Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Filmy a seriály, streamovací služby
Televize  |  Projektory
Audio a domácí kina
Multimediální centra  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie
Svět mobilně

Sony HDR-AX2000 alebo Sony HDR-FX1000

mxpx22 (13)|6.9.2010 15:33
Dobrý deň / Zdravím,
v tomto fóre je veľké množstvo tém, ktoré sa zaoberajú výberom kamier. Lenže, žiadna z nich kompletne nevystihuje moju situáciu pri kúpe kamery. Za akúkoľvek radu v tejto téme dopredu ďakujem. Moja investícia do kamery bude jednosmerná. Som nastupujúci študent na filmovú dokumentárnu tvorbu. Nemám príliš veľkú prax s kamerou. Pri predchádzajúcich prácach som nezastával pozíciu kameramana, to neznamená, že nepoznám filmovú teóriu a neviem ako majú jednotlivé zábery vyzerať. Jednoducho povedané, chyba mi prax s kamerou. Po skúsenostiach s osobnými kamerami, ktoré spĺňajú svoj účel, ale pri horších podmienkach rapídne strácajú na kvalite obrazu, majú limitované možnosti v optimalizácií nastavení pre danú scénu a podobne. Rozhodol som sa pre kategóriu kamier, ktorú nazývajú poloprofi.

Môj rozpočet na kameru je zatiaľ : do 3000 eur bez DPH, ak sa nič nezmení a nebudem nútený klesnúť. Zistil som, že daná hranica je dosť nešťastná. Hlavne, čo sa týka značky Sony, obsahuje kamery, ktoré sú "orezané" verzie vyšších. Buď nemajú XLR vstupy, alebo rôzne funkcie a podobne.

Z môjho študijného zamerania vyplýva použitie kamery. Možnosť kúpy DSLR miesto kamery som zvažoval. Nie všetko, čo budem točiť bude inscenované. Keby bolo, nie je problém si DSLR pripraviť na každý záber, lenže keďže nie som skúsený kameraman, s týmto by som mal istý čas problém. Ak sa chcem venovať práci s kamerou, bude pre mňa lepšia voľba normálna kamera a nie foťák. Ten by som uvítal len ako doplnkovú kameru na rôzne doplnkové zábery ( praca s Dof ..).