějak špatně namontován (trošku prohnutý) a tím vznikala ta chyba zobrazení, nevím..
Ladys (1829)|15.1.2011 10:44
Pokud se ti na nove telce neco nezda, tak nevahej vyuzit moznost vraceni do 14dnu.Za to nic nedas.Kort nejaky neduhy v podsviceni by te casem hodne stvaly.
Ja jsem jednou taky vracel Philipse, bo trochu vic bzucel, clovek se na to musel soustredit, ale proste me to stvalo, tak jsem ho taky vratil.
Xhibit (36)|15.1.2011 13:51
TV mám koupenu přes net, asi nebude úplně jednoduché ji poslat zpět vzhledem k velikosti. Nad tím už jsem uvažoval. Taky sem tu četl v diskuzi nějaké veci kolem toho a aby to nedopadlo tak že me ji prodejce pošle zpět že dle něj nebude v puvodním stavu atd.. když samozřejme byla vybalená.
U té mé to musí být nějaká výrobní vada, tak by to určitě vypadat nemělo. Ještě jsem to blíže zkoumal, v tom problémovém místě je opravdu panel, asi poslední 1-2cm okrajem vyhnutý dovnitř, tak milimetr. Vidět to není, stačilo ale na panelu v tom místě přiložit hranou kartu (bankomat) a jde vidět že panel uhýbá. V ostatních rozích už nikoliv, tam to sedí snad na setinu milimetru. Odtud asi můžou vznikat problémy s tím podsvitem :(.
venerea (40)|15.1.2011 14:30
pokud je prodejce slušnej tak nejsou s vrácením problémy.popřípadě mu řekni že bys chtěl jinej kus...
garb7 (1189)|15.1.2011 14:37
Já bych to určitě řešil, ale pokud možno osobně dovezl do značkového servisu . Nedovedu si představit jak by se mohl ohnout roh panelu, vždyt je to slepené ze dvou skel a potaženo z obou stran několika foliemi. Teoreticky by se asi mohlo stát že to při výrobě v tom rohu nějak nesedlo a při montáži se to ve finále opravdu prohne, pak bych měl více obavu z toho , že dojde k rozlepení těch skel (v oblast toho rohu) a vnikne tam vzduch který udělá černý flek.
Xhibit (36)|15.1.2011 15:33
Tak autorizovaný servis mám kousek od práce, to jsem si ověřoval předem než jsem se odhodlal objednat TV z netu z druhé strany republiky. Dneska jsem tam psal a i přesto že mají otevřeno jen přes týden mě odepsali ať se tam s TV stavím, že se na to podívají, tak že tím asi začnu.
Taky si myslím že je tam panel asi špatně usazený a kvůli tomu se v okraji prohnul. I když to prohnutí je opravdu malé, jen pohledem neodhalitelné. Otázka jestli to může způsobovat co to způsobuje. Zkusím ty vady nafotit jestli se mě to nějak rozumně podaří, hodím sem pak večer fotky ať máte lepší představu.
S LCD telkama nemám právě vůbec žádné zkušenosti, do teď jsem vydržel u staré CRT. Tak opravdu nevím co je ještě přijatelné. Když jsem se byl před objednáním aspoň mrknout na reálné velikosti úhlopříček ,rozdíly v obraze mezi různými modely atd.. v místním datartu (televizi tam mají snad 50), nebylo tam poznat vůbec nic. Maximálně rozdílný barevný nádech mezi různými TV, signál co do toho pouštěli byl tak hnusný.. No a nebýt tohodle problému s tím philipsem jsem max. spokojen.
garb7 (1189)|15.1.2011 16:39
Zkus tam jednobarevnou plochu R , G , B a i odstíny může se to projevit různě nebot mech tlak na LCD dělá divy ale pokud to simuluješ rukou nedocílíš stejný tlak po delší dobu.
Xhibit (36)|15.1.2011 19:46
Tak že foto problému zde:

[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

První foto podsvit viditelný z blízka, z místa sledování TV není vidět, ostatní foto problém č.2 ,ten je vidět zase právě z místa sledování.

R G B barvy jsem zatím nezkoušel, jen nejaké testovací obrazce, zde se problém viditelně neprojevuje. No a co se týče tlaku v různých místech na rám TV,při přitlačení v určitém místě problém razantně mizí, nicméně to není řešení.
venerea (40)|15.1.2011 20:07
je to vidět fakt hodně,to by mi vadilo...ještě takovej nápad.zkus si v menu PixelPlusHD/Dynamické podsvícení,přepnout na "nejlepší kvalita obrazu".zjistil sem,že tohle nastavení při tmavejch scénách vypíná podsvícení(asi ledky,takže možná taková philipsí náhrada za local dimming:))),takže by to pak nemuselo bejt tolik vidět...
Ladys (1829)|15.1.2011 20:32
..a to se tento model chlubi direct podsvicenim...okamzite vratit/vymenit.

Tohle je evidentne na reklamaci, takze zkus nejdriv ten aut. servis a pak kdyztak jeste vyuzit lhutu 14dni na vraceni.
Xhibit (36)|15.1.2011 20:56
To mám už přesne v plánu. Servis hned v pondělí, třeba to půjde přes ně vyměnit, uvidím. Když ne tak tel. do obchodu a nějak se s nima domluvím. Pak dám vědět jak se k tomu kdo postavil :).
jarino1978 (8045)|15.1.2011 22:15
[quote=Ladys;323626]..a to se tento model chlubi direct podsvicenim.[/quote]

tých pár segmentov leto nespraví
Xhibit (36)|20.1.2011 13:38
Tak nakonec jsem problém řešil přímo přes prodejce. Druhý den od tel.k nim poslali přepravce aby televizor vyzvednul, včera ho vyzkoušeli, chybu uznali a už mám na cestě druhou tv která dorazí zítra. Zachovali se teda velice solidně, doufám že druhá tv co mě přijde už bude ok.
Ladys (1829)|20.1.2011 13:57
tak preju at ta druha uz nema zadne neduhy a ses s ni spokojenej.
Xhibit (36)|22.1.2011 12:11
Tak me z toho asi uz odvezou... Koncim. Dosla druha TV, podsvetleni ok, nicmene jeden trvale cervene svitici bod, v jine casti obrazu jeste modry a kolem nej viditelny svetlejsi flek tak kolem centimetru.. Vratim ji a budu se venovat necemu jinemu nez sledovani TV.

EDIT: Po projeti TV obrazky z RGB barev jsem tech vadnych pixelu nasel 5, v ruznych stavech od celych vadnych pixelu az po v nekterych pripadech vadne jen nektere subpixely.